کد خبر: ۲۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۱۷۴۶۷
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
جدا از ایرادات ظاهری و طراحی این بار نگاهی داریم به اشکالات پررنگ شده فنی چند مدل از خودروهای محبوب بازار کشورمان که چند سالی می‌شود از حضورشان گذشته و آزمون و خطاهای مختلف در کنار گذر زمان، توانسته ایراداتشان را مشخص کند.

برترین مجله اینترنتی ایران

هفت صبح: هر خودرویی از اشرافی‌ترین آنها گرفته تا ارزان‌ترین و دم‌دستی‌ترین آنها در کنار محاسنش، ایراداتی هم دارد که توی ذوق می‌زند. خوشبختانه یا متاسفانه اکثر این ایرادات و مشکلات به سلیقه افراد برمی‌گردد و نارضایتی خریداران از بعضی موارد که آنچنان بعد فنی هم ندارد را نمی‌توان پای ضعف آن کمپانی در تولید محصولش گذاشت. ولی گاهی کار به جایی می‌رسد که اکثر خریداران و صاحبان یک خودرو به ایراداتی یک شکل و مشترک اشاره می‌کنند که حتی تعمیرکاران هم به آن مهر تایید می‌زنند.

جدا از ایرادات ظاهری و طراحی این بار نگاهی داریم به اشکالات پررنگ شده فنی چند مدل از خودروهای محبوب بازار کشورمان که چند سالی می‌شود از حضورشان گذشته و آزمون و خطاهای مختلف در کنار گذر زمان، توانسته ایراداتشان  را مشخص کند. البته در کنار همه اینها، هزینه‌هایی هم که برای رفع ایرادات ذکر شده باید از جیب بپردازید هم لیست شده تا دورنمای بهتری از وضعیت تعمیراتی آن مدل خاص داشته باشید

فولکس گل



خودرویی دو رگه که اصلیتی آلمانی دارد ولی در برزیل تولید می‌شود. البته تولیدش در این کشور آمریکای جنوبی باعث نشده از فولکس بودن آن کم شود و اکثر دوستداران این برند و دارندگان گلف‌های محبوب دهه 90 به آن روی خوش نشان دادند. موتور 1.8 لیتری با شتاب و سرعت مناسب و هندلینگ مثال‌زدنی خودروهای آلمانی و البته گلف هدیه‌ای است که این خودروی‌ هاچ بک به صاحبانش می‌دهد. به طور کلی سواری خوب و جلوبندی مناسب از خصیصه‌های این محصول است؛ ضمن اینکه موتورش هم استهلاک کمی‌ دارد! خب این نیمه پر لیوان بود و در مورد ایراداتش هم باید گفت که مشکلات کلاچ و گیربکس آن زیاد است و البته به علت داشتن قطعات گرانقیمت، هزینه‌های نگهداری آن هم به مراتب بالا می‌رود.

ضمن اینکه صفحه کلاچش آنچنان قدرتمند نشان نمی‌دهد که هزینه تعمیر آن از 100 تا 150 هزار تومان هزینه در بردارد. فیوزهای این خودرو اگر بسوزند تهیه آن قطعا سخت خواهد بود و البته قیمت آنها نیز بالاست. ولی به طور کلی می‌توان گفت در صورت داشتن این خودرو و نگهداری مطلوب آن خوش به حالتان است چرا‌که گل مثل اکثر محصولات فولکس‌واگن خودرویی کم‌استهلاک است.



  سایپا ریو



ریو خودروی محبوبیست که اکثرا آن را نوعی پراید مدرن می‌دانند. البته این محصول که این روزها قیمتش تا مرز 20 میلیون تومان هم رسیده تولیدش در سایپا متوقف شده و باید کم‌کم با نمونه‌های صفر آن هم خداحافظی کرد. اگر خواهان خرید این سدان شهری به دلیل استهلاک کم و مصرف سوخت پایین آن هستید باید نکاتی را هم در نظر بگیرید؛ ریو کم‌استهلاک است و دیر به دیر راهی تعمیرگاه‌ها می‌شود ولی در صورت مشکل کم‌هزینه هم نخواهد بود چون لوازم یدکی آن گران‌قیمت است!

اما نکته‌ای که در این خودرو بسیار آزاردهنده است و اکثر خریدارانش به آن اذعان دارند، تسمه تایم این خودروی کره‌ای است که زود به زود پاره می‌شود که در خوشبینانه‌ترین حالت 350 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت؛ تسمه تایم هم که باید هر 60 هزار کیلومتر تعویض شود تا مشکلی به وجود نیاید. در مورد نمونه اتومات ریو هم نباید فراموش کرد که نبود همخوانی جزئی موتور و گیربکس کمی ‌توی ذوق می‌زند که البته قابل تحمل است ولی برطرف کردن آن مستلزم هزینه‌ای در حدود 400 هزار تومان است.



سیتروئن زانتیا



زانتیا از آن دسته خودروهایی بود که تب آن به سرعت بالا گرفت و به همان سرعت هم نگاه‌ها به آن تغییر کرد. در واقع گذر زمان و عرضه و ورود مدل‌های جدید باعث شد که این مدل سیتروئن به راحتی در سایه قرار گیرد و استقبال روزهای اول را نداشته باشد. البته زانتیا در اوایل حضورش در بازار به خاطر داشتن سیستم تعلیق متفاوت و البته شتاب و سرعت خوب مورد توجه بسیاری از مردم قرا‌ر گرفت اما بعد از حضور چند ساله در بازار، استهلاک بالایش خود را نشان داد و تا حدی از محبوبیت آن کاسته شد. خودرویی که دیگر از چرخه تولید خارج شده و نمونه‌های صفر‌کیلومتر آن هم در بازار وجود ندارد.

 این سدان شهری که سیستم تعلیق معروفی دارد متاسفانه یکی از پر‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود که قیمت بالای قطعات یدکی آن را نیز باید به آن اضافه کرد. عمده ایرادی که برای این خودرو در نظر می‌گیرند روغن‌ریزی سیستم هیدرو پنوماتیکی آن است! سیلندر‌های ترمز، پمپ هیدرولیک و دیگر قطعات این سیستم خیلی زود مستهلک می‌شوند که هزینه‌های تعمیر و رفع ایراد این سیستم حداقل حدود 500 هزار تومان آب می‌خورد که البته بسته به درصد خرابی این رقم بالاتر هم می‌رود.



پژو 206



بدون شک یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین خودروهای شهری در بازار ایران پژو 206 است. خودرویی‌هاچ‌بک که مدل‌های صندوقدار آن نیز در چند سال اخیر راهی بازار شد و با اقبال خوبی نیز همراه بود‌. همین اقبال و توجه هم باعث می‌شود نقاط ضعف این خودرو به خصوص از وقتی که مونتاژ و تولید آن به خودروساز داخلی واگذار شد بیشتر زیر ذره‌بین برود. از جمله این ایرادات می‌توان به ضعف جلوبندی آن اشاره کرد که بعضا به چشم می‌آید و به این مشکل می‌توان احتمالا ایرادات برقی را هم اضافه کرد. خب این ایرادات که به مرور زمان می‌توانند اعصاب شما را به هم بریزند، درمان هم دارند؛ تعویض جلوبندی کامل این خودرو از 400 تا 500 هزار تومان هزینه در برخواهد داشت اما روغن‌ریزی‌های جعبه‌فرمان را هم باید مدنظر قرار داشت تا در صورت بروز نسبت به رفع آن اقدام کرد.

 روغن‌ریزی جعبه فرمان در حدود 250 هزار تومان به جیب شما فشار می‌آورد. در مورد نمونه اتومات و محبوب 206 هم باید به نکاتی اشاره کرد؛ این خودرو علاوه بر داشتن ایرادات گفته شده، گیربکسی دارد که ممکن است صاحب خودرو را راهی تعمیرگاه ‌کند که البته تعمیرکاران این گیربکس‌ها هم زیاد نبوده و همین موضوع اندکی کار را سخت می‌کند. حال به این مشکل، هزینه بالای تعمیرات را نیز اضافه کنید که از 300 هزار تومان تا یک‌میلیون و نیم متغیر است.



MVM110



خواهر کوچک‌تر دوو ماتیز که خانم‌ها به سرعت به آن روی خوش نشان دادند هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. موتور خوب و کم‌استهلاکش به همراه ابعاد کوچک و اشتهای کم، باعث شده تا MVM110 با قیمت متوسط و پایینش بتواند همراه خوبی برای ترددهای روزانه و شهری باشد. البته از خودرویی که نهایتا و در مدل اتوماتش 11 میلیون تومان قیمت دارد نمی‌توان آنچنان انتظار زیادی داشت و باید فيتیله توقع را پایین کشید. با این حال کلاچ و دنده‌ها در بعضی نمونه‌ها ایرادات خود را نشان می‌دهند و در سیستم برقی این خودرو هم در برخی موارد مشکل به چشم می‌خورد.

گیربکسش هم که دو مدل دارد، در نوع پنج سرعته دستی از نظر بعضی دارندگانش دنده‌های آن ضعیف است و در مورد نوع اتوماتش هم سنسور گیربکس ممکن است با مشکل مواجه ‌شود! هزینه تعمیرات گیربکس دستی این خودرو در حدود 300 هزار تومان است که این رقم در گیربکس اتوماتیک در خوشبینانه‌ترین حالت 450 هزار تومان هزینه دارد و شاید به یک‌میلیون و 200 هزار تومان هم برسد ولی به طور کلی اگر رفتار مهربانانه‌ای با این خودروی چینی داشته باشید به راحتی با شما راه خواهد آمد
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
پاسخ
1
6
با سلام

پس بااین حساب بهترین اتومبیل پراید است و پیکان !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
پاسخ
0
3
خب سمند موتور ملی یا همون EF7رو من اضافه میکنم
شتاب خوب بر روی گاز و بنزین ، مصرف نسبتا مناسب بر روی بنزین ومصرف بهتر بر روی گاز قسمتی از مزایای این ماشینه ولی روغن ریزی اویورماژل که اذیتش زیاده و تا حدودی ضعف سیستم کلاج از معایب این ماشینه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
پاسخ
0
1
الان می خواستین بگین پراید محبوب نیس یا ایراد نداره؟
پاسخ ها
نظر vahid.shz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
to iaran mage mashin bedon erad ham hast .maha ye mosht mashin farsode ke male 100 sal pishe keshvaraye dg hast ro savar mishim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
پاسخ
1
2
مگه پرايد ماشينه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
پاسخ
1
4
اما از ال 90 واستون بگم . اول از همه اگه تونستین با ظاهرش کنار بیاین باید بدونید که این ماشین اصلا بدنه آیرودینامیک نداره و تو سرعته بالای 160 کیلومتر در ساعت که موتور باید تا 4500 دور در دقیقه گاز بخوره به جز صدای باد هیچ چیزه دیگه نمی شنوین . اما ضعف بعدی این ماشین اینه که پمپ هیدرولیک این ماشین اصلا خاموش نمی شه
. همه ماشین ها در سرعت بالای 100 کیلومتر در ساعت پمپ هیدرولیکشون خاموش میشه تا مشکلی پیش نیاد . منظورم از مشکل چپ کردن در سرعت بالاست . مثلا اولین مدل پراید هایی که با فرمان هیدرولیک تولید شد تو سرعت بالا چپ می کرد . اما ال90 با این که پمپ هیدرولیکش خاموش نمیشه فرمان خطرناکی نداره. از این حرف ها که بگذریم داخل ماشین هم طراحی جالبی نداره و این ماشین از نظر زیبایی نمره خوبی نمیگیره و در نهایت قطعات بسیار گرونی داره . اما بریم سراغ خوبی هاش این ماشین با این که از سمند کوچیک تره اما داخلش و صندوق عقبش از سمند بزرگ تره اگه فیلتره هوا سالم و موتور تنظیم شده داشته باشین این ماشین با سرعت 110 کیلومتر در ساعت فقط 5.7 لیتر مصرف داره . این عددیه که خودم امتحان کردم . در مجموع تو رنج ماشین های زیر 20 ملیون به نظر م بهترین گزینه است . البنه اگه هنوز زیر 20 ملیون باشه
تاریخ 21/5/91
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
پاسخ
0
0
یه کم اطلاعات پیدا کن بعد بیا مطلب بنویس
UNITED STATES
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
پاسخ
0
0
سلام.چرا از 111 پراید اطلاعات ندادید؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
پاسخ
0
0
خب اینا بیشترشون ماشینای بودن که تحریم شدن یعنی دیگه از این به بعد خوب نیستن نخریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
پاسخ
0
0
بهترین ماشین تندر ٩٠ مخصوصا درب صندوقش خیلی قشنگه اما قیمتشم قشنگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
پاسخ
0
0
بخدا من تندر٩٠ را بخاطر ظاهر زیبایش خریدم بعدش از مزایای اون مطلع شدم اما تعجب میکنم دز ظاهرش اینقد بد میگن و جزء معایبش میدونن فقط از قیمتش که خریدم 38 میلیون معترض بودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
پاسخ
0
0
واقعا تندر ماشینه مرجان خانم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
پاسخ
0
0
من خیلی تندر 90 دوست داشتم تا اینکه افشین جونم اولین پولی که دستش اومد واسم خریدش همینجا ازش قدر دانی میکنم اون بهترین مرد دنیاست و تندر بهترین ماشین هر دوشونو دوست دارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
پاسخ
0
0
مرسی زندگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
پاسخ
0
0
سلام. یه نکته وجود داره اونم اینه تو اقتصاد امروز هر کسی درامدش کمتر از 2میلیون هست ماشین نخره خرجش پدر درمیاره انصافا جدی دارم میگم . طبق تحقیقاتی هم که انجام دادم 405 بهترین ماشینه کارتونم راه میندازه
  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: