۲۹۵۱۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اژه ای: با کسانی که علیه شورای نگهبان حرف زدند برخورد می‌شود، حتی اگر مسئول باشند

سخنگوی قوه قضائیه درباره شورای نگهبان نیز گفت: مسلماً در هفته‌های اخیر برخی حرف‌ها از زبان برخی مسئولان زده شد که ادعایی هم در کشور دارند که می‌تواند هم مصداق توهین، هم تشویش اذهان عمومی و هم تحریک افراد برای دست زدن به اعمال خلاف قانون باشد که قطعا برخورد می‌شود؛ حتی اگر مسئول باشند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی قوه قضائیه درباره درباره تخلفات انتخاباتی، توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در برنامه نگاه یک، ضمن تبریک ایام دهه فجر، درباره فضای انتخاباتی در کشور گفت: ما در آستانه دو انتخابات بزرگ و ایام مبارک فجر هستیم. ان‌شاءالله این انتخابات هم مثل انتخابات گذشته در کمال آرامش و با حضور حداکثری افراد واجد شرایط اتفاق می‌افتد و مردمی که به آرمان‌های میهن اسلامی اهمیت می‌دهند حتما در انتخابات شرکت می‌کنند. مردم با مسائل انتخاباتی و تخلفات آشنا شده‌اند و سعی می‌کنند رعایت کنند و مراقب تبلیغات مسموم دشمن که از خارج نشأت می‌گیرد هستند.

اژه‌ای افزود: ما در سال ۹۴ تا الان تخلفات زیادی نداشته‌ایم و قوه قضائیه با کمک دستگاه‌های امنیتی فضا را رصد می‌کند و اگر قابل پیشگیری باشد تذکر می‌دهند و اگر نه، برخورد می‌کنند. در نشست قبلی گفتم ۴۰ پرونده تشکیل شده اما الان بیشتر شده و بخش عمده این تخلفات هم در فضای مجازی صورت گرفته است و در همین فضای مجازی برخی اقدامات ضد امنیتی صورت می‌گیرد. در خارج از فضای مجازی اقدامات مجرمانه مثل توهین یا اقداماتی که منجر به اغتشاش می‌شود رخ می‌دهد که البته قوه قضائیه فضا را رصد می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: اگر کسی به نهادهای رسمی و قانونی کشور توهین کند و آنها را زیر سوال ببرد و مردم را بدبین کند، همه اینها جرم است و قوه قضائیه رصد می‌کند و پرونده برای آنها تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا فضای مجازی همچنان حیاط خلوت متخلفان خواهد بود؟" گفت: حیاط خلوتی برای کسی نخواهد بود و افرادی که تخلف کردند حتما دستگیر خواهند شد و لازم است حتما وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجاری اقداماتی انجام دهند تا زیرساخت‌ها مورد نیاز به درستی فراهم شود.

محسنی اژه‌ای افزود: نباید همه وظایف بر عهده قوه قضائیه و نیروی انتظامی باشد و وزارت ارتباطات باید به زیرساخت‌ها توجه بیشتری داشته باشد. دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی امروز منتظر اقدامات سایر دستگاه‌ها نمی‌مانند.

وی همچنین گفت: ما به طور جدی وارد شدیم و اطلاعاتی‌ها طی یک هفته اخیر افرادی را شناسایی کردند که برخی از آنها بازداشت شدند و اگر دست برندارند شاید در هفته جاری یا هفته بعد با آنها در قالب بازداشت یا احضار برخورد شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره شورای نگهبان نیز گفت: مسلماً در هفته‌های اخیر برخی حرف‌ها از زبان برخی مسئولان زده شد که ادعایی هم در کشور دارند که می‌تواند هم مصداق توهین، هم تشویش اذهان عمومی و هم تحریک افراد برای دست زدن به اعمال خلاف قانون باشد که قطعا برخورد می‌شود؛ حتی اگر مسئول باشند. اگر روزی دستگاه قضایی تبعیضی قائل شد حتما بدانید آن موقع مشکل جدی پیش خواهد آمد و ما زمانی می‌توانیم ادعا کنیم یک نظام اسلامی و دستگاه قضایی اسلامی هستیم که تبعیض قائل نشویم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم کسی را که صاحب قدرت و ثروت نیست تعقیب کنیم اما با صاحبان قدرت و ثروت کاری نداشته باشیم. این تبعیض نگذاشتن باید در همه حوزه‌ها باشد. ما عزم داریم برای اینکه واقعا همه را در مقابل قانون یکسان ببینیم و در مورد مرخصی قرار بازداشت‌ها هم باید اینگونه باشد، که هست. این عزم امروز در قوه قضائیه وجود دارد. ممکن است یک‌سری جاها مانع داشته باشیم اما این عزم در قوه هست که تبعیض قائل نشویم.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر دیگر مجرمان از طبقه ضعیف نیستند بلکه برخی کسانی هم که در سطح عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بودند نیز یا در زندان هستند یا الان پرونده‌هایشان در حال رسیدگی است. این عزم در قوه قضاییه وجود دارد که با مجرمان برخورد شود و در این مسیر تفاوتی بین طبقه ضعیف و سطوح عالی قائل نخواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج