۲۹۷۴۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«جان درامانی ماهاما» در راه ایران

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان از ورود «جان درامانی ماهاما» رئیس جمهور غنا امشب به تهران خبر داد و گفت: ارتقای روابط ایران و قاره آفریقا مورد اهتمام جدی دولت است.

خبرگزاری فارس: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان از ورود «جان درامانی ماهاما» رئیس جمهور غنا امشب به تهران خبر داد و گفت: ارتقای روابط ایران و قاره آفریقا مورد اهتمام جدی دولت است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های پیش رو شاهد دیدار و رایزنی‌های بیشتر مقامات عالی‌رتبه قاره آفریقا و کشورمان خواهیم بود، اظهار داشت: آفریقا یکی از مهمترین اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

معاون ظریف ادامه داد: رئیس جمهور غنا را در این سفر وزرای خارجه، نفت، انرژی، اقتصاد، کشاورزی، توسعه و منابع طبیعی این کشور همراهی می‌کنند.

امیرعبداللهیان گفت: در این سفر علاوه بر بیانیه مشترک، اسنادی در زمینه‌ همکاری در حوزه کشاورزی، استاندارد، نفت و انرژی، معاضدت قضایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و فرآوری کاکائو در دو بخش خصوصی و دولتی در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا خواهد رسید.

سفر رئیس جمهور غنا به ایران اولین سفر رئیس جمهوری این کشور آفریقایی به جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در آخرین ماه‌های تصدی این سمت در فروردین ماه ۱۳۹۲ در سفری به چند کشور آفریقایی بنین، نیجر و غنا از اکرا هم بازدید کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج