جاباما
۲۹۶۱۲۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ابداع روش جدید برای معاینه دیابتی ها

به منظور معاینات دوره ای مبتلایان به دیابت پزشکان مجبورند از نمونه ی خون آنها استفاده کنند و این روش امنی نیست و دلیل هم آن است که با مبتلایان به دیابت در طول عمر خود صدها بار معاینه می شوند و این نمونه گیری ها ی متعدد خطر ابتلا به عفونت های دیگر از طریق زخم ایجاد شده را افزایش می دهد.

وب‌سایت زوم تک - سینا اشتری: به منظور معاینات دوره ای مبتلایان به دیابت پزشکان مجبورند از نمونه ی خون آنها استفاده کنند و این روش امنی نیست و دلیل هم آن است که با مبتلایان به دیابت در طول عمر خود صدها بار معاینه می شوند و این نمونه گیری ها ی متعدد خطر ابتلا به عفونت های دیگر از طریق زخم ایجاد شده را افزایش می دهد. چند سال گذشته محققان مختلفی سعی در استفاده از موج سنجی به منظور اندازه گیری سطح قند خون در بدن انسان بوده اند تا به روشهای پر خطر گذشته پایان دهند.

محققان ژاپنی به تازگی توانسته اند دستگاهی را بسازند که متفاوت از متدهای گذشته کار می کند،دستگاه طراحی شده ژاپنی ها از امواج مادون قرمز برای اندازه گیری سطح قند خون فرد استفاده می کند و به باور محققان این بی خطر ترین و نیز دقیق ترین راه برای محاسبه ی سطح خون مبتلایان به دیابت می باشد.

آنها ابتدا از امواج مادون قرمز با طول موج کوتاه استفاده کردند که به گفته ی آنان محدودیت های بسیاری داشته است یکی از محدودیت های استفاده از این نوع موج مادون قرمز آن است که وقتی آن را به پوست می تابانند علاوه بر قند خون پارامترهای دیگری همچون سطح پروتئین بدن و هموگلوبین بدن هم دیده می شود که تفکیک کردن قند خون از این پارامترها به سادگی میسر نخواهد بود و سپس سراغ امواج مادون قرمز با طول موج باند رفتند و متوجه شدند که علی رغم اینکه این نوع موج دقت بالایی را برای محاسبه ی قند خون ارائه می دهد،ولی قدرت نفوذ آن در پوست تنها چند میکرون است،محققان می گویند که با طراحی منشوری در این دستگاه توانسته اند مشکل ضعف قدرت نفوذ را نیز حل کنند.

سرپرست این دانشمندان می گوید این روش به زودی جایگزین همه ی روشهای سنتی و پر خطر خواهد شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج