جاباما
۲۹۶۴۵۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ترکیه: روسیه در باتلاق سوریه فرو می‌رود

نخست‌وزیر ترکیه با هشدار به روسیه نسبت به تبعات احتمالی اقداماتش در سوریه، تاکید کرد که آنها همانند شوروی سابق در افغانستان در سال ۱۹۷۹ در باتلاق سوریه فرو می‌روند.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر ترکیه با هشدار به روسیه نسبت به تبعات احتمالی اقداماتش در سوریه، تاکید کرد که آنها همانند شوروی سابق در افغانستان در سال ۱۹۷۹ در باتلاق سوریه فرو می‌روند.

احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت: اصلا نگران نباشید. آن ظالمانی که سوریه، حلب و بایربوجاک محبوب مرا به حمام خون تبدیل کردند، قطعا روزی بهای کارهایشان را پرداخت می‌کنند. هیچکس نباید فراموش کند که نیروهای شوروی که مقتدر بودند و در دوران جنگ سرد وارد افغانستان شدند، چگونه افغانستان را در شرایطی ننگ‌آور ترک کردند.

شوروی حدود یک دهه در افغانستان بود که این حضور به دعوت دولت کابل انجام شد و نهایتا در ۱۹۸۸ از افغانستان خارج شدند. کمپین مسلحانه روسیه علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه و حضور نظامی‌اش در این کشور جنگ‌زده اولین مداخله خارجی مهم آن از زمان حمله شوروی به افغانستان محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر ترکیه در جلسه یک گروه پارلمانی از حزب حاکم آک پارتی گفت: روسیه همچنان بی‌رحمانه اهداف غیرنظامی را بمباران می کند؛ اهدافی که هیچ ربطی به اقدامات تروریستی ندارد. ما تک به تک می‌دانیم که بمب‌های روسیه کجا می‌افتد. ۹۰ درصد از بیش از ۶۰۰۰ سورتی پرواز، غیرنظامیان و اپوزیسیون میانه‌رو و تنها ۱۰ درصد داعش را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: نه تنها ما می دانیم که تک‌تک این بمب‌ها کجا می‌افتد، بلکه سازمان ملل متحد، کل جامعه بین‌المللی و آمریکا این مساله را به خوبی می‌دانند. حال بهتر است که کاری انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام
      حکام ترکیه به فکر جواب ذادن به قتل عام ارامنه خود و کردهای کشورشون وکمک به داعش وخرید نفت آنها باشند روسیه خودش پاسخگوی کارش میشه این هم از فرافکنی عثمانیهای ترک.

    • reza

      ما هم مي دانيم كه اين افراد وحشي را تو نادان و از خدا بي خبر تسليح و وارد سوريه مي كني روسيه بايستي تمامي مزدور هاي تورا نابود كند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج