۲۹۵۳۱۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در مراکش

مراکش طرح نیروگاه خورشیدی عظیمی را در شهر ورزازات، در گوشه‌ای از بیابان صحرا شروع کرده است. در حال حاضر این‌یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های انرژی خورشیدی است که از فضا قابل‌رؤیت است؛ و در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین نیروگاه است. با ما همراه باشید.

وبسایت ترنجی - رضا رضائي: مراکش طرح نیروگاه خورشیدی عظیمی را در شهر ورزازات، در گوشه‌ای از بیابان صحرا شروع کرده است. در حال حاضر این‌یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های انرژی خورشیدی است که از فضا قابل‌رؤیت است؛ و در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین نیروگاه است. با ما همراه باشید.

شبکه فعلی نور ۱ نام دارد، این شبکه فقط مرحله اول طرح برنامه‌ریزی برای رساندن انرژی‌های تجدید پذیر به میلیون‌ها نفر در مراکش است. این پروژه به‌زودی با راه‌اندازی پروژه‌های نور ۲ و نور ۳ و افزودن آینه‌های بیشتر به پنل های موجود، پیگیری خواهد شد. حدود سال ۲۰۱۸ که پروژه تکمیل می‌شود، کل شبکه ۶۰۰۰ هکتار را تحت اشغال می‌کند. این یعنی قادر خواهد بود ۵۸۰ مگاوات برق ایجاد نماید که با یک رآکتور اتمی کوچک قابل قیاس است.

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در مراکش

در حال حاضر، این مزرعه خورشیدی شامل ۵۰۰۰۰۰ آینه منحنی به ارتفاع ۴۰ فوت (بیش از ۱۲ متر) است. این آینه‌ها نور خورشید را بر روی یک خط لوله پر از مایع متمرکز می‌کند و تا ۷۳۹ درجه فارنهایت (بیش از ۳۹۲ درجه سانتی‌گراد) به آن حرارت می‌دهد. از این مایع برای گرم کردن یک منبع آب در نزدیکی آن استفاده می‌شود و با تبدیل آن به بخار، عامل چرخش توربین و تولید انرژی می‌شود. در طول هرسال حدود ۳۰۰۰ ساعت نور خورشید در مراکش می‌تابد؛ به‌طوری‌که ظرفیت انرژی خورشیدی زیادی را فراهم می‌کند؛ اما این سیستم فقط می‌تواند برق تولیدی را یک‌شب در خود نگه دارد. بنا به اعلام ناسا: «این حرارت را می‌توان از مایع به مخزن نمک‌های مذاب منتقل و ذخیره کرد.

در حال حاضر، به گزارش گاردین، نور ۱ می‌تواند برای ۶۵۰۰۰۰ نفر از افراد محلی، از صبح تا سه ساعت پس از غروب آفتاب، انرژی خورشیدی تولید می‌کند. این کارخانه نیروی برق را به مدت ۲۰ ساعت در روز فراهم می‌کند. همه این‌ها بخشی از طرح مراکش برای تولید ۴۲ درصدی برق خانگی از انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و آبی است. در حال حاضر این کشور برای تأمین ۹۷ درصد از انرژی خود به واردات وابسته است. این سیستم جدید درعین‌حال که وابستگی را کاهش می‌دهد، می‌تواند ذخیره میلیون‌ها تن کربن را برای مراکش به همراه داشته باشد.


بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در مراکش
نمایی از نور ۱ از فضا (ناسا)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج