۲۹۷۶۸۹
۵۰۳۷
۵۰۳۷
پ

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر

داستان تازه‌ای نیست؛ پیش از این هم بارها ادعاهایی در این باره شده بود. این‌که یک نفر گوشه‌ای از دنیا، مدعی شده گرگ پیر را دیده که بعد از آن همه دردسر درست کردن برای عالم و آدم، دارد برای خودش زندگی می‌کند، اما این بار ماجرا کمی با قبل فرق می‌کند.

وبسایت وی آر: مامور سابق سیا با کلی سند و مدرک مدعی است که آدولف هیتلر خودش را نکشت، بلکه فرار کرد و تا سال‌ها در آرژانتین به خوبی و خوشی زندگی کرد

داستان تازه‌ای نیست؛ پیش از این هم بارها ادعاهایی در این باره شده بود. این‌که یک نفر گوشه‌ای از دنیا، مدعی شده گرگ پیر را دیده که بعد از آن همه دردسر درست کردن برای عالم و آدم، دارد برای خودش زندگی می‌کند، اما این بار ماجرا کمی با قبل فرق می‌کند. صحبت از ۷۰۰ سند و مدرکی است که از اسناد «سیا» درآمده و نشان می‌دهد دار و دسته‌ی امنیتی آمریکا بعد از پایان جنگ جهانی دوم، می‌دانستند که رهبر رایش سوم (آدولف هیتلر) خودش را نکشته و با هزار دوز و کلک، راهی آرژانتین شده. البته این مساله قرار نبود به این زودی‌ها به گوش مردم عادی برسد. کار یک مامور سابق سیا بود که دل به دریا زده و اسناد را برای مردم خوانده و تحلیل کرده. این روزها «رابرت بائر» مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و نویسنده‌ی کتاب‌های تاریخی -که سال‌ها وظیفه‌ی بررسی موضوع فرار احتمالی هیتلر به کشورهای مختلف را بر ‌عهده داشته-، خبرساز بزرگ دنیاست. او می‌گوید هیتلر تا سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۳) در آرژانتین زندگی می‌کرده، سیا هم خبر داشته و به روی خودش نیاورده.

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر

تکه استخوان غلط‌انداز

از هیتلر فقط یک تکه استخوان جمجمه باقی مانده که سوراخ بزرگی رویش دیده می‌شود. داستان رسیدن روس‌ها به همین تکه استخوان هم شنیدنی است. اصل ماجرا را چند سال پیش رئیس قسمت آرشیو سازمان امنیت ملی روسیه (FSB) برای سی‌ان‌ان توضیح داد. این که روس‌ها بعد از آن‌که فهمیدند دیر رسیده‌اند و هیتلر و اوا براون پیش از آمدن آن‌ها خودکشی کرده‌اند. جسدشان را در بیرون شهر «راتنئو» (Rathenau) خاک کردند، اما هشت ماه بعد، در فوریه‌ی سال ۱۹۴۶( ۱۳۲۴)، جسدها از خاک بیرون آورده و در پادگان ارتش شوروی در شهر «ماگدبرگ» (Magdeburg) آلمان‌شرقی، به خاک سپرده شد. این اجساد، تا سال‌ها این جسد در همان‌جا خاک بودند تا این‌که در مارس ۱۹۷۰ (۱۳۴۹)، قرار شد نیروهای شوروی این پادگان را تخلیه کند.

رفتن روس‌ها از آلمان این خطر را در پی داشت که محل دفن هیتلر برای فاشیست‌ها مهم شود. برای همین آن‌ها موقع جمع کردن بار و بندیل‌شان از پادگان، ضمن یک ماموریت فوق‌سری به نام عملیات «آرشیو»، برای از بین بردن بقایای جسد هیتلر و اوا براون دست به کار عجیبی زدند. اجساد از خاک بیرون آورده و در کوره سوزانده و خاکستر شدند. این وسط تنها چیزی که باقی ماند، همین یک تکه استخوان آرواره و جمجمه‌ی هیتلر بود که به روسیه فرستاده شد. حالا از آن سال تا امروز، روس‌ها از این تکه استخوان مثل گنجی بزرگ نگهداری می‌کنند و شک ندارند که تکه‌ای از استخوان هیتلر را با خودشان به غنیمت آورده‌اند، اما آمریکایی‌ها، هر از گاهی با سند و مدرک می‌گویند که خیال آن‌ها خام است و استخوان مال هیتلر نیست. دانشمندان آمریکایی معتقدند این استخوان سر، متعلق به زنی حدودا چهل ساله است، نه مردی ۵۶ ساله در قد و قامت هیتلر. هنوز آزمایش‌های دی‌ان‌ای هم به درستی و دقت نگفته‌اند که این استخوانِ سر هیتلر بوده یا نه. هرچه هست، تنها ادعای روس‌هاست و غنیمتی که آن‌ها از سال‌های جنگ به دست آورده‌اند.

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر
راز یک خودکشی - بعد از رونمایی جمجمه‌ی هیتلر گروهی از دانشمندان دانشگاه هاروارد کلی آزمایش روی آن انجام دادند و گفتند روس‌ها استخوان یک زن را به جای هیتلر جا زده‌اند. گویا آنها از ترس استالین این تکه استخوان را رو کرده بودند!

در خودکشی نوبر بود

تا سال‌ها کسی استخوان سر هیتلر را از نزدیک ندیده بود. تا این‌که در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) تکه استخوان سوراخ، در معرض دید عموم قرار گرفت؛ جمجمه‌ای ۱۰ و ۱۶صدم سانتی‌متری با سوراخی در وسط پیشانی. این تنها مدرکی است که امروز نشان می‌دهد هیتلر به سر خود شلیک کرده. البته می‌گویند غیر از این، قسمتی از استخوان فک او هم پیش روس‌هاست که به ادعای خودشان، وضعیت دندان‌هایش همان وضعیت ثبت‌شده‌ی دندان‌های هیتلر است، اما تا به امروز کسی آن‌ را به چشم ندیده. بررسی جمجمه و تطبیق آن با تصویری که از هیتلر در زمان مرگ باقی مانده، همان روزها سوالی را برای خیلی‌ها دربرداشت. این‌که رهبر رایش سوم چرا در لحظه‌ی آخر عمر، این‌قدر به خودش سخت گرفته و به پیشانی‌اش شلیک کرده، نه شقیقه یا حتی دهان؟ تا به امروز، کارشناسان بسیاری صحنه‌ی مرگ هیتلر را بازسازی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که شلیک به پیشانی از طرف خود فرد، سخت‌ترین حالت ممکن برای در دست گرفتن اسلحه است و انجام آن در شرایط حساس و پراضطراب آخر زندگی هیتلر، عجیب به نظر می‌رسد. مثلا چرا هیتلر به شقیقه‌اش که راحت‌تر بود، شلیک نکرده؟ یا به دهانش، که آن سال‌ها اصلا یک‌جورهایی مد روز خودکشی بود. شاید کسی که در تصاویر نشان داده شده، هیتلر نیست و فردی مشابه اوست که با شلیک از روبه‌رو کشته شده؟ هنوز کسی برای این سوال‌ها جوابی ندارد، غیر از آمریکایی‌ها که می‌گویند کل داستان، افسانه بوده و روس‌ها که اصرار دارند هیتلر خودش را کشت و جنگ تمام شد.

فرار گرگ خاکستری، مرگ مشکوک هیتلر
مرگ مشکوک - می‌گویند هیتلر با خالی کردن یک گلوله در پیشانی خودش را خلاص کرده؛ حالا چرا این گلوله را توی شقیقه نزده یا توی دهان معمایی است که جوابی برایش نیست. شاید این مرد بدل هیتلر باشد‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج