۳۰۰۳۸۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ادارات خوزستان هم تعطیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اعلام کرد به دلیل بروز پدیده گرد و خاک تمامی ادارات و مدارس ۱۵ شهرستان استان خوزستان و از جمله اهواز تعطیل می باشد.

خبرگزاری ایرنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اعلام کرد به دلیل بروز پدیده گرد و خاک تمامی ادارات و مدارس ۱۵ شهرستان استان خوزستان و از جمله اهواز تعطیل می باشد.

احمد سیاحی روز یکشنبه در نشست ستاد بحران استان خوزستان اظهار کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی پدیده گرد و خاک یکشنبه شب در استان خوزستان شدت می یابد به همین دلیل و بخاطر سلامتی مردم ادارات و مدارس ۱۵ شهرستان استان تعطیل شد.

وی گفت بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان ادارات و مدارس در اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، بستان، هویزه، امیدیه، رامشیر، سوسنگرد، هندیجان، شوش، کارون، باوی و حمیدیه تعطیل خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در این جلسه با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای ۴۸ ساعت آینده گفت: پیش بینی میشود که گرد و غبار شدید باعث کاهش دید افقی در این شهرها تا ۱۰۰ متر شود.

احمد سیاحی افزود: آمارهای هواشناسی نشان می دهد که فردا سرعت باد به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد و چشمه های گرد و غبار در داخل خوزستان و در کشور همسایه فعال شوند.

وی با بیان اینکه مرکز و جنوب استان فردا شرایط جوی نامناسبی دارد اظهار کرد: تعطیلی فردا برای همراهی و کاهش مشکلات شهروندان خواهد بود.

سیاحی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ریزگردها اقداماتی همچون تثبیت بیابان ها در استان توسط وزارت نفت و منابع طبیعی در حال انجام است.

وی همچنین بااشاره به وقوع توفان های گرد غبار در دو روز گذشته گفت: کانونهای گرد و غبار در اطراف اهواز و مسیر اهواز رامهرمز فعال شده و تندباد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت باعث ایجاد توفان گرد و خاک در تعدادی از شهرها شد.

سیاحی افزود: دیروز میزان آلودگی هوا در اهواز به ۹ هزار و ۹۷۳ میکروگرم بر مترمکعب و در آبادان به ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: گزارش هایی مبنی بر کمبود و قطع آب در برخی شهرها دریافت شده که انتظار است آبفا تمام تلاش خود را برای تامین آب کافی انجام دهد.

معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: براساس ابلاغیه وزیر بهداشت درمان بیماران و مراجعان مراکز درمانی به دلیل گرد و غبار و در نتیجه این پدیده رایگان است.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید تمهیدات لازم برای درمان رایگان بیماران گرد و غبار را داشته باشد.

سیاحی اظهار کرد: اگر چه بارندگی امسال در استان به نسبت سالهای اخیر بهتر شده اما یک سال بارندگی نمی تواند ۱۳ سال خشکسالی را جبران کند.

براساس این گزارش توفان گرد وخاک دیروز باعث تعطلی مدارس در هشت شهر خوزستان شد.

در سال گذشته نیز اواخر بهمن و اوایل اسفند تعدادی از شهرهای خوزستان شاهد توفان های شدید و بی سابقه گرد و غبار بود. این مساله با اعتراض شدید مردم روبرو شد و در پی این درخواست ها کارگروه اضطراری گرد و غبار در مرکز تشکیل شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک دانشجو

      کاش میدانستم که چرا با اینهمه اعتراض نسبت به عملکرد خانم ابتکار،بازهم ایشان محکم درصندلی ریاست خود هستندوبه تفریح وگردش خود میپردازند..آلودگی امسال تهران وریزگردهای شهرهای جنوب ،جان مردم را بخطر انداخته..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج