جاباما
۲۹۷۰۴۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پخش «ای ایران» از تلویزیون ملی بلغارستان

همزمان با ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سرود «ای ایران» با اجرای گروه موسیقی سنتی «الامتو» اعزامی از کشورمان به صورت زنده از تلویزیون ملی (شبکه اول) بلغارستان طنین انداز شد.

خبرگزاری تسنیم: همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرود «ای ایران» ساخته روح الله خالقی با اجرای گروه موسیقی سنتی «الامتو» اعزامی از کشورمان(ایلام)، روز گذشته به صورت زنده از تلویزیون ملی (شبکه اول) بلغارستان طنین انداز شد.

در این برنامه پس از اجرای سرود، محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در مصاحبه تلویزیونی خود، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دوستداران فرهنگ، تاریخ ایران و ایرانیان مقیم گفت: در ۲۲ بهمن ماه مردم ایران در کشور خود انقلاب را رقم زدند که یکی از تحولات عظیم قرن بیستم و یکم به شمار می آید.

وی در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: این انقلاب با تمامی انقلاب های بزرگ در سطح جهان به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خویش تفاوت های چشمگیر داشته است.

رایزن فرهنگی کشورمان خاطرنشان کرد: بلغارستان از جمله کشورهایی است که همواره روابط مسالمت آمیزی با ایران داشته و البته پیشینیه های مشترک فرهنگی و مشخصه ها و ویژگی های مثبت موجود در دولت و ملت بلغار به تقویت روابط میان دو کشور افزوده است.

وی با اشاره به موسیقی سنتی ایرانی، گفت: موسیقی اقوام و ملل مختلف در قالب ملی و بومی براساس قواعد و مقررات خاصی تشکیل می‌شود. حوادث تاریخی، انقلاب‌ها، تمدن‌ها و ... در پی‌ریزی مبانی موسیقی سنتی و ملی سهم بسزایی دارند.

کیانی با اذعان اینکه ایران از لحاظ موسیقی قدمت تاریخی و درخور توجهی دارد، اظهار کرد: این موسیقی اصیل از سال ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته و آنچه دل‌نشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده، امروز در دسترس است.

در بخش پایانی این برنامه زنده تلویزیونی، رایزن فرهنگی کشورمان به سؤالات مجری این برنامه در خصوص فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی پاسخ داد.

همچنین مصاحبه خانم ملکی و خانم توکلی از اساتید دانشگاه ، مربیان و طراحان لباس ستنی و اقوام ایرانی توسط مجری مستقر در نمایشگاه لباس اقوام ایرانی در موزه قوم‌شناسی شهر صوفیه به صورت مستقیم از این شبکه تلویزیونی پخش شد.

بنابر اعلام این خبر،گروه موسیقی سنتی «الامتو» از ایلام به سرپرستی جواد شوهانی و نوازندگی فرهاد فرهادپور، کمال شوهانی، حسن سالم و مهدی عزیزیان به همت رایزنی فرهنگی ایران طی ایام‌الله دهه مبارک فجر در بلغارستان، به اجرای برنامه می‌پردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج