۲۹۷۱۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

این زن ایرانی سفیر آمریکا شد +عکس

«آزیتا راجی» که گفته می‌شود با آخرین سفیر رژیم پهلوی در انگلستان ارتباط فامیلی دارد، روز جمعه رسما با تائید سنا به عنوان سفیر آمریکا در سوئد منصوب شد.

خبرگزاری فارس: سنای آمریکا روز جمعه بالاخره بعد از مدت‌ها کش و قوس میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، با انتصاب چند مقام جدید وزارت خارجه آمریکا از جمله سفیر این کشور در سوئد موافقت کرد.

با تائید سنا، از این پس «آزیتا راجی» سرمایه‌دار ایرانی‌الاصل مقیم کالیفرنیا، به عنوان سفیر آمریکا در سوئد فعالیت خواهد کرد.

وی اولین ایرانی-آمریکایی‌ای خواهد بود که به عنوان سفیر واشنگتن منصوب می‌شود. در آمریکا سفرا معمولا از میان حامیان مالی اصلی رئیس‌جمهور انتخاب می‌شوند. راجی هم از این قاعده مستثنا نیست؛‌ این سرمایه‌دار و فعال برجسته بازارهای مالی آمریکا، در سال ۲۰۱۲ در جریان رقابت‌های انتخاباتی، با جمع‌آوری نزدیک به ۴ میلیون دلار کمک مالی برای کارزار باراک اوباما، دومین حامی مالی بزرگ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بود.

این زن ایرانی سفیر آمریکا شد +عکس

راجی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ از سوی اوباما برای انتصاب به عنوان سفیر آمریکا در سوئد نامزد شد، اما اختلاف میان گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات، تائید نهایی وی را تا روز گذشته به تعویق انداخت.

تد کروز سناتور ارشد جمهوری‌خواه یکی از افرادی بود که مانع انتصاب راجی شده بود. وی به مدت ۷ ماه از رأی‌گیری در مورد وی جلوگیری کرد، اما نهایتا روز جمعه با بیان اینکه این اقدام به اندازه کافی توجهات را به «بد بودن» توافق هسته‌ای با ایران جلب کرده، اجازه داد رأی‌گیری سنا در این مورد انجام گیرد.

هرچند راجی به نام والدین خود اشاره‌ای نکرده، اما گفته می‌شود که وی با «پرویز راجی» آخرین سفیر رژیم پهلوی در انگلستان که روابط بسیار نزدیکی هم با اشرف پهلوی خواهر شاه مخلوع داشت، رابطه فامیلی دارد. در برخی منابع وی دختر پرویز راجی و در منابع دیگر برادرزاده وی معرفی شده است.

راجی متولد ۱۹۶۱ است و تا سن ۱۷ سالگی که والدینش ایران را ترک کردند، در تهران بزرگ شده است. وی درس‌خوانده اقتصاد است و تاکنون تجربه‌ای در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      ایرانی خاندن این خانم آمریکایی بزرگترین ظلمی است که سایت شما در حق ملت ایران واین خانم آمریکایی انجام داده است وواقعا برای من قابل درک نیست که وقتی این خانم از وطن سابق خود جدا وملیت آمریکایی را برازنده خودش میداند شما چه اصراری بر ایرانی خواندن این خانم آمریکایی دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواندن رو اینطوری مینویسن.لابد طرفدار زبان فارسی هم هستی!؟

    • بدون نام

      که چی ؟!

    • بدون نام

      خبربسیارجالبی بود وبایدگزارش میشدوپیشرفت ایرانیان د رهمه جا ی جهان رانشان می دهد ضمناپرویزراجی موقع خروج ارایران1978هنوزازدواج نکرده بود

    • Ali

      بيائيد كمى بيانديشيم دراينكه ايرانيها باهوش هستند شكى نيست مطمئن باشيد درهركجاى دنيا يك ايرانى مسؤل شود بنفع ايران است اميدوارم استعدادهاى ايرانيها درهمه رشته ها شكوفاشود

    • بابالنگ دراز

      جاااان چهار میلیون دلاردومین حامی مالی نهههههه. عضوشورای دهات ما بیشترازاونا خرج کرده.

    • بدون نام

      اگه ایران بود نهایتش استاد یه دانشگاه سطح پایین میشد

    • بابالنگ دراز

      جاااان چهار میلیون دلاردومین حامی مالی نهههههه. عضوشورای دهات ما بیشترازاونا خرج کرده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج