جاباما
۲۹۷۷۵۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش تهران به زیاده خواهی عربستان

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات مقامات ریاض و آنکارا در خصوص لشکرکشی به عربستان، تاکید کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

خبرآنلاین: معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات مقامات ریاض و آنکارا در خصوص لشکرکشی به عربستان، تاکید کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

سردار مسعود جزایری در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم در پاسخ به این سوال که "اگر عربستان به سوریه نیروی زمینی اعزام کند، برخورد تهران با این تحول چگونه خواهد بود؟"، گفت: سال هاست که ارتجاع منطقه در حدی که می توانست و حتی بیش از گنجایش سوریه، برای نابودی زیرساخت ها و تضعیف دولت و همچنین کشتار مردم این کشور، به سوریه نیرو اعزام کرده است.

جزایری تصریح کرد: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.
بخش هایی از سخنان سردار جزایری در شبکه العالم به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

** عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.

** {در پاسخ به اینکه آیا احتمال برخورد نظامی مستقیم میان عربستان و ایران در سوریه وجود دارد؟} قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به دنبال پیاده سازی سیاست های خود هستند، پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.
** خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.


** در روزها و هفته های اخیر شاهد تغییر استراتژی درخصوص تحولات میدانی در سوریه بوده ایم و معادله به نفع کسانی که به طور واقعی با تروریسم مبارزه می کنند، مانند ایران، دولت سوریه و روسیه تغییر کرده است.


** به اعتقاد من، بحران سوریه راه حل سیاسی دارد، اما قدرت های سلطه گر به دنبال راه حل سیاسی متوازن و عادلانه نیستند؛ قدرت هایی مانند آمریکا، صهیونیست ها و ارتجاع منطقه به دنبال باج خواهی و امتیازگیری از دولت و مردم سوریه هستند؛ به نظر بنده تداوم ایستادگی و مقاومت ملت و دولت سوریه، تداوم ایستادگی و مقاومت منطقه است و این تنها راه حل برای پیروزی ما در سوریه به حساب می آید و اگر دیگرانی باشند که به این خواسته مشروع مردم سوریه توجه وعنایت داشته باشند، علی القاعده باید در این مسیر و در این راه قرار گیرند و به نظر می رسد که این تنها راه است.

** وجه اصلی سیاست جمهوری اسلامی ایران در سوریه و منطقه مبتنی بر خواست مردم منطقه و سوریه است و به نظر من هر راه حل سیاسی بایستی این مرکزیت تمایلات مردمی در سوریه را بپذیرد و قطعی است که جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا مساله سوریه به لحاظ سیاسی و مسالمت آمیز حل بشود؛ طرف های متقابل که آتش افروز این جنگ و خونریزی بودند نیز اگر این راه حل را بپذیرند و بپسندند، به نظر من راه حل سیاسی در دسترس خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شقایق

      درکنار این فرمایشات که به حق گفته شده ، از اظهارنظر ظریف شگفت زده شدم آنجا که گفته بود ما آماده بر گفتگو با برادران سعودی هستیم!!!!!
      هنوز کفن شهدای منا خشک نشده چه برسد به شهادت آیت الله نمر و جنایتهایشان در یمن و سوریه و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج