۲۹۵۸۰۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ چند بشکه شعار

نفت اصول گرا است، چرا که اصول یک اقتصاد نفتی براساس نفت تعریف می شود. نفت محافظه کار است، چرا که همواره باید مواظب باشد آتش نگیرد. نفت از جناح راست است، چرا که در کشورهای وابسته به درآمد نفتی هر چیزی به جز نفت دروغ است.

ماهنامه خط خطی - مهدی استاد احمد: نفت اصول گرا است، چرا که اصول یک اقتصاد نفتی براساس نفت تعریف می شود. نفت محافظه کار است، چرا که همواره باید مواظب باشد آتش نگیرد. نفت از جناح راست است، چرا که در کشورهای وابسته به درآمد نفتی هر چیزی به جز نفت دروغ است. نفت اصلاح طلب یا معتدل نیست، این حقیقت را می توان از همراهی نرخ نفت با دولت نهم و دهم و عدم همراهی نامبرده با دولت های هفتم و هشتم و یازدهم به خوبی متوجه شد.

به هر حال حالا کاری است که شده و واقعیت را باید پذیرفت. واقعیت این است که اکنون نرخ نفت از قیمت شربت آبلیمو هم پایین تر آمده و باید به فکر جایگزین هایی برای نفت باشیم تا با صادرات غیرنفتی گلیم اقتصاد را از آب های آزاد بین المللی بیرون بکشیم. به نظرم بسیار ضروری است که کارگروهی تخصصی تشکیل شود و بررسی کند در کشور چه چیزهایی مازاد بر نیازمان داریم تا به جای نفت صادر کنیم. البته تا کارگروه مذکور تشکیل نشده می توانید از پیشنهادهایی که در ادامه مطلب خواهم داد برای صادرات غیرنفتی استفاده کنید.

طنز؛ چند بشکه شعار

دیوار و صخره

تاکنون لژیونرهای بسیاری به تیم های فوتبال جهان صادر کرده ایم، اما در رشته های دیگر موفقیت چندانی نداشته ایم. یکی از رشته هایی که بسیار مغفول واقع شده، رشته پرطرفدار صخره نوردی است. کم نیستند کسانی که در بالا رفتن از دیوار، مهارت فوق العاده ای دارند. این افراد، توانایی بالا رفتن از دیوار را، هم در روز روشن، هم در شب تاریک به خوبی نشان داده اند. افراد یاد شده می توانند در تیم های صخره نوردی حرفه ای جهان بدرخشند. بی تردید صادرات این افراد می تواند ضمن کمک به اقتصاد، به آنها نیز کمک کند که برای کشورشان مفید باشند.

تو با دیوار دائم در نبردی
همه دیوارها را فتح کردی
نصیبت می شود با این مهارت
مدال رشته صخره نوردی

وعده و شعار

وعده و شعار همواره یار و مکمل یکدیگر بوده اند. معمولا نامزدی ها با وعده آغاز می شوند و با شعار ادامه پیدا می کنند. در مراسم خواستگاری، نامزدها به یکدیگر وعده یک زندگی شیرین می دهند و پس از آغاز زندگی مشترک سعی می کنند با شعار، کمبودها را توجیه و در صورت لزوم جبران کنند. این توانایی در قشرهای مختلف مردم دیده می شود، از جوانان دم بخت گرفته تا سیاستمداران. اما مگر هر شهروند در طول روز چند وعده شعار نیاز دارد. با توجه به توانایی بالای ملی در زمینه تولید وعده و شعار، می توانیم شعار و و عده های مازاد بر نیازمان را به کشورهایی که در آن ها خبری از وعده و شعار نیست و ساکنان شان نه امیدی به آینده دارند و نه به حال خود افتخار می کنند، صادر کنیم. بی تردید صادرات این اقلام می تواند ضمن کمک به اقتصاد ما، شهروندان آن کشورها را نیز یاری کند تا زندگی شیرینی داشته باشند.

وعده بی شمار صادر کن
در ازای دلار صادر کن
جای این نفت بی زبان هر روز
چند بشکه شعار صادر کن

اندیشمند و کارشناس

حافظ می گوید ساقی بهار می رسد و وجه می نماند/ فکری بکن که خون دل آمد ز غم به جوش،که این نشان دهنده تاثیر تفکر بر اقتصاد است.

فردوسی می گوید توانا بود هر که دانا بود/ ز دانش دل پیر برنا بود، که این نشان دهنده تاثیر متفکران بر عمل گرایان است.

مولوی می گوید این برادر تو همان اندیشه ای/ مابقی تو استخوان و ریشه ای، که این نشان می دهند تنها سرمایه ما اندیشه است.

سعدی نیز می گوید گر از بسیط زمین عقل منعدم گردد/ به خود گمان نبرد هیچ کس که نادانم.

با توجه به ابیات مذکور و با عنایت به وفور اندیشمند و کارشناس در تمام رشته ها، صادرات اندیشمند و کارشناس یکی از مناسب ترین گزینه ها برای جایگزینی صادرات نفت است.

اگرچه ظاهرا یک شهروندیم
پر از اندرز و مانیفست و پندیم
به نان شب به قدر فکر کردیم
که هر یک بی گمان اندیشمندیم

پیشنهادهای اندیشمندانه و کارشناسانه من در باب جایگزین هایی برای صادرات نفت به پایان رسید، اما گمان مبر که به پایان رسید کار مغان/ هزار باده ناخورده در رک تاک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدون شک این نوشته ،یکی از بهترین نوشته های امسال است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج