۲۹۵۸۱۷
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

وقتی شبکه HBO اعلام کرد که قرار است سریالی بر اساس کتاب جورج آر. آر. مارتین با عنوان "نغمه ای از یخ و آتش" تولید کند، طرفداران این کتاب بسیار خوشحال شده بودند.

برترین ها: وقتی شبکه HBO اعلام کرد که قرار است سریالی بر اساس کتاب جورج آر. آر. مارتین با عنوان "نغمه ای از یخ و آتش" تولید کند، طرفداران این کتاب بسیار خوشحال شده بودند.

این خبر به سرعت پخش شد و هم طرفداران کتاب و هم آنهایی که به این سریال و داستان آن علاقمند شده بودند، در مورد احتمالاتی که حول و حوش این دنیای پیچیده و پر از خشونت در جریان بود بحث می کردند. جورج آر. آر. مارتین با خلق داستانی جذاب، پادشاهی های پر زرق و برق و همچنین صفی طولانی از کاراکترهای جالب و متفاوت، پایه و اساس این سریال را بنا کرده بود.

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

و در نهایت این سوال مطرح بود که کدام بازیگران قرار است این کاراکترهای دوست داشتنی و گاهاً نفرت انگیز را بازی کنند؟ همین سوال بود که بحث و گفتگوهای پر شوری بین طرفداران کتاب راه انداخته بود. تا اینجای سریال که پنج فصل از آن را تماشا کرده ایم، همه یا بیشتر کاراکترهای کتاب مارتین توسط مستعدترین بازیگرانی که می توانستیم تصورشان را بکنیم، جانبخشی شده اند.

ولی آیا تابحال به این فکر کرده اید که کدام بازیگران تقریباً نزدیک بود به جای این بازیگران خوش شانس در این سریال بازی کنند؟ آیا واقعاً می توان بجای مِیسی ویلیامز بازیگر دیگری را در نقش آریا استارک تصور کرد؟ آیا می توانید بازیگری بجز امیلیا کلارک را در نقش دنریس تارگرین زیبا و مصمم تصور کنید؟ جوابتان هر چه باشد، احتمالاً برایتان جالب است که بدانید بازیگران زیر قرار بوده به جای بازیگران حال حاضر این سریال در آن بازی کنند.

۱۰. دامینیک وِست در نقش مَنس رِیدر

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

اگر بخاطر آب و هوای ناملایم ایسلند نبود، پادشاه آن سوی دیوار احتمالاً چند سال جوانتر می بود. دامینیک وست که بیشتر بخاطر نقش کارآگاه جیمی مک نالتی در سریال The Wire معروف است، این نقش را رد کرد، زیرا اگر آن را می پذیرفت می بایست شش ماه به دور از خانواده اش در کشور ایسلند درگیر فیلمبرداری این سریال می بود.

شاید وست فرصت فوق العاده ای را از دست داده باشد، ولی مطمئناً وقتی کیاران هایندز نقش مَنس ریدر را پذیرفت کسی پشیمان نشد، زیرا وی این کاراکتر کتاب مارتین را فوق العاده بازی کرد. با این حال دامینیک وست می توانست با بازی خاص خودش منس ریدر متفاوتی خلق کند.


9. پِردیتا ویکس در نقش راسلین فری

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

این بازیگر بریتانیایی بیشتر بخاطر بازی در نقش مری بولین، خواهر هنری هشتم در سریال The Tudors شبکه Showtime معروف شد. با داشتن تجربه بازی در سریالی که اتفاقاً درباره خانواده سلطنتی و خیانت است، خانم ویکس تصمیم گرفت که برای نقشی در این سریال مهم شبکه HBO تست بازیگری بدهد.

وی توانست نقش عروس اِدمیور تالی، راسلین فری، را بدست آورد، البته این نقش خیلی بزرگ و مهمی نیست، ولی اگر وی موفق می شد در این نقش بازی کند، می توانست در اپیزود معروف "عروسی سرخ" حضور داشته باشد.

متأسفانه برنامه زمانی او برایش مشکل ساز شد و مجبور شد این نقش را رد کند. بدتر از همه اینکه، پروژه ای که باعث شده بود وی این نقش را رد کند، به تأخیر خورد. بنابراین او با تهیه کنندگان این سریال، دیوید بِنیاف و دی.بی. وایس تماس گرفت، ولی دیگر دیر شده بود و شانس یارش نبود.


8. جنیفر اِهل در نقش کَتلین استارک

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

جنیفر اهل یکی از آن بازیگران بدشانسی است که در اپیزود آزمایشی اصلی بازی تاج و تخت بازی کرده بود. وی برای بازی در نقش کتلین استارک انتخاب شده بود.

ولی بخاطر سردرگمی و تلاش ناکافی تهیه کنندگان این سریال دیوید بنیاف و دی.بی. وایس در تولید این شاهکار جورج آر. آر. مارتین، کل اپیزود اول این سریال دوباره فیلمبرداری شد. این مسئله منجر به انتخاب مجدد بازیگر برای نقش کتلین استارک شد که باعث شد جنیفر اهل از سریال کنار برود.

با این حال، این بازیگر در فیلم های سینمایی بزرگی همچون Zero Dark Thirty، The King's Speech و Fifty Shades of Grey نقش آفرینی نمود. تماشای نقشی که وی از کتلین استارک می توانست خلق کند احتمالاً بسیار جالب می بود، ولی در نهایت این نقش قرار نبود به وی برسد.


7. جِیمی کمبِل باور در نقش سِر وِیمار رویس

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

اگر یادتان نمی آید سِر رویس چه کسی بود، اصلاً احساس بدی به خود راه ندهید، زیرا نقش او در سریال خیلی کوتاه بود. وی یکی از لردهای خودپسندی بود که در اپیزود اول فصل اول، یکی از گشت های آن سوی دیوار را رهبری می کرد. این قسمت از اپیزود اول، اولین صحنه ای بود که در سریال بازی تاج و تخت شاهدش بودیم.

جیمی کمبل باور که بیشتر او را با نقش گِلرت گریندل والد در فیلم سینمایی "هری پاتر" و نقش کایوس در فیلم سینمایی "گرگ و میش" می شناسیم، تقریباً این نقش را بدست آورده بود، ولی بعد از فیلمبرداری اپیزود آزمایشی، برای فیلمبرداری دوم دیگر وقت نداشت. با آنکه این نقش خیلی کوچک بود، ولی دیده شدن در یکی از موفق ترین سریال های تاریخ می توانست خیلی خوب باشد. در نهایت این نقش به راب استلر داده شد.


6. سَم کلَفلین در نقش جان اسنو و ویسِریس تارگرین

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

باز هم یک بازیگر بریتانیایی دیگر! سم کلفلین در پنج سال گذشته با بازی در چند فیلم موفق و محبوب از قبیل "دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته"، سری فیلم های "عطش مبارزه" و فیلم "سفیدبرفی و شکارچی" توانست شهرت خوبی برای خودش دست و پا کند. خوشبختانه وی نقش جان اسنو را بدست نیاورد، زیرا اصلاً برای این نقش ساخته نشده بود.

شاید نقش ویسریس با بازی او جالب می شد، با توجه به اینکه کلفلین چهره باریک و شروری دارد و می توانست از جانبخشی به این کاراکتر منفی حتی بهره ببرد. البته طرفداران سریال از او متنفر می شدند، ولی کاراکتر ویسریس به این زودی ها فراموش شدنی نیست و در هر صورت او را معروفتر می کرد.


5. جیلیان اندرسون در نقش ؟

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

آیا می توانید مأمور ویژه دِینا اسکالی از سریال The X Files را در دنیای فانتزی وِستروس تصور کنید؟ جیلیان اندرسون در کمال تعجب همه شانس بازی در یک نقش بزرگ و مهم در سریال بازی تاج و تخت را از دست داد.

وی در سال ۲۰۱۳ طی مصاحبه ای با Daily Mail در مورد این تصمیم صحبت کرد و گفت: "دختر ۱۸ ساله من نمی تونه باور کنه که من بازی در سریال بازی تاج و تخت یا دانتون ابی رو رد کردم. اینا سریال هایی هستن که اون خیلی دوست داره.

" اندرسون مشخص نکرد که کدام نقش را رد کرده و این مسئله هنوز یک راز است، ولی دو کاراکتر فوراً به ذهن ما می رسند. اولین کاراکتر ملیساندر کاهنه موقرمز این سریال است که وی قطعاً می توانست این نقش را خوب بازی کند. هر چند که اندرسون می توانست کاراکترهای بلوند را نیز خوب دربیاورد، و در نتیجه نقش سِرسی لَنیستر حدس دوم ما است.


4. ایزی میکل-اِسمال در نقش سانسا استارک

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

میکل-اسمال دومین بازیگری بود که برای نقش سانسا استارک در نظر گرفته شده بود. در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۳ او به Huffington Post گفته بود: "من جزو دو نفری بودم که برای نقش سانسا استارک در نظر گرفته شده بودن.

یه کم ناراحت بودم، چون این سریال خیلی بزرگه، ولی اونقدر ها هم ناراحت نیستم، چون گاهی خیلی صحنه ها ناجور میشن و فکر نمی کنم والدینم خوشحال میشدن منو تو اون نقش ببینن." بعدها او در فیلم هایی همچون Never Let Me Go و "سفیدبرفی و شکارچی" بازی کرد.

همانطور که همه می دانیم نقش سانسا استارک به سوفی ترنر رسید. هر دوی این بازیگران ۱۹ ساله هستند، ولی شاید چهره جوانتر میکل-اسمال برایش نقطه قوتی محسوب می شد، هر چه باشد سانسا در کتاب اول فقط ۱۱ سالش بود.


3. سم هیوین در نقش رِنلی باراثیون و لوراس تایرل

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

این بازیگر اسکاتلندی را با نقش جِیمی فریزر در سریال محبوب Outlander از شبکه Starz می شناسیم. با این حال زمانی بود که وی چیزی نمی خواست جز اینکه نقشی در سریال بازی تاج و تخت بدست بیاورد.

در واقع او برای هفت نقش مختلف تست داد که این نقش ها شامل کینگ رنلی و سِر لوراس تایرل می شد. ظاهراً برای وی مهم نبود که در کدامیک از خانواده های سلطنتی قرار بگیرد، و فقط می خواست یک نقش در این سریال داشته باشد.

او در مصاحبه ای با Vultureدر سال ۲۰۱۴ گفته بود: "خیلی خیلی به گرفتن یه نقش نزدیک شده بودم! همه اون نقش هارو دیگران بدست آوردن." متأسفانه هیوین موفق نشد نقشی بدست آورد ولی حداقل تلاشش را کرد.


2. دَنی دایر در نقش پیپ

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

دایر شاید چهره شناخته شده ای برای همه نباشد، ولی در بریتانیا وی بازیگر خوبی محسوب می شود و در سریال طولانی بریتانیایی EastEnders که تابحال ۵۱۲۰ اپیزود از آن پخش شده، بازی می کند.

این نقش باعث شد که دایر امسال جایزه نقش آفرینی در محبوب ترین سریال درام را در مراسم جوایز تلویزیون ملی بریتانیا دریافت کند. وی بازیگر تئاتر نیز هست و همچنین در بازی های ویدئویی Grand Theft Auto در نقش کِنت پُل صداپیشگی کرده است.

با این تنوع کاری شاید انتظار داشتید که او در سریال بازی تاج و تخت نقشی بدست بیاورد، ولی دایر به BBC گفته بود که او سه بار برای این سریال تست بازیگری داده و هر بار او را رد کرده اند. دایر دوست داشت نقش پیپ، یکی از برادران نگهبان شب، را بدست بیاورد که در فصل گذشته تیری به گردنش خورد و مرد.


1. تَمزین مِرچَنت در نقش دِنریس تارگرین

این بازیگران قرار بود در «بازی تاج و تخت» بازی کنند!

درست مثل جنیفر اِهل (کتلین استارک اصلی) مرچنت نیز یکی دیگر از قربانیان پخش نشدن اپیزود آزمایشی اصلی بود. وی در اصل برای نقش دنریس تارگرین انتخاب شد و این نقش را بدست آورد، ولی فقط برای یک اپیزود که آن هم هرگز پخش نشد و هیچکس آن را ندید.

مشخص نیست که مرچنت به انتخاب خود از سریال کنار رفت یا اینکه کنار گذاشته شد. ولی بعید و عجیب به نظر می رسد که بازیگری نقشی به این مهمی در سریال بازی تاج و تخت را رد کند، ولی یادتان باشد که اپیزود اول آزمایشی بود و معلوم نبود که موفق شود.

شاید مرچنت را از نقش کاترین هاوارد، همسر پنجم هنری هشتم در سریال The Tudors و همچنین فیلم سینمایی "غرور و تعصب" به یاد بیاورید. با آنکه او می توانست این نقش را خوب بازی کند، ولی خیلی دشوار به نظر می رسد که کسی غیر از امیلیا کلارک را در نقش مادر اژدهاها با آن چهره مصمم و زیبا تصور کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج