جاباما
۲۹۵۸۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عارف: رد صلاحیت ها قابل پیش بینی بود

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: بعضی از این مشکلات به وجود آمده و رد صلاحیت‌ها قابل پیش‌بینی بود.

خبرگزاری ایلنا: رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: بعضی از این مشکلات به وجود آمده و رد صلاحیت‌ها قابل پیش‌بینی بود.

محمدرضا عارف در همایش حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همیشه یار و یاور انقلاب بوده‌اند، چون جریان اصلاحلات جریان اصیل انقلاب است، گفت: تحت هر شرایطی باید حضور داشت.

معاون اول دولت خاتمی با بیان اینکه راهبردهای ما‌ روشن است؛ گفت: ما بر مسائلی همچون ترجیح منافع ملی بر جزئی، پرهیز از پرداختن به حاشیه‌ها، حضوری جدی در همه صحنه‌ها و حضور در فضایی آرام و پر امید با تاثیر گذاری حداکثر تاکید می‌کنیم.

عارف افزود: ما درباره انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان سخن می‌گوییم و دو راهبرد اصلی برای آن در نظر داریم؛ ارجحیت بر منافع ملی و مشارکت حداکثری و فراگیر جبهه اصلاحات با هدف حاکمیت تدبیر و امید.

او با بیان اینکه با نگاه و ضرورت همگرایی حداکثری و وحدت جبهه اصلاحات شورای هماهنگی اصلاحات تشکیل شد، گفت: تصمیم‌های شورا بر چند محور استوار بود؛ بر اساس درک شرایط کشور، ضرورت اعتمادسازی جریان با بخش‌هایی از حاکمیت، تقویت تشکل‌ها و احزاب.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه بعضی از این مشکلات به وجود آمده و رد صلاحیت‌ها قابل پیش‌بینی بود، متذکر شد: ما با توجه به راهبر‌دهای اصلی خیلی زود به شعار محوری امید آرامش و رونق اقتصادی رسیدیم.

عارف گفت: علیرغم ردصلاحیت چهره‌های اصلاحات، راهبرد حضور حداکثری ما تغییری نکرده است و این هزینه را در اعتمادسازی پذیرفته‌ایم که باید باشیم و بیاییم تا نشان دهیم اصلاحات زنده است و راه مسئولیت‌پذیری مردم هموار شود. ما باید حضوری جدی داشته باشیم تا اجازه ندهیم مجلسی شکل گیرد که نماینده‌اش شجاعت طرح مطالبات مردم را نداشته باشد؛ مجلسی که در راس امور باشد.

معاون اول دولت خاتمی افزود: آنچه امروز به عنوان یک ضرورت با آن مواجه هستیم، حضور همه نمایندگان اصلاحات است چراکه چهره‌های شاخص وزن اصلاحات را بالا می‌بردند و در حوزه‌‌های مختلف با استقبال مردم مواجه می‌شدند.

او گفت: ما نمی‌توانیم از چهره‌های شاخص استفاده کنیم، ولی می‌توانیم لیستی تهیه کنیم که در میان آن‌ها نخبگان حضور داشته باشند. خوشبختانه در این شرایط خیلی ار نخبگان ثبت‌نام کرده‌اند و الان در خیلی از حوزه‌ها تعدادی از این افراد با پشتوانه اصلاح‌طلبی هستند، ولی آنها شهرت چهره‌های شاخص اصلاحات را ندارند به خصوص در حوزه‌های تک نماینده. این مشکلی است که چهره‌های شاخص اصلاحات باید جبران کنند.

عارف افزود: اتفاق‌های افتاده زحمت همه اصلاح‌طلبان؛ چه جوانان و چه نخبگانی که مرجعیت اجتماعی را برای مردم دارند، دو چندان کرده است. انتظار ما این است که با برنامه‌ای منسجم تا زمان تبلیغات این ضعف را جبران کنیم و از مردم بخواهیم به لیست ما به طور کامل رای دهند، چون اگر بر اساس شناخت باشد ما با مشکل مواجه‌ایم، اما بنا بر دینی که مردم بر ما دارند با وسواس لیستی خوهیم بست که لیست وزینی باشد.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: طرحی به نام «فام» -فرم ارزیابی کاندید‌ها- را بر اساس شاخص‌های علمی فرستاده‌ایم که به همه حوزه‌ها ارسال شده است. بررسی این فرم‌ها با وسواس انجام خواهد شد تا سعی کنیم بهترین‌ها را معرفی کنیم.‌ این وظیفه را با تمام وجود حس می‌کنیم. سهم‌خواهی را کنار گذاشته‌ایم و سعی می‌کنیم شایستگان را انتخاب کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سعی می‌کنیم اطلاعات را در اختیار مردم بگذاریم، اظهار داشت: از همه عزیزان چه رد شدگان چه تاییدشدگان خواهش می‌کنیم با تمام توان به میدان بیایند. راهبردمان این است که با حضور مستمر در صحنه بمانند و یقینا با این تصمیم ما پیروز انتخابات هستیم.

عارف در پایان گفت: برای آنکه بتوانیم برجام‌های دیگری در بخش اقتصادی داشته باشیم، باید جایگاهی تاثیرگذار داشته باشیم و با حضور مردم و مشارکت مردم و نقش‌آفرینی اصلاح‌طلبان هدف‌های دو سال گذشته‌ را دنبال کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج