جاباما
۲۹۵۳۶۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ترکیه مرزهایش را به روی آوارگان بست

با وجود تأکید وزیر امور خارجه ترکیه درخصوص سیاست درهای باز کشورش به روی آوارگان، گزارش های رسیده حاکی است که آنکارا مرزها را به روی هزاران زن و کودک سوری در سرمای زمستان بسته است.

پایگاه خبری العالم: با وجود تأکید وزیر امور خارجه ترکیه درخصوص سیاست درهای باز کشورش به روی آوارگان، گزارش های رسیده حاکی است که آنکارا مرزها را به روی هزاران زن و کودک سوری در سرمای زمستان بسته است.

هزاران نفر از مردم سوریه که بیشتر آنها زن و کودک هستند، از مناطق شمالی حلب گریخته اند و در پشت مرزهای ترکیه و در هوای سرد و سوزناک منتظر ورود به خاک ترکیه هستند.

این در حالی است که «سلیمان تبسیز» مسؤول منطقه «کلس» ترکیه مدعی شد ۳۵ هزار سوری ظرف ۴۸ ساعت گذشته وارد گذرگاه «اونجور بینار» شده اند و مرزهای ترکیه بسته نیست، اما در موقعیت کنونی شرایط برای پذیرش این افراد مهیا نیست و پیش بینی می شود که طی روزهای آینده ۷۰ هزار سوری وارد منطقه مرزی ترکیه شوند.

بر اساس این گزارش، ترکیه به هیچکدام از آوارگان سوری اجازه نداده است از گذرگاه بینار عبور کنند، با وجود این مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، دیروز مدعی شد که ترکیه همچنان سیاست «مرزهای باز» را در برابر آوارگان سوری در پیش دارد.

در همین حال، کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری از آوارگان سوری منتشر کرده اند که در مناطق اطراف شهر «اعزاز» واقع در پنج کیلومتری مرزهای ترکیه آواره هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه جزئ معدود کشورهایی بود که در زمان سختی ها ( جنگ وتحریم ) در کنار ما ماند وازمون برادرانه حمایت کرد الام که باید در کنارش باشیم چقدر قدر نشناس هستیم ....حداقل یاری براش نیستیم دیگه نمک به زخم نزنیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج