۲۹۷۷۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حفره‌ای امنیتی در گوشی V۱۰ ال جی

وی ۱۰ یکی از محصولات بالارده‌ی ال‌جی است که از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. اما حال حفره‌ای امنیتی در آن یافته شده که از طریق آن افراد می‌توانند بدون اطلاعات صاحب دستگاه، اقدام به‌افزودن اثر انگشت خود در سیستم کنند.

zoomit.ir - سعید میرزاپور: وی ۱۰ یکی از محصولات بالارده‌ی ال‌جی است که از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. اما حال حفره‌ای امنیتی در آن یافته شده که از طریق آن افراد می‌توانند بدون اطلاعات صاحب دستگاه، اقدام به‌افزودن اثر انگشت خود در سیستم کنند و سپس به‌سادگی قفل دستگاه را با اثر انگشتشان باز کنند.

حفره‌ای امنیتی در گوشی V10 ال جی

در حال حاضر مشکلات امنیتی در سنسور اثر انگشت تلفن‌های هوشمند موضوع متداول است و شاید با شنیدن وجود چنین مشکلی در ال‌جی وی ۱۰ شگفت‌زده نشوید. ال‌جی چندی پیش محصولی بالارده را با نام وی ۱۰ روانه بازار کرد که از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. در طول روز‌های گذشته اخباری منتشر شد که در آن گفته می‌شد احتمالا وی ۱۰ در زمینه‌ی سنسور اثر انگشت مشکل امنیتی دارد و بر این اساس کاربران غیرمجاز می‌توانند وارد دستگاه شوند.

فرآیند اصلی بدین شکل است که برای افزودن اثر انگشت فرد جدید به‌سیستم، صاحب دستگاه باید رمز عبور را وارد کنید تا دستگاه اجازه افزودن اثر انگشت جدید را بدهد. با انجام این کار افرادی که اثر انگشتشان در گوشی ثبت شده است، به‌سادگی امکان باز کردن قفل دستگاه را خواهند داشت. اما مشکل امنیتی مذکور اینجاست که برخی افراد می‌توانند بدون اطلاع صاحب اصلی و ورود رمزعبور، اقدام به‌ثبت اثر انگشتشان در دستگاه کنند.

البته باید توجه داشت که برای انجام این کار باید لانچر سوم شخصی روی دستگاه نصب شده باشد و فرد نیز برای افزودن اثرانگشت از طریق میانبر وارد عمل شود و سپس بخش رمز عبور را نیز پشت سربگذارد. با این اوصاف انجام چنین کاری اقدام چندان ساده‌ای نیست و در واقع شاهد حفره‌ای امنیتی در این بخش هستیم که عبور از آن کار هر کسی نیست.

انتظار می‌رود که ال‌جی به‌زودی این مشکل را برطرف کند. اما بدین نکته نیز توجه داشته باشید که ال‌جی وی ۱۰ تنها می‌تواند ۴ اثر انگشت را شناسایی و ذخیره کند. با این اوصاف اگر اثر انگشت چهار نفر (یا چهار انگشت)‌ را وارد کنید، در این صورت فرد دیگری نمی‌تواند اثر انگشتش را در دستگاه ثبت کند. برای ایمن ماندن در برابر این موضوع می‌توانید ۴ انگشت را وارد سیستم کنید تا در آینده ال‌جی با یک بروزرسانی این مشکل را مرتفع سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج