۲۹۶۰۵۵
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات حادثه تلخ «کارواش سعادت‌ آباد»

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران جزئیات حادثه «کارواش سعادت آباد» را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران جزئیات حادثه «کارواش سعادت آباد» را تشریح کرد.

فیضی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر در خصوص جزئیات حادثه شنبه شب کارواش سعادت آباد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اراضی شهرک غرب متعلق به شرکت توسعه و عمران قدس است که ارتباط گسترده‌ای با شهرداری تهران داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۷۱ زمینی به متراژ ۵۰۵۰ متر تحت عنوان ساخت مسجد و کانون فرهنگی در اختیار هیئت امنای محله قرار گرفت گفت: سال ۷۴ توسط مدیران پلاکی در شمال این ملک به متراژ ۶۹۰۰ متر توسط شرکت نوسازی و عمران اراضی رسما خریداری و تبدیل به ایستگاه آتش نشانی شد.

وی با بیان اینکه پس از این ساخت و ساز پیشنهاد شد که در ضلع چهارراه دریا - سعادت آباد گذر و گردش به راستی ایجاد شود، ادامه داد: بر همین اساس بخشی از زمین مسجد به متراژ ۱۰۷۳ متر تبدیل به گذر شد.

فیضی با بیان اینکه شهرداری وقت منطقه ۲ در ۱۸ آبان ماه سال ۸۲ از شهرداری وقت تقاضا دارد که در پی تبدیل زمین مسجد به گردش به راست یا وجه مورد نظر را داده یا اقدام به تهاتر و یا ارائه پروانه تجاری به مسجد کنند گفت: شهردار وقت با واگذاری از املاک سطح منطقه به عنوان تهاتر موافقت می‌کند و سال ۸۳ طی صورتجلسه‌ای این بحث نهایی شد اما انتقال سندی در این خصوص صورت نگرفت و زمینی به مساحت ۳۲۹۷ متر به تولیت مسجد واگذار شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال ۸۳ تا ۹۲ همه اقدامات شهرداری وقت در راستای واگذاری به تولیت مسجد بوده افزود: تا سال ۹۲ صرفا صورتجلسه برای بهره برداری از ملک بوده است تااینکه شهرداری در آن زمان صرفا اجازه ۲۰۰ متر بهره برداری تجاری را به تولیت می‌دهد تا اینکه چندی پیش شهردار منطقه عنوان می‌کند که ضرورتی ندارد در ازای اخذ ۱۰۰۰ متر از اراضی مسجد، ۳۰۰۰ متر به تولیت مسجد داده شود و بر همین اساس پیشنهادات زیادی به هیئت امنا داده می‌شود که در ازای ارائه ملک تا سقف ۲۵ میلیارد تومان وجه دریافت کنند اما تولیت مسجد این پیشنهادات را رد می‌کند تا اینکه نهایتا هیئت امنای مسجد استفتایی در خصوص فروش املاک مسجد اخذ می‌کنند که این اجازه به آنها داده نمی‌شود و مجددا قائم مقام شهردار تهران نیز در پی سوال مسئولان منطقه در خصوص چگونگی عملکرد در خصوص بازپس گیری این زمین عنوان می‌کند که با رضایت هیئت امنا باید این زمین باز پس گرفته شود.

فیضی با بیان اینکه در ۱۴ اسفند سال ۹۲ ملک مورد نظر فروخته می‌شود و سند رسما به نام مالک می‌شود گفت: شهرداری اقدامات زیادی را در خصوص تحویل ملک انجام می‌دهد اما هیئت امنا از برگزاری جلسه‌ای که به نتیجه برسد، استنکاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد ادعا دارد که کل ملک از جمله پلاک آتش نشانی و ... نیز متعلق به این مسجد است اظهار کرد: با اینکه همگان می‌دانند مسئولیت گذر و خدمات عمومی حق شهرداری است باز هم هیئت امنا از تحویل زمین خودداری می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی ۵۰ درصد ملک را فروخته و ۵۰ درصد دیگر را تبدیل به کارواش می‌کنند گفت: این در حالی است که حداکثر اجازه ۲۰۰ متر تجاری را داشتند و از لحاظ قانونی و حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بارها توسط شهرداری اخطار به صاحب ملک داده شده است تصریح کرد: چهارشنبه قبل از حادثه ماموران برای اجرای حکم به کارواش می‌روند اما عوامل کارواش نسبت به تخریب خودرو و تعرض به ماموران اقدام می‌کنند تا اینکه شنبه شب این حادثه رخ می‌دهد و قطعا نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده و آنرا قبول نداریم اما جمعی از افرادی که داخل کارواش بودند آماده درگیری بودند.

وی افزود: این موضوع از سوی شهرداری تهران نیز برای پیگیری دستور ویژه داده شده است و گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Ramin

      تو فیلم اینطوری نشان میدن که انگار میخوان گروهک داعش رو از بین ببرن. اخه یه کارواش که چند نفر توش دارن نان میخورن این طور باید رفتار بشه متاسفم

    • ایرانی

      ما که متوجه نشدیم چی شد!
      اگر کسی فهمید به ما هم بگه موضوع چی بوده

      پاسخ ها

      • mohamaad

        خودشون بی گناه عوامل کارواش گناه کار !

    • بدون نام

      مملکت مگه قانون نداره که مامورین شهر داری مستقیما وارد عمل میشوند چرا شهرداری از دست آنها شکایت نکرد و قانونی بر خورد نکرد

    • علی

      تو هند هم اینطوری نیست ، کشور ما مهد فرهنگ و ادب است اصلا قابل قبول نیست. چه انتظاری است مردم عادی در صورت بروز اختلاف با موردی اینطورعمل نکنند و مراجعه به قانون را در اولویت خود قرار ندهند وقتی نهادی دولتی به این خطاها دست می زند

      پاسخ ها

      • رسانه مییییییلی

        بخدا راست میگی توی فیلما هندی اول اینطوری بود

      • user

        حالا چرا هند رو مثال زدی مگه میدونی اونجا چه خبره ؟

    • بدون نام

      نتیجه به زودی و در صد سال دیگه به اطلاع عموم خواهد رسید!

    • بدون نام

      متاسفانه این بار اول نیست که از عوامل شهرداری همچین رفتاری زشت و قرون وسطایی سر میزند دهها بارش رو خودم دیدم

    • بدون نام

      ببینید زمین کدوم بیچاره ای بوده بالا کشیدن!!!

    • بدون نام

      محل احداث مسجد نباید شرعا وقانونامنعی داشته باشد.

    • محمد

      پارسال ماموران شهرداری یک نفر را کشتن ؟امسال با چوب وچماق صبح زود طوری که تو فیلم بود یک نفر که دم درب ورودی بود بدجوری زدند .اصلا زمین مال شهرداری قانونی بگیرین نه کارگران بیگناه رابزنید .کسی نیست حق این شهرداری راکف دستشون بگذاره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج