۲۹۵۴۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اقبال بورس تهران به یک گروه جدید

در معاملات امروز بورس تهران و در کنار ادامه مسیر صعودی بازار سرمایه، سهام شرکتهای بانکی که تاکنون بدون توجه باقی مانده بودند، مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و با هجوم خریداران مواجه شدند.

خبرگزاری ایسنا: در معاملات امروز بورس تهران و در کنار ادامه مسیر صعودی بازار سرمایه، سهام شرکتهای بانکی که تاکنون بدون توجه باقی مانده بودند، مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و با هجوم خریداران مواجه شدند.

بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته نیز به روند صعودی و رو به رشد خود ادامه داد و با افزایش قیمت و رشد تقاضا موفق به افزایش ۴۶۵ واحدی شاخص و رسیدن این متغیر به نیمه ۷۴ هزار واحدی شد.

البته در یک ساعت اول معاملات امروز بازار رشد بیشتری را تجربه کرد اما اندکی با احتیاط مواجه شد و مسیر رو به رشد و محتاطانه ای را طی کرد به طوری که شاخص بورس تهران که تا کانال ۷۴ هزار و ۸۰۰ واحد پیش رفته بود، تا سطح ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد افت کرد.

از اتفاقات قابل توجه بورس تهران توجه سهامداران به یکی از گروه های بورسی بود که نسبت به سایر گروه ها از رشد چندانی بهره مند نشده بود؛ بنابراین در بازار امروز سهام شرکتهای بانکی در کنار شرکتهای خودرویی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفتند و از تقاضای قابل توجهی برخوردار شدند به طوری که با روشن شدن چراغ بانک صادرات و افزایش میلیونی تقاضا در این سهم، سایر بانکها نیز مثبت شدند و با تقاضای میلیونی خرید به کار خود پایان دادند.به این ترتیب در نماد بانک صادرات بیش از ۴۵۸ میلیون سهم به ارزش ۴۷ میلیارد تومان داد و ستد شد و صف خرید ۸۰ میلیونی برای این سهم تشکیل شد.

اگرچه حجم و ارزش معاملات بازار در روزهای اخیر به خوبی نشان دهنده ورود پول تازه و نقدینگی جدید به بازار سرمایه است، اما با این حال افزایش نوسان گیری و جابه جایی سهامداران از گروه های بورسی به سایر گروه ها نشان می‌دهد که همچنان سهامداران دست به عصا در این بازار فعالیت کرده و نسبت به خرید و فروش سهم محتاطانه اقدام می کنند.

با این حال در بازار امروز به ترتیب بانک صادرات، پالایشگاه بندرعباس، بانک های تجارت و ملت، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، پارسیان و مخابرات بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند. در این میان شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، کشتیرانی، ارتباطات سیار، نفت و گاز پارسیان و توسعه معادن و فلزات با روند منفی خود از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

امروز هم همانند روز گذشته شرکتهای خودرویی از تقاضای قابل توجه خرید برخوردار شدند و شرکتهای ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا و سرمایه گذاری سایپا تقاضای بیش از ۱۰۰ میلیونی خرید را به خود اختصاص دادند و در صدر سایر شرکتها قرار گرفتند.در این میان شرکتهای سیمان اصفهان، فولاد خراسان و گروه دارویی سبحان از شرکتهایی بودند که از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار امروز در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش ۴۲۵ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بالا رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج