۲۹۶۷۲
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

CL۵۰۰ و S۵۰۰ دو مدل خاص و گرانقیمت بنز هستند که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. هر دو این خودروها مجوز پلاک شدن در ایران را دارند و درعین تفاوت‌هایی که با هم دارند، دارای تشابهاتی نیز هستند.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

هفت صبح: نه تنها خودرو‌ دوستان، بلکه اکثر مردم دنیا با برند مرسدس بنز آشنایی دارند. بنز همیشه نماد کیفیت، تجمل‌گرایی، فناوری روز دنیا و اصالت در طراحی بوده است. مرسدس بنز در اکثر کلاس‌های خودرو، از استیشن‌های بزرگ و شاسی بلندها گرفته تا کوپه‌ها و سدان‌های اسپورت و مجلل، حرفی برای گفتن دارد. بنز از دیرباز حضور پررنگی در ایران داشته است اما واردات بنز مانند سایر خودروهای وارداتی در برهه‌ای از زمان با ممنوع شدن واردات خودرو به ایران، متوقف شد. تا اینکه در سال ۱۳۸۳ پس از آزاد شدن واردات خودرو، شرکت ستاره ایران مجددا پای این ستاره سه پر را به ایران باز کرد.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

البته امروزه شرکت ستاره ایران نیمه‌فعال است و تقریبا تمام بنزها به صورت شخصی وارد می‌شوند و فاقد گارانتی دو ساله‌اند ولی از نظر خدمات پس از فروش و تامین قطعات مشکلی ندارند. CL۵۰۰ و S۵۰۰ دو مدل خاص و گرانقیمت بنز هستند که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. هر دو این خودروها مجوز پلاک شدن در ایران را دارند و درعین تفاوت‌هایی که با هم دارند، دارای تشابهاتی نیز هستند. در ادامه توجه شما را به بررسی این دو خودرو جلب می‌کنیم

مرسدس بنز CL کلاس در کلاس خودروهای گرندتورر(کوپه لوکس) جای می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان، از CLکلاس به عنوان مدل کوپه Sکلاس یاد می‌کنند . CLکلاس روی پلتفرم Sکلاس اتاق کوتاه تولید می‌شود و شباهت‌های فراوانی با کلاسS دارد. Sکلاس بیشتر مناسب افراد میانسال است ولی CL برای کسانی مناسب است که می‌خواهند امکانات و لذت سواری Sکلاس را در قالب یک کوپه سوپرلوکس و در عین حال اسپورت تجربه کنند. حضور CL در ایران بسیار کمرنگ بوده و خودروی خاص و کمیابی به شمار می‌رود.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

در سال ۱۳۹۰ بنز CL۵۰۰ موفق به دریافت مجوز پلاک ملی شد و حدود ۲۰تا۲۵ دستگاه از آن وارد کشور شد.به تازگی تعداد بسیار محدودی از مدل فیس لیفت شده آن وارد کشور شده و پلاک ملی دریافت شده است.تمام CL۵۰۰های موجود در ایران از نوع دیفرانسیل عقب هستند، چون مدل ۴MATIC(دو دیفرانسیل) آن مجوز پلاک ملی ندارد. طراحی ظاهری CL۵۰۰ حالت عضلانی داشته و در قسمت‌هایی مثل گلگیرهای برجسته، جلو پنجره و چراغ‌های بزرگ جلو و نوار کرومی ‌بالای جای پلاک عقب، شبیه Sکلاس است. بالای چراغ‌های جلو مدل فیس لیفت شده انحنایی پیدا کرده که ظاهر قسمت جلوی آن را خشن نشان می‌دهد. همچنین مه‌شکن‌های LED جایگزین مدل دایره‌ای شده‌اند تا زیبایی قسمت جلو را تکمیل کنند. در قسمت عقب CL۵۰۰جدید، چراغ‌های دنده عقب به دو طرف جای پلاک انتقال یافته‌اند و طراحی داخلی چراغ‌های عقب تغییر کرده و از نوع LEDطیفی است.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

طراحی داخلی CL۵۰۰ بسیار شبیه S۵۰۰ بوده و فقط طراحی کنسول جلو و دریچه‌های تهویه هوا تا حدودی با S۵۰۰ تفاوت دارند. در کابین CL۵۰۰ از نوارچوبی سرتاسری روی کنسول جلو و رودری‌ها که در Sکلاس دیده می‌شود خبری نیست تا طراحی داخلی CL۵۰۰ خودش را اسپورت‌تر از طراحی داخلی S۵۰۰ نشان دهد. تودوزی CL۵۰۰ از جنس چرم طبیعی بوده و پوشش سقف جیر برای آن قابل سفارش است. CL۵۰۰ مانند S۵۰۰ دارای صندلی‌های برقی همراه با سیستم یکپارچه حافظه است و در نمونه فول آپشن صندلی‌ها از ماساژور، گرمکن و سرد‌کن بهره می‌برند. مونیتور هشت اینچی به کمک ماوس تعبیه شده روی کنسول وسط هدایت می‌شود و ساعت نفیس بنز میان دریچه‌های هوا خودنمایی می‌کند. فرمان CL۵۰۰ کاملا مشابه فرمان S۵۰۰ بوده و شیفترهای تعویض دنده پشت آن قرار دارند. CL۵۰۰ از نظر فضای داخلی هیچ چیز از یک سدان کم ندارد و به لطف ابعاد بزرگش بر خلاف اکثر کوپه‌ها دارای ردیف عقب راحت و جاداری است.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

قوای محرکه CL۵۰۰ کاملا مشابه S۵۰۰ بوده و از یک موتور هشت سیلندر ۴۶۶۳ سي‌سي‌که قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار است، بهره می‌گیرد. با وجود اینکه CL۵۰۰ کوپه است ولی حدود ۱۰۰کیلوگرم سنگین‌تر از S۵۰۰است اما این اضافه وزن تاثیری روی شتاب آن نگذاشته و CL۵۰۰ در ۴،۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر می‌رسد.

CL۵۰۰ مانند S۵۰۰ از کمک فنرهای AIRE MATICE بهره می‌برد و سواری نرمی ‌را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر CL۵۰۰ پس از پورشه پانامرا توربو، عنوان گران‌ترین خودروی ایران را یدک می‌کشد و شاید علت کم دیده شدنش در خیابان‌ها قیمت بالای ۶۰۰ میلیون تومان آن باشد. تنها رقیب جدی CL۵۰۰ در ایران، مازراتی گرن توریسمو است که به تازگی وارد ایران شده ولی برای دریافت پلاک ملی با مشکلاتی مواجه است

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

تولید Sکلاس به عنوان بزرگ‌ترین سدان مرسدس بنز از سال ۱۹۵۴ شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. اکثر کارشناسان خودرو بر این باورند کلاسs معیار خودروهای کلاسF(سدان‌های مجلل) است.کلاسS همیشه از به‌روزترین تجهیزات و امکانات بهره برده و کمتر خودرویی در کلاسF، توان رویارویی با آن را دارد. در این مقاله قصد داریم آخرین نسخه کلاسs را بررسی کنیم. مدلی که تولید آن در سال ۲۰۰۶ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ چهره‌اش تغییراتی جزئی پیدا کرد تا به‌روزتر باشد. در حال حاضر کلاسs در نمونه‌های S۶۰۰، S۵۰۰، S۴۰۰ HYBRID، S۳۵۰، S۲۵۰، S۶۳AMG، S۶۵AMG به دست مرسدس بنز تولید می‌شود که از بین اینها فقط مدل‌های S۵۰۰ و S۳۵۰ مجوز پلاک شدن در ایران را دارند. S۵۰۰ که در این مقاله به آن می‌پردازیم، دارای دو اتاق بلند(LONG) و کوتاه است که تمام‌S۵۰۰های موجود در ایران از نوع اتاق بلند هستند.

همچنین S۵۰۰ مدلی دو دیفرانسیل(MATIC۴) دارد که با وجود داشتن مجوز پلاک ملی، تعداد بسیار محدودی از آن وارد کشور شده و اکثر‌S۵۰۰های موجود در ایران از نوع دیفرانسیل عقب هستند. طراحی خارجی S۵۰۰ بسیار شکیل است، تمام خطوط بدنه آن با هم هماهنگی کامل دارند و اصالت در چهره آن موج می‌زند. چیدمان داخلی چراغ‌های جلو بسیار زیباست و رگه‌های LED در آن وجود دارد. همچنین مه‌شکن‌های جلو از نوع LED است. جلو پنجره بزرگ هم که از عناصر اصلی طراحی بنز است و با خطوط روی کاپوت در هماهنگی کامل است. گلگیرهای جلو و عقب برجسته هستند که به نمای جانبی ابهت خاصی بخشیده‌اند. همچنین چراغ‌های تماما LED عقب، برجستگی درِ صندوق عقب و نوار کرومی ‌بالای پلاک، کاملا حس لوکس بودن را در قسمت عقب S۵۰۰ تداعی می‌کند. سقف شیشه‌ای(پاناروما) در صورت سفارش داده شدن تاثیر بسزایی در ظاهر خودرو دارد. در کل می‌توان گفت تمام اجزای بدنه دست به دست هم داده‌اند تا نمایی رویایی از S۵۰۰ به وجود بیاورند.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

فضای داخلی s۵۰۰ مانند یک دفتر کار لوکس است. طراحی داخلی در عین سادگی کاملا شیک و هنرمندانه است. چوبکاری‌ها بسیار ظریف و زیبا بوده و نورپردازی به یادماندنی به کمک چراغ‌های تعبیه شده زیر این چوبکاری‌ها انجام می‌شود. S۵۰۰ دارای صندلی‌های تماما برقی است که دارای سیستم یکپارچه تنظیم صندلی، فرمان و آینه‌های جانبی بوده و به لطف سیستم MEMORY PACKAGE می‌توان وضعیت آنها را در سه حافظه مستقل ذخیره کرد. در صورت سفارش، صندلی‌های S۵۰۰ مجهز به ماساژور چند حالته و گرمکن و سردکن نیز می‌شود. صندلی‌های S۵۰۰ و بعضی از قسمت‌های داخل آن با چرم طبیعی پوشیده شده‌اند. فرمان S۵۰۰ بسیار کاربردی است، روی آن دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی، سیستم تلفن و مونیتور وسط کیلومترشمار قرار دارد و پشت آن شیفترهای تعویض دنده که مربوط به جعبه دنده هفت سرعته تیپ ترونیک است قرار دارد. روی کنسول جلو، مونیتوري هشت اینچی وجود دارد که با استفاده از ماوس روی کنسول وسط می‌توان با آن کار کرد. دو مونیتور هم برای صندلی‌های عقب قابل سفارش است تا سرنشینان عقب را سرگرم کند.

بنزهای خاص برای آدم های خاص!

مابین صندلی‌های عقب یخچالی تعبیه شده است. روی کنسول وسط صندلی‌های عقب که قابلیت جمع شدن را نیز دارد، دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه هوای مجزای عقب و ماوس جهت تنظیم مونیتورهای عقب قرار دارد. فضای داخلی S۵۰۰ به لطف بدنه طویل بسیار جادار است. در صورت سفارش داده شدن سقف شیشه‌ای (پاناروما) جذابیت فضای داخلی آن دو چندان می‌شود. از امکانات رفاهی و ایمنی موجود در S۵۰۰ می‌توان به باز شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، سیستم کمکی پارک، سیستم مکش درها، رادار، خروجی برق، درِ برقی صندوق عقب، پرده‌های برقی شیشه‌های عقب، سیستم تلفن همراه، سنسور باران، نایت ویژن، سنسور تصادف، فرمان مجهز به سنسور سرعت، کمربندها و پشت سری‌های هوشمند.۱۲ عدد ایربگ، کروز کنترل و... اشاره کرد. S۵۰۰ از یک موتور هشت سیلندر به حجم ۴۶۶۳ سي‌سي‌ با قدرت ۴۳۰ اسب بخار بهره می‌برد که می‌تواند این غول دو تنی را در مدت پنج ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر برساند. سرعت S۵۰۰ مانند سایر مدل‌های بنز روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است. مصرف ترکیبی S۵۰۰ با وجود موتور حجیمش، حدود ۱۳لیتر در ۱۰۰کیلومتر است که برای چنین خودرویی کاملا مناسب به نظر می‌آید.

سواری S۵۰۰ به لطف بهره‌گیری از کمک فنرهای AIRE MATIC که ارتفاع آنها قابل تنظیم است، بسیار نرم بوده و ناهمواری‌های مسیر خیلی کم داخل کابین حس می‌شوند. همچنین این خودرو با وجود سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل فعال بدنه (ABC)،جرات مانورهای ناگهانی را به راننده می‌دهد. قیمت S۵۰۰ در ایران ۵۲۰تا۵۷۰ میلیون تومان است که بالا بودن قیمت از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود. از رقبای S۵۰۰ در ایران، می‌توان به لکسوس LS۴۶۰،BMW۷۵۰LI و مازراتی کواتروپورته اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    • هموطن

      ما که اگه هر کدوم یه کلیه مونو و کل زندگی مونو بفروشیم و تازه اگه تا پونزده سال هیچ چی نخوریم به جز نونو آب وتازه اگر قیمت نون تو ی این پونزده سال تغییری نکنه و قیمت یکی از این بنز ها هم ثابت بمونه می تونیم یکیشو قسطی بخریم !!!!!!!! وااااااااااااااااااااااای چقدر هیجان انگیزه واقعا !!!!!!!!!!!!!! خوش به حال اونایی که دارن !یعنی میشه منم بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آرزو بر جوانان عیبب نیست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله میخری دوست عزیز.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج