۲۹۷۴۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۲۱ نکته از نبرد حساس آبی ها برابر نفت

آخرین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال ایران ممکن است به جذاب ترین مسابقه هفته بیستم تبدیل شود.

ورزش سه: آخرین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال ایران ممکن است به جذاب ترین مسابقه هفته بیستم تبدیل شود.

استقلال و نفت فردا در رقابتی پر تب و تاب این هفته از مسابقات را در شرایطی به پایان می رسانند که چشم همه تیم های لیگ متوجه نبرد آبی ها در تختی است. با هم به مرور ۲۰ نکته جذاب در تاریخ بازی های این دو تیم می اندازیم.

۱-استقلال در بازی رفت برابر نفت تهران بدون موقعیت گل موفق شد با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود. استقلال روی گل اول با شوت زیبای فخرالدینی به گل رسید و گل دوم هم در موقعیت مشکوک با ضربه پنالتی بدست آمد.

۲- میلاد فخرالدینی به شکل عجیبی به ستاره بازی رفت تبدیل شد. او در این بازی با شوتی زیبا از زاویه بسته دروازه شیخ ویسی را باز کرد. فخرالدینی با توجه به مصدومیت رمضانی و خسرو حیدری به طور قطع فردا برای استقلال بازی خواهد کرد.

۳- مهدی رحمتی فردا باید برابر مربی بازی کند که رابطه بسیار نزدیکی با او دارد. او تا حالا به علیرضا منصوریان نباخته است و امیدوار است فردا هم بتواند با ثبت هشتمین کلین شیت فصل خود در راه پس گرفتن صدر به استقلال کمک کند.

۴- پیروزی استقلال در بازی فردا می تواند به این تیم کمک کند که اختلاف خود با استقلال خوزستان رده دومی را به ۲ امتیاز برساند. البته یک مساوی هم فردا استقلال را به صدرجدول باز می گرداند.

۵- نفت تهران می تواند فردا با پیروزی برابر استقلال و با توجه به تساوی صبا و تراکتورسازی تا رتبه ششم جدول رده بندی بالا بیاید و دوباره به کسب سهمیه آسیایی امیدوار شود.

۶- یعقوب کریمی در لیگ دوازدهم در نفت تهران بازی می کرد و موفق شد به استقلال گل بزند. البته استقلال آن بازی را با نتیجه ۲ بر یک برد و حضور یعقوب کریمی در ترکیب استقلال جالب به نظر می رسد.

۷- سنگین ترین شکست نفت برابر استقلال مربوط به لیگ یازهم می شود، جایی که سوشا مکانی دروازه بان فعلی پرسپولیس در نفت تهران بازی می کرد. در آن فصل پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود و این تیم موفق شد با ۳ گل نفت تهران را شکست بدهد.

۸- در صورتی که استقلال برابر نفت تهران موفق به گلزنی نشود آمار بهترین خط حمله را از دست می دهد چراکه بدون احتساب بازی فردا پرسپولیس با یک گل زده بیشتر نسبت به استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

۹- در صورتی که استقلال موفق به پیروزی برابر نفت تهران بشود می تواند به همراه استقلال خوزستان دوباره به آمار بیشترین تعداد گل در این فصل برسد.

۱۰- استقلال می تواند با پیروزی برابر نفت تهران به بیست و یکمین بازی بدون شکست خود برسد. آخرین شکست آبی ها مربوط به هفته سوم لیگ برتر می شود که با نتیجه ۲ بر صفر از ذوب آهن شکست خورد اما بعد از آن هرگز در لیگ و جام حذفی شکستی را متحمل نشد.

۱۱- در ۱۱ بازی گذشته دو تیم در لیگ برتر استقلال ۵ بار پیروز شده، ۳ بار مساوی کرده است و در ۳ بازی هم شکست خورده است.

۱۲- در بازیکنان دو تیم ایمان مبعلی سابقه بازی در استقلال را دارد و یعقوب کریمی و مهدی مومنی هم سابقه بازی در نفت تهران دارند.

۱۳- استقلال در لیگ سیزدهم در بازی برگشت با تک گل رضا نورزی از نفت تهران شکست خورد و بعد از آن بازی بود که وارد بحران شد. رضا نوروزی در آن بازی بعد از مدت ها مبارزه با مصدومیت به ترکیب نفت تهران برگشت و مثل همیشه برابر استقلال موفق بود.

۱۴- علیرضا بیرانوند فصل گذشته با عکس العمل دیدنی به پیروزی تیمش برابر استقلال در ۲ بازی رفت و بر گشت کمک کرد. او در هر ۲ بازی کلین شیت کرد اما در این فصل به دلیل مسائل انضباطی دو بازی برابر این تیم در لیگ و جام حذفی را از دست داد.

۱۵- در تاریخ بازی های دو تیم در لیگ برتر ۶ مربی روی نیمکت دو تیم نشسته اند. منصوریان، گل محمدی، ابراهیم زاده و فرکی برای نفت تهران و امیر قلعه نویی و پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال نشسته اند.

۱۶- استقلال در ۵ بازی آخر خود برابر نفت تهران در لیگ برتر نتایج ضعیفی گرفته است. این تیم ۳ بار شکست خورده، یک بازی مساوی شده و تنها در یک بازی موفق به پیروزی شده است.

۱۷- سریعترین گل تاریخ این مسابقه را وحید امیری زده است. او در ثانیه ۴۰ بازی رفت فصل گذشته دروازه آبی ها را باز کرد.

۱۸- ارسلان مطهری ستاره جوان تیم امید اولین گل مهم خود را در فوتبال ایران در بازی رفت فصل گذشته برابر استقلال زد.

۱۹- این بیستمین بازی دو تیم در تاریخ فوتبال ایران است.

۲۰- آخرین گل استقلال در ورزشگاه تختی به نفت در لیگ برتر توسط فرهاد مجیدی به ثمر رسید، گلی که آخرین گل اسطوره آبی های برای تیمش بود. در آن بازی فرهاد مجیدی توپ ارسالی از روی نقطه کرنر را با ضربه سر وارد دروازه زرد پوشان تهرانی کرد.

۲۱- تیم نفت تهران نسبت به بازی نیم فصل اول پیام صادقیان، آلویس نانگ و کارلوس سانتوس را در اختیار ندارد. نفت تهران ابتدای فصل تیمی رویایی بست اما به دلیل مشکلات مالی ۳ بازیکن این تیم جدا شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج