۲۹۶۴۵۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

به بهانه آغاز سومین جشنواره معتبر فیلم جهان

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی

فرش قرمز شصت‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به عنوان یکی از سه جشنواره مهم سینمای جهان در حالی از فردا (پنجشنبه) پهن می‌شود که ۱۸ فیلم برای کسب جایزه خرس طلا رقابت خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرش قرمز شصت‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به عنوان یکی از سه جشنواره مهم سینمای جهان در حالی از فردا (پنجشنبه) پهن می‌شود که ۱۸ فیلم برای کسب جایزه خرس طلا رقابت خواهند کرد و سینمای ایران نیز با چهار فیلم حضور پررنگی در این رویداد سینمایی دارد.

جشنواره فیلم برلین که سالانه با حضور نیم میلیون نفر مخاطب و نمایش ۴۰۰ فیلم کوتاه و بلند در بخش‌های گوناگون، پرمخاطب‌ترین جشنواره سینمایی در سراسر جهان محسوب می‌شود امسال شصت‌وششمین دوره از برگزاری خود را جشن می‌گیرد.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی

در زیر نگاهی به مهترین رویدادهای شصت‌وششمین جشنواره فیلم برلین می‌اندازیم:

«درود بر سزار» در افتتاحیه

جدیدترین ساخته سینمایی برادران «کوئن» با عنوان «درود بر سزار» اولین‌ نمایش خود را در افتتاحیه شصت‌و‌ششمین جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۶ تجربه خواهد کرد. این فیلم حماسی با بازی «جورج کلونی» در نقش سزار که البته شامل درون مایه‌ای کمدی نیز است، داستان پشت صحنه شلوغ و پردردسر ساخت یک فیلم هالیوودی در دهه ۱۹۵۰ میلادی و دزدیده شدن سزار بازیگر نقش اصلی فیلم با بازی «جورج کلونی» است.

در این فیلم «جونا هیل»، «چننیگ تاتوم»، «اسکارلت یوهانسون»، «فرانسیس مک دروماند»، «تیلدا سوینتون» و «رالف فینس» نیز بازی می‌کنند. «درود بر سزار» در بخش غیر رقابتی جشنواره حضور دارد.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی


بانوی بازیگر در راس هیئت داوران

امسال «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس آمریکاییِ برنده سه جایزه اسکار در راس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قرار دارد. «استریپ» تاکنون 19 بار نامزد جوایز اسکار شده است و از این حیث رکورددار تاریخ جوایز اسکار در شاخه بازیگری محسوب می‌شود.

«کلایو اون» بازیگر آمریکایی، «آلبا رورواچر»، بازیگر ایتالیایی، «لارس ایدینگر»، بازیگر آلمانی، «نیک جیمز»، منتقد انگلیسی، «بریجت لاکومب»، عکاس فرانسوی و «مالگورزاتا زوموسکا»، کارگردان لهستانی نیز دیگر اعضای هیئت داوران انتخاب برنده خرس طلا و سایر جوایز را تشکیل می‌دهند.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی


رقابت 18 فیلم برای تصاحب خرس طلا

هیئت انتخاب جشنواره فیلم برلین امسال 18 فیلم را برای حضور در بخش اصلی رقابتی این رویداد سینمایی انتخاب کرده است. آثاری از کشورهایی چون فرانسه، انگلیس، آمریکا، چین، آلمان، ایتالیا، پرتغال و .. در این بخش به روی پرده خواهند رفت و سینمای ایران نیز با فیلم «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی در بخش رقابتی برلیناله حضور خواهد داشت.

«رفیع پیتز»، کارگردان ایرانی‌تبار نیز امسال با فیلم جدیدش «من نِرو هستم» نامزد خرس طلای برلین است. سال گذشته فیلم «تاکسی» به کارگردانی جعفر پناهی جایزه خرس طلای بهترین فیلم برلین را از آن خود کرد.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی


حضور متمایز سینمای ایران در برلیناله 2016

سینمای ایران امسال با چهار فیلم در بخش‌های گوناگون جشنواره فیلم برلین حضور پررنگی دارد. فیلم «اژدها وارد می‌شود» ساخته جدید مانی حقیقی نماینده سینمای ایران در بخش اصلی جشنواره است و برای کسب جایزه اصلی برلین با 17 فیلم دیگر رقابت دارد.

فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان نیز در بخش پانورامای جشنواره برلین پذیرفته شده است و دو فیلم «رویای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی و «والدراما» به کارگردانی عباس امینی در بخش «نسل‌ها» به روی پرده خواهند رفت.

سینمای ایران در طول 65 سال گذشته، 93 فیلم در جشنواره فیلم برلین داشته و 36 جایزه از این جشنواره نیز دریافت داشته است.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی


خرس طلای افتخاری برای فیلمبردار آثار اسکورسیزی

خرس طلای افتخاری شصت‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به پاس یک عمر دستاورد هنری به «مایکل بالهاوس»، فیلمبردار آثار مشهوری چون «دار و دسته نیویورکی‌ها»، «رفقای خوب»، «رنگ پول»، «عصر معصومیت» از جمله فیلم‌های «مارتین اسکورسیزی» اعطاء می‌شود.

جشنواره برلین این فیلمبردار را هم‌رتبه با کارگردانانی دانسته که با آن‌ها همکاری داشته است. وی در طول عمر حرفه‌ای خود تصویربرداری حدود 130 فیلم در عرصه سینما و تلویزیون را بر عهده گرفته است. «بالهاوس» پیش از این در سال ۱۹۹۰ ریاست هیئت داوران جشنواه فیلم برلین را بر عهده داشته است و در سال ۲۰۰۶ نیز برای نقش موثر در صنعت سینما جایزه دوربین برلیناله را دریافت کرد.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی


اعطای دوربین برلیناله به «تیم رابینز

«تیم رابینز» بازیگر‌، کارگردان و تهیه‌کننده برنده اسکار آمریکایی با دریافت جایزه «دوربین جشنواره برلین» مورد تقدیر قرار می‌گیرد. «تیم رابینز» در طول 40 سال فعالیت سینمایی حضور موفقی به عنوان بازیگر‌، کارگردان‌، نویسنده و تهیه‌کننده داشته است و برای بازی در فیلم معروف «رودخانه مرموز» به کارگردانی «کلینت ایستوود» در سال 2003 دو جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل را به دست آورد.

یک جایزه بهترین بازیگری جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال 1992 برای بازی در فیلم «بازیگر» ساخته «رابرت آلتمن» نیز در کارنامه سینمایی وی دیده می‌شود و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به بازی در «برش‌های کوتاه»(1993) به کارگردانی «رابرت آلتمن»، «رستگاری در شائوشنک» (1994) ساخته «فرانک دارابونت»، «وکیل هادساکر» به کارگردانی برادران «کوئن» محصول (1994) و «یک روز عالی» از «فرناندو لئون دوارنائو» (2015) اشاره کرد.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی


ادای احترام به دو سینماگر و یک موسیقیدان

جشنواره فیلم برلین با چندین نمایش ویژه به «اتوره اسکولا»، «آلن ریکمن» و «دیوید بوئی» هنرمندان تازه درگذشته عرصه سینما و موسیقی ادای احترام می‌کند. برای یادبود «دیوید بوئی»، موسیقیدان سرشناس آمریکایی فیلم «مردی که به زمین افتاد» به کارگردانی «نیکلاس روگ» در روز 12 فوریه به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین برای یادبود «آلن ریکمن»، بازیگر انگلیسی، جشنواره برلین فیلم «عقل و احساس» به کارگرانی «آنگ لی» را در روز 16 فوریه به نمایش خواهد گذاشت که در جشنواره برلین در سال 1996 موفق به کسب جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شد.

اما «استوره اسکولا»، استاد سینمای ایتالیا که چندی پیش در سن 83 سالگی درگذشت نیز با نمایش ساخته‌اش «سالن باله» مورد تجلیل قرار می‌گیرد، فیلمی که در سال 1984 توانست جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را از برلین برای «اسکولا» به ارمغان بیاورد.

تمرکز برلیناله بر مهاجرت و پناهندگی

«دیتر کاسلیک»، رئیس جشنواره برلین اعلام کرده است، این رویداد سینمایی از ابتدا برای ایجاد ارتباط اجتماعی تلاش کرده است و پناهندگان از سال 1951 و آغاز جشنواره در زمان جنگ سرد در غرب برلین همواره نقش پررنگی در جشنواره فیلم برلین داشته‌اند.

جشنواره فیلم برلین به عنوان یکی از بهترین‌ رویدادهای سینمایی در قاره اروپا و تنها جشنواره‌ای که برای تمامی فیلم‌های بلند خود بلیت‌فروشی می‌کند قصد دارد با ارائه رایگان بلیت به پناهندگان وقفه‌ای در انتظار طولانی و خستگی خوردکننده آنها ایجاد کند.

نبرد اژدهای ایرانی با خرس آلمانی

برلیناله امسال شامل نمایش ۴۰۰ فیلم خواهد بود که بسیاری از آنها به جنبه‌های گوناگون بحران مهاجرت پناهندگان از دلایل و ریشه‌های آن تا تاثیر آن بر غرب تمرکز خواهد داشت.

شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم برلین تا روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      سلام، لطفا در مورد جوایز جشنواره های معروف مثل اسکار، ونیز،کن، برلین و سن سباستین و ... مطلب بذارید. اینکه میزان جایزه نقدی چقدره و جتندیس ها چه مقداریش طلا هست یا اینکه بر روی تندیس فقط آب طلا کار شده. و جوایز رو یا جوایز جشنواره فیلم فجر مقایسه کنید. تندیس سیمرغ!! یه نقاشی روی یه تیکه شیشه است!!!! به نظرم اصلا در ایران موارد زیبایی شناسی در نظر گرفته نمیشه واقعا زشته این تندیس. ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج