۳۰۰۳۰۷
۱ نظر
۵۰۴۰
۱ نظر
۵۰۴۰
پ

قدیمی‌ترین لباس کشف شده جهان +عکس

دانشمندان با استفاده از روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن قدمت لباسی که حدود ۶۵ سال قبل در مصر کشف شده را تائید کرده‌اند. این لباس با بیشتر از ۵ هزار سال قدمت اکنون به عنوان قدیمی‌ترین لباس دوخته شده با منسوجات در جهان شناخته می‌شود.

وبسایت خبرآنلاین: دانشمندان با استفاده از روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن قدمت لباسی که حدود ۶۵ سال قبل در مصر کشف شده را تائید کرده‌اند. این لباس با بیشتر از ۵ هزار سال قدمت اکنون به عنوان قدیمی‌ترین لباس دوخته شده با منسوجات در جهان شناخته می‌شود.

قدیمی‌ترین لباس کشف شده جهان +عکس

قدیمی‌ترین لباس پارچه‌ای دنیا «ترخان» نام دارد و احتمالا تا زانوی فرد را می‌پوشانده است. دانشمندان معتقدند که این لباس از ۵۱۰۰ تا ۵۵۰۰ سال قدمت دارد. «ترخان» ۶۵ سال قبل در یک مقبره در مصر کشف شد اما اکنون با استفاده از روش تاریخ‌گذاری رادیو کربن قدمت آن مورد تائید قرار گرفته است. این جامه،قدیمی‌ترین لباس جهان به حساب می‌آید که با پارچه‌ای بافته شده توسط انسانها دوخته شده است. پیش از این لباس‌هایی قدیمی‌ مثلا از پوست حیوانات دیده شده اما تولید پارچه مرحله مهمی در زندگی بشر به حساب می‌آید. انسانها در زمانی فرا گرفتند که از پنبه الیاف،سپس نخ و درنهایت پارچه تولید کنند. ترخان به نظر یک لباس زنانه است که آستین‌ برای آن طراحی شده و یقه به شکل ۷دارد. باقی مانده بقایای لباسی پارچه‌ای پس از ۵ هزار سال خودش یکی از عجایب است.

تاریخ‌گذاری رادیوکربن یکی از روش‌های تاریخ‌گذاری رادیومتریک در باستان‌شناسی است که در آن ایزوتوپ کربن-۱۴ که یکی از ایزوتوپهای رادیواکتیو کربن با نیمه‌عمر حدود ۵۷۳۰ سال می‌باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • برتر

      یقه هفت هم هست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج