۲۹۵۱۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کلاهبرداری در پوشش بیمه سلامت

مردی که تحت عنوان بیمه سلامت و فروش شماره‌های رند تلفن همراه کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

روزنامه شرق: مردی که تحت عنوان بیمه سلامت و فروش شماره‌های رند تلفن همراه کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

مأموران کلانتری گاندی روز ١٧ دی‌ماه از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ و گزارشی مبنی بر حضور جاعل اسناد دولتی در خیابان میرداماد در آدرس اعلامی حاضر شدند و با راهنمایی زنی جوان فردی به نام «عباس. ع» (٤٤ساله) را دستگیر کردند.

زن شاکی پس از حضور در کلانتری به مأموران گفت: «در ساعت ١١:٣٠ زنی ناشناس که خودش را خانم آزموده معرفی کرد با منزلم تماس گرفت و پرسید: «آیا دفترچه سلامت نیاز دارید؟» من هم درخواست دفترچه کردم و مشخصات خود و فرزندم را به او دادم.

در ساعت ١٧:٣٠ مردی با موتورسیکلت به در منزلم آمد و گفت: «دفترچه‌های بیمه را برایتان آورده‌ام». شاکی درباره نحوه اطلاع پیداکردن از موضوع کلاهبرداری و جعلی‌بودن دفترچه‌های بیمه به مأموران گفت: «پس از مشاهده دفترچه‌های سلامت برای اطمینان کامل با پلیس ١١٠ تماس گرفتم و پس از وصل‌شدن تلفن به اداره آگاهی، به من اعلام شد این مورد کلاهبرداری است که بلافاصله آدرس و نشانی محل سکونت خود را به پلیس اعلام‌ کردم و دقایقی بعد شخص مراجعه‌کننده به در منزل توسط مأموران دستگیر شد».

عباس نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: «چندی‌پیش در خیابان نواب، جوانی را به عنوان مسافر سوار موتور کرم. این شخص به نام مهدی در زمان پیاده‌شدن از موتور پیشنهاد کرد در شرکتش در خاوران به‌عنوان راننده پیک مشغول به کار شوم. در این مدت نیز فقط وظیفه داشتم دفترچه‌های سلامت را به دست صاحبان آنها برسانم و هیچ اطلاعی از سایر کارها ندارم».

پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از تشکیل پرونده مقدماتی، مسئول رسیدگی دراین‌باره شد.

کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند دفتر شرکت، چندی‌پیش برای اجاره از طریق روزنامه آگهی و در اوایل مردادماه توسط «مهدی. ص» به‌عنوان دفتر انجام خدمات کامپیوتری اجاره شده اما برخلاف توافق مابین موجر و مستأجر، به محلی برای بازاریابی و فروش دفترچه‌های مجعول بیمه تحت عنوان دفترچه‌های سلامت تحت پوشش شرکت سلامت ایران تبدیل شده که در ادامه تحقیقات مشخص شد اساسا چنین شرکتی با این مشخصات وجود خارجی ندارد. با حضور کارآگاهان در محل دفتر مشخص شد چند زن تحت عنوان بازاریاب در آنجا مشغول به کار هستند.

این زنان در اظهاراتی مشابه‌ عنوان کردند همگی آنها از طریق آگهی استخدام روزنامه مشغول به کار شدند. آنها در اظهارات خود عنوان کردند: «با شماره‌هایی که توسط مهدی به ما ارائه می‌شد تماس می‌گرفتیم. پس از تماس، متن ازقبل‌تهیه‌شده‌ای را برای افراد می‌خواندیم و در نهایت عنوان می‌کردیم «آیا متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت هستید؟» که در صورت درخواست تحویل دفترچه سلامت، از طریق پیک‌ موتوری دفترچه‌ها را برای افراد ارسال می‌کردیم و در ازای هر دفترچه مبلغ ١٤٩ ‌هزار تومان توسط راننده پیک دریافت می‌شد». در ادامه رسیدگی به پرونده، متهم اصلی پس از حضور در محل فروش دفترچه‌های سلامت جعل‌شده دستگیر شد و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری اعتراف کرد.

متهم در ادامه تحقیقات، علاوه بر جعل دفترچه‌های بیمه به کلاهبرداری از طریق فروش شماره‌های رند درخواست‌شده مشترکان تلفن همراه نیز اعتراف کرد. وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «هر عدد سیم‌کارت معمولی را به قیمت ١٧ تا ٢٥‌ هزار تومان خریداری می‌کردم؛ سپس به صورت کاملا اتفاقی با شماره‌های مختلف تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و...) تماس می‌گرفتم و عنوان می‌کردم شماره مشابه یا شماره رند نزدیک به شماره آنها را در اختیار دارم؛ در صورتی‌که شخصی درخواست خرید سیم‌کارت موردنظر خود را می‌کرد، برچسب شماره درخواست‌شده مشتری را روی سیم‌کارت درج و نهایتا سیم‌کارت خریداری‌شده به مبلغ ٢٥‌ هزار تومان را به چند برابر قیمت واقعی آن می‌فروختم».

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در بازرسی از محل فروش دفترچه‌های بیمه مجعول، ده‌ها دفترچه بیمه مجعول به همراه مشخصات تعدادی از مال‌باختگان کشف شد. همچنین متهم اصلی پرونده به ده‌ها فقره کلاهبرداری از طریق فروش سیم‌‌کارت‌های تلفن همراه متعلق به یکی از اپراتورهای تلفن همراه در پوشش شماره‌های رند نیز اعتراف کرده است به همین دلیل با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، متهم اصلی برای انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرائم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج