جاباما
۳۰۰۰۸۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری‌آزاد: هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن ۱۹ در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شکل ظاهری جزیره صورت گرفته است.

۷۲ ساعت در قطب گردشگری ویتنام

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است. سنگ‌های آهکی این منطقه در طول هزاران سال تغییر شکل داده‌اند و هر کدام زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌سازند. غارهای خلیج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معنای کشف شگفتی‌های طبیعت است که دست نخورده مانده.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

جزیره گردی

هالونگ نزدیک به دو هزار جزیره دارد که هر کدام از آنها دیدنی است و جاذبه‌های خاصی دارد. سه جزیره زیر را در سفرتان به این خلیج نباید از دست بدهید.

بلندترین جزیره

در جنوب شرق خلیج هالونگ، جزیره دائو بی(Dau Be) واقع شده که با ارتفاع حدودی ۱۳۹ متر بلندترین جزیره هالونگ محسوب می‌شود. صخره‌های شیب‌دار مانند سپری جزیره را در مقابل امواج بلند حفاظت می‌کند. این جزیره كه به خاطر دریاچه با هام (Ba Ham) معروف است متشکل از سه حوضچه اقیانوسی است که از طریق یک غار باریک پر پیچ و خم به هم متصل شده است. در داخل غار با مناظر عجیب و غریبی روبرو خواهید شد. این جزیره همچنین خانه حیوانات مختلفی از قبیل میمون، سنجاب و خفاش است.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

جزیره سیندرلا

جزیره کونگ تی(cong tay) در بای تو لانگ بای قرار دارد و زیبایی افسانه مانند آن هر توریستی را مجذوب خود می‌کند. این جزیره را سیندرلای افسانه‌ای هم می‌نامند و خوشبختانه بخش اعظم آن دست نخورده و ناشناخته باقی مانده است.

در بخشی از این جزیره هتل‌ها و رستوران‌هایی ساخته شده که برای استراحت می‌توانید به آنها سری بزنید. در کنار ساحل می‌توانید در ننوهایی که به درخت‌ها متصل است ساعت‌ها استراحت کنید یا کتاب بخوانید. این جزیره عجیب مکان فوق العاده‌ای برای بازیابی آرامش است.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

گونه‌های دریایی

کونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقی هالونگ بای واقع شده؛ یکی از زیباترین جزیره‌های منطقه که دریاچه نمک طبیعی آن امکان زیست گونه‌های بسیاری از موجودات دریایی از قبیل میگو، خرچنگ، ماهی و جلبک دریایی را فراهم کرده است. جنوب شرقی جزیره هنوز کارکرد قدیمی خود را حفظ کرده است؛ بندری تجاری که نقش کلیدی در بازرگانی و تجارت کشورهای خارجی دارد.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام


کمی هیجان

آرامش اولین حسی است که در هالونگ بای به توریست‌ها دست می‌دهد اما کشف ناشناخته‌های زیر زمینی هم هیجان لذت بخشی دارد.

کوه‌ مقدس

کوه‌های ین تو(Yen Tu) یکی از زیباترین مناظق ویتنام است که به عنوان مهد بودیسم در ویتنام شناخته می‌شود. مسافران هالونگ معمولا یک روز را در ین تو سپری می‌کنند تا از جاذبه‌های این منطقه استفاده کنند.

اولین جاذبه این منطقه پل سنگی سرسبزی است که 10 متر طول دارد و معماری زیبایی دارد. بنا بر افسانه‌ها زمانی که پادشاه منطقه تصمیم گرفت راهب شود اتفاقات بسیاری افتاد تا مانع او شود اما او بالاخره این معبد را برای بزرگداشت بهار در این سرزمین پایه گذاری کرد.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

غار افسانه‌ای

غار تین کونگ (Thien Cung) معروف به کاخ آسمانی در جنوب هالونگ بای قرار دارد. این غار که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی کرده است.

گذر از صخره‌های ناهموار این غار کار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش کننده است. راهنماهای این غار برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی که از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های این غار به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است که کشف آنها لذت بخش است.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

غار شگفت‌انگیز

در داخل جزیره بو هون(Bo Hon) غاری وجود دارد که مشهور به غار شگفت انگیز است. فلسفه این نامگذاری بلافاصله بعد از ورود به آن مشخص می‌شود. شگفتی‌های طبیعی این غار به حدی است که باورنکردنی به نظر می‌رسد. ورودیه غار باریک و کوچک است اما چند قدم که جلوتر بروید فضای داخلی آن وسیع می‌شود.

تصور اینکه طی کردن این مسیر کوچک شما را به قلب زیبایی‌های زیرزمینی می‌رساند کمی دشوار است اما فضای داخلی غار مانند فضای یک تئاتر بزرگ است؛ تئاتری که توسط مادر طبیعت ساخته شده است.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام


ساحل گردی

بخش اعظم مسافران هالونگ به دنبال ساحل‌های بکر این خلیج هستند؛ ساحل‌هایی با شن‌های سفید که آبی زمردی دریا را زیباتر می‌کنند.

ساحل سفید برفی

ساحل مین چو(Minh Chau) یک ساحل اختصاصی در کوانگ نین است. ویژگی منحصر به فرد این ساحل شن‌ها و ماسه‌های بکر سفیدی است که در این منطقه وجود دارد. این ساحل را سفید برفی هم می‌نامند. شن‌های این ساحل سفت و غیر چسبنده هستند.

در ساحل مین چو انواع فعالیت‌های ساحلی از قبیل کمپینگ، کاوش در جزیره و خوابیدن روی شن‌ها زیر نور ماه انجام می‌شود که تمام آنها آرامش بخش است. در این جزیره انواع رستوران‌ها و کافه‌های مختلف وجود دارد که برای توریست‌ها جذاب است.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

تجربه زندگی ماهیگیران

با ساحل گسترده‌ای از شن و ماسه‌های سفید و آبی شفاف دریا جزیره ترا کو یکی از زیباترین سواحل منطقه را به خود اختصاص داده است. تماشای زندگی روستاییانی که همه عمر خود را مشغول ماهیگیری هستند یکی از لذت‌های گردش در این جزیره است. اگر می‌خواهید غذاهای دریایی تازه را امتحان کنید هم باید حتما سری به این جزیره بزنید.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

دو تکه سنگ عاشق

هالونگ با هزاران جزیره در اشکال مختلف و از جمله به دو سنگ رو بروی هم معروف است؛ سنگ‌هایی که یکی شبیه مرغ و دیگری شبیه خروس است و درست مقابل هم وسط آبی دریا قرار گرفته‌اند. این دو تکه سنگ نه تنها نماد هالونگ بلکه نماد عشق پر شور است.

انگار صدها هزار سال است که این دو تکه سنگ خیره به هم عشق ابدی را در ذهن گردشگران زنده می‌کنند. شما می‌توانید قایقی کرایه و از وسط این دو سنگ عبور کنید.

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج