جاباما
۲۹۸۰۵۴
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق

هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده ‌ یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن ۱۹ در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست.

همشهری شش وهفت - فاطمه عسگری‌آزاد: هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن ۱۹ در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شکل ظاهری جزیره صورت گرفته است.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق

عده‌ای هم صدای برخورد مهیب امواج به صخره‌های آهکی را علت نام‌گذاری این جزیره به اژدهای نشسته می‌دانند. به هر حال علت این نام‌گذاری هر چه باشد واقعیت این است که هالونگ بای یكی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق روی زمین است؛ خلیجی با مناظر و طبیعت بکر که از سراسر دنیا گردشگران را مجذوب خود کرده است.

مجمع الجزایر هالونگ بای از هزار و ۹۶۹ جزیره تشکیل شده که برخی از آنها غیر مسکونی هستند. تخته سنگ‌های آهکی و جزایر کوچک سرسبزی که از آب زمردی سر بیرون آورده‌اند بیشتر به تصاویر ساختگی شبیه هستند اما در هالونگ بای رویای بهشت آدمی حقیقت پیدا می‌کند.

خلیج هالونگ که در شرق ویتنام قرار دارد، در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد و قسمتی از آن به طور کامل تحت حفاظت سازمان‌ محیط زیست قرار دارد. قطب گردشگری ویتنام بیش از همه برای مسافرانی که به دنبال آرامش و فرار از زندگی روزمره مدرن هستند جذاب است.

تورهای کروز هالونگ بای گرچه کمی گران است اما واقعیت این است که تجربه‌ای متفاوت از زندگی لوکس و آرامش مطلق را پیش رویتان قرار می‌دهد. برای کشف زیبایی‌های این خلیج جادویی باید حداقل برای سفرتان یک هفته زمان بگذارید؛ کشف برج‌های صخره‌ای، غارهای آبی‌ و جزایر کوچک زمان زیادی را می‌طلبد.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق

زنگ ورزش و تفریح!

هالونگ توسط هزاران تخته سنگ آهکی احاطه شده و دریای هالونگ زیبایی منحصر به فردی را برای این جزیره به ارمغان آورده است و آن را تبدیل به یکی از شگفتی‌های طبیعی دنیا کرده. در این خلیج امکان انجام انواع ورزش‌های هیجان انگیز برای توریست‌ها فراهم است از قایق سواری و شنا گرفته تا غواصی و اسکی روی آب. فقط کافی است کمی بدن‌تان را آماده کنید.

گردشگرانی که عاشق ماجراجویی هستند سراغ جت اسکی می‌روند. البته هیجانی هم که در تماشای خلیج به وسیله چتر نجات از بالای صخره‌ها برایتان فراهم می‌شود فراموش ناشدنی است. اگر تاکنون غواصی را تجربه کرده‌اید باید این تجربه را در غارهای هالونگ تکرار کنید تا با دنیای بی نظیر زیر آب آشنا شوید.

هزاران مرجان پر زرق و برق و قارچ‌های رنگارنگ در زیر آب مقابل چشمان‌تان می‌رقصند و شما را شگفت زده می‌کنند. اگر کمی هم دست و دل باز باشید می‌توانید هالونگ را از بالا و با هلی‌کوپتر نظاره کنید؛ تجربه‌ای که از سال ۲۰۰۸ در این منطقه رایج شده و بین توریست‌ها هم محبوبیت زیادی دارد. در هر هلی‌کوپتر هفت مسافر جا می‌شود و این سواری حدود ۱۱۰ دلار برایتان آب می‌خورد.

این كار امکان تماشای کامل منطقه را برایتان فراهم می‌کند. قایقرانی در خلیج بهترین راه برای کشف جذابیت‌های این منطقه است؛ شما می‌توانید همراه دوستان‌تان یک قایق کرایه کنید و پارو زنان به جزایر جذاب هالونگ سرک بکشید.

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ورزشی مربیان آموزش دیده‌ای هم دارند بنابراین اگر برای اولین بار است که سراغ تفریحات آبی می‌روید چندان نگران نباشید؛ زیرا آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق


چگونه برویم؟

ویزای توریستی ویتنام به سه شکل یک هفته‌ای، دو هفته‌ای و سه هفته‌ای صادر می‌شود و شما برای گرفتن ویزا باید به همراه پاسپورت، دو قطعه عکس، کپی مدارک شناسایی، بلیت رفت و برگشت، رزرو هتل و چک ضمانتی به سفارتخانه این کشور در خیابان ولیعصر، خیابان مقدس اردبیلی مراجعه کنید.

زمان لازم برای بررسی مدارک غالبا 15 روز کاری است و شما باید مبلغ لازم را برای صدور ویزا بپردازید. می‌توانید از تهران با خطوط هوایی شرکت قطر ایرویز به هانوی پرواز کنید و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی خودتان را به هالونگ برسانید. همچنین پرواز روزانه‌ای از هانوی پایتخت ویتنام به هالونگ انجام می‌شود که زمان آن 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق


گردش با شاتل و قایق

امکان اجاره اتومبیل در کوتاه مدت در ویتنام برای توریست‌ها مقدور نیست. اکثر مسافران هالونگ کروزی اجاره و برای رفت و آمد از شاتل و قایق استفاده می‌کنند. اگر شما هم کروز را برای اقامت انتخاب کرده‎اید می‌توانید از همین وسایل برای رسیدن به جزایر گوناگون استفاده کنید.

بسیاری از جاذبه‌های هالونگ در جزایر آن نهفته و دسترسی به این جزایر هم تنها با قایق ممکن است. شما می‌توانید قایق شخصی انتخاب کنید ‌یا همراه با سایر مسافران به نقاط مختلف خلیج بروید.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق


تقویم سفر

هالونگ دو فصل اصلی دارد؛ گرم و همراه با بارش‌های پراکنده که از فروردین آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد فصل سرد با بادهای شدید که از مهر تا اسفند را شامل می‌شود. در نتیجه تقویم سفر به شرایط هوایی که شما دوست دارید بستگی دارد.

آب و هوای هالونگ به طور کلی گرمسیری ساحلی است، بنابراین باید انتظار گرما و رطوبت را در فصل تابستانی داشته باشید. خوشبختانه شرایط جغرافیایی خلیج به گونه‌ای است که در این منطقه طوفان‌های سهمگینی رخ نمی‌دهد.

بنابراین در هر فصل سال می‌توانید دل‌تان را به دریا بزنید و قایق سواری کنید. گرچه هالونگ بای در تمام سال میزبان توریست‌هاست اما اواخر اردیبهشت تا اوایل مرداد توریست‌ها به این شهر هجوم می‌آورند که تا حدود زیادی هم بر قیمت هتل‌ها و تورها تاثیر‌گذار است.

در فصل سرما ممکن است به دلیل مه حاکم امکان تماشای مناظر کمتری وجود داشته باشد اما زیبایی وهم آوری فضای جزیره را در بر می‌گیرد که بسیار دیدنی است. به هر حال هالونگ را در هر فصلی از سال که ببینید مدهوش زیبایی‎هایش خواهید شد.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق


خوراک ماهی هیجان‌انگیز!

سس و خوراک ماهی هالونگ در بین تمام توریست‌ها مشهور است. در این خلیج انواع گونه‌های دریایی یافت می‌شود و با توجه به وفور گیاهان کمیاب در این منطقه می‌توانید انتظار طعم‌های جدید و متنوعی را داشته باشید که البته بسیار لذیذ است.

نوعی برنج چسبناک در اکثر بشقاب‌های غذایی مردم هالونگ یافت می‌شود که طعم خوبی دارد. مواد غذایی هالونگ غالبا غنی و سرشار از ویتامین‌هاست. اما چیزی که مهم است این است که غذا در هالونگ اهمیت زیادی دارد. گاهی صرف وعده‌های غذایی تا بیش از دو ساعت هم زمان می‌برد زیرا مردم این شهر شیوه لذت بردن از زندگی‌شان را به خوبی می‌دانند.

رستوران‌هایی که غذایتان را در کنار ساحل سرو می‌کنند و کشتی‌های مسافربری با سرآشپزهای درجه یک می‌تواند انتخاب‌های شما باشد. رستوران کونگو (Co Ngu) یکی از گزینه‌های عالی برای خوردن یک شام اشرافی است. فضای داخلی رستوران بسیار شیک است و غذاها هم بسیار لذیذ.

یکی دیگر از رستوران‌های مشهور خلیج لین دان(Linh Dan) است که در هر وعده غذایی پذیرای بیش از 200 نفر است؛ در اینجا شما می‌توانید انواع غذاهای آسیایی، غربی و ویتنامی را امتحان کنید. اگر دوست دارید هنگام میل کردن غذایتان نمای زیبایی از هالونگ را ببینید بهتر است سری به رستوران آن دونگ هونگلان ( Anh Duong Huong Lan) بزنید.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق


بهترین مکان اقامت

شما در جزایر هالونگ بای هتل‌های انگشت شماری پیدا خواهید کرد اما اگر دنبال یک هتل مناسب هستید باید سراغ کروزها بروید. کشتی‌های غول‌پیکری که تمام امکانات یک هتل مدرن را در خود جای داده‌اند و لذت اقامت شما در این خلیج را چند برابر خواهند کرد.

لوکس‌ترین کروز

گران‌ترین و لوکس‌ترین کروز خلیج هالونگ بای متعلق به «پارادایس پیک» است. یک کروز ویتنامی قدیمی که هشت سوییت مبله دارد و هر اتاقی فضای اختصاصی برای لذت بردن از جاذبه‌های هالونگ بای دارد. مهمانان این کروز به اتاق ماساژ، سونا، کتابخانه، آبگرم و مرکز تناسب اندام دسترسی دارند. امکان دسترسی رایگان از کروز به محله قدیمی هانوی و خانه اپرا برای مسافران وجود دارد. انواع غذاهای آسیایی و بین‌المللی در این کروز سرو می‌شود. برای اقامت یک شب در این کروز رویایی باید 550 دلار بپردازید.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق

هیجان انگیز

پلیکان هالونگ کروز با انواع فعالیت‌ها از قبیل برگزاری کلاس‌های تای‌چی، گشت ماهیگیری و کلاس غذاهای محلی تلاش دارد اقامت شما را در خلیج هالونگ هیجان‌انگیزتر کند. تمام اتاق‌ها و سوییت‌های این کروز مجهز به حمام خصوصی، یخچال و تهویه مطبوع است و اتاق‌ها نمای زیبایی از خلیج را پیش چشمان‌تان قرار می‌دهد. رستوران این کروز انواع غذاهای غربی و ویتنامی را سرو می‌کند و صبحانه بوفه در دسترس تمام مسافران است. برای اقامت در این کروز باید شبی ۱۹۰ دلار بپردازید.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق

کروز قدیمی

کروز هالونگ گلوری یک کروزهای قدیمی ویتنامی است که با اتاق‌های زیبا و منظره فوق‌العاده به دریا تمام امکانات رفاهی شما را فراهم کرده است. شاتل رایگانی برای انتقال مسافران از هالونگ به کروز در نظر گرفته شده است و اینترنت پر سرعت رایگان در این کروز در اختیار مسافران قرار دارد.

از شهر هالونگ بای تا این کروز ۳۰ دقیقه راه است و تمام اتاق‌ها حمام خصوصی و دستگاه تهویه مطبوع دارد. انواع غذاها در این کروز سرو می‌شود و نوشیدنی‌های محلی و تنقلات هم در آن مهیاست. برای اقامت یک شب در این کروز باید ۱۳۰ دلار بپردازید.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق

قایق زیبا

کروز لگسی یک قایق بسیار زیبای ویتنامی است که با آنکه اقامت در آن چندان هم گران نیست اما امکانات خوبی دارد. مسافران می‌توانند از قایقرانی و ماهیگیری لذت ببرند و اتاق‌ها هم مجهز به دستگاه تهویه و تلویزیون است.

رستوران این کروز در محیطی خاص و منحصر به فرد انواع غذاهای ویتنامی و بین‌المللی را سرو می‌کند و برای کودکان زیر پنج سال هزینه‌ای برای اقامت دریافت نمی‌شود. برای اقامت در این کروز باید شبی ۱۰۰ دلار بپردازید.

هالونگ بای؛ زندگی لوکس و آرامش مطلق
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج