۲۹۷۸۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپوليس برانكو ارزان اما گرانبها

سرمربی پرسپولیس با نظم زیاد در حالی این تیم را در لیگ جلو می‌برد و به دایره کورس قهرمانی وارد می‌کند که نسبت به تیم های دیگر ارزان و بدون ستاره بسته شده است.

خبرگزاری مهر: برانکو ایوانکوویچ تیمی ساخته، گرسنه و زهردار و منظم. پرسپولیس این روزها منظم‌ترین روزهای همه عمر خود را سپری می‌کند و اگرچه ضعف‌هایی هم در دفاع خود دارد اما چنان حمله ور می‌شود که حریف کمتر مجالی برای رسیدن به دروازه این تیم پیدا می‌کند.

نظم تیمی پرسپولیس را می‌توان از روی نیمکت و ترکیب آن دید، آنجا که نورالهی را به دلیل رفتار غیر حرفه‌ای به سادگی آب خوردن کنار می‌گذارد و البته این دستورخللی در کارش هم ایجاد نمی‌کند.

حتی محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها هم برای پرسپولیس هیچ خللی وارد نمی‌آورد چرا که این تیم متکی به ستاره‌ها نیست. در واقع تیم برانکو نمونه‌ای از یک جامعه منظم است که در آن هر کس وظیفه خودش را در طول زندگی انجام می‌دهد و نبودنش هم برای آن جامعه موجب کندی حرکت نمی‌شود چرا که جانشینش همان کار را با تمام وجود انجام می‌دهد.

پرفسور«لقبی که بلاژویچ به برانکو داد» در واقع نهضتی جدید در فوتبال ایران به پا کرد که ثابت کرد می‌توان از متوسط‌ها به شرط وجود نظم و تاکتیک تیمی ساخت در قامت قهرمان. به پرسپولیس نگاه کنید، تیمی است فاقد ستاره، در واقع ستاره این تیم برانکو است. او بدون هیاهو، بدون دعوا با داور و زمین و زمان فقط روی کارش متمرکز است و مسیر را درست جلو می برد.

حتی از منظر اقتصادی هم باید نوشت برانکو فوتبال را ارزان کرده است. تیم او گران‌ترین تیم لیگ نیست، تیم او ارزان بسته شده است، او نه رحمتی دارد، نه تیموریان نه نانگ و نه امید ابراهیمی اما جوان‌هایی دارد تشنه فوتبال که مثل گل کوزه گری در دست برانکو شکل می‌گیرند.

اگر درست نگاه کنید کی‌روش نیز همین مسیر را می‎رود، او البته قرار نیست بازیکن بخرد اما انتخاب‌هایش درست شبیه به برانکو است، او هم ستاره نمی‌خواهد، بازیکنانی می خواهد عاشق ستاره شدن و شکل گرفته در قالب‌های تاکتیکی.

برانکو نقشه راه دارد و بلده راه است اما شاید حتی بیشتر از تاکتیک‌هایش، نظم اوست که پرسپولیس را این چنین لجام گسیخته کرده و شبیه به پرسپولیس دهه ۶۰. در این تیم همه می‌دانند چرا به زمین رفته‌اند و باید چه کنند. آن ها نظم تاکتیکی را تا آخرین لحظات حفظ می‌کنند. و این راز مربی ارزان کننده و منظم این تیم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج