۲۹۶۰۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سپاهان متفاوت استیماچ را هم دیدیم!

مربیگری در سپاهان کار آسانی نیست. این تیم به دلیل شخصیتی که دارد و افتخارات بسیاری که در لیگ به دست آورده به درستی توقعات هوادارانش را افزایش داده است.

ایران ورزشی: مربیگری در سپاهان کار آسانی نیست. این تیم به دلیل شخصیتی که دارد و افتخارات بسیاری که در لیگ به دست آورده به درستی توقعات هوادارانش را افزایش داده است.

مسوولان باشگاه نیز در همه این سال‌ها هیچ چیز کم نگذاشتند تا تیمشان در بهترین شرایط ممکن کار کند. پس در واقع بخش اصلی کار برای مربی در باشگاه سپاهان که همان فراهم بودن امکانات و حمایت مدیران باشگاه است به خوبی وجود دارد.

در چنین شرایطی مربی هم باید به بهترین شکل از این ابزار استفاده کند و تیمش را به موفقیت برساند، کاری که اغلب مربیان سپاهان در یک دهه اخیر انجام داده‌اند اما سپاهان در فصل جاری با اتفاقات و حواشی زیادی روبه‌رو بود.

تیمی که از ۵ بازی اولش ۴ پیروزی و یک تساوی داشت به یکباره دچار افت شد و تا ۶ هفته متوالی رنگ پیروزی را ندید. این نتایج ضعیف دلایل بسیاری داشت. از محرومیت و مصدومیت بازیکنان، ترانسفر احسان حاجی‌صفی، قهر طولانی مدت محرم نویدکیا، اشتباهات غیرعمد داوری تا اشتباهات فنی و... همه دلایلی برای نتیجه نگرفتن سپاهان و موافقت با استعفای حسین فرکی بعد از تساوی خارج از خانه مقابل استقلال اهواز بود. مسوولان باشگاه هم از میان گزینه‌ها با ایگور استیماچ به توافق رسیدند.

او از بازی با نفت تهران در هفته دوازدهم روی نیمکت نشست. استیماچ قبل از آن بازی اینطور گفت: «کارنامه سپاهان وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند. مروری بر کارنامه تیمی که در ۱۴ سال اخیر ۹ جام مختلف در لیگ برتر و جام حذفی کسب کرده، باعث می‌شود هواداران به غیر از قهرمانی با چیز دیگری راضی نشوند و البته این مساله شخصیت بزرگ سپاهان را هم می‌رساند. اکنون هم تغییرات در کادرفنی برای همین مساله بوده و من را به سپاهان آوردند تا تیم را به قهرمانی برسانم، وگرنه تغییرات در چنین شرایطی معنا نداشت. ما هم باید در نیم فصل دوم تلاش‌مان را به کار بگیریم تا فاصله‌ای که بین ما و رقبا افتاده را جبران کنیم و خیز بلندی برای قهرمانی برداریم.این مساله نشان می‌دهد که پیگیر فوتبال ایران بوده‌ام. شما فوتبالی قابل احترام دارید. من هم در اولین سال حضورم در ایران به دنبال کارهای بزرگی هستم و هدفم تاریخ‌سازی است. می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم و با تکرار موفقیت‌ها، به موفقیت‌های بیشتری برسیم. ما می‌توانیم در کنار مبارزه در فوتبال ایران، به دنبال یک کار جدید هم باشیم که آن هم موفقیت جدید در آسیاست. من به شدت تشنه موفقیت در فوتبال آسیا هستم.»

استیماچ آن بازی را برنده از زمین خارج شد. همین اتفاق موقعیت خوبی را برایش به وجود آورد. او بعد از پیروزی در این مسابقه به دوستداران و هواداران تیمش نوید سپاهان متفاوتی را در آینده داد. به فاصله ۴ روز بعد، استیماچ در بازی نیمه نهایی حذفی به مصاف همشهری‌اش رفت. باخت به ذوب‌آهن در ضربات پنالتی اولین شکست او در دومین حضورش روی نیمکت بود. سرمربی سپاهان بعد از آن بازی باز هم از سپاهان متفاوت در آینده صحبت کرد.

اما او شناخت کاملی از لیگ ما نداشت و از ۳ بازی بعدی مقابل گسترش فولاد، راه‌آهن و پدیده مشهد دو امتیاز گرفت. او از دو بازی اول نیم فصل دوم هم دو امتیاز به دست آورد و امیدوار به تعطیلات نیم فصل رفت تا سپاهان را متحول کند. در شروع بازی‌ها این تیم با پرسپولیس در تهران ۲-۲ و مقابل فولاد هم در اهواز شکست خورد.

البته فراموش نکنیم که آنها تا الان با ۳ مدعی قهرمانی بازی کرده‌اند. اما کسب ۸ امتیاز از ۸ بازی قطعا چیزی نبود که هواداران این تیم تصورش را می‌کردند. استیماچ تیم را ششم جدول تحویل گرفت و امروز آنها در رده دهم هستند. باقریان مدیرعامل باشگاه هم مدعی شد که باید نتایج نیم فصل دوم را به حساب استیماچ نوشت. آیا این مربی می‌تواند سپاهان را به جمع مدعیان اضافه کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج