جاباما
۲۹۵۸۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مطهری: باید در مجلس خانه تکانی شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نباید با انتخابات قهر کنیم گفت: همانطور که گام اول در انتخابات سال ۹۲ برداشته شد و موثر بود گام دوم نیز در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید برداشته شود تا کم کم افراط ها و تندروی ها تمام شود و انقلاب در مسیر درست قرار گیرد.

پایگاه خبری انتخاب: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نباید با انتخابات قهر کنیم گفت: همانطور که گام اول در انتخابات سال ۹۲ برداشته شد و موثر بود گام دوم نیز در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید برداشته شود تا کم کم افراط ها و تندروی ها تمام شود و انقلاب در مسیر درست قرار گیرد.

علی مطهری عصر دوشنبه در همایش قانونمداری، اعتماد ملی و انتخابات افزود: آرمان اصلی انقلاب ما در یک کلمه اسلام بوده و اگر بخواهیم این آرمان را ریز و تجزیه کنیم باید به آرمان هایی همچون عدالت، آزادی، استقلال، اخلاق، معنویات و احترام به حقوق مردم توجه داشته باشیم که ما به سوی این آرمان ها در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم و ببینیم به کدام آرمان ها رسیده ایم و از کدام آرمان ها فاصله گرفته ایم تا راه را گم نکنیم؛ در خیلی از آرمان ها به طور نسبی موفق بوده ایم و در برخی نیز ناموفق بوده ایم و آسیب دیده ایم که ما باید روند را اصلاح کنیم.

به نوشته ایرنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر هدف و آرمانی ممکن است دچار انحرافاتی شود که بزرگان و اندیشمندان باید به دنبال اصلاح این روند باشند.

مطهری افزود: شهید مطهری نفوذ اندیشه بیگانه، رخنه فرصت طلبان، ناتمام گذاشتن نهضت، ابهام در طرح های آینده و کم شدن اخلاص و معنویت را ۶ آفت برای یک حاکمیت اسلامی عنوان کردند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم امروز نهضت و انقلاب ما دچار آفت رخنه فرصت طلبان و کم شدن خلوص نیت و اخلاص ها شده است؛ بویژه در سال های اخیر و در حوادث ۸۸ به نظر می آید گروهی خود را صاحب اصلی انقلاب معرفی می کند و درصدد هستند انقلابیون اولیه را به حاشیه ببرند و تلاش مستمری به کار می برند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر مراقبت نکنیم ممکن است چنین آفتی انقلاب ما را به بیراهه بکشد. انقلابیون اصیل باید مقاومت کنند چرا که قرار بود خیلی از شخصیت ها را از دایره انقلاب خارج کنند اما مقاومت ها مانع آن شد.

مطهری افزود: تفرقه ای که تا حدودی بر کشور ما حاکم شده ، ناشی از کم رنگ شدن خلوص نیت ها است.

وی ادامه داد: امام بر مساله وحدت کلمه به طور دائم تاکید داشتند؛ انقلاب ما با وحدت به وجود آمد و امروز این وحدت کم رنگ شده و این ناشی از کم شدن خلوص نیت ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در قرآن ظلم، فساد اخلاق، تفرق و تشتت و ترک امر به معروف و نهی از منکر عامل انقراض یک جامعه بیان شده است. ما باید اینها را اصلاح کنیم و راه آن، مقاومت مستمر، آگاهانه و قانونی است.

وی تصریح کرد: باید مساله کاهش نقش مردم در امور مختلف را اصلاح کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نباید با انتخابات قهر کنیم، در انتخابات مجلس نهم اصلاح طلبان شرکت نکردند و انتخابات را تحریم کردند که این باعث شکل گرفتن مجلس نهم شد که به مراتب از مجلس هشتم ضعیف تر است.

مطهری افزود: اگر امروز نیز بخواهیم مشارکت جدی در انتخابات نداشته باشیم این حادثه تکرار می شود.

وی ادامه داد: با وجود همه رد صلاحیت ها مردم باید با شور و نشاط و جدیت در انتخابات شرکت کنند. در بین همین کاندیداهای موجود نیز افراد خوش فکر و معتمد زیادی وجود دارد که امیدواریم ترکیب مجلس تغییر یابد و یک خانه تکانی در مجلس انجام شود.

حزب اعتماد ملی در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دیدگاه ها و زحمات علی مطهری در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

مطهری پس از این تجلیل گفت: بنده خودم را لایق این تجلیل نمی دانم و احساس می کنم وظیفه عادی خود را انجام می دهم اما شاید چون دیگران به این وظیفه عمل نمی کنند، کار من نمود پیدا می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج