جاباما
۲۹۶۹۶۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مرجع قیمت گذاری خودرو در سال ۹۵

شورای رقابت در جلسه اخیر مصوب کرد، با توجه به مفاد فصل نهم قانون اصل ۴۴، مرکز ملی رقابت موظف است بطور مستمر شرایط رقابتی در بازار خودرو را پایش و نظارت نماید و خودروسازان بایستی اطلاعات کلیه خودروهای جدید را جهت بررسی به مرکز ملی رقابت ارائه کنند.

خبرگزاری تسنیم: شورای رقابت در جلسه اخیر مصوب کرد، با توجه به مفاد فصل نهم قانون اصل ۴۴، مرکز ملی رقابت موظف است بطور مستمر شرایط رقابتی در بازار خودرو را پایش و نظارت نماید و خودروسازان بایستی اطلاعات کلیه خودروهای جدید را جهت بررسی به مرکز ملی رقابت ارائه کنند.

شورای رقابت در جلسه دویست و چهلم این شورای رقابت با موضوع بازار خودرو با اعلام تداوم انحصاری بودن بازار خودرو، ادامه قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت را مصوب کرد.

جزییات مصوبات این جلسه شورای رقابت به شرح زیر است:

۱. گزارش کارشناسی مرکز ملی رقابت در رابطه با روش های تعیین قیمت پایه خودروهای جدید و مبانی، مزایا و معایب هر یک از روشها ارائه گردید.

۲. با توجه به درخواست شرکت خودروسازی سایپا مبنی بر تعیین قیمت خودروی ساینا، مرکز ملی رقابت محاسبات خود را در خصوص قیمت این خودرو به چهار روش پیشنهاد نمود. با توجه به اینکه در حال حاضر خودروی مزبور در سقف قیمتی قابل قبول به فروش می رسد، شورای رقابت سقف قیمتی فعلی را مورد تأیید قرار داد.

۳. در خصوص دو خودروی هایما (اتومات و دستی) درخواست شرکت ایران خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در حال حاضر خودروهای دیگری نیز در این کلاس در شرایط رقابتی عرضه می شوند شورا لزومی به تعیین دستورالعمل برای این خودروها نمی بیند.

۴. در ضمن مقرر گردید چنانچه خودروهای دیگری نیز با شرایط فوق الذکر عرضه شوند مشمول این رویه خواهند بود.

۵. با توجه به مفاد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مرکز ملی رقابت موظف است بطور مستمر شرایط رقابتی در بازار خودرو را پایش و نظارت نماید و شرکت های خودروساز بایستی اطلاعات مربوط به کلیه خودروهای جدید را جهت بررسی به مرکز ملی رقابت اعلام نمایند.

پیش از این رئیس شورای رقابت نیز با بیان اینکه تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به سال آینده موکول شد، گفته بود: اگر سال آینده بازار به‌سمت رقابتی شدن حرکت کرده باشد، شورا دستورالعملی تهیه نخواهد کرد.

رضا شیوا در رابطه با جزئیات مصوبات جلسه اخیر شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه موضوع دستور العمل قیمت گذاری خودرو مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضاء تصمیم به ادامه اجرای دستورالعمل گذشته قیمت گذاری خودرو گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      کلاً متن رو نخوندم ولی میدونم آخرش گرون میشه به همین سادگی :)))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج