جاباما
۲۹۷۳۹۲
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

بازار شب عید خودرو در رکود مطلق

این روزها بازار شب عید خودرو در حالی با کسادی همراه است که خودروسازان برای فرار از این رکود، هر روز بیشتر از روز قبل به قسطی‌فروشی روی می‌آورند و در این میان، قیمت خودروها نیز روندی نزولی را در پیش گرفته است.

خبرگزاری فارس: هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز از اواسط بهمن تا اواخر اسفندماه بازار خودرو با رونق فروش همراه می‌شد، این در حالی است که امسال نمایشگاه‌داران خودرو، بازار بی‌رمقی را برای شب عید آغاز کرده‌اند و خرید و فروش در این بازار همچنان راکد است.

در این وضعیت، خودروسازان برای فرار از رکود هر روز شرایط سهل‌تری را نسبت به روز قبل در فروش محصولات خود اعمال می‌کنند و به مناسبت‌های مختلف، فروش اقساطی و مدت‌دار خودرو می‌گذارند که فروش ویژه دهه فجر نیز از جمله این موارد است.

* فروش اقساطی بدون بهره

در فروش‌های ویژه خودروسازان، برخی خودروها با اقساط دو ساله و بدون بهره به مشتریان عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند با پرداخت ۴۰ یا ۵۰ درصد قیمت خودرو،‌ بقیه مبلغ خودرو را در مدت یک یا دو سال به صورت اقساطی و بدون سود، پرداخت کنند.

پورحسنی، یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد به فارس می‌گوید: در رکود فعلی، مردم بیشتر به دنبال خرید اقساطی خودرو بدون بهره هستند و فروش‌های با دریافت اقساط بدون بهره بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی می‌گوید: اگر برای فروش خودروها، سود تعیین شود، خریداران خیلی از این مسئله استقبال نمی‌کنند و به‌ این‌ترتیب، فروش‌هایی موفق‌تر هستند که به صورت اقساطی و بدون سود باشند.

در حال حاضر ایران‌ خودرو به مناسبت دهه فجر، فروش اقساطی اکثر محصولاتش مانند پژو ۲۰۶، پژو پارس و پژو ۴۰۵ را برای خریداران عرضه کرده است و سایپا نیز فروش اقساطی محصولاتش مانند تیبا، سایپا ۱۳۱ و وانت پراید را برای مشتریانش قرار داده است.

* خریداران منتظر ورود خودروهای جدید

در این شرایط، انتشار اخبار مربوط به مذاکره خودروسازان با شرکت‌های خارجی ازجمله پژو و رنو،‌ برخی خریداران را برای انتخاب خودروهای جدید منتظر نگه داشته و مشتریان بازار خودرو فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند.

همین مسئله رکود بازار خودرو را تشدید کرده است و در نتیجه شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار هستیم، به‌ طوری‌ که قیمت خودروهای داخلی بین ۴۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان کاهش داشته و قیمت خارجی‌ها نیز حدود ۲ میلیون تومان افت را نشان می‌دهد.

* کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت پژو پارس

بررسی بازار خودروهای داخلی نشان‌ دهنده افت قیمت اکثر خودروها طی روزهای اخیر است، به‌ طوری‌ که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸ با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت پژو ۴۰۵ اس ال ایکس نیز با افت ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و نوع دوگانه‌سوز این خودرو با کاهش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی، ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت پژو پارس سال نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۲ اتوماتیک ایران‌ خودرو نیز باید به کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۴۶ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

طی روزهای اخیر قیمت رانا با ۲۰۰ هزار تومان کاهش، به ۳۲.۵ میلیون تومان رسید و سمند با کاهش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت ویتارا هم با افت ۴ میلیون تومانی روبه‌رو شده و این روزها به قیمت ۱۲۶ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

* افت ۲ میلیون تومانی قیمت ام‌وی‌ام ایکس ۳۳

در مورد محصولات سایپا نیز باید به افت ۵۰ هزار تومانی قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE و عرضه آن به قیمت ۲۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

سایپا ۱۳۲ مدل SE نیز با افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی، حدود ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مشتریان فروخته می‌شود. قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SE نیز در بازار تغییری نداشت و همچنان با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت مگان هم در روزهای اخیر ۲ میلیون تومان کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت ۱۰۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت لیفان X۶۰ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به ۵۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت ام‌ وی ام X۳۳ نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی، به ۶۸ میلیون تومان رسیده است.

در عین حال، در مورد هیوندایی I۲۰ باید به افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۸۱ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

در مورد مزدا ۳ هم باید به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو به دلیل کاهش عرضه آن از سوی نمایندگی اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد جک S۵ نیز باید با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۸۰ میلیون تومان اشاره کنیم.

بازار خودرو در حالی همچنان در جا می‌زند که دولت بسته خروج از رکود را با تخصیص تسهیلات ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی به صنعت خودرو اجرا کرد تا این بازار از رکود خارج شود اما در حال حاضر فروش شرکت‌های خودروساز و بازار خودرو همچنان با تشدید رکود همراه است.

در این شرایط، فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که شرکت‌های خودروساز سال آینده شرایط فروش بهتری را برای عرضه محصولاتشان ارائه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      انشاله منتظر شنیدن خبر سقوط خودروسازان داخلی هستیم که پوست مردم را با این لگهنای خودشون کندند

    • علی

      یک ماه پیش یک پژو پارس با موتورtu5از ایران خودرو با قیمت خیلی گزاف خریدم برای هفت پشتم پشیمان شدم ودر هر جمع ومحفلی از گندکاریهای این خودرو سازخواهم گفت .بنده نه مکانیکم ونه مهندس خودرو با این وصف دهها عیب اساسی را حاضرم خدمت آقایون مهندس ایران خودرو یادآوری کنم . با داشتن این طراحان ومهندسان روز به روز ایران خودرو تیشه به ریشه ی خود می زند .

    • علی

      یک ماه پیش یک پژو پارس با موتورtu5از ایران خودرو با قیمت خیلی گزاف خریدم برای هفت پشتم پشیمان شدم ودر هر جمع ومحفلی از گندکاریهای این خودرو سازخواهم گفت .بنده نه مکانیکم ونه مهندس خودرو با این وصف دهها عیب اساسی را حاضرم خدمت آقایون مهندس ایران خودرو یادآوری کنم . با داشتن این طراحان ومهندسان روز به روز ایران خودرو تیشه به ریشه ی خود می زند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج