۲۹۵۲۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طنز؛ طرح غافلگیری نامزدهای تایید شده

آیدین سیارسریع در روزنامه قانون نوشت:

دیروز لینکی با تیتر «سوت زدن باران کوثری در جشنواره + عکس» در حالی در صدر پربیننده ترین اخبار سایت های خبری قرار گرفته بود که سخنگوی هیات نظارت از ارسال اسامی تایید صلاحیت شدگان به وزارت کشور خبر داده بود، ظریف برای نشست مهمی در مورد سوریه به انگلیس رفته بود و ابراهیم حاتمی کیا هم گفته بود داعش نزدیک ایران است و هیچکس توجه نمی کند. امروز هم قرار است الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان وارد کشورمان شود که امید می رود تیتر «الکسیس در ایران + عکس» بتواند «سوت زدن باران کوثری در جشنواره + عکس» را به زیر بکشد و ترافیک سنگینی در محدوده ی خبرآنلاین تا تابناک ایجاد کند.

روز گذشته سیامک ره پیک سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات گفت: «اسامی تایید صلاحیت شدگان ساعت چهار بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است.» این که چرا این اسامی را ساعت چهار صبح ارسال کرده اند بر ما پوشیده است. نمی دانیم روال کار همین است که آدم چیزی را که می خواهد به وزارت کشور بفرستد ساعت چهار صبح باید بفرستد یا این که ساعت چهار صبح کار بررسی اعتراض ها تمام شده و همان لحظه نتایج را برای وزارت کشور ارسال کرده اند. شاید هم می خواستند کاندیداهای تایید صلاحیت شده را سورپرایز کنند. یعنی کاندیدا صبح از خواب بیدار می شود و تلگرامش را چک می کند اولین خبر همین تایید صلاحیتش باشد. در سالهای آینده حتی می شود حضورا نزد کاندیدا رفت و از خواب بیدارش کرد، بعد از پشت چشم هایش را گرفت و گفت: اگه گفتی من کی ام؟ بعد از این که به کاندیدا هیجان لازم وارد شد بگوید که: من نماینده وزارت کشورم! البته این راه هم خطراتی دارد و هم فوایدی. فایده اش این است که اگر کاندیدای تایید صلاحیت شده اصلاح طلب بود می شود ماسک ترسناک (اعم از کدو حلوایی هالووین، پیرزن جادوگر، زامبی و ...) به صورت زد و از پشت خبر تایید صلاحیتش را به طور ناگهانی اعلام کرد که فایده اش این است که کاندیدای اصلاح طلب به دلیل خوشحالی زیاد دچار از کارافتادگی شده و دوباره صلاحیتش رد می شود! خطرش هم این است که ممکن است وقتی نماینده وزارت کشور یا هیات نظارت چشم کاندیدا را بگوید و بپرسد: اگه گفتی من کی ام؟ کاندیدا حدس های نامربوط بزند. مثلا نماینده بپرسد من کی ام؟ یک چنین پرسش و پاسخی ایجاد شود:

- مهین تاج؟
+ نه!
- شهپر؟
+ نه!
- مهوش؟
+ جل الخالق! نه!
- پریوش؟
+ چشمم روشن. دیگه چی؟
- «چه بد کرد»؟
+ اینم اسمه؟

خب با این اوصاف دیگر صلاحیتی به آدم می ماند؟ نه والا. کلا ریسک این روش زیاد است. کاندیدای مربوطه یا خیلی خوشحال می شود یا کلا از هستی ساقط می شود. بهرحال خبر آمده که کمال الدین پیرموذن رد صلاحیت و الیاس حضرتی تایید صلاحیت شده است. حمید رسایی هم اعلام کرده رد صلاحیت شده. طبق گفته ها 25 درصد از کسانی که اعتراض کرده اند تایید شده اند. امیدواریم طرحی که پیشنهاد دادیم در مورد اینها استفاده نشود. گناه دارند. اصلا غلط کردیم پیشنهاد دادیم. بی خیال شوید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج