۳۰۱۷۹۰
۲۸۱ نظر
۵۶۳۱
۲۸۱ نظر
۵۶۳۱
پ

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

وزیر کشور با اشاره به اینکه شمارش آراء تهران دیروز به پایان رسید اما ما از دیروز مرحله گرفتن تأییدیه هیأت‌های نظارت و تنظیم صورتجلسه‌ها را طی کرده‌ایم، اظهار کرد: همان ۳۰ نفری که اسامی‌شان اعلام شد رأی تهران را به دست آوردند.

برترین ها: شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۳۱ استان کشور در حال انجام است.

۲۰:۵۷: نتایج نهایی انتخابات مجلس در تهران

نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام شد.

متن اطلاعیه شماره ۹۹ ستاد انتخابات کشور درباره نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به شرح زیر است:

«با سپاس از حضور غرورآفرین و با نشاط ملت شریف ایران در عرصه انتخابات بدینوسیله اسامی و آرای منتخبان قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران،ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس از مجموع ۳.۲۴۶.۹۹۱ آرای مأخوذه صحیح به ترتیب زیر اعلام می‌گردد:

۱- محمد رضا عارف ۱,۶۰۸,۹۲۶

۲- علی مطهری ۱,۴۴۷,۷۱۳

۳- سهیلا جلودارزاده ۱,۳۳۳,۳۲۷

۴- علیرضا محجوب ۱,۳۱۱,۳۷۵

۵- الیاس حضرتی ۱,۲۹۶,۵۸۰

۶- کاظم جلالی ۱,۲۹۲,۶۸۶

۷- فریده اولاد قباد ۱,۲۶۲,۱۱۲

۸- محمد رضا بادامچی ۱,۲۶۱,۲۵۲

۹- مصطفی کواکبیان ۱,۲۶۰,۱۷۴

۱۰- سیده فاطمه حسینی ۱,۲۱۸,۷۲۷

۱۱- ابوالفضل سروش ۱,۲۰۰,۰۱۸

۱۲- پروانه سلحشوری ۱,۱۹۸,۷۶۰

۱۳- غلامرضا حیدری ۱,۱۸۰,۰۹۵

۱۴- فاطمه سعیدی ۱,۱۷۶,۹۰۵

۱۵- مهدی شیخ ۱,۱۷۴,۴۱۰

۱۶- علی نوبخت حقیقی ۱,۱۷۳,۰۳۶

۱۷- محمود صادقی ۱,۱۶۴,۳۶۸

۱۸- محمدعلی وکیلی ۱,۱۶۳,۰۵۲

۱۹- پروانه مافی ۱,۱۶۲,۱۹۵

۲۰- بهروز نعمتی ۱,۱۵۸,۰۳۶

۲۱- فاطمه ذالقدر ۱,۱۵۵,۲۸۴

۲۲- محمد جواد فتحی ۱,۱۳۹,۷۱۰

۲۳- طیبه سیاوشی شاه عنایتی ۱,۱۲۸,۳۷۰

۲۴- سید فرید موسوی ۱,۱۲۵,۹۹۲

۲۵- احمد مازنی ۱,۱۲۵,۶۰۸

۲۶- محسن علیجانی زمانی ۱,۱۲۲,۲۵۶

۲۷- داود محمدی ۱,۱۲۱,۰۴۲

۲۸- محمد رضا نجفی ۱,۱۱۸,۱۱۹

۲۹- علیرضا رحیمی ۱,۱۱۴,۸۳۹

۳۰- عبدالرضا هاشم زائی ۱,۰۷۸,۸۱۷»


20:46: نتایج قطعی انتخابات در اصفهان اعلام شد

در اطلاعیه شماره 100 ستاد انتخابات کشور، نتایج قطعی شمارش آراء در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان اعلام شد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان

در حوزه انتخابیه اصفهان از مجموع 671,471 آرای صحیح مأخوذه آقای حمیدرضا فولادگر با کسب 200,690 رأی و خانم ناهید تاج الدین با کسب 195,066 رأی و خانم مینو خالقی با کسب 193,399 رأی و آقای حیدر علی عابدی با کسب 179,230 رأی و آقای احمد سالک با کسب 176,807 رأی به مجلس راه یافتند.

نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان

استان اصفهان از مجموع 1,976,061 رأی ماخوذه آقایان سید یوسف طباطبایی نژاد با کسب 1,041,564 رأی و سید ابوالحسن مهدوی با کسب 840,238 رأی و مرتضی مقتدایی با کسب 825,371 رأی و عبدالنبی نمازی با کسب 822,961 رأی و عبدالمحمود عبداللهی با کسب 491,974 رأی حایز اکثریت نسبی آراء شدند.»


۲۰:۰۱: تشکر منتخب مردم کرمانشاه از حضور مردم در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در پیام از حضور و مشارکت مردم در انتخابات قدردانی کرد.

در پیام محمدی عراقی آمده است:

با سپاس از درگاه احدیت که رهبری فرزانه و حکیم و مردمی آگاه و متعهد و ولایت مدار به کشور ایران ارزانی داشت.

اینجانب ضمن قدردانی از رهبر عظیم شان انقلاب که با رهنمودهای داهیانه خود سبب ارتقای آگاهی مردم نسبت به نقشه های دشمنان نظام و خنثی شدن توطئه های استکبار جهانی و رسانه‌های وابسته به آنان شده است؛ از حضور غرور آفرین ملت حماسه ساز که با مشارکت گسترده، آگاهانه و همراه با بصیرت خود در انتخابات هفتم اسفند گامی بلند در جهت افزایش اقتدار و بالندگی کشور برداشته و برگ زرینی بر کتاب سترگ انقلاب اسلامی افزودند،‌نیز تشکر می نمایم.

اکنون که به عنوان نماینده منتخب مردم غیور آگاه و همیشه در صحنه استان کرمانشاه به مجلس خبرگان رهبری راه یافته ام ،‌لازم می دانم مراتب سپاس خود را از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، طلاب حوزه های علمیه ،‌دانشگاهیان ، اصناف، اندیشمندان ، رهبران و گروه‌های مذهبی و سایر آحاد مردم ، رسانه ها و مسئولان دستاندرکار انتخابات ابراز دارم و به پاس این نعمت متعهد می شوم از حریم ولایت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و خون مطهر شهدا حراست و پاسداری نمایم.


درخواست «عارف» از «لیست امید»

محمد رضا عارف باصدور پیامی با قدردانی از حضور پر شور مردم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از همراهان خود در "لیست امید" خواست تا رفتار درچارچوب قانون و اخلاق، گفتار بر مدار صداقت و تصمیم بر مبنای عقلانیت را سرلوحه تمام تصمیمات و اقدامات خود قرار دهند.

متن این پیام به شرح زیر است:

یا محول الحول و الاحوال

ملت بزرگ ایران اسلامی،روز دیگری از تقویم را تبدیل به حماسه کردند. از 7 اسفند 1394 در تاریخ سیاسی این سرزمین به نام حماسه حضور و "بلوغ سیاسی" ملت یاد خواهد شد. حماسه شور و شعور مردم و تبلور مجدد اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران . پیروز این حماسه، تمامی مردمان ایران زمین هستند، همه مردم آگاه ، غیرتمند و وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب که با درک شرایط حساس داخلی و بین­المللی، با تمام وجود دل در گرو عزت و سربلندی ایران سرافراز دارند.

به روح بلند رهبر فقید انقلاب و شهدای سربلند میهن درود می­فرستم و لازم می­دانم از تمام کسانی که زمینه ساز این حضور حماسه ساز و چشمگیر شدند، قدردانی کنم. از مقام معظم رهبری که با رهنمودهای حکیمانه خود ، بخصوص دعوت از تمامی سلایق و تضمین سلامت انتخابات با "حق الناس" خواندن رای مردم ، باعث دلگرمی تمام بازیگران صحنه انتخابات شدند وهمچنین از کلیه نهادهای برگزار کننده انتخابات به ویژه دولت محترم و شورای محترم نگهبان کمال قدردانی را دارم. همچنین به طور ویژه از تمامی بزرگان و عزیزانی که با نگاه به آینده روشن و پر امید، اقدام به تشویق مردم و جوانان به خصوص اعلام حمایت از لیست "امید" کردند، تشکر می کنم. از جوانان عزیز که همچون سایر صحنه های حساس انقلاب بویژه انتخابات خرداد 92، نقش اصلی را در ایجاد این شور و شعور و خلق حماسه بر دوش کشیدند ، به طور خاص قدردانم که در ایام فاطمیه با حفظ حرمت ایام سوگواری بانوی بزرگ جهان اسلام، نشان دادند که خود پاسدار ارزش ها و حرمت ها هستند و ثابت کردند که نسل سوم و چهارم انقلاب ظرفیت بالای اعتماد نسل اول را دارند و هر قدم اعتماد و اعتقاد به توانمندی و تعهد ایشان، ده ها قدم از همدلی و همراهی و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.

از رسانه های گروهی و اصحاب رسانه که در حماسه ۷ اسفند بسیار تاثیر گذار بودند و باعث شور انتخاباتی شدند تشکر و قدردانی می کنم.

مطمئنا" رای شما مردم بزرگوار به اعضای لیست "امید" مسئولیت خطیری را متوجه ما می کند که باید دربرابر این وظیفه مهم و حساس به خوبی انجام وظیفه نمائیم. در این مقطع زمانی باید به رقابت های انتخاباتی پایان داد و ضمن تمکین به قانون تمام سعی و تلاش خود را به سرانجام رساندن وعده های داده شده به ملت بزرگوار معطوف کرد.

اینجانب و همراهانم در "لیست امید" قدردان و وام دار همه مردم و جوانان عزیز هستیم و فراموش نخواهیم کرد که این شما بودید که با درک شرایط حساس و به خصوص با تحمل و گذشت از مشکلات، یکی از حساس ترین و پرشورترین انتخابات تاریخ کشور را با حفظ آرامش و خویشتن داری برگزار گردید.

ضمن آرزوی توفیق برای تمامی منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی از درگاه ایزد متعال، از ایشان تقاضا دارم، رفتار درچارچوب قانون و اخلاق، گفتار بر مدار صداقت و تصمیم بر مبنای عقلانیت را سرلوحه تمام تصمیمات و اقدامات خود قرار دهند تا با همدلی و همزبانی همه کارگزاران نظام و با اتکا به توانمندی های موجود ، تحقق برنامه های پیشرفت و توسعه به ویژه رونق اقتصادی مبتنی بر مبنای اقتصاد مقاومتی تسهیل و تسریع شود و مسیر تحقق چشم انداز ایرانی آباد و پیشرفته هموارتر گردد.

با امید و توکل به خداوند متعال

محمد رضا عارف

دهم اسفندماه 1394


۱۹:۰۴: کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران شد

کارن خانلری با کسب ۸۶۳۱ رای نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران شد.

متن اطلاعیه شماره ۹۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی شمال ایران از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۰ آرای صحیح ماخوذه آقای کارن خانلری با کسب ۸ هزار و ۶۳۱ رای به مجلس راه یافت.


18:37: میزان مشارکت مردم در ادوار مختلف مجلس

مشارکت مردم در همه انواع انتخابات در طول 37 سال گذشته در جمهوری اسلامی از جهات مختلف در داخل و خارج از کشور حائز اهمیت بوده؛ در این میان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نیز تعیین کننده بوده است.

با گذشت سه روز از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات آمار مشارکت مردم در این دور از انتخابات را در کل کشور 62% و در تهران 50% اعلام کرد که نشانگر افزایش میزان مشارکت پایتخت نشین ها در انتخابات مجلس از دوره پنجم به بعد است.

میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر تاثیرگذاری بر ترکیب مجالس به افزایش اقتدار و پشتوانه مردمی خانه ملت می‌انجامد.

مقایسه میزان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد مجالس هفتم و هشتم کمترین میزان مشارکت و مجالس پنجم و ششم بیشترین میزان مشارکت مردمی را داشته‌اند.

نکته قابل توجه در مقایسه میزان مشارکت مردم در کل کشور با میزان مشارکت مردم تهران این است که درصد مشارکت تهرانی‌ها همواره از درصد مشارکت مردم در کل کشور کمتر بوده و تنها در دوره اول مجلس شورای اسلامی درصد مشارکت مردم تهران نسبت به کل کشور بیشتر بوده است.


۱۷:۲۷: سوابق۳۰ نماینده تهران در مجلس دهم

۳۰ کاندیدای حاضر در ائتلاف سراسری اصلاح‌طلبان با کسب اکثریت آرای تهرانی‌ها، نمایندگان مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

از آنجا که اکثریت کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان برای مردم ناشناخته محسوب می‌شوند، برای آشنایی بیشتر مخاطبان بخشی از روزمه ۳۰ نماینده منتخب مردم تهران به شرح ذیل از نظرتان می‌گذرد:

۱- محمدرضا عارف: دکتری برق- استاد تمام مؤسس و رئیس بنیاد امید ایرانیان - رئیس هیأت مدیره بنیاد باران - رئیس سه انجمن علمی- عضو انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا، کانادا ۳۵ سال تدریس در دانشگاه‌های شریف و تهران، رئیس دانشگاه تهران، دارای ۳۳۸مقاله در مجلات علمی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر پست و تلگراف و تلفن، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی.

۲- محمدرضا بادامچی: کارشناسی ارشد مدیریت دولتی- عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار از ابتدا تاکنون، بنیانگذار و دبیر جبهه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم مدیرکل برنامه ریزی و اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، معاون منابع انسانی مجتمع تراکتورسازی ایران

۳-کاظم جلالی: دکتری علوم سیاسی نماینده مجلس رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی کارشناس سیاسی، بین المللی وزارت امور خارجه، مدرس دانشگاه، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس‌های ششم تا نهم

۴-سهیلا جلودار زاده:کارشناسی مهندسی نساجی مشاور وزیر آموزش و پرورش عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، عضو شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی کار، عضو هیأت اجرائی خانه کارگر نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی ، عضو هیأت رئیسه مجلس ششم، مشاور امورکارگری رئیس جمهور

۵- الیاس حضرتی: کارشناسی ارشد مدیریت دولتی- مدیر مسئول روزنامه اعتماد مؤسس و عضو شورای مرکزی حزب همبستگی به مدت ۱۰ سال، مؤسس و عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی به مدت ۴ سال، ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه رشت.

۶- غلامرضا حیدری: دکتری مدیریت عضو هیأت علمی دانشگاه. نماینده یک دوره مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس، مشاور وزیر نیرو، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعت آب و و برق، مؤلف کتابهاو مقالات علمی متعدد

۷- فاطمه ذوالقدر: دکتری زبان و ادبیات عرب- تدریس در دانشگاه‌های امام صادق(ع) و الزهرا (س) و مذاهب اسلامی، مسلط به چندین زبان خارجی.

۸- علی نوبخت حقیقی: متخصص بیماری های کلیه بزرگسالان (نفرولوژی بزرگسالان)- رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌‌جمهوری، معاون اسبق درمان وزارت بهداشت دولت سازندگی

۹- علیرضا رحیمی: کارشناسی ارشد حقوق بین الملل- مشاور معاون اجرائی رئیس جمهور عضو بنیاد باران عضو هیأت پژوهشی مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، در سن ۱۴ سالگی در جبهه به اسارات در آمدند، دو سال سابقه آزادگی، جانباز ۵۵%

۱۰- عبدالرضا هاشم زائی: کارشناسی فیزیک- مشاور وزیر صنایع و معادن از سال ۸۰ تا ۸۴، نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی از حوز فردوس و طبس، فرمانداری فردوس

۱۱- محسن علیجانی زمانی: دکتری پزشکی- پزشک عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان، عضو سابق هیأت اجرائی مجمع روحانیون مبارز شهرستان ری، عضو انجمن اسلامی جامعه پزشکی کشور همکاری با مؤسسه خیریه امام علی (ع) شهرری، عضو هیأت مؤسس بنیاد خیریه پژوهشی پارسا، مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی، معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی،عضو مجمع مشورتی توسعه استان تهران، سابقه حضور داوطلبانه ۹ ماهه در جبهه، جانباز شیمیایی

۱۲- ابوالفضل سروش: دکتری پزشکی، تحصیلات حوزوی پزشک عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان، شورای مرکزی انحمن اسلامی جامعه پزشکی، رئیس واحد خبرگزاری ایسنا واحد علوم پزشکی واحد تهران معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، عضو هیأت مؤسس شورای صنفی دانشجویان سراسر کشور، مسئول کمیته درمانی مؤسسه خیریه امام علی(ع) شهرری، دو دوره مدیر نمونه شهرداری تهران، ۲۱ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، ۲۵% سابقه جانبازی

۱۳- فاطمه سعیدی: کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی- شاغل در مدارس منطقه ۶ آموزش و پرورش عضو شورای استان تهران حزب کارگزاران سازندگی ایران ۱۵ سال سابقه مدیریت در مدارس، ۲۰ سال سابقه فعالیت سیاسی خصوصا در دوره اصلاحات در استان کرمان

۱۴- پروانه سلحشوری: دکتری جامعه شناسی- عضو هیأت علمی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی (۲۲ سال ) ، عضو اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان ایران هندوستان دارای مقالات متعدد سیاسی، اجتماعی در روزنامه های اصلاح طلب، رئیس ستاد بانوان استان چهارمحال بختیاری

۱۵- فاطمه حسینی: کارشناس ارشد مدیریت اجرائی- عضو سازمان نظام مهندسی، عضو انجمن دوستی ایران اسپانیا مشاور مالی شرکت صنایع سیمان، مشاور مالی نمایندگی بیمه ملت، مشاورمالی شرکت پترو دژ پارس

۱۶- مهدی شیخ: دانشجوی دکتری معارف اسلامی، سطح ۳ حوزه علمیه قم، تدریس در دانشگاههای علامه طباطبائی، شهید بهشتی، آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و دانشگاه علوم انتظامی مروج فرهنگی ایران در اروپا،راه اندازی خانه فرهنگی در شهرهای بوسنی و هرزه گوین، مسئولیتهای اجرائی در سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، رزمنده دفاع مقدس

۱۷- محمود صادقی: دکتری حقوق خصوصی- دانشیار دانشگاه تربیت مدرس عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین، نائب رئیس انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت علوم، دبیر کمیسیونهای انجمنهای علمی وزارت علوم،مدیرکل فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس، فرزند شهید، رزمنده و جانباز

۱۸- طیبه سیاوشی شاه عنایتی: کارشناسی ارشد روابط بین الملل- معلم، کارشناس وزارت امور خارجه عضو هیأت اجرائی طرح ملیکا، مؤسس خانه کودک مهر، عضو شورای تحریریه مجله پایتخت کهن سابقه پژوهشی به عنوان کارشناس مطالعات اروپا و آمریکا در وزارت امور خارجه، مسلط به زبان فرانسه، آشنا به حوزه روابط بین الملل

۱۹- محمدجواد فتحی: دکتری حقوق- عضو هیأت علمی دانشیار دانشگاه تهران مدیرکل حقوقی سازمان امور دانشجویان، مشاور حقوقی ریاست دانشگاه تهران، مؤلف کتب و مقالات متعدد،دارای ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

۲۰-فریده اولاد قباد: کارشناسی ارشد علوم اجتماعی- مدرس دوره های ضمن خدمت فرهنگیان انجمن رهپویان آفتاب ( همسران شاهد) عضویت در کمیته های آسیبهای اجتماعی و سلامت اداری، مدرس مراکز پیش دانشگاهی، مدیریت دبیرستانهای آموزشی، فرزند شهید، همسر شهید

۲۱- مصطفی کواکبیان: دکتری علوم سیاسی- عضو هیأت علمی دبیرکل حزب مردم سالاری، قائم مقام و معاون دبیرکل حزب همبستگی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، نماینده دوره هشتم مجلس، مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری، مؤسس بنیاد توسعه سمنان، ۱۴ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانباز ، مؤلف کتب و مقالات علمی متعدد

۲۲- احمد مازنی: کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، تحصیلات حوزوی، خارج فقه و اصول- روحانی سردبیر فصلنامه خط زندگی، مدیر مسئول ماه نامه شاهد یاران، عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار معاون فرهنگی سابق بنیاد شهید استان خراسان، مدیرکل بنیاد شهید کرمان، عضویت در شورای اجتماعی کشور، مدیرکل سابق تحقیق و پژوهش بنیاد شهید، معاون سابق بنیاد شهید، سه ماه سابقه زندان در رژیم سابق، برادر شهید

۲۳- پروانه مافی: کارشناسی ارشد مدیریت- بازنشسته وزارت کشور عضو شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شمیرانات، سردبیر مجلات جشمه مهر و بانو مهر، عضو تحریریه مجله ندا معاون مرکز مشارکت امور زنان، مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش، فرماندار سابق شمیرانات، کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

۲۴- علیرضا محجوب: کارشناسی تاریخ- نماینده مجلس دبیرکل خانه کارگر، عضو حزب اسلامی کار از ابتدای تأسیس پنج دوره عضویت در مجلس شورای اسلامی، تدریس در دانشگاه علمی کاربردی، مشاور نخست وزیر و رئیس جمهور

۲۵- داود محمدی: کارشناسی علوم سیاسی- دبیرکل انجمن اسلامی معلمان معاون آموزشی منطقه ۱۲ تهران، سرپرست فرمانداری جهرم، مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری فارس

۲۶- علی مطهری: دکتری فلسفه- نماینده مجلس ۱۹ سال تدریس در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، تنظیم و انتشار هفتاد اثر از شهید مطهری، نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی، فرزند شهید

۲۷- سید فرید موسوی: دکتری مدیریت- عضو هیأت علمی- عضو حزب اتحاد ایران اسلامی، انحمن مهندسین صنایع ایران مشاور عالی جامعه مدیران کنترل کیفیت صنایع کشور، عضویت در شورای سردبیری نشریات دانشجویی، دارای کتب و مقالات علمی متعدد

۲۸ محمدرضا نجفی: کارشناسی ارشد مهندسی صنایع- دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت شهر صنعتی کاوه، مدیرعامل سابق شرکتهای پیشگامان الکترونیک ایران - مدیر شرکت الیاف، شرکت نساجی کردستان، شرکت عمران و توسعه شهرک غرب، معاون برنامه ریزی اقتصادی استانداری مرکزی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس

۲۹ بهروز نعمتی: کارشناسی ارشد- نماینده مجلس قائم مقام سابق شرکت پیمان کردستان، فرماندار سابق بیجار، نماینده مجلس نهم، عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

۳۰- محمدعلی وکیلی: دکتری علوم سیاسی، کلام و فلسفه اسلامی- عضو هیأت علمی رئیس انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی کشور، رئیس شورای اصناف مطبوعات کشور معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای کشور، دارای ۳۰ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانباز ۳۰% ، مؤلف چندین جلد کتاب


16:50: آخرین نتایج انتخابات کل کشور به روایت اخبار رسمی

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


16:36: عکس: زنان راه یافته به مجلس دهم

14 زنی که به مجلس شورای اسلامی دوره دهم راه یافتند.

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


16:03: گرایش سیاسی منتخبان مجلس در تهران

تهران

حوزه انتخابیه

نامزد(ها)

گرایش

نتیجه

تعداد کرسی

دماوند و فیروزکوه

سید احمد رسولی‌نژاد

اصولگرا

۱۲۷۵۰

(دوردوم)

1

قاسم میرزایی نیکو

۱۰۲۵۹

(دوردوم)

ورامین و پیشوا

سید حسین نقوی حسینی

اصولگرا

95144

1

شهریار

حسین گروسی

اعتدال

75524

(دوردوم)

1

محمد محمودی

اصلاح‌طلب

67966

(دوردوم)

پاکدشت

محمد قمی

اصلاح‌طلب

46398

1

رباط کریم

حسن نوروزی

اصولگرا

48841

(دوردوم)

1

ابراهیم نکو

اعتدال

33311

(دوردوم)

تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

محمدرضا عارف

اصلاح‌طلب

1543185

30

علی مطهری

اصلاح‌طلب

1381971

علیرضا محجوب

اصلاح‌طلب

1251696

سهیلا جلودارزاده

اصلاح‌طلب

1252902

الیاس حضرتی

اصلاح‌طلب

1230584

کاظم جلالی

اعتدال

1204370

محمدرضا بادامچی

اصلاح‌طلب

1197491

فریده اولاد قباد

اصلاح‌طلب

1189744

مصطفی کواکبیان

اصلاح‌طلب

1159401

سیده فاطمه حسینی

اصلاح‌طلب

1159619

پروانه سلحشوری

اصلاح‌طلب

1139829

ابوالفضل سروش

اصلاح‌طلب

1138647

علی نوبخت حقیقی

اصلاح‌طلب

1123414

غلامرضا حیدری

اصلاح‌طلب

1122784

مهدی شیخ

اصلاح‌طلب

1119608

فاطمه سعیدی

اصلاح‌طلب

1116259

محمود صادقی

اصلاح‌طلب

11111594

محمدعلی وکیلی

اصلاح‌طلب

1112121

بهروز نعمتی

اعتدال

1103989

پروانه مافی

اصلاح‌طلب

1103563

فاطمهذوالقدر

اصلاح‌طلب

1102515

محمدجواد فتحی

اصلاح‌طلب

1079264

داود محمدی

اصلاح‌طلب

1071992

سیدفرید موسوی

اصلاح‌طلب

1075314

محمدرضا نجفی

اصلاح‌طلب

1072869

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی

اصلاح‌طلب

1077365

محسن علی جانی زمانی

اصلاح‌طلب

1071698

احمد مازنی

اصلاح‌طلب

1066640

علیرضا رحیمی

اصلاح‌طلب

1061553

عبدالرضا هاشم زائی

اصلاح‌طلب

1039884



۱۵:۵۸: تابش در پاسخ به فارس: مجلس با کسی عقد اخوت نبسته

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است تاکید کرد: نباید از تعبیر «دولت ساخته» استفاده شود.

محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دهم پس از پایان نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انتخابات پیام‌های مهمی داشت، گفت:‌ اگر می‌خواهیم مجلس آینده مجلس موفقی باشد باید به این پیام‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

وی به پیام مقام معظم رهبری بعد از انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: این پیام امیدآفرین و راهگشا بود و ایشان در آن مشخصه‌ها و وظایفی تعیین کرده‌اند که بسیار حائز اهمیت است.


15:39: وزیر کشور خبر داد: مشارکت 62 درصدی مردم در انتخابات/ همان 30 نفر اعلام شده لیست امید از تهران به مجلس راه یافتند.


۱۵:۱۸: نتایج انتخابات در استان خراسان رضوی

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


14:42: وزیر کشور: موفقیت کامل لیست امید در تهران

وزیر کشور با اشاره به اینکه شمارش آراء تهران دیروز به پایان رسید اما ما از دیروز مرحله گرفتن تأییدیه هیأت‌های نظارت و تنظیم صورتجلسه‌ها را طی کرده‌ایم، اظهار کرد: همان 30 نفری که اسامی‌شان اعلام شد رأی تهران را به دست آوردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور، گفت: میزان مشارکت در تهران 50 درصد و در کل کشور 62 درصد است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه امسال انتخابات با آرامش و با شکوه برگزار شد و همه قانون را در همه مراحل رعایت کردند. همه جناح‌ها و شخصیت‌ها و حتی کسانی که رد صلاحیت شدند هم بر رعایت قانون تأکید داشتند.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که به سرعت مرحله بعدی که مرحله رسیدگی به شکایت است را انجام دهیم. البته این مسئولیت رسیدگی به شکایات با شورای نگهبان است و ما به آنها کمک می‌کنیم. پس از اعلام نتایحج دو روز فرصت برای شکایت در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا اعلام نتایج با سرعت تندی انجام می‌شد، یادآور شد: ما کندی شمارش نداشتیم. شمارش آرای همه حوزه‌ها به موقع انجام شد اما ما باید آراء را به تأیید شورای نگهبان می‌رساندیم و بعد اعلام می‌کردیم. در دوره‌های گذشته نتایج تهران در سه شنبه اعلام می‌شد اما ما این آمار را زودتر اعلام کردین و همان 30 نفری که اعلام کردیم از تهران به مجلس راه یافتند.

وزیر کشور در ادامه تأکید کرد: دولت تأکید کرده است که باید تمام قد در خدمت مردم باشند و اولویت مردم یعنی اقتصاد مقاومتی را به نحو مطلوبی دنبال کنند.


۱۴:۱۳: اکثریت نسبی مجلس با اصولگراهاست

نتخب اول مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: اگر مجموع آرای اخذ شده در سراسر کشور در نظر گرفته شود، اکثریت نسبی مجلس آینده در اختیار اصولگرایان خواهد بود.

حمیدرضا فولادگر منتخب اول مردم اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با در نظر گرفتن مجموع آرای اخذ شده در سراسر کشور روشن است که اکثریت مجلس دهم در دست اصولگراها است.

وی با اشاره به اینکه ترکیب مجلس آینده ممکن است مشابه مجلس پنجم باشد، افزود: حضور افراد اصلاح طلب، مستقل و حامی دولت در مجلس باید بهانه ای برای کمک کردن همگانی برای پیشبرد اهداف کلی نظام و تصویب قوانین کارگشا و انجام نظارت بهتر باشد.


13:46: نتایج نهائی انتخابات مجلس در شیراز و مشهد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه نتیجه نهائی انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و مشهد و کلات را اعلام کرد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۹۴ آخرین اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده‌اند به شرح ذیل اعلام کرد:

در حوزه انتخابیه شیراز از مجموع ۵۶۸۳۸۹ آرای صحیح مأخوذه، آقای بهرام پارسایی با کسب ۱۹۷۴۷۱ رأی و آقای فرج‌الله رجبی با کسب ۱۷۲۸۸۳ رأی و آقای مسعود رضایی با کسب ۱۴۲۶۶۷ رأی به مجلس راه یافتند و آقای علی اکبری با کسب ۱۳۲۴۷۴ رأی و آقای جعفر قادری با کسب ۱۱۱۹۶۱ رأی با مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مشهد و کلات از مجموع ۱۰۷۱۵۶۱ آرای صحیح مأخوذه، آقای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با کسب ۳۸۴۰۷۷ رأی و آقای نصرالله پژمان‌فر با کسب ۳۷۷۷۳۴ رأی و آقای محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با کسب ۳۵۳۱۱۸ رأی، آقای رضا شیران خراسانی با کسب۳۴۳۷۲۲ رأی و آقای جواد کریمی قدوسی با کسب ۳۲۴۴۵۰ رأی به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بابل از مجموع ۲۴۳۹۴۱ آرای صحیح مأخوذه، آقای علی نجفی خوشرودی با کسب ۶۲۷۰۸ رأی به مجلس راه یافت و آقای حسین نیازآذری با کسب ۵۸۸۴۶ رأی و آقای همت‌الله طاهری نژادلداری با کسب ۵۵۱۵۸ رأی به مرحله دوم راه یافتند.


۱۳:۳۲: میزان مشارکت تهرانی ها در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: بیش از ۴ میلیون نفر از مردم استان تهران در انتخابات شرکت کردند.

سید شهاب الدین چاوشی در نشست خبری افزود: مردم شریف ایران برای تولد سیاسی نمایندگان جدید خود حماسه آفریدند.

وی گفت: انتخابات هفتم اسفند تحقق شعار برابری تمام ملت ایران بود و نگاهی که برجام را به ثمر رساند در این انتخابات هم رقم خورد.

چاوشی گفت: منتخبین جدید در کنار ایفای وظیفه مهم نمایندگی ملت در مجلس باید به خواسته ها و مشکلات مردم استان هم توجه داشته باشند.

وی گفت: استان پرجمعیت تهران به حل و فصل مسائل زیربنایی نیاز دارد و استانداری در صدد است از نمایندگان جدید دعوت و ویژگی‌ها،‌ توانمندی های و نارسایی های استان را به آنها منعکس کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: همه حکومت ها اعتماد مردم را به عنوان یک سرمایه اجتماعی می دانند و امروز جمهوری اسلامی با این انتخابات باشکوه بر اعتماد مردم افزود.


13:03: درخواست اصلاح طلبان از مردم

ورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با صدور بیانیه ای از مردم ایران درخواست کرد برای رعایت شئونات اسلامی از برگزاری هرگونه جشن و سرور خودداری کنند.


۱۳:۰۰: دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات خبرگان

رئیس ستاد انتخابات کشور دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

محمدحسین مقیمی در مورد چرایی تاخیر بسیار در اعلام نتایج انتخابات خبرگان گفت: قصد ما این بود که آرا به دقت شمرده و اعلام شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد باطل شدن ارا برخی از صندوق های انتخابات خبرگان در تهران گفت: هیچ صندوقی از آرا انتخابات مجلس خبرگان رهبری باطل نشده است.

لازم به ذکر است، که صبح امروز نتایج نهایی انتخابات خبرگان اعلام شد و آیت الله هاشمی، آیت الله امام کاشانی و دکتر روحانی در صدر منتخبان تهران قرار گرفتند.


12:55: امید رسایی به برخی چهره‌های جدید مجلس

ماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است از میان چهره‌های راه یافته به مجلس آینده افرادی هستندکه با شجاعت از ملت دفاع کرده و حرف نیروهای ارزش مدار را از تریبون مجلس بزنند.


۱۲:۴۶: نتایج انتخابات در استان کردستان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


12:45: نتایج انتخابات در استان لرستان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


12:44: نتایج انتخابات در استان مرکزی

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


12:43: نتایج انتخابات در استان هرمزگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


12:31: پیشتازی لیست اصلاح طلبان در تهران

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


12:28: واکنش احمد خاتمی به رای نیاوردن مصباح و یزدی: مایه تأسف است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخلاف میل بدخواهان مجلس خبرگان پنجم ولایی‌تر و ارزشی‌تر است، گفت: نیامدن آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح دو فقیه وارسته ولایی مایه تأسف است اما خبرگانی که تقویت رهبری است، شکل گرفت.


۱۲:۰۹: ۶۶ درصد از نمایندگان مجلس نهم از ورود به خانه ملت بازماندند

با پایان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شمارش آراء اخذ شده در سراسر کشور ترکیب مجلس آینده در حال شکل گیری است.

۲۹۰ کرسی مجلس در انتظار چهره های منتخب مردم است تا برای یک دوره چهارساله قانون گذاری در کشور وکلای ملت را در بر بگیرد. از میان ۲۹۰ نماینده که در سال ۹۰ توانستند به مجلس نهم راه یافته و بر کرسی خانه ملت تکیه بزنند، تا این لحظه، ۱۹۱ نماینده مجلس نهم به طور قطعی از ورود دوباره به مجلس بازماندد. که این رقم شامل ۶۶ درصد از مجموع نمایندگان مجلس خواهد بود.

البته پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات، احتمال افزایش تعداد نمایندگان مجلس نهم که از راهیابی به مجلس دهم بازماندند وجود دارد.

همچنین از بین ۹ نماینده زن مجلس نهم، ۸ نماینده به طور قطعی از ورود به مجلس دهم بازمانده و یک نماینده زن از حوزه ساوه و زرندیه برای رقابت دوباره راهی مرحله دوم انتخابات شد.

براساس این گزارش بیشترین «تعداد» تغییرات در حوزه های انتخابیه استان اصفهان صورت گرفته که از بین ۱۵ حوزه انتخابیه ۱۲ حوزه با تغییر نمایندگان مجلس نهم مواجه شده است.

اما از حیث «درصد» در حوزه های انتخابیه استان های اردبیل، بوشهر و چهارمحال و بختیاری تمامی نمایندگان(۱۰۰%) حوزه های انتخابیه تغییر کرده و چهره های جدید بر کرسی های مجلس دهم تکیه خواهند زد.

همچنین از بین ۲۹۰ نماینده مجلس، سید جلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد و علی اکبر آقایی نماینده سلماس در دوران حضور خود در مجلس نهم دارفانی را وداع گفتند و علیرضا مرندی نماینده مردم تهران هم به دلیل محدودیت سنی( بیش از ۷۵ سال) امکان ثبت نام و حضور در رقابت های انتخاباتی را نداشت.


11:39: شمارش چهار میلیون و صد و هشتاد و نه هزار آرای صحیح برای انتخابات خبرگان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران از شمارش چهار میلیون و صد و هشتاد و نه هزار رای صحیح برای انتخابات خبرگان خبر داد.

چاوشی در نشستی خبری اعلام کرد :چهار میلیون و صد و هشتاد و نه هزار آرای صحیح برای انتخابات خبرگان شمارش شده است.

وی همچنین گفت: شمارش 105 صندوق از انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران باقی مانده است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد:هیچ شکایت قابل توجهی به هیات های نظارت و اجرایی بزگزاری انتخابات نشده است.


۱۱:۱۴: توییت حداد عادل درباره شوخی مردم با وی

حداد عادل کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس دهم و سرلیست ائتلاف اصولگرایان به شوخی های مجازی با او واکنش نشان داد.

حداد عادل در توییتر نوشت:

« ظرف چند روز گذشته در فضای مجازی مطالب جالب و قابل توجهی درباره خودم خواندم.

از ذوق و خوشحالی همشهریان طرفدار جریان رقیب خرسندم.

از اینکه بخش قابل توجهی از شوخی های شما به شخصیت و خانواده من نمی پردازد ممنوم».


10:28: 5 نماینده اصفهان مشخص شدند

پس از شمارش کامل آرای اصفهان و وارد کردن آرای تمامی صندوقها به سامانه وزارت کشور، شب گذشته 5 نماینده اصفهان مشخص شدند و انتخابات بر خلاف پیش بینی ها به دور دوم نکشید.

برخلاف پیش بینی ها درباره اینکه انتخاب نماینده پنجم اصفهان ممکن است در دور دوم انتخابات مجلس مشخص شود، پس از شمارش کامل آرای صندوق های اصفهان 5 نماینده اصفهان مشخص شدند.

فضل الله کفیل فرماندار اصفهان در این ارتباط گفت: مجموعه آرء ماخوذه ۷۳۴ هزار و ۶۱۲ رای و آرای صحیح ۶۷۱ هزار و ۴۷۱ رای بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس به ترتیب حمیدرضا فولادگر با ۲۰۰ هزار و ۶۹۰ رای، ناهید تاج الدین ۱۹۵ هزار و ۶۶ رای،مینو خالقی ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رای، حیدرعلی عابدی ۱۷۹ هزار و ۲۳۰ رای احمد سالک کاشانی ۱۷۶ هزار و ۸۰۷ رای پنج نفری بودند که در مرحله اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت لازم برای ورود به مجلس را کسب کرذند و راهی خانه ملت شدند.


۰۹:۴۲: آخرین نتایج انتخابات مجلس دهم در تهران

آخرین آمار نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

این نتایج که از مجموع ۴۴۸۷ صندوق و ۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۹۱ رای ماخوذه شمارش شده به دست آمده به شرح زیر است:

۱ - محمدرضا عارف با ۱۵۴۳۱۸۵ رای

۲ - علی مطهری با ۱۳۸۱۹۷۱ رای

۳ - سهیلا جلودارزاده با ۱۲۵۲۹۰۲رای

۴ - علیرضا محجوب با ۱۲۵۱۶۹۶ رای

۵ -الیاس حضرتی با ۱۲۳۰۵۸۴ رای

۶ - کاظم جلالی ۱۲۰۴۳۷۰ رای

۷ - محمدرضا بادامچی ۱۱۹۷۴۹۱ رای

۸ - فریده اولادقباد ۱۱۸۹۷۴۴ رای

۹ - سیده فاطمه حسینی ۱۱۵۹۶۱۹ رای

۱۰ - مصطفی کواکبیان ۱۱۵۹۴۰۱رای

۱۱ - پروانه سلحشوری ۱۱۳۹۸۲۹رای

۱۲ - ابوالفضل سروش ۱۱۳۸۶۴۷ رای

۱۳ - علی نوبخت حقیقی ۱۱۲۳۴۱۴ رای

۱۴ - غلامرضا حیدری ۱۱۲۲۷۸۴ رای

۱۵ - مهدی شیخ ۱۱۱۹۶۰۸ رای

۱۶ - فاطمه سعیدی ۱۱۱۶۳۵۹ رای

۱۷ - محمدعلی وکیلی ۱۱۱۲۱۲۱ رای

۱۸ - محمود صادقی ۱۱۱۱۵۹۴ رای

۱۹ - بهروز نعمتی ۱۱۰۳۹۸۹ رای

۲۰ - پروانه مافی ۱۱۰۳۵۶۳ رای

۲۱ - فاطمه ذوالقدر ۱۱۰۲۵۱۵ رای

۲۲- محمد جواد فتحی ۱۰۷۹۲۶۴ رای

۲۳ - طیبه سیاوشی ۱۰۷۷۳۶۵

۲۴ - سیدفرید موسوی ۱۰۷۵۳۱۴ رای

۲۵ - محمدرضا نجفی ۱۰۷۲۸۶۹ رای

۲۶ -داود محمدی ۱۰۷۱۹۹۲ رای

۲۷ - محسن علیجانی زمانی ۱۰۷۱۶۹۸ رای

۲۸ - احمد مازنی ۱۰۶۶۶۴۰ رای

۲۹ - علیرضا رحیمی ۱۰۶۱۵۵۳ رای

۳۰ - عبدالرضا هاشم‌زایی ۱۰۳۹۸۸۴ رای

۳۱- غلامعلی حداد عادل ۱۰۰۴۵۲۲ رای


09:30: نتایج نهایی انتخابات خبرگان در تهران اعلام شد

نتایج نهایی انتخابات خبرگان در تهران اعلام شد.

اسامی منتخبان به شرح زیر هستند:

1- اکبر هاشمی بهرمانی

2- محمد آقا امامی

3- حسن روحانی

4- محسن قمی

5- محمدعلی موحدی

6- قربانعلی دری نجف‌آبادی

7- سید ابولفضل میرمحمدی

8- محمد محمدی نیک

9- ابراهیم حاج امینی نجف آبادی

10- سید محمود علوی

11-نصرالله شاه‌آبادی

12- محمدعلی تسخیری

13- محسن اسماعیلی

14- محمدحسن زالی

15- سید هاشم بطحائی

16- احمد جنتی


۰۸:۲۰: نتیجه رسمی انتخابات مجلس خبرگان در گیلان

دراجرای ماده 66 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان به اطلاع کلیه اهالی استان گیلان می رساند درانتخابات مجلس خبرگان رهبری که در روزجمعه مورخ 7/12/1394 درسراسر حوزه انتخابیه این استان برگزار شد مجموع آرای مأخوذه تعداد 1173241 برگ بود

۱ - آقای سید علی حسینی اشکوری دارای ۳۵۴۹۱۸ رأی

۲-آقای زین العابدین قربانی دارای ۳۳۱۲۸۳رأی

۳-آقای رضا رمضانی دارای ۳۳۰۶۰۶ رأی

۴-آقای احمد پروایی دارای ۳۰۵۰۷۳ رأی

۵-آقای مهدی رهنما دارای ۲۴۹۴۷۱ رأِی

۵-آقای سید محمد صادق علم الهدا دارای ۱۹۴۶۷۹ رأی

۶-آقای حسین ردائی دارای ۶۹۰۰۵ رأی

اینک دراجرای ماده۶۷ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان از تاریخ انتشار این آگهی به مدت دو روز هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در محل فرمانداری رشت آماده دریافت شکایات می باشد . ضمناً به استناد ماده ۶۹ آیین نامه اجرایی قانون مذکور کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می توانند ظرف یک هفته از تاریخ اخذ رأی شکایات خود را به دبیر خانه شورای نگهبان تسلیم دارند .


08:17: نتیجه قطعی انتخابات جند حوزه انتخابیه

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور نمایندگان تبریز, بافت، فریدن، کهگلویه، اسد آباد, بجنورد و ورامین مشخص شدند

نتایج انتخابات شمارش شده در چند حوزه دیگر به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه تبریز و آذرشهر و اسکو از مجموع ۷۲۱ هزار ۱۳۳ رای آرای صحیح مأخوذه مسعود پزشکیان با کسب ۲۶۱ هزار ۶۰۵ رای و علیرضا بیگی با کسب ۲۳۵ هزار و ۳۱۴ رای به مجلس راه یافتند.

محمدحسین فرهنگی با ۱۴۳ هزار و ۳۷۹ رای، زهرا ساعی با ۱۱۴ هزار و ۳۸۴ رای، علیرضا منادی سفیدان با ۱۱۳هزار و ۷۴۸ رای، محمد اسماعیل سعیدی با ۱۰۵هزار و ۳۲۹ رای و میرعلی اصغر الموسوی با ۱۰۲ هزار و ۲۵۵ رای و سید محمدرضا میرتاج الدینی با کسب ۹۸هزار و ۵۶۲ رای و شهاب الدین بی‌مقدار با کسب ۹۶ هزار و ۲۸۱ رای و عباس عباس‌زاده با کسب ۸۸هزار و ۸۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند..

همچنین در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، سید حسین نقوی حسینی از مجموع ۱۹۴ هزار و ۸۶۶ آرای صحیح مآخوذه با کسب ۹۵ هزار و ۱۴۴ رای به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه نیز از مجموع ۲۶۰ هزار و ۳۷۱ آرای صحیح مآخوذه علی اکبری با کسب ۱۰۳ هزار و ۴۶ رای و علی قربانی با ۹۹ هزار و ۲۰۴ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر کمیشان از مجموع ۱۳۱ هزار ۶۸۰ رای آرای صحیح مأخوذه رامین نورقلی‌پور با کسب ۳۲ هزار و ۵۶۵ رای و رحت الله جلالی میاندره با کسب ۲۴ هزار و ۷۳۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.

همچنین در حوزه اسد آباد از مجموع ۵۲ هزار ۴۳۸ آرای صحیح مآخوذه اکبر رنجبر‌زاده با کسب ۱۹ هزار و ۴۳۰ رای به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه علی بختیاری با کسب ۲۱ هزار و ۵۷۳ رای از مجموع ۷۷ هزار و ۴۴۰ صحیح ماخوذه به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت، اکبر ترکی از مجموع ۸۷ هزار ۴ آرای صحیح مآخوذه با کسب ۲۲ هزار و ۵۳۶ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی و چرام و لنده از مجموع ۱۳۶ هزار ۵۱۸ رای آرای صحیح مأخوذه عدل هاشمی‌پور با کسب ۵۸ هزار و ۹۹۵ رای به مجلس راه یافتند.


۰۱:۵۶: یک یزدی، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شد

دکتر اسفندیار اختیاری برای سومین بار به عنوان نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس انتخاب شد.

اسفندیار اختیاری با کسب اکثریت آرا در تمامی حوزه‌های رای گیری زرتشتیان ایران توانست برای سومین بار به مجلس راه یابد.

اختیاری در این رقابت توانست ۳۹۶۶ رای از ۶۷۲۸ رای ماخوذه را کسب کند و با ۶۰ درصد آرا به مجلس دهم راه پیدا کند.

شایان ذکر است این دوره از انتخابات با حضور ۵ نفر کاندیدا برگزارشد.

اسفندیار اختیاری متولد کسنویه یزد، استاد دانشگاه یزد، سال ها در پارک علم و فناوری یزد مسئولیت اجرایی داشت که توانست در مجلس هشتم و نهم به مجلس نیز راه یابد.


01:21: هاشمی: تجمیع یک صندوق برای انتخابات خبرگان باقی مانده است

استاندار تهران با بیان اینکه تنها تجمیع یک صندوق برای انتخابات خبرگان مانده است،‌گفت: احتمالا لیستی که دقایقی پیش منتشر شده با کمی تغییر لیست نهایی خواهد بود.

مستقر در ستاد انتخابات کشور،‌سید حسین هاشمی استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: تنها تجمیع یک صندوق برای انتخابات خبرگان مانده است.

وی ادامه داد: احتمالا لیستی که دقایقی پیش منتشر شده با کمی تغییر لیست نهایی خواهد بود.


۱:۰۳: جدیدترین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران

جدیدترین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهر تهران از مجموع ۶۱۲۴ صندوق و ۴۱۷۸۰۱۲ آراء مأخوذه شمارش شده به شرح زیر اعلام شد:

۱- اکبر هاشمی بهرمانی ۲۳۰۱۰۷۸ رأی

۲- محمد آقاامامی ۲۲۸۶۱۵۵ رأی

۳- حسن روحانی ۲۲۳۷۷۵۵ رأی

۴- محسن قمی ۲۲۲۹۴۰۳ رأی

۵- محمدعلی موحدی ۲۱۳۴۶۲۹ رأی

۶- قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ۲۰۵۶۱۰۶ رأی

۷- سید ابوالفضل میرمحمدی ۱۹۶۲۶۱۷ رأی

۸- محمد محمدی‌نیک ۱۹۵۲۲۳۶ رأی

۹- ابراهیم حاج‌امینی نجف‌آبادی ۱۹۰۴۱۷۵ رأی

۱۰-سید محمود علوی ۱۷۰۶۴۸۴ رأی

۱۱- نصراله شاه‌آبادی ۱۴۴۴۸۲۹ رأ‌ی

۱۲-محمدعلی تسخیری ۱۴۴۱۸۹۰ رأ‌ی

۱۳- محسن اسماعیلی ۱۴۲۲۶۰۱ رأی

۱۴- محمدحسن زالی ۱۳۵۴۴۲۴ رأی

۱۵-سید هاشم بطحائی ۱۳۲۴۰۲۳ رأی

۱۶- احمد جنتی ۱۳۲۱۰۸۲ رأی


00:17: نتیجه رسمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان اعلام شد

دراجرای ماده 66 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان به اطلاع کلیه اهالی استان گیلان می رساند درانتخابات مجلس خبرگان رهبری که در روزجمعه مورخ 7/12/1394 درسراسر حوزه انتخابیه این استان برگزار شد مجموع آرای مأخوذه تعداد 1173241 برگ بود.

1 - آقای سید علی حسینی اشکوری دارای 354918 رأی

2-آقای زین العابدین قربانی دارای 331283رأی

3-آقای رضا رمضانی دارای 330606 رأی

4-آقای احمد پروایی دارای 305073 رأی

5-آقای مهدی رهنما دارای 249471 رأِی

5-آقای سید محمد صادق علم الهدا دارای 194679 رأی

6-آقای حسین ردائی دارای 69005 رأی

اینک دراجرای ماده67 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان از تاریخ انتشار این آگهی به مدت دو روز هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در محل فرمانداری رشت آماده دریافت شکایات می باشد . ضمناً به استناد ماده 69 آیین نامه اجرایی قانون مذکور کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می توانند ظرف یک هفته از تاریخ اخذ رأی شکایات خود را به دبیر خانه شورای نگهبان تسلیم دارند .

مرکز حوزه انتخابیه استان گیلان


10 اسفنـــــــــــــد




23:26: شمارش آرا در چند حوزه پایان یافت / استاندار احمدی نژاد به مجلس راه یافت

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور نمایندگان تبریز, بافت، فریدن، کهگلویه، اسد آباد, بجنورد و ورامین مشخص شدند.

نتایج انتخابات شمارش شده در چند حوزه دیگر به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه تبریز و آذرشهر و اسکو از مجموع ۷۲۱ هزار ۱۳۳ رای آرای صحیح مأخوذه مسعود پزشکیان با کسب ۲۶۱ هزار ۶۰۵ رای و علیرضا بیگی با کسب ۲۳۵ هزار و ۳۱۴ رای به مجلس راه یافتند.

محمدحسین فرهنگی با ۱۴۳ هزار و ۳۷۹ رای، زهرا ساعی با ۱۱۴ هزار و ۳۸۴ رای، علیرضا منادی سفیدان با ۱۱۳هزار و ۷۴۸ رای، محمد اسماعیل سعیدی با ۱۰۵هزار و ۳۲۹ رای و میرعلی اصغر الموسوی با ۱۰۲ هزار و ۲۵۵ رای و سید محمدرضا میرتاج الدینی با کسب ۹۸هزار و ۵۶۲ رای و شهاب الدین بی‌مقدار با کسب ۹۶ هزار و ۲۸۱ رای و عباس عباس‌زاده با کسب ۸۸هزار و ۸۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند..

همچنین در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، سید حسین نقوی حسینی از مجموع ۱۹۴ هزار و ۸۶۶ آرای صحیح مآخوذه با کسب ۹۵ هزار و ۱۴۴ رای به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه نیز از مجموع ۲۶۰ هزار و ۳۷۱ آرای صحیح مآخوذه علی اکبری با کسب ۱۰۳ هزار و ۴۶ رای و علی قربانی با ۹۹ هزار و ۲۰۴ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر کمیشان از مجموع ۱۳۱ هزار ۶۸۰ رای آرای صحیح مأخوذه رامین نورقلی‌پور با کسب ۳۲ هزار و ۵۶۵ رای و رحت الله جلالی میاندره با کسب ۲۴ هزار و ۷۳۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.

همچنین در حوزه اسد آباد از مجموع ۵۲ هزار ۴۳۸ آرای صحیح مآخوذه اکبر رنجبر‌زاده با کسب ۱۹ هزار و ۴۳۰ رای به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه علی بختیاری با کسب ۲۱ هزار و ۵۷۳ رای از مجموع ۷۷ هزار و ۴۴۰ صحیح ماخوذه به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت، اکبر ترکی از مجموع ۸۷ هزار ۴ آرای صحیح مآخوذه با کسب ۲۲ هزار و ۵۳۶ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی و چرام و لنده از مجموع ۱۳۶ هزار ۵۱۸ رای آرای صحیح مأخوذه عدل هاشمی‌پور با کسب ۵۸ هزار و ۹۹۵ رای به مجلس راه یافتند.


۲۲:۵۷: آشوری تازیانی در مجلس ابقا شد / ستاد انتخابات نتایج ۱۳ حوزه انتخابیه را اعلام کرد

ستاد انتخابات کشور، براساس اطلاعیه شماره ۸۶ اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرا صحیح در حوزه انتخابیه شدند اعلام کرد که به شرح ذیل می‌باشند:

در حوزه انتخابیه سنندج ،دیواندره و کامیاران از مجموع ۲۱۲۱۶۴ آرا صحیح سید مهدی فرشادان با کسب ۵۴۴۷۲ رای به مجلس راهیافت و سید حسن علوی با کسب ۴۸۶۹۵ رای و سالار مرادی با کسب ۲۵۴۹۶ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بناب از مجموع ۷۴۶۸۸ آرای صحیح ضیاءاله اعزازی ملکی با کسب ۲۶۳۸۳ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله از مجموع ۱۱۷۴۸۰ آرای صحیح علی رستمیان با کسب ۴۸۴۴۰ رای به مجلس راه یافت

در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک از مجموع ۳۳۲۴۸۸ آرای ماخوذه صحیح داود محمدی با کسب ۱۰۷۹۹۱ رای و خانم سیده حمیده زرآبادی با کسب ۱۰۷۳۹۱ رای به مجلس راه یافتند

در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین از مجموع ۲۷۵۷۲۲ آرای ماخوذه صحیح صدیف بدری با کسب ۸۷۷۸۴ رای و رضا کریمی با کسب ۵۵۵۱۱ رای به مجلس راه یافتند.

محمد فیض زنگیر با کسب ۶۲۴۵۷ رای و سید کاظم موسوی با کسب رای ۸۶۸۳۹ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه از مجموع ۶۵۹۶۳ آرای ماخوذه صحیح، سید احمد رسولی‌نژاد با کسب ۱۲۷۵۰ رای و قاسم میرزایی نیکو با کسب ۱۰۲۵۹ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه چناران و بینالود از مجموع ۱۲۱۴۲۵ آرای ماخوذه صحیح محمد دهقانی نقندر با کسب ۳۹۰۶۲ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان از مجموع ۲۳۴۲۳۰ آرای ماخوذه صحیح حسن نوروزی با کسب ۴۸۸۴۱ رای، ابراهیم نکو با کسب ۳۳۳۱۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه علی آباد اسداله قره خانی آلوستانی از مجموع ۸۵۴۷۶ آرای صحیح با کسب ۴۴۵۵۹ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه درود و ازنا از مجموع ۱۱۸۲۸۸ آرای ماخوذه حسین گودرزی با کسب ۲۰۹۹۴ رای و ابرمجید کیانپور با کسب ۲۰۵۷۴ رای به مرحله دوم راه یافتند

در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب از مجموع ۲۶۵۲۸۸ آرای صحیح علی اکبر کریمی با کسب ۱۰۳۲۳۴ رای به مجلس راه یافت و محمد حسن آصفری با کسب ۵۹۰۲۸ رای و سید مهدی مقدسی با کسب ۵۴۵۴۶ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان علیرضا سلیمی از مجموع ۴۳۱۴۱ آرای صحیح با کسب ۱۱۴۷۰ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد سید مصطفی ذوالقدر از مجموع ۲۲۷۰۶۱ آرای صحیح با کسب ۷۵۱۷۵ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه فریمان و سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه سید احسان قاضی زاده هاشمی از مجموع ۱۳۵۴۱۷ آرای صحیح با کسب ۳۶۷۴۳ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بندعباس و قشم و ابوموسی و حاجی آباد و خمیر از مجموع ۳۶۲۰۴۲ آرای ماخوذه صحیح حسین هاشمی تختی نژاد با کسب ۱۷۷۸۲۶ رای و احمد مرادی با کسب ۱۳۶۹۳۵ رای و محمد آشوری تازیانی با کسب ۱۲۷۳۶۹ رای به مجلس راه یافتند.


21:40: ادامه افزایش آمار کاندیداهای لیست تهران بدون تغییر ردیف‌ها

آخرین آمار منتخبان تهران در مجلس دهم از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

این نتایج که از مجموع 4130 صندوق و 2 میلیون و 871 هزار و 143 رای ماخوذه شمارش شده به دست آمده به شرح زیر است:

1 - محمدرضا عارف با 1403608 رای

2 - علی مطهری با 1258640 رای

3 - علیرضا محجوب با 1141915 رای

4 - سهیلا جلودارزاده با 1138444ری

5 -الیاس حضرتی با 1114320 رای

6 - کاظم جلالی 1092084 رای

7 - محمدرضا بادامچی 1083595 رای

8 - فریده اولادقباد 1076153 رای

9 - مصطفی کواکبیان 1049809رای

10 - سیده فاطمه حسینی 1048732 رای

11 - پروانه سلحشوری 1032432رای

12 - ابوالفضل سروش 1030074 رای

13 - علی نوبخت حقیقی 1019316 رای

14 - غلامرضا حیدری 1018998 رای

15 - مهدی شیخ 1013372 رای

16 - فاطمه سعیدی 1012652 رای

17 - محمود صادقی 1009836 رای

18 - محمدعلی وکیلی 1007844 رای

19 - بهروز نعمتی 1001008 رای

20 - پروانه مافی 999393 رای

21 - فاطمه ذوالقدر 996839 رای

22- محمد جواد فتحی 977633 رای

23 - 25 داود محمدی 975491 رای

24 - سیدفرید موسوی975329 رای

25 - محمدرضا نجفی 975069 رای

26 -طیبه سیاوشی شاه عنایتی 974837 رای

27 - محسن علیجانی زمانی 969983 رای

28 - احمد مازنی 966737 رای

29 - علیرضا رحیمی 959827 رای

30 - عبدالرضا هاشم‌زایی 942177 رای

31- غلامعلی حداد عادل 923830رای

32- مرتضی آقاطهرانی 770203 رای

33 - مرضیه وحید دستجردی 757961 رای

34- سید محمد حسن ابوترابی فرد757740 رای

35- احمد توکلی 740770 رای


۲۱:۲۰: تعیین تکلیف ۴۴ کرسی خبرگان و ۲۲۲ کرسی مجلس

تاکنون ۴۴ کرسی مجلس خبرگان و ۲۲۲ کرسی مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شده‌اند.

در ستاد انتخابات کشور، تاکنون ٤٤ کرسی مجلس خبرگان در ٢٢ استان نهایی شده است.

همچنین در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ٢٠٧ حوزه انتخابیه ١٩٣ حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شده که از این تعداد نمایندگان ١٤١ حوزه به طور مستقیم به مجلس راه یافتند و نمایندگان ٥٢ حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.

بر اساس این گزارش، مجموعاً تاکنون ٢٢٢ کرسی مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شده‌اند.


21:09: حمیده زرآبادی وارد مجلس شد / آصفری و دهقان به دور دوم رفتند

بنابر اطلاعیه شماره ۸۱ ستاد انتخابات وزارت کشور درحالی سید حمیده زرآبادی از حوزه انتخابیه قزوین موفق به ورود به مجلس شدند که محمدحسن آصفری از حوزه انتخابیه اراک و همچنین محمد دهقان از حوزه انتخابیه چناران و بینالود راهی دور دوم انتخابات شدند

مستقر در وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره ۸۱ به شرح ذیل است:

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران از مجموع ۲۱۲ هزار ۱۶۴ رای آرای صحیح مأخوذه سید مهدی فرشادان با کسب ۵۴ هزار ۴۷۲ رای به مجلس راه یافت و آقای سید حسن علوی با کسب ۴۸ هزار و ۶۹۵ رای و سالار مرادی با ۲۵ هزار و ۴۹۶ رای به مرحله دوم راه یافتند..

همچنین در حوزه انتخابیه بناب نیز از مجموع ۷۴ هزار ۶۸۸ آرای صحیح مآخوذه ضیااله اعزازی ملکی با کسب ۲۶ هزار و ۳۸۳ رای به مجلس دهم راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله نیز از مجموع ۱۱۷ هزار ۴۸۰ آرای صحیح مآخوذه علی رستمیان با کسب ۴۸ هزار و ۴۴۰ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب از مجموع ۲۶۵ هزار ۲۸۸ رای آرای صحیح مأخوذه علی اکبر کریمی با کسب ۱۰۳ هزار ۲۳۴ رای به مجلس راه یافت و محمدحسن آصفری با کسب ۵۹ هزار و ۲۸ رای و سید مهدی مقدسی با ۵۴ هزار و ۵۴۶ رای به مرحله دوم راه یافتند.

همچنین در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از مجموع ۴۳ هزار ۱۴۱ آرای صحیح مآخوذه علیرضا صمیمی با کسب ۱۱ هزار و ۴۷۰ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد از مجموع ۲۴۷ هزار ۶۱ آرای صحیح مآخوذه سید مصطفی ذوالقدر با کسب ۷۵ هزار و ۱۷۵ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه فریمان و سرخس و بخش‌های احمد آباد و رضویه نیز سید احسان قاضی‌زاده هاشمی از مجموع ۱۳۵ هزار ۴۱۹ آرای صحیح مآخوذه سید مصطفی ذوالقدر با کسب ۳۶ هزار و ۷۴۳ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه بندرعباس و قشم و ابوموسی و حاجی آباد و خمیر از مجموع ۳۶۲ هزار ۴۲ رای آرای صحیح مأخوذه حسین هاشمی تختی‌نژاد با کسب ۱۷۷ هزار ۸۲۶ رای و احمد مرادی با کسب ۱۳۶هزار و ۹۳۵ رای و محمد آشوری تازیانی با ۱۲۷ هزار و ۳۶۹ رای به مجلس راه یافتند.

همچنین در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک از مجموع ۳۳۲ هزار و ۴۸۸ آرای صحیح مآخوذه داود محمدی با ۱۰۷ هزار و ۹۹۱ رای و سیده حمیده زرآبادی با کسب ۱۰۷ هزار و ۳۹۱ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین نیز از مجموع ۲۷۵ هزار و ۷۲۲ آرای صحیح مآخوذه صدیف بدری با کسب ۸۷ هزار و ۷۸۴ رای و رضا کریمی با کسب رای ۵۵ هزار و ۵۱۱ رای به مجلس راه یافتند و محمد فیضی زنگیر با ۶۲ هزار و ۴۵۷ رای و سید کاظم موسوی با ۸۶ هزار و ۸۳۹ رای به مرحله دوم راه یافتند. (اعداد اعلام شده از سوی وزارت کشور باید تصحیح شود - ایلنا)

این در حالی است که در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه از مجموع ۶۵ هزار و ۹۶۳ آرای صحیح سید احمد رسولی‌نژاد با ۱۲ هزار و ۷۵۰ رای و قاسم میرزایی نیکو با کسب ۱۰ هزار و ۲۵۹ رای به مرحله دوم راه یافتند.

همچنین در حوزه انتخابیه چناران و بینالود از مجموع ۱۲۱ هزار و ۴۲۵ آرای صحیح محمد دهقانی نقندر با ۳۹ هزار و ۶۲ رای و علی اصغر کدیور با کسب ۲۲ هزار و ۹۲۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان از مجموع ۲۳۴ هزار و ۲۳۰ آرای صحیح حسن نوروزی با ۴۸ هزار و ۸۴۱ رای و ابراهیم نکو با کسب ۳۳ هزار و ۳۱۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

بر این اساس، در حوزه انتخابیه علی آباد از مجموع ۸۵ هزار و ۴۷۶ آرای صحیح مآخوذه اسداله قره خانی آلوستانی با ۴۴ هزار و ۵۵۹ رای به مجلس راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه دورود و ازنا از مجموع ۱۱۸ هزار و ۲۸۸ آرای صحیح حسین گودرزی با ۲۰ هزار و ۹۹۴ رای و ابرمجید کیانپور با کسب ۲۰ هزار و ۵۷۴ رای به مرحله دوم راه یافتند.


۱۹:۱۷: آیت الله آملی لاریجانی در خبرگان ابقا شد

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور نمایندگان استان‌های هرمزگان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل در مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند.

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان هرمزگان از مجموع ۷۶۳ هزار و ۱۵۲ رای ماخوذه، سیدروح الله صدرالساداتی با کسب ۴۲۰ هزار و ۶۹۹ رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند.

در حوزه انتخابیه استان مازندران از مجموع ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۵۵۲ رای ماخوذه، صادق اردشیر لاریجانی با کسب ۶۸۲ هزار و ۸۱۷ و نورالله طبرسی با کسب ۶۱۲ هزار و ۶۷۳ رای و علی معلمی با کسب ۵۵۶ هزار و ۷۵ رای و سیدرحیم توکل با کسب ۴۸۸ هزار و ۸۱۷ رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند و به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

در حوزه انتخابیه استان گیلان از مجموع ۱ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۴۱ رای ماخوذه، سیدعلی حسینی اشکوری با کسب ۳۵۴ هزار و ۹۱۸ و زین العابدین قربانی با کسب ۳۳۱ هزار و ۲۸۳ رای و رضا رمضانی با کسب ۳۳۰ هزار و ۶۰۶ رای و احمد پروائی ریک با کسب ۳۰۵ هزار و ۷۳ حائز اکثریت نسبی آرا شدند.

در حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی از مجموع ۱ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۷۸۹ رای ماخوذه، محسن مجتهد با کسب ۷۴۳ هزار و ۸۱۱ و علی ملکوتی با کسب ۶۸۸ هزار و ۷۰۰ رای و محمدتقی پرومحمدی با کسب ۵۷۰ هزار و ۴۴۵ رای و هاشم هاشم‌زاده با کسب ۴۷۶ هزار و ۸۸۸ رای و محمد فیضی با کسب ۴۱۵ هزار و ۴۱ رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند و به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

در حوزه انتخابیه استان اردبیل نیز از مجموع ۶۱۲ هزار و ۳۲۰ رای ماخوذه، سیدحسن عاملی کلخوران با کسب ۳۸۲ هزار و ۸۵۴ رای و میرفخرالدین موسوی ننه کران با کسب ۲۵۰ هزار و ۴۶۲ رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند و به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.


18:59: آخرین آمار انتخابات مجلس خبرگان در تهران

آخرین آمار آرای حوزه انتخابیه استان تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مجموع 5946 صندوق و 4 میلیون و 37 هزار و 628 آرای ماخوذه شمارش شده اعلام شد.

این آرا به شرح ذیل است:

- اکبر هاشمی بهرمانی 2218612

2- محمد آقا امامی 2203735

3- حسن روحانی 2155995

4- محسن قمی 2150174

5- محمدعلی موحدی 2055902

6- قربانعلی دری نجف‌آبادی 1981841

7- سید ابولفضل میرمحمدی 1892582

8- محمد محمدی نیک 1882992

9- ابراهیم حاج امینی نجف آبادی 1832789

10- سید محمود علوی 1642175

11-نصرالله شاه‌آبادی1387224

12- محمدعلی تسخیری1383865

13- محسن اسماعیلی 1364686

14- محمدحسن زالی1298298

15- احمد جنتی 1285858

16- سید هاشم بطحائی 1271630

17- محمد یزدی 1208643

18- سید محمد سجادی عطاآبادی 1160630

19- تقی مصباح 985692

20- محمدباقر باقری 941206

21- علی مومن پور 934356

22- غلامرضا مصباحی مقدم 923248

23- علیرضا اعرافی 884914

24- عباسعلی اختری 876054

25- سید محمدرضا مدرسی مصلی 830077


۱۸:۵۳: آخرین آمار مجلس شورای اسلامی در تهران

آخرین آمار منتخبان تهران در مجلس دهم از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

این نتایج که از مجموع ۳۹۶۱ صندوق و ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۶۷ رای ماخوذه شمارش شده به دست آمده به شرح زیر است:

۱ - محمدرضا عارف با ۱۳۵۱۷۰۶ رای

۲ - علی مطهری با ۱۲۱۲۱۶۶ رای

۳ - علیرضا محجوب با ۱۰۹۹۴۲۲ رای

۴ - سهیلا جلودارزاده با ۱۰۹۳۰۶۵ری

۵ -الیاس حضرتی با ۱۰۷۰۰۱۱ رای

۶ - کاظم جلالی ۱۰۵۰۷۷۸ رای

۷ - محمدرضا بادامچی ۱۰۴۲۰۹۳ رای

۸ - فریده اولادقباد ۱۰۳۳۷۸۸ رای

۹ - مصطفی کواکبیان ۱۰۱۰۶۹۸رای

۱۰ - سیده فاطمه حسینی ۱۰۰۸۳۹۰ رای

۱۱ - پروانه سلحشوری ۹۹۴۵۴۳رای

۱۲ - ابوالفضل سروش ۹۹۱۹۳۷ رای

۱۳ - علی نوبخت حقیقی ۹۸۲۴۱۳ رای

۱۴ - غلامرضا حیدری ۹۷۹۵۴۱ رای

۱۵ - مهدی شیخ ۹۷۶۰۱۳ رای

۱۶ - فاطمه سعیدی ۹۷۵۷۵۸ رای

۱۷ - محمود صادقی ۹۷۵۴۰۸ رای

۱۸ - محمدعلی وکیلی ۹۷۳۰۹۷ رای

۱۹ - بهروز نعمتی ۹۶۴۳۴۲ رای

۲۰ - پروانه مافی ۹۶۳۵۶۸ رای

۲۱ - فاطمه ذوالقدر ۹۵۸۹۴۶ رای

۲۲- محمد جواد فتحی ۹۴۲۳۵۰

۲۳ - سیدفرید موسوی۹۴۱۲۷۴ رای

۲۴ - محمدرضا نجفی ۹۴۰۱۷۴ رای

۲۵ داود محمدی ۹۳۹۹۳۳رای

۲۶ -طیبه سیاوشی شاه عنایتی ۹۳۸۹۹۰ رای

۲۷ - محسن علیجانی زمانی ۹۳۵۰۷۳ رای

۲۸ - احمد مازنی ۹۳۱۳۲۷ رای

۲۹ - علیرضا رحیمی ۹۲۵۶۷۸ رای

۳۰ - عبدالرضا هاشم‌زایی ۹۰۷۴۹۴ رای

۳۱- غلامعلی حداد عادل ۸۹۰۰۸۱ رای

۳۲- مرتضی آقاطهرانی ۷۴۳۴۹۷ رای

۳۳ - مرضیه وحید دستجردی ۷۳۲۵۳۶ رای

۳۴- سید محمد حسن ابوترابی فرد۷۳۱۶۵۶ رای

۳۵- احمد توکلی ۷۱۴۸۷۶ رای

۳۶- بیژن نوباوه وطن ۶۵۹۸۹۸ رای

۳۷- علی رضا زاکانی ۶۴۴۲۳۳ رای

۳۸- یحیی ال اسحق ۶۴۲۳۵۵ رای

۳۹- فاطمه رهبر ۶۴۰۳۲۶ رای

۴۰- مهرداد بذرپاش ۶۳۷۸۰۳ رای


18:36: انتخابات خرم آباد به دور دوم کشیده شد

نتایج انتخابات در پنج حوزه انتخابیه دیگر مشخص شد.

در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره از مجموع ۲۵۱ هزار ۲۱۷ رای آرای صحیح مأخوذه محمد بیرانوندی با کسب ۵۲ هزار ۵۴۱ رای و آقای محمدرضا ملکشاهی راد با کسب ۳۲۱۲۷ رای و خانم اعظم محمدی نیا با کسب ۳۱ هزار و ۷۲۳ رای و آقای مرتضی محمودوند با کسب ۳۰ هزار و ۴۴۴ رای به مرحله دوم راه یافتند..

همچنین در حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین نیز از مجموع ۱۴۱ هزار ۸۷۴ آرای صحیح مآخوذه کوروش کرم‌پور حقیقی با کسب ۴۸ هزار و ۹۷۳ رای به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه می‌نودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیش از مجموع ۱۶۶ هزار ۳۰۵ رای آرای صحیح مأخوذه شهرام کوسه غراوی با کسب ۴۱ هزار ۲۷۴ رای و سید نجیب حسینی با کسب ۳۸هزار و ۷۳۶ رای به مرحله دوم راه یافتند

همچنین در حوزه انتخابیه جهرم نیز از مجموع ۱۰۷ هزار ۳۴۳ آرای صحیح مآخوذه محمدرضا رضایی کوچی با کسب ۵۳ هزار و ۸۸۲ رای به مجلس راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه چابهار، نیک شهر، کنارک و قصر قند نیز از مجموع ۲۰۱ هزار ۹۴۸ آرای صحیح مآخوذه عبدالغفور ایران‌نژاد با کسب ۸۲ هزار و ۴۷۳ رای به مجلس راه یافت.


۱۸:۰۶: نتایج شمارش آرا در قم و اهواز مشخص شد

ستاد انتخابات کشور نتایج نهایی شمارش آرا در ۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

متن اطلاعیه شماره ۸۱ به شرح ذیل است:

در حوزه انتخابیه فومن و شفت از مجموع ۱۱۱ هزار ۳۸۸ رای آرای صحیح مأخوذه محمد مهدی افتخاری با کسب ۳۳ هزار ۶۴۷ رای به مجلس راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه قم نیز از مجموع ۴۴۳ هزار ۷۹۷ آرای صحیح مآخوذه احمد امیر آبادی فراهانی با کسب ۲۶۳ هزار و ۸۸۵ رای و علی اردشیر لاریجانی با کسب ۱۹۱ هزار ۳۲۹ رای و مجتبی ذوالنوری با کسب ۱۶۸ هزار و ۳۹۷ رای به مجلس دهم راه یافتند.

درحوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری از مجموع ۱۰۱ هزار و ۱۵۶ آرای صحیح مأخوذه محمودرضا ضرغامی با کسب ۲۰ هزار ۷۳۷ رأی و حبیب الله گشت زر با کسب ۱۵ هزار و ۷۴۴ رای به دور دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک نیز از مجموع ۱۶۲ هزار ۴۲۱ آرای صحیح مأخوذه سید هادی طباطبایی با کسب ۲۵ هزار و ۳۱۴ رأی و هدایت الله خادمی با کسب ۲۳ هزار و ۵۹۹ رای به مرحله دوم راه یافتند.

این درحالی است که در حوزه انتخابیه شهریار و قدس و ملارد از مجموع ۳۷۱ هزار ۸۹۶ آرای صحیح مآخوذه حسین گروسی با کسب ۷۵ هزار و ۴۲۴ رای و محمد محمودی شاه نشین با کسب ۶۷ هزار و ۹۶۶ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه دزفول نیز عباس پاپی‌زاده پالنگان از مجموع ۲۰۰ هزار و ۳۹۳ آرای ماخوذه صحیح با کسب ۹۶ هزار و ۸۵۲ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از مجموع ۱۸۱ هزار و ۴۵۶ آرای صحیح مأخوذه غلام محمد زارعی با کسب ۴۸ هزار و ۷۶۸ رای به مجلس راه یافت.

همچنین درحوزه انتخابیه سروستان و خرامه از مجموع ۹۸ هزار و ۷۸۵ آرای صحیح مأخوذه داریوش اسماعیلی با کسب ۵۶ هزار و ۹۴۱ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در حوزه انتخابیه اهواز و باوی، حمیدیه و کارون نیز از مجموع ۴۶۲ هزار ۵۵۸ آرای صحیح مأخوذه، همایون یوسفی با کسب ۱۰۷ هزار و ۷۸۴ رأی و جواد کاظم نسب با کسب ۸۸ هزار و ۷۷۷ رای و سید شکرخدا موسوی با کسب ۸۲ هزار و ۲۰۰ رای و سید شریف حسینی با کسب ۷۱ هزار و ۹۱۹ رای و شیب جویری با کسب ۶۸ هزار و ۸۸۱ رای و علی ساری با کسب ۶۶ هزار و ۹۵۴ رای به مرحله دوم راه یافتند.


17:48: نتایج انتخابات خبرگان در استان‌ها

نتایج غیررسمی برگزیدگان انتخابات خبرگان رهبری در سراسر کشور به شرح زیر است.

استان

تعدادکرسی

نامزدهای منتخب

آذربایجان شرقی

5

محسن مجتهد شبستری/علی ملکوتی/هاشم هاشم‌زاده هریسی/محدتقی پورمحمدی

آذربایجان غربی

2

علی اکبر قریشی/عسگر دیرباز/جواد مجتهد شبستری

اردبیل

3

سید حسن عاملی/سید فخرالدین ننه کران

اصفهان

5

سیدیوسف‌طباطبایی‌نژاد-مرتضی‌مقتدایی-عبدالنبی‌نمازی-سیدابوالحسن‌مهدوی-عبدالمحمودعبدالهی

البرز

2

محسن کازرونی/سید محمدمهدی میرباقری

ایلام

1

سیدمحسن سعیدی گلپایگانی

بوشهر

1

سیدهاشم حسینی

چهارمحال‌بختیاری

1

علیرضا اسلامیان

خراسان‌جنوبی

1

سیدابراهیم رییس‌الساداتی(رئیسی )

خراسان‌رضوی

6

سید احمد علم الهدی - سیدمحمود هاشمی شاهرودی

خراسان‌شمالی

1

حبیب‌الله مهمان نواز

خوزستان

6

عباس کعبی‌نسب-سیدمحمدعلی موسوی-عبدالکریم فراحانی-محسن حیدری آل‌کثیری-محمدحسین احمدی-سیدعلی شفیعی

زنجان

1

ابوالقاسم دولابی

سمنان

1

سیدمحمد شاهچراغ

سیستان‌وبلوچستان

2

عباسعلی سلیمانی - مولوی نذیر‌احمد سلامی

فارس

5

اسدالله ایمانی/علی اصغر دستغیب/احمد بهشتی

قزوین

2

علی اسلامی/مجیدتلخابی

قم

1

محمد دانش‌زاده (مومن )

کردستان

2

سید محمد حسینی شاهرودی/ماموستا انور آدمی

کرمان

3

سید احمد خاتمی/محمد بهرامی خوشکار/امان الله علیمرادی

کرمانشاه

2

امان نریمانی/علیرضا مستشاری

کهگیلویه و بویراحمد

1

سیدشرف‌الدین ملک حسینی

گلستان

2

سیدکاظم نورمفیدی- عبدالهادی مرتضوی شاهرودی

گیلان

4

علی حسینی اشکوری/زین العابدین قربانی/احمد پروایی/رضا رمضانی

لرستان

2

احمد مبلغی/هاشم نیازی

مازندران

4

نورالله طبرسی/صادق اردشیر لاریجانی/علی‌اکبر سیفی کناری/علی معلمی

مرکزی

2

محسن اراکی - کاظم سپاسی آشتیانی

هرمزگان

1

سیدروح الله صدرالساداتی

همدان

2

سیدمصطفی‌موسوی فراز-غیاث‌الدین طه‌محمدی

یزد

1

ابوالقاسم وافی




۱۷:۴۶: نتایج انتخابات مجلس دهم در پیرانشهر،هشترود ،قوچان، رامسر

بر اساس اطلاعیه‌ شماره ۶۱ ستاد انتخابات، نتایج قطعی انتخابات مجلس دهم در چند حوزه انتخابیه دیگر مشخص شد.

بر اساس این اطلاعیه، در حوزه‌های انتخابیه‌ای که شمارش آرای آن‌ها به پایان رسیده است افراد زیر حائز اکثریت آراء شده‌اند:

در حوزه انتخابیه رودبار از مجموع ۵۷۹۹۴ آرای صحیح ماخوذه صمد مرعشی با کسب ۱۳۲۴۰ رای و منوچهر جمالی سوسفی با کسب ۸۲۵۹ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد یحیی کمالی پور از مجموع ۱۵۲۶۲۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۱۷۲۹ رای.

در حوزه انتخابیه رامیان و آزاد شهر علیرضا ابراهیمی از مجموع ۱۰۰۲۴۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۷۰۸۳ رای.

در حوزه انتخابیه فسا محمدجواد جمالی نوبندخوانی از مجموع ۱۰۲۳۲۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۴۴۴۰۳ رای.

از حوزه انتخابیه کهنوج ، منوجان،‌رودبار جنوب، قلعه کنج، فاریاب احمد حمزه از مجموع ۱۶۷۱۱۰ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۹۲۴۳ رای.

در حوزه انتخابیه ورزقان رضا علیزاده از مجموع ۴۹۰۸۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۵۸۹۱ رای

در حوزه انتخابیه آباده، یوانات و خرم بید رحیم زارع از مجموع ۹۸۷۸۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۲۷۶۸ رای .

در حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بخش های بنت ،‌لاشار، آشار و آهوران محمد نعیم امینی فرد از مجموع ۲۵۰۲۸۳ رای آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۶۵۵۵ رای

در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین علی کرد از مجموع ۱۰۵۴۶۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۶۰۳۵۳ رای.

در حوزه انتخابیه کازرون حسین رضازاده از مجموع ۱۲۰۳۴۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب با ۴۳۱۲۷ رای .

در حوزه انتخابیه گنبدکاووس قرجه طیار از مجموع ۱۵۸۱۹۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۵۰۸۲۲ رای

در حوزه انتخابیه کرج اجتهاد،‌فردیس عزیز اکبریان از مجموع ۵۵۴۰۶۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۴۸۲۱۸ رای و محمد جواد کولیوند با کسب ۱۴۳۴۳۴ رای.

در حوزه انتخابیه ارومیه از مجموع ۴۲۹۳۲۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب نادر قاضی پور با کسب ۱۶۹۰۹۸ رای به مجلس راه یافت و آقای حاکم ممکان ممکان با کسب ۱۰۴۲۶۹ رای و سید هادی بهادری با کسب ۱۰۲۹۸۴ رای و روح الله حضرت پور طلا تپه با کسب ۸۶۲۵۷ رای و آقای مجید دود کانلوی مبلان با کسب ۸۲۹۱۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.

انتهای پیام

در حوزه انتخابیه پاکدشت محمد قمی از مجموع ۹۰۶۰۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۴۶۳۹۸ رای

در حوزه انتخابیه سنقر از مجموع ۴۸۲۴۰ آرای صحیح ماخوذه سید جواد حسینی‌کیا با کسب ۱۰۵۴۳ رای و محمد عمادی رستگار با کسب ۵۵۸۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو حشمت‌الله فلاحت پیشه از مجموع ۱۱۸۰۰۰ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۵۳۳۶۹ رای

در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین حسن سلیمانی از مجموع ۱۳۵۶۸۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۴۸۸۹۱ رای

در حوزه انتخابیه میانه فردین فرمند از مجموع ۹۴۵۶۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۴۹۸۰ رای و یعقوب شیویاری با کسب ۲۳۹۱۹ رای

حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نظر افضلی از مجموع ۵۴۸۶۳ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۹۵۵۳ رای

در حوزه انتخابیه بروجرد از مجموع ۱۴۱۹۵۶ آرای صحیح ماخوذه علاءالدین بروجردی با کسب ۳۰۴۶۶ رای و هادی مقدسی با کسب ۲۹۱۰۸ رای و عباس گودرزی با کسب ۲۷۵۲۷ رای و فاطمه مقصودی با کسب ۲۶۸۱۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه پلدختر سید حمید رضا کاظمی از مجموع ۵۰۶۴۲ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۸۹۵۰ رای.

در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان از مجموع ۷۸۱۵۵ آرای صحیح ماخوذه محمدرضا آقایی با کسب ۱۶۲۵۸ رای و سمیه محمودی با کسب ۱۲۳۲۴ رای به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان الله‌یار ملکشاهی از مجموع ۱۲۸۶۲۱ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۵۷۷۱۳ رای.

در حوزه انتخابیه قائم شهر، سواد کوه و جویبار و سیمرغ و سواد کوه شمالی از مجموع ۲۲۵۰۵۲ آرای صحیح عبدالله رضیان با کسب ۶۲۱۹۲رای به مجلس راه یافت و همچنین سید علی ادیانی با کسب ۴۷۲۰۳ رای و کمال علی پور خنکداری با کسب ۴۶۵۱۲ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت رسول خضری از مجموع ۱۰۶۸۶۱ آرای صحیح با کسب ۲۷۷۶۰ رای به مجلس راه یافت .

در حوزه انتخابیه هشترود و چااویماق سید حمزه امینی از مجموع ۵۴۷۴۷ آرای صحیح با کسب ۱۵۰۵۸رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه درگز عبدالله حاتمیان از مجموع ۴۱۸۶۵ آرای صحیح با کسب ۱۱۹۲۰ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج هادی شوشتری از مجموع ۱۱۶۷۵۰ آرای صحیح با کسب ۴۱۲۱۸ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین،خوشاب و داورزن از مجموع ۲۳۷۹۷۷ آرای ماخوذه صحیح حسین مقصودی با کسب ۱۰۲۳۴۵ رای و رمضانعلی سبحانی فر با کسب ۷۵۳۰۸ رای به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه از مجموع ۲۳۸۷۱۱ آرای ماخوذه صحیح حمید گرمابی با کسب ۷۵۶۸۶ رای و هاجر چنارانی با کسب ۷۵۳۸۴ رای به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظر آباد و طالقان محمد بهمنی از مجموع ۱۵۹۶۳۴ آرای صحیح با کسب ۵۰۱۰۵ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر و عباس آباد شمس الله شریعت نژاد از مجموع ۱۳۵۱۳۴ آرای صحیح با کسب ۴۶۵۲۸ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه رفسنجانی و انار احمد انارکی محمدی از مجموع ۱۳۸۱۴۵ آرای صحیح با کسب ۵۶۴۶۴ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر بشیر خالقی از مجموع ۵۹۲۵۵آرای صحیح با کسب ۱۹۱۲۰ رای به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت از مجموع ۱۳۹۲۲۵ آرای ماخوذه صحیح محمد جواد عسگری با کسب ۲۷۲۶۱ رای و رضا انصاری با کسب ۲۵۰۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر و امیدیه و هندیجان و بخش جولکی از مجموع ۱۶۱۶۳۷ آرای ماخوذه صحیح حبیبی آقا جری با کسب ۲۹۰۱۰رای و علی گلمرادی با کسب ۲۸۶۸۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، پلدشت، شوط از مجموع ۱۱۱۳۰۰ آرای ماخوذه صحیح عین‌الله شریف پور با کسب ۲۷۷۹۹ رای و محرم اکبرزاده با کسب ۲۰۸۸۴ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه رشت از مجموع ۲۵۹۴۴۲ آرای صحیح ماخوذه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با کسب ۹۰۹۲۱ رای به مجلس راه یافت.

جبار کوچکی‌نژاد با کسب ۵۸۹۲۲ رای و سید علی آقازاده داوساری با کسب ۵۸۳۹۷ رای و آقای سید ولی الله عظمتی با کسب ۵۳۳۹۲ رای و محمد صادق حسنی جوریابی با کسب ۴۳۶۰۲ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و دهستان‌های سر قلعه و جیگران شهاب نادری از مجموع ۱۱۱۸۸۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۲۵۱۴ رای

در حوزه انتخابیه کاشان و آران بیدگل سید جواد ساداتی نژاد از مجموع ۱۶۱۴۸۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۰۷۶۱ رای

درحوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاج گردون از مجموع ۸۹۷۳۳ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۶۶۱۰۳ رای

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم عبدالحمید خدری از مجموع ۱۴۱۰۶۱ رای صحیح ماخوذه با کسب ۴۱۹۲۲ رای

در حوزه انتخابیه دشتستان محمد باقر سعادت از مجموع ۱۰۶۳۱۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۶۹۱۶ رای

در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از مجموع ۱۸۶۶۹۶ آرای صحیح ماخوذه آقای حبیب‌الله دهمرده با کسب ۱۱۴۴۳۹ رای و احمد علی کیخا با کسب ۶۴۹۵۰ رای

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود از مجموع ۲۵۶۳۲۹ آرای صحیح ماخوذه آقای علی اصغر یوسف نژاد با کسب ۱۱۶۵۴۰ رای و محمد دامادی با کسب ۶۷۱۵۸ رای

در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا از مجموع ۱۰۶۶۳۶ آرای صحیح ماخوذه علی عسگر ظاهری عبده وند با کسب ۲۵۶۴۶ رای و علیرضا ورناصری قندعلی با کسب ۲۳۳۶۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه همدان و فامنین از مجموع ۲۶۸۷۳۹ آرای صحیح ماخوذه حمیدرضا حاجی بابایی با کسب ۱۳۳۳۴۳ رای و امیر خجسته با کسب ۸۰۳۰۶ رای

در حوزه انتخابیه شادگان مجید ناصری نژاد از مجموع ۷۴۱۱۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۴۷۱۰ رای

در حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود، دهستانهای بوغداکندی و قلتوق: سید مرتضی خاتمی از مجموع ۵۴۶۹۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۳۸۷۵ رای

در حوزه انتخابیه شوشتر و کتوند: سهراب گیلانی از مجموع ۱۳۱۴۱۷ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۶۹۱۴ رای

در حوزه انتخابیه اندیمشک: فریدون حسوند از مجموع ۹۶۰۹۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۹۰۹۳ رای

در حوزه انتخابیه خمین: محمد ابراهیم رضایی از مجموع ۴۹۳۱۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۲۶۶۴ رای

در حوزه انتخابیه شازند از مجموع ۶۸۴۷۴ آرای صحیح ماخوذه صاحبعلی غفاری با کسب ۱۵۷۱۹ رای و علی ابراهیمی با کسب ۱۱۵۸۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر و ندوشن: سید ابوالفضل موسوی بیوکی از مجموع ۲۴۷۲۵۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۲۴۴۴۸ رای

در حوزه انتخابیه تربت حیدریه و مه ولات و زاوه از مجموع ۱۶۷۳۹۱ آرای صحیح ماخوذه سعید باستانی با کسب ۳۹۵۷۱ رای و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی با کسب ۳۱۳۱۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه ابهر وخرمدره و سلطانیه از مجموع ۱۲۴۴۴۸ آرای صحیح ماخوذه آقایان محمد عزیزی با کسب ۲۵۳۲۴ رای و محمدرضا خالمحمدی خرمی با کسب ۲۵۰۳۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران و مهرستان: محمد باسط درازهی از مجموع ۱۲۲۱۴۴ آرای حیح ماخوذه با کسب ۶۰۳۴۷ رای.

در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر: اقبال محمدیان از مجموع ۹۹۱۵۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۵۴۵۵ رای

در حوزه انتخابیه ملکان: سلمان خدادادی از مجموع ۶۶۶۹۹ رای صحیح ماخوذه با کسب ۳۳۱۳۲ رای

در حوزه انتخابیه اهر و هریس از مجموع ۷۹۸۹۵ آرای صحیح ماخوذه بیت‌الله عبداللهی با کسب ۱۷۰۷۲ رای و مهدی حسینیان سراجه لو با کسب ۱۳۳۴۳رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خوی و جایپاره: سید تقی کبیری از مجموع ۱۹۲۰۲۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۳۶۹۴ رای

مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد: از مجموع ۱۱۱۸۳۱ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا صباغیان بافقی با کسب ۲۷۴۸۳ رای و محمدرضا بابایی دره با کسب ۲۲۱۴۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

شاهرود و میامی: از مجموع ۱۳۰۳۲۰ آرای صحیح ماخوذه، سیدحسن حسینی با کسب ۴۹۹۷۰ رای و حائز اکثریت آراء شد.

بوکان، چالدران، پل دشت و شوط: از مجموع ۱۰۹۷۶۱ آرای صحیح ماخوذه، محمدقسیم عثمانی با کسب ۴۷۱۶۲ رای و حائز اکثریت آراء شد.

سراب: از مجموع ۷۳۰۴۹ آرای صحیح ماخوذه، یوسف داوودی با کسب ۱۶۲۸۴ رای و محمد نصیرپور سردهایی با کسب ۱۵۰۱۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

بابلسر و فریدون‌کنار: از مجموع ۹۱۹۳۵ آرای صحیح ماخوذه، ولی الله نانوا کناری با کسب ۳۹۳۱۹ رای حائز اکثریت آراء شد.

اردکان: از مجموع ۳۹۶۶۵ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا تابش با کسب ۲۵۵۷۱ رای حائز اکثریت آراء شد.

فردوس، سرایان، طبس و بشرویه: از مجموع ۱۰۴۲۱۴ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا امیرحسنخانی با کسب ۵۱۶۱۵ رای حائز اکثریت آراء شد.

بیرجند، درمیان، خوسف: از مجموع ۱۷۲۵۴۲ آرای صحیح ماخوذه، سیدمحمدباقر عبادی با کسب ۵۹۳۶۱ رای حائز اکثریت آراء شد.

بویین زهرا و آوج: از مجموع ۸۶۴۴۱ آرای صحیح ماخوذه، روح‌الله بابایی صالح با کسب ۳۳۴۸۶ رای حائز اکثریت آراء شد.

مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان: از مجموع ۱۸۶۳۴۰ آرای صحیح ماخوذه، محمدمهدی برومندی با کسب ۵۵۷۹۷ رای حائز اکثریت آراء شد.


17:29: آیت‌الله سیداحمد خاتمی کرسی اول خبرگان استان کرمان را کسب کرد

آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیس مجلس خبرگان فعلی، در حالی که طی هفته های اخیر و در آستانه مجلس خبرگان در معرض سنگین ترین هجمه های تخریبی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای خارجی و نیز برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی داخلی منتسب به جریان اصلاحات قرار داشت، با رای قاطع بیش از 700 هزار نفری مردم استان کرمان، کرسی اول مجلس خبرگان در این استان را کسب کرد.

این در حالی است که علاوه بر تخریب رسانه های داخلی و خارجی، محافل منتسب به اصلاحات و دولت در استان کرمان نیز با جوسازی در شهرهای مختلف و به راه انداختن کمپین در شبکه های مجازی استان تلاش داشتند تا وجهه عمومی آیت الله سیداحمد خاتمی را تخریب کنند.

نکته جالب این که رای قاطع مردم استان کرمان به آیت الله خاتمی در حالی است که اکثر منتخبین حوزه های انتخابیه استان کرمان از چهره های اصلاح طلب یا اعتدالی هستند با این وجود تشخیص مردم این استان در مجلس خبرگان اعتماد بالا به امام جمعه موقت رته ان بوده است.

پس از آیت الله سیداحمد خاتمی، آیات محمد بهرامی خوشکار و امان الله علیمرادی از علمای برجسته و شناخته شده، به عنوان دو منتخب دیگر این استان در مجلس خبرگان مورد وثوق و اعتماد مردم قرار گرفته اند.


۱۷:۲۶: نتیجه نهایی انتخابات در استان کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: نتیجه نهایی انتخابات دهمین دوره انتخبات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه اعلام شد.

یوسف شاه‌حسینی در نشست خبری که امروز در ستاد انتخابات استان برگزار شد، اظهار داشت: تعداد آرای مأخوذه در استان ۹۰۲ هزار و ۶۱۲ رأی از یک میلیون ۵۰۷ هزار و ۵۹۵ نفر واجد شرایط و میزان مشارکت ۶۰ درصد است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه درباره منتخبان مجلس شورای اسلامی استان در حوزه‌های مختلف گفت: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از مجموع ۱۳۵هزار و ۶۷۸ رأی حسن سلیمانی با ۴۸هزار و ۸۹۱ رأی و در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات از مجموع ۱۱۱هزار و ۸۸۵ رأی شهاب نادری با ۳۲هزارو ۵۱۴ رأی به مجلس راه یافتند.

شاه‌حسینی افزود: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاذب و گیلان‌غرب از مجموع ۱۰۸هزار و ۶۹۴ راأی فرهاد تجری با ۳۰هزار و ۷۳۱ رأی، در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو حشمت‌الله فلاحت پیشه از مجموع ۱۱۸هزار رأی با ۵۳ هزار و ۳۶۹ رأی و در حوزه انتخابیه کرمانشاه از مجموع ۳۳۶ هزار و ۱۴۸ رأی عبدالرضا مصری با ۱۴۳هزار و ۹۲۸ رأی و سیدقاسم جاسمی با ۱۰۶هزار و ۴۴۵ رأی به عنوان منتخب مردم انتخاب شدند.

وی بیان اینکه سیدسعید حیدری طیب با ۷۵هزار و ۳۲۲ رأی و احمد صفری با ۵۳ هزار و ۷۳۴ رأی از کرمانشاه برای انتخاب نفر سوم به دور دوم رفتند، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی از ۴۸هزار و ۲۴۰ رأی سیدجواد حسینی‌کیا با ۱۰هزار و ۵۴۳ رأی و محمد عمادی رستگار از پنج هزار و ۵۸۵ رأی به دور دوم رفتند.

شاه‌حسینی درباره منتخبان مجلس خبرگان در استان کرمانشاه گفت: امان‌الله نریمانی با ۳۸۴هزار و ۷۸۸ رای و محمود محمدی عراقی با ۲۷۰هزار و ۹۰۴ رأی از مجموع ۷۸۳ هزار و ۳۴ رأی مأخوذه در استان کرمانشاه به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی با بیان اینکه انتخابات دور دوم در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون به صورت رسمی اعتراضی به نتایج اعلام نشده است و معترضان به مدت یک هفته برای اعتراض فرصت دارند.


17:25: تازه ترین توئیت انتخاباتی حسن روحانی

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


17:18: هیچ صندوقی تاکنون باطل نشده است

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدواریم زودتر شمارش آراء تمام شود، گفت: به دلیل همزمان برگزار شدن دو انتخابات شمارش آراء و اعلام نتایج کلی زمان می برد.

مقیمی تصریح کرد: آراء هیچ صندوقی تا این لحظه در انتخابات مجلس باطل نشده است.


۱۷:۱۶: زمان احتمالی پایان شمارش آرا

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در حال حاضر شمارش آرای انتخابات هفتم اسفند در اکثر حوزه های انتخابیه به پایان رسیده و تنها در حدود ۴۰ حوزه انتخابیه کار شمارش آرا باقی مانده است.

علی پورعلی اظهار داشت: شمارش آرا به صورت مستمر در حال انجام است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که بتوانیم کار شمارش آرا را تا پایان امروز در تمام حوزه های انتخابیه به پایان برسانیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره شورای اسلامی با تلاش شبانه روزی با موفقیت برگزار شد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفندماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.


17:12: لاریجانی: رجل‌‌ الغیب نیستم

رئیس مجلس شورای در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رئیس جدید مجلس دهم چیست، گفت: من رجل الغیب نیستم بتوانم پیش‌بینی کنم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رئیس جدید مجلس دهم چیست، گفت: من رجل الغیب نیستم بتوانم پیش بینی کنم.

وی ادامه داد: از اینکه مردم با حضورشان صفحه جدیدی خلق کردند با حضورشان، باید خوشحال باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این مسأله را به کشمکشی تبدیل نکنید، فکر می‌کنم گردش نیروها یک امر مبارکی است اینکه مردم بر اساس سلایق مختلف و اینکه چه نیرویی برای کشور نیاز است را برگزیدند باید احترام گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه انتخابات باید به عنوان یک سرمایه برای حرکت آینده شناخت که به وحدت جامعه کمک کند.

لاریجانی با بیان اینکه اتفاق جدیدی نیست که ترکیب کلی مجلس تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم یه بلوغ سیاسی هم در کاندیداها و هم انتخاب شوندگان به وحود امده و اولویت کشور حل مسائل اقتصادی است.


۱۶:۵۱: نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران

تیجه نهایی و آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران اعلام شد.

۲۹ داوطلب در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران ثبت‌نام کرده بودند که درنهایت صلاحیت هشت داوطلب تأیید شد و یک نفر نیز پس از تأیید صلاحیت انصراف داد.

مجید حسین زادگان فرماندار ساری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آیت‌الله صادق اردشیر لاریجانی با کسب ۶۸۲ هزار و ۸۱۷ رأی، آیت‌الله نورالله طبرسی با کسب ۶۱۲ هزار و ۶۷۳ رأی، آیت‌الله علی معلمی با ۵۵۶ هزار و۷۵۰ رأی و آیت‌الله سید رحیم توکل با کسب ۴۸۸ هزار و ۸۱۷ رأی به‌عنوان منتخبان مردم استان به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی اظهار داشت: همچنین آیت‌الله علی‌اکبر سیفی کناری ۳۴۵ هزار و ۵۸ رأی، آیت‌الله سید صادق پیشنمازی ۲۷۵ هزار و ۱۸ رأی و آیت‌الله محمدحسن گلی شیردار ۱۸۴ هزار و ۴۷۲ رأی کسب کرده است.

مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.


16:39: 4 کاندید راه یافته به دور دوم انتخابات خرم آباد

رئیس ستاد انتخابات لرستان نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم آباد را اعلام کرد سید سعید شاهرخی گفت: مجموع آرای اخذ شده در این حوزه انتخابیه ۲۵۸ هزار و ۸۵۷ رای بوده است که بعداز شمارش همه صندوق ها و آرای ماخوذه 4 نفر از کاندبداها بیشترین آرا را به خود اختصاص داده و به دور نهایی راه یافتند.

شاهرخی با اشاره به اسامی چهار نفر راه یافته به دور نهایی اظهار داشت: محمد بیرانوندی ۵۲ هزار و ۸۸۳ رای، محمدرضا ملکشاهی راد ۳۲ هزار و ۱۰۸ رای و اعظم محمدی نیا ۳۱ هزار و ۸۵۲ رای و مرتضی محمودوند ۳۰ هزارو ۱۴ رای کسب کرده و از حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.


۱۶:۳۱: اصلاح‌ طلبان پیشتاز انتخابات مجلس در اصفهان

فرماندار اصفهان ظهر امروز در ستاد انتخابات استان اصفهان میزان رای شمارش شده کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا این لحظه را اعلام کرد.

فضل الله کفیل امروز (شنبه) آمار ۷۷۳ صندوق از۸۴۹ صندوق رای را بدین شرح اعلام کرد: حمید رضا فولادگر(اصولگرا) ۱۸۶ هزار و ۸۰۳ رای، ناهیدتاج الدین(اصلاح طلب) ۱۸۳هزار و ۸۲۰ رای، مینوخالقی(اصلاح طلب) ۱۷۹هزار و ۴۰۳، حیدرعلی عابدی(اصلاح طلب) ۱۶۸ هزار و ۴۸۲ رای،علیرضا آجدانی(اصلاح طلب) ۱۶۴هزار و ۵۳۷ رای، احمد سالک(اصولگرا) ۱۶۳هزار و ۸۱۹ رای، مسعود حمیدی(اصلاح طلب) ۱۵۲هزار و ۱۲۱ رای، مجید نادرالاصلی(اصولگرا) ۱۴۹هزار رای، کمال حیدری(اصولگرا) ۱۳۵ هزار و ۱۴رای، مجتبی خیام نکویی ۱۳۱ هزار و ۳۵۱ رای.

آمار مجلس خبرگان رهبری در استان به غیر از شهرستان اصفهان نیز بر اساس اعلام فرماندار اصفهان به شرح ذیل است: طباطبایی نژاد ۶۹۱۷۷۰ ، نمازی ۵۶۱۷۲۵، مهدوی ۵۴۲۱۷۱، مقتدایی ۴۷۸۴۸۱،عبدالهی ۳۱۲۴۳۱، عمومی ۲۳۹۸۶۷، فقیهی ۲۲۶۰۵۱ رأی، شریعتی نیاسر ۱۹۴۰۱۹،قاسمی ۱۹۳۳۷۸، الهی دوست ۳۹۳۳۴۷، فقیهی ۹۲۰۰۹۷ رای.

فرماندار اصفهان گفت: انتخابات از ۲۵ فرایند تشکیل می‌شود که ۲۴ فرایند آن رایانه ای است و باید در سامانه ثبت و گزارش گیری شود تا جمع بندی آراء به طور کامل نهایی گردد.

کفیل افزود: آمار کلان‌شهر اصفهان به دلیل آراء بالا دیرتر در سامانه ثبت می‌گردد و به دلیل تعدد شعب، صورت جلسات باید به صورت کامل ارائه شود. پس به همین دلیل محدودیت در ارائه نتیجه کلی وجود دارد و مطالبه مردم و رسانه‌ها به جاست و علت اینکه دیر آراء اصفهان اعلام می‌شود، همین علت گزارش گیری است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ تخلفی که موجب بازشماری آراشود به فرمانداری واصل نشده است.


16:30: آرای مشهد تجمیع مجدد می‌شود؟

فرماندار مشهد تجمیع مجدد آرای مشهد را تکذیب کرد.

رضا منصوری با اشاره به اینکه تجمیع مجدد آرای مردم مشهد صحت ندارد، اظهار کرد: ما در حال حاضر پای سامانه تجمیع آرا نشستیم و آخرین مرحله را سپری می‌کنیم و منتظریم سامانه وزارت کشور تجمیع آرا را برای ما باز کند تا ما بتوانیم با هیأت نظارت و شورای نگهبان جلسه بگذاریم و نتیجه نهایی انتخابات را اعلام و اطلاعیه صادرکنیم.

وی با اشاره به اینکه تجمیع آرا باید تائید شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه سامانه جامع وزارت کشور کند است این مراحل به طول انجامیده است؛ چراکه تا وقتی نتوانیم آخرین صندوق‌ها را در سامانه وزارت کشور وارد کنیم نتیجه تجمیع را به ما نمی‌دهند.

فرماندار مشهد همچنین خاطرنشان کرد: در جاهای دیگر نیز همین‌طور است، در مشهد نیز این روند به دلیل تعداد زیاد صندوق‌ها طبیعی است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تهران با جمعیتی چند برابر مشهد نتایج را به صورت مرحله‌ای اعلام کرده است، افزود: برای ما قسمت تجمیع در سامانه جامع وزارت کشور تعریف نشده است و این قسمت برای ما قابل دسترس نبود، اما ان‌شاءالله تا امروز نتیجه اعلام می‌شود.


۱۵:۵۱: تازه ترین توئیت هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تازه ترین توئیت خود بعد از انتخابات نوشته است "هیچکسی یارای مقاومت در مقابل خواست اکثریت مردم را ندارد و هرکسی را مردم نخواهند باید کنار برود".

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


15:33: هیچ مراسم جشنی از سوی دفتر عارف برگزار نمی‌شود

فتر منتخب مردم در انتخابات مجلس تهران اعلام کرد: هیچگونه مراسم جشنی در مقطع فعلی از سوی هواداران رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان برگزار نمی‌شود.

در پی سوال‌های مکرر شهروندان تهرانی از دفتر دکتر محمدرضا عارف رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان مبنی بر برگزاری جشن پیروزی در انتخابات مجلس و نیز انتشار برخی ‌شایعه‌ها در فضای مجازی، دفتر محمدرضا عارف اعلام کرد: ضمن قدردانی از اظهار لطف مردم بزرگوار ایران به‌ویژه شهروندان محترم تهران به جهت حفظ حرمت ایام فاطمیه، هیچگونه مراسم جشنی در مقطع فعلی از سوی هواداران عارف برگزار نمی‌شود و در صورت لزوم، بعد از ایام فاطمیه به اطلاع مردم بزرگوارمان خواهد رسید.


۱۵:۲۷: پستِ معنادار هواداران محمود احمدی نژاد

با اعلام نتایج اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در استان تهران و با ثابت شدن شکست اصولگرایان، کانال تلگرامی هواداران محمود احمدی نژاد با این پستِ معنادار، با کنایه به استقبال حداد عادل و یاران رفتند.

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


15:22: ادعای رئیس هیئت نظارت استان لرستان

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان اطلاعیه پخش شده در شبکه خبر در مورد نتیجه خبرگان لرستان را تکذیب کرد.

تیمور سپهوند اظهار داشت: اطلاعیه اعلام شده از سوی شبکه خبر صدا و سیما(به نقل از ستاد انتخابات وزارت کشور) را به شدت تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعاتی که از سوی شبکه خبر اعلام شده به هیچ عنوان صحت نداشته و آماری که از سوی ستاد انتخابات استان اعلام شده صحیح است.

سپهوند ادامه داد: پیرو اعلام ستاد انتخابات استان لرستان آیت الله احمد مبلغی با کسب بیش از ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ رای و آیت الله هاشم نیازی با کسب بیش از ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ رای به مجلس خبرگان راه یافتند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان لرستان تصریح کرد: دو کاندیدای یاد شده حائز اکثریت آرا شدند و بازهم خبر اولیه که در شبکه خبر زیرنویس شد را به شدت تکذیب می کنم.

سید سعید شاهرخی رئیس ستاد انتخابات استان لرستان نیز با رد آمار موجود در اطلاعیه وزارت کشور تاکید کرد: صورت جلسه صحیح از سوی ستاد انتخابات استان لرستان برای وزارت کشور ارسال شده که در آن آیت الله احمد مبلغی و آیت الله هاشم نیازی به عنوان نمایندگان لرستان در مجلس خبرگان مشخص شدند.

وی با تاکید بر اینکه در اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور اشتباه شده است ابراز امیدواری کرد که به زودی این اطلاعیه تصحیح شود.

بنابراین گزارش شبکه خبر و برخی رسانه ها از ساعتی پیش اطلاعیه ای را به نقل از ستاد انتخابات وزارت کشور منتشر کردند که در آن آیت الله مبلغی و آیت الله شاهرخی به عنوان کاندیداهای منتخب لرستان در مجلس خبرگان معرفی شده بودند که این اشتباه منجر ایجاد ابهاماتی برای مردم شده بود.


۱۵:۲۱: اظهارات فرماندار مشهد درباره سفر وزیر کشور

فرماندار مشهد گفت: حضور مسئولان در مشهد با توجه به وضعیت آیت‌الله طبسی طبیعی است.

رضا منصوری در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تنها ۴۰۰ صورت وضعیت نهایی باقی مانده تا جمع بندی به اتمام برسد. در حال حاضر ما به سامانه دسترسی نداریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل درخواست کرده‌ایم دسترسی برای ما باز شود.

منصوری با بیان اینکه اعلام نتایج در اختیار ما نبوده است، تصریح کرد: جمع بندی در اختیار ما نیست و تنها آمار شعبه‌ها را به صورت مجزا در اختیار داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر کشور به مشهد در شب گذشته گفت: از این موضوع اطلاع رسمی ندارم اما با توجه به وضعیت آیت‌الله طبسی حضور مسئولان در شهر طبیعی است.


15:19: زاکانی: اصولگرایان رأی مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کنند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در خصوص نتیجه انتخابات دهمین دوره از مجلس با توصیه بر تمکین از قانون، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هر چه بود پس از تأیید مجاری قانونی حتماً خیر و برکتی برای جامعه خواهد داشت و باید مورد احترام واقع شود.

وی مردم‌سالاری دینی را یکی از ویژگی‌های ممتاز نظام اسلامی دانست که فارغ از الگوهای دروغین غربی و دموکراسی القایی غرب، رأی مردم را محترم می‌داند و به عنوان حق‌الناس از آن صیانت و دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصولگرایان با رعایت اخلاق انتخاباتی منعکس در تمکین از قانون و ارج نهادن به رأی مردم و کمک به منتخبان مردم برای خدمت شایسته براساس منافع ملی و مصالح انقلابی، آن را مکلف می‌دانند، از همه کسانی که رأی دادند (چه کسانی که به ما رأی دادند یا عزیزانی که به رقبای ما رأی دادند) تشکر می‌کنم و اذعان بدارم که رأی مردم ارزشمند بوده و مجاری قانونی فصل‌الخطاب خواهد بود.

زاکانی در ادامه فرق اصولگرایان به عنوان عناصر قانونمدار با کسانی که تمکین از رأی مردم و قانون در فتنه 88 نکردند را در معتبر دانستن رأی مردم و تمکین از قانون دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما رأی مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کنیم و قانون را نیز به نفع خود تفسیر نمی‌کنیم و معتقدیم آنچه مهم است، حرکت جامعه به سمت خیر و صلاح، آبادی معنوی و مادی و همچنین رفع موانع رشد و پیشرفت آن است، لذا امیدواریم مجلس دهم رسالت خود را در گره‌گشایی از زندگی مردم و تسریع در ساخت ایران اسلامی و اهداف انقلاب بنماید و رسالت خود را انجام دهد.

نماینده مردم تهران همچنین عنوان کرد: به هر حال حضور پرشکوه مردم تاکیدی مجدد بر آرمان‌های امام و شهدا و مقوم نظام اسلامی است و رهبری معظم انقلاب که با تدبیر خویش زمینه حضور گسترده را فراهم می‌کردند باید به درگاه خدا شکر کرد.

زاکانی در خاتمه مطرح کرد: ملت ایران تحت تاثیر القائات شیاطین جهانی به‌ویژه آمریکا و انگلیس قرار نخواهد گرفت و بیگانگان هم دلخوش ندارند که توانستند با دروغ‌پردازی و القائات خود نتیجه انتخابات را تغییر دهند. یکایک رای دهندگان و تک تک آرا سبب تقویت نظام اسلامی و سیلی محکمی بر گونه استکبار خواهد بود.


۱۴:۵۱: نتایج شمارش آرای شهر اصفهان

فرماندار اصفهان در نشست خبری نتایج آرای ۷۷۳ شعبه حوزه انتخابی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، فضل الله کفیل لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران نتایج ۷۷۳ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان را اعلام کرد.

بر این اساس،‌ پس از شمارش تمام آرای ریخته شده به ۷۷۳ صندوق از ۸۴۹ صندوق انتخاباتی در شهرستان اصفهان افراد زیر حائز اکثریت آرا شدند:

۱- حمیدرضا فولادگر ۱۸۶ هزار ۸۰۳ رای

۲- ناهید تاج‌الدین ۱۸۳ هزار و ۷۳۰ رای

۳- مینو خالقی ۱۷۹ هزار و ۴۲۳ رای

۴- حیدر علی عابدی ۱۶۸ هزار و ۴۸۲ رای

۵- علی رضا آجدانی ۱۶۴ هزار و ۵۳۷ رای

۶- احمد سالک ۱۶۳ هزار و ۸۱۹ رای

۷- مسعود حمیدی طوقچی ۱۵۲ هزار و ۱۲۱ رای

۸- مجید نادرالاصلی ۱۴۹ هزار و ۸۸۷ رای

۹- کمال حیدری ۱۳۵ هزار و ۱۴ رای

۱۰- مجتبی خیام‌نکویی ۱۳۱ هزار و ۳۰۱ رای


14:49: نتایج انتخابات مجلس در کرمانشاه اعلام شد

بر اساس اعلام فرمانداری کرمانشاه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مجموع آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه 364 هزار و 514 رای بوده است.

از این حوزه انتخابیه عبدالرضا مصری و سید قاسم جاسمی در مرحله اول بعنوان منتخب مردم کرمانشاه به خانه ملت راه یافته‌اند و سید سعید حیدری طیب و احمد صفری نیز برای مشخص شدن سومین راه یافته از این حوزه به مجلس باید در دور دوم انتخابات با هم رقابت کنند.

میزان آرای کاندیداهای این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

1- عبدالرضا مصری143 هزار و 928 رای(راه یافته به مجلس)

2- سید قاسم جاسمی 106 هزار و 454 رای(راه یافته به مجلس)

3-سید سعید حیدری طیب 75 هزار و 322 رای(راه یافته به دور دوم انتخابات)

4- احمد صفری 53 هزار و 834 رای(راه یافته به دور دوم انتخابات)

5- محمد کرمی راد 47 هزار و 44 رای

6- محمد رزم 43 هزار و 346 رای

7- بهروز خسروی آدینه وند 36 هزار و 352 رای

8- ابراهیم عزیزی 31 هزار و 664 رای

9- حمیدرضا فرهای 24 هزار و 653 رای

10- نادر نوروزی 20 هزار و 680 رای

11- عبدالحمید امیری 16 هزار و 772 رای

12- جهانبخش کریمی موموندی 14 هزار و 75 رای

13- حسن امیری 13 هزار و 845 رای

14- مرتضی موحدنیا میاندربندی یازده هزار و 435 رای

15- ستار محمدی زرینی 7770 رای

16- رحمان صابری زارع 5700 رای

17- حاجیعلی کریمی زندی 5637 رای

18- محمود کرمی راد 5198 رای

19- عباس عباسی (فرزند محمد) 2924 رای

20- عباس عباسی (فرزند غلامرضا) 2787 رای

21- ناصر مرادی بیلهویی 2679 رای

22- افشار امیری 2574 رای

23- بیژن شکربگی 2487 رای

24- یزدان ایرمان 2179 رای

بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان کرمانشاه، در اجرای ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ انتشار این آگهی به مدت دو روز هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در محل فرمانداری کرمانشاه برای قبول شکایات آماده می‌باشد.

در شهرستان کرمانشاه 805 هزارو 263 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.


۱۴:۳۶: تکذیب شایعه بازشماری آرا در اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: نتایج باید پس از تجمیع، وارد کردن به سامانه و برگزاری جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت به مردم اعلام شود و این پروسه تا شب به پایان می‌رسد.

فضل الله کفیل با تاکید بر اینکه شایعه بازشماری آرا اکنون و پیش از اعلام کلی نتایج بی معنا است، اظهار کرد: ترتیب کاندیدای منتخب شهرستان اصفهان برای مجلس شورای اسلامی دقیقاً برابر لیست ۱۴ نفره ای است که دیشب در بخش خبری ۲۰.۴۵ دقیقه اعلام شد با این وجود هنوز کار اجماع تعداد مختصری از صندوق‌ها به اتمام نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تجمیع آرا هنوز به طور کامل در سراسر شهرستان انجام نگرفته است، افزود: نتایج باید پس از تجمیع، وارد کردن به سامانه و برگزاری جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت به مردم اعلام شود و این پروسه تا شب به پایان می‌رسد.

فرماندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات شهرستان اصفهان به دور دوم کشیده می‌شود؟، تصریح کرد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست؛ اگر پنج نماینده نخست شهرستان یک چهارم آرا را به دست بیاورند دیگر انتخابات به دور دوم کشیده نخواهد شد و برگزیدگان به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد.

لیست ۱۴ نفره ای که فرماندار اصفهان شامگاه گذشته (شنبه) اعلام کرد به ترتیب عبارت است از: حمیدرضا فولادگر، ناهید تاج الدین، مینوخالقی، حیدر علی عابدی ، علیرضا آجدانی، احمدسالک ،مسعودحمیدی، مجید نادرالاصلی،کمال حیدری، مجتبی خیام نکویی،حسن کامران، عباس مقتدایی، نیره اخوان بیطرف و محمد رضا ناصری.


13:53: قاضی‌زاده‌هاشمی، پژمان‌فر، حسین‌زاده‌بحرینی از مشهد به مجلس راه یافتند

آقایان امیرحسین‌ قاضی‌زاده حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، حجت الاسلام محمد‌حسین حسین‌زاده‌بحرینی مستقیم به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند واحتمال ورود آقایان رضا شیران خراسانی و جواد کریمی‌قدوسی نیز به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود دارد.


۱۳:۵۲: "حسنوند" نماینده اندیمشک و "رضایی" نماینده خمین شدند

براساس اطلاعیه شماره ۶۷ ستاد انتخابات کشور، اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۴ که موفق به اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده‌اند، به شرح ذیل می‌باشد:

در حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود، دهستان‌های بوقداکندی و قلتوق سیدمرتضی خاتمی از مجموع ۵۴۶۹۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۳۸۷۴ رای

در حوزه انتخابیه شوشتر، گتوند سهراب گیلانی از مجموع ۱۳۱۴۱۷ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۶۹۱۴ رای

در حوزه انتخابیه اندیمشک فریدون حسنوند از مجموع ۹۶۰۹۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۹۰۹۳ رای

در حوزه انتخابیه خمین محمد ابراهیم رضایی از مجموع ۴۹۳۱۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۲۶۶۴ رای

در حوزه انتخابیه شازند از مجموع ۶۸۴۷۴ آرای صحیح ماخوذه صاحبعلی غفاری با کسب ۱۵۷۱۹ رای و علی ابراهیمی با کسب ۱۱۵۸۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.


13:51: حاج‌بابایی نماینده همدان شد/ تاجگردون در مجلس ابقاء شد

براساس اطلاعیه شماره 68 ستاد انتخابات کشور، اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 1394 که موفق به اکثریت حداقل یک‌چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده‌اند، به‌شرح ذیل می‌باشد:

در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون از مجموع 89733 آرای صحیح ماأوذه با کسب 66103 رأی

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، عبدالحمید خدری از مجموع 141061 آرای صحیح مأخوذه با کسب 41922 رأی

در حوزه انتخابیه دشتستان محمدباقر سعادت از مجموع 106315 آرای صحیح مأخوذه با کسب 36916 رأی

در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیم‌روز و هامون حبیب‌الله دهمرده از مجموع 186696 آرای صحیح مأخوذه با کسب 114439 رأی و احمدعلی کی‌خواه با کسب 64950 رأی

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود از مجموع 256329 آرای صحیح مأخوذه علی‌اصغر یوسف‌نژاد با کسب 116540 رأی و محمد دامادی با کسب 67158 رأی

در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا از مجموع 106636 آرای صحیح مأخوذه علی‌عسگر ظاهری عبدوند با کسب 25646 رأی و علیرضا ورناصری قندعلی با کسب 23367 رأی به مرحله دوم راه یافتند.

در مرحله دوم همدان و فامنین از مجموع 268739 آرای صحیح مأخوذه حمیدرضا حاجی‌بابایی با کسب 133343 رأی و امیر خجسته با کسب 80306 رأی

در حوزه انتخابیه شادگان مجید ناصری‌نژاد از مجموع 74119 رأی صحیح مأخوذه با کسب 24710 رأی به بهارستان راه یافتند.


۱۳:۴۸: آیات یزدی و مصباح از ۱۶ نفر اول خارج شدند

با ادامه شمارش آرای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران، از تعداد ۵۷۵۰صندوق و ۳/۸۸۹/۸۷۷ آرای اخذ شده شمارش شده به ترتیب ذیل هستند.

۱- اکبر هاشمی رفسنجانی: ۲/۱۳۲/۶۵۶

۲- محمد آقا امامی: ۲/۱۰۱/۸۹۲

۳- حسن روحانی: ۲/۰۶۹/۷۸۵

۴- محسن قمی: ۲/۰۵۶/۵۹۳

۵- محمدعلی موحدی: ۱/۹۶۲/۴۹۵

۶- قربانعلی دری‌نجف آبادی: ۱/۸۹۰/۹۴۴

۷- سید ابولفضل میرمحمدی: ۱/۸۰۸/۰۰۴

۸- محمد محمدی نیک:۱/۷۹۵/۲۳۱

۹- ابراهیم حاج امینی نجف آبادی: ۱/۷۴۵/۰۶۴

۱۰- سید محمود علوی۱/۵۷۴/۵۹۵

۱۱- نصرالله شاه آبادی: ۱/۳۲۶/۷۰۲

۱۲- محمدعلی تسخیری: ۱/۳۲۱/۹۶۲

۱۳- محسن اسماعیلی: ۱/۳۰۴۶۲۳

۱۴- محمد حسن زالی: ۱/۲۳۸/۰۱۶

۱۵- احمد جنتی: ۱/۲۳۲/۹۳۹

۱۶- سید هاشم بطحایی:۱/۲۱۳/۷۶۷

۱۷- محمد یزدی: ۱/۱۹۵/۱۵۰

۱۸- سید محمد سجادی عطاآبادی: ۱/۱۰۷/۱۲۱

۱۹- تقی مصباح: ۹۴۰/۵۱۶

۲۰- محمدباقر باقری: ۸۹۷/۷۹۱

۲۱- علی مومن: ۸۹۰/۹۷۰

۲۲- غلامرضا مصباحی مقدم ۸۷۹/۹۰۱

۲۳- علیرضا اعرافی: ۸۴۳/۰۲۵

۲۴- عباسعلی اختری: ۸۳۵/۰۸۵

۲۵- سیدمحمدرضا مدرسی مصلا: ۷۸۹/۹۱۲

۲۶- سیدمحمدعلی امین: ۳۰۹/۵۶۲

۲۷- سیدهاشم حمیدی: ۲۰۰/۴۱۲

۲۸- سیدحامدطاهری: ۱۲۱/۲۶۱

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور، تعداد کل آرای صحیح۳/۸۸۹/۸۸۷ می‌باشد.


13:26: نتایج انتخابات مجلس در 6حوزه انتخابیه

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 66 نتایج انتخابات در حوزه های انتخابیه یزد، اشکذر و ندوشن، تربیت حیدریه و مه ولات و زاوه، ابهر و خرمدره و سلطانیه، سراوان، سیب و سوران و مهرستان و زنجان و طارم و خدابنده را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

1 - در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، و ندوشن سیدابوالفضل موسوی بیوکی کاندید اصلاح طلبان (امید) از مجموع 247هزار و 259 آرای صحیح ماخوذه با کسب 124هزار و 448رای موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح شد.

2- در حوزه انتخابیه تربیت حیدریه، مولات و زاوه از مجموع 167هزار و 391 آرای صحیح ماخوذه سعید باستانی کاندید مستقل با کسب 39هزار و 571 رای و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی کاندید اصولگرایان با کسب 31هزار و 317 رای به مرحله دوم راه یافتند.

3- در حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره و سلطانیه از مجموع 124هزار و 448 آرای صحیح ماخوذه محمد عزیزی کاندید مستقل با کسب 25هزار و 324هزار رای و محمدرضا خالمحمدی خرمی کاندید مورد حمایت اصولگرایان با کسب 25هزار و 37 رای به مرحله دوم راه یافتند.

4 - در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سراوان و مهرستان محمد باسط درازهی کاندید مستقل از مجموع 122هزار و 144آرای صحیح ماخوذه با کسب 60هزار و 347 رای به بهارستان رفت.

5 - در حوزه انتخابیه زنجان و طارم از مجموع 224هزار و 100 آرای صحیح ماخوذه سید ابوالفضل موسوی کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان (امید)با کسب 52هزار و 351 رای و فریدون احمدی کاندید مستقل با کسب 50هزار و 379 رای و علی وقف چی کاندید مستقل با کسب 33هزار و 695 رای و کریم خان محمدی کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان با کسب 31هزار و 910 رای به مرحله دوم راه یافتند.

6 - در حوزه انتخابیه خدابنده از مجموع 93هزار و 259 آرای صحیح ماخوذه سیدمحمدعلی موسوی کاندید مورد حمایت اصولگرایان با کسب 14هزار و 766رای و محمد سلطانی کاندید مستقل با کسب 12 هزار و 839 رای به مرحله دوم راه یافتند.


۱۳:۱۸: گرایش سیاسی نمایندگان مجلس دهم در یک نگاه

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


13:14: آراء صندوق‌های تهران هنوز در حال شمارش است

قائم‌مقام وزیر کشور در مورد شرایط انتخابات دومرحله‌ای، اظهار کرد: کسی که بتواند یک چهارم آرای مأخوذه صحیح را کسب کند منتخب محسوب می‌شود و دیگر نیاز به برگزاری مرحله دوم انتخابات در آن حوزه انتخابیه نیست.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور درباره نحوه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات در مورد شمارش آرای انتخابات، اظهار کرد: ستاد انتخابات طی اطلاعیه هایی در مورد برخی حوزه‌های انتخابیه که شمارش آرای آنها پایان نیافته است جزئیاتی را اعلام می‌کند.

وی درباره نحوه اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان حوزه انتخابیه تهران، گفت: لیستی که شب گذشته به عنوان منتخبان خبرگان رهبری حوزه انتخابیه تهران اعلام شد لیست نهایی نبوده بلکه لیستی بوده که تا زمان انتشار اطلاعیه ترکیب شمارش آراء به آن نحو بوده است.

امیری همچنین به شرایط برگزاری انتخابات دو مرحله‌ای اشاره و اظهار کرد: برگزاری مرحله دوم انتخابات دارای فرمول‌هایی است در همین راستا چنانچه فردی بتواند یک چهارم آرای مأخوذه صحیح را کسب کند منتخب محسوب می‌شود و دیگر نیازی به دو مرحله‌ای شدن انتخابات نیست.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه در مورد شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران، گفت: آراء صندوق‌های تهران به تدریج در حال شمارش است و ستاد انتخابات کشور نیز طی اطلاعیه‌هایی نتایج آراء را به تدریج اعلام می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش مشارکت نسبت به تعداد رأی‌دهندگان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است درباره زمان پایان شمارش آراء، خاطرنشان کرد: امیدواریم که هرچه زودتر شمارش آراء انتخابات تمام شود.

سخنگوی وزارت کشور در پایان درباره برخی اخبار منتشره مبنی بر سفر غیرمنتظره وزیر کشور به مشهد، تأکید کرد: وزیر کشور در دفتر خود مشغول کار است و اصلاً به جایی سفر نکرده است.


۱۳:۰۹: آملی لاریجانی نفر اول خبرگان در مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: نتایج آرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ شهرستان مازندران شمارش و نهایی شده است.

علیرضا یونسی افزود: بر اساس شمارش آرا در این ۱۱ شهرستان بیشترین آرای را آیت الله صادق لاریجانی آملی، آیت الله نورالله طبرسی، آیت الله علی معلمی و آیت الله توکل کسب کرده اند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۷۲.۳ درصد واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس گفت: در برخی شهرستان های استان میزان مشارکت بالای ۹۰ درصد بود و این میزان در سوادکوه شمالی ۹۸.۳ درصد، در سیمرغ ۹۶.۴ درصد، در نور ۹۶ درصد، در محمودآباد ۹۲.۳ درصد و گلوگاه ۸۵.۳ درصد بوده است.

مازندران هفت داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ۱۴۳ داوطلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت که از این تعداد چهار داوطلب مجلس خبرگان رهبری و ۱۲ منتخب روانه مجلس می شوند.



۱۲:۵۶: نتایج انتخابات مجلس دهم در اردکان، بابلسر، بیرجند، شاهرود

بر اساس اطلاعیه‌ شماره ۶۱ ستاد انتخابات، نتایج قطعی انتخابات مجلس دهم در چند حوزه انتخابیه دیگر مشخص شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس این اطلاعیه، در حوزه‌های انتخابیه‌ای که شمارش آرای آن‌ها به پایان رسیده است افراد زیر حائز اکثریت آراء شده‌اند:

درحوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاج گردون از مجموع ۸۹۷۳۳ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۶۶۱۰۳ رای

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم عبدالحمید خدری از مجموع ۱۴۱۰۶۱ رای صحیح ماخوذه با کسب ۴۱۹۲۲ رای

در حوزه انتخابیه دشتستان محمد باقر سعادت از مجموع ۱۰۶۳۱۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۶۹۱۶ رای

در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از مجموع ۱۸۶۶۹۶ آرای صحیح ماخوذه آقای حبیب‌الله دهمرده با کسب ۱۱۴۴۳۹ رای و احمد علی کیخا با کسب ۶۴۹۵۰ رای

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود از مجموع ۲۵۶۳۲۹ آرای صحیح ماخوذه آقای علی اصغر یوسف نژاد با کسب ۱۱۶۵۴۰ رای و محمد دامادی با کسب ۶۷۱۵۸ رای

در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا از مجموع ۱۰۶۶۳۶ آرای صحیح ماخوذه علی عسگر ظاهری عبده وند با کسب ۲۵۶۴۶ رای و علیرضا ورناصری قندعلی با کسب ۲۳۳۶۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه همدان و فامنین از مجموع ۲۶۸۷۳۹ آرای صحیح ماخوذه حمیدرضا حاجی بابایی با کسب ۱۳۳۳۴۳ رای و امیر خجسته با کسب ۸۰۳۰۶ رای

در حوزه انتخابیه شادگان مجید ناصری نژاد از مجموع ۷۴۱۱۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۴۷۱۰ رای

در حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود، دهستانهای بوغداکندی و قلتوق: سید مرتضی خاتمی از مجموع ۵۴۶۹۸ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۳۸۷۵ رای

در حوزه انتخابیه شوشتر و کتوند: سهراب گیلانی از مجموع ۱۳۱۴۱۷ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۶۹۱۴ رای

در حوزه انتخابیه اندیمشک: فریدون حسوند از مجموع ۹۶۰۹۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۳۹۰۹۳ رای

در حوزه انتخابیه خمین: محمد ابراهیم رضایی از مجموع ۴۹۳۱۵ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۲۶۶۴ رای

در حوزه انتخابیه شازند از مجموع ۶۸۴۷۴ آرای صحیح ماخوذه صاحبعلی غفاری با کسب ۱۵۷۱۹ رای و علی ابراهیمی با کسب ۱۱۵۸۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر و ندوشن: سید ابوالفضل موسوی بیوکی از مجموع ۲۴۷۲۵۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۲۴۴۴۸ رای

در حوزه انتخابیه تربت حیدریه و مه ولات و زاوه از مجموع ۱۶۷۳۹۱ آرای صحیح ماخوذه سعید باستانی با کسب ۳۹۵۷۱ رای و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی با کسب ۳۱۳۱۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه ابهر وخرمدره و سلطانیه از مجموع ۱۲۴۴۴۸ آرای صحیح ماخوذه آقایان محمد عزیزی با کسب ۲۵۳۲۴ رای و محمدرضا خالمحمدی خرمی با کسب ۲۵۰۳۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران و مهرستان: محمد باسط درازهی از مجموع ۱۲۲۱۴۴ آرای حیح ماخوذه با کسب ۶۰۳۴۷ رای.

در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر: اقبال محمدیان از مجموع ۹۹۱۵۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۵۴۵۵ رای

در حوزه انتخابیه ملکان: سلمان خدادادی از مجموع ۶۶۶۹۹ رای صحیح ماخوذه با کسب ۳۳۱۳۲ رای

در حوزه انتخابیه اهر و هریس از مجموع ۷۹۸۹۵ آرای صحیح ماخوذه بیت‌الله عبداللهی با کسب ۱۷۰۷۲ رای و مهدی حسینیان سراجه لو با کسب ۱۳۳۴۳رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه خوی و جایپاره: سید تقی کبیری از مجموع ۱۹۲۰۲۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۳۶۹۴ رای

مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد: از مجموع ۱۱۱۸۳۱ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا صباغیان بافقی با کسب ۲۷۴۸۳ رای و محمدرضا بابایی دره با کسب ۲۲۱۴۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

شاهرود و میامی: از مجموع ۱۳۰۳۲۰ آرای صحیح ماخوذه، سیدحسن حسینی با کسب ۴۹۹۷۰ رای و حائز اکثریت آراء شد.

بوکان، چالدران، پل دشت و شوط: از مجموع ۱۰۹۷۶۱ آرای صحیح ماخوذه، محمدقسیم عثمانی با کسب ۴۷۱۶۲ رای و حائز اکثریت آراء شد.

سراب: از مجموع ۷۳۰۴۹ آرای صحیح ماخوذه، یوسف داوودی با کسب ۱۶۲۸۴ رای و محمد نصیرپور سردهایی با کسب ۱۵۰۱۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

بابلسر و فریدون‌کنار: از مجموع ۹۱۹۳۵ آرای صحیح ماخوذه، ولی الله نانوا کناری با کسب ۳۹۳۱۹ رای حائز اکثریت آراء شد.

اردکان: از مجموع ۳۹۶۶۵ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا تابش با کسب ۲۵۵۷۱ رای حائز اکثریت آراء شد.

فردوس، سرایان، طبس و بشرویه: از مجموع ۱۰۴۲۱۴ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا امیرحسنخانی با کسب ۵۱۶۱۵ رای حائز اکثریت آراء شد.

بیرجند، درمیان، خوسف: از مجموع ۱۷۲۵۴۲ آرای صحیح ماخوذه، سیدمحمدباقر عبادی با کسب ۵۹۳۶۱ رای حائز اکثریت آراء شد.

بویین زهرا و آوج: از مجموع ۸۶۴۴۱ آرای صحیح ماخوذه، روح‌الله بابایی صالح با کسب ۳۳۴۸۶ رای حائز اکثریت آراء شد.

مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان: از مجموع ۱۸۶۳۴۰ آرای صحیح ماخوذه، محمدمهدی برومندی با کسب ۵۵۷۹۷ رای حائز اکثریت آراء شد.

بخش اول نتایج انتخابات مجلس دهم که روز شنبه ۸ اسفند و به تدریج از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد را اینجا ببینید.


12:47: در چه شرایطی انتخابات مجلس در تهران به دور دوم می‌رود؟

در شرایطی که شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران ادامه دارد این سوال در اذهان عمومی مطرح شده است که در چه شرایطی انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم می رود.

بر اساس اعلام سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، حد نصاب پیروزی در انتخابات مجلس، کسب حداقل یک چهارم کل آرا برای هر داوطلب است.

بر همین اساس در صورتی که یک نامزد بتواند یک چهارم از کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه مورد نظر را کسب کند می تواند به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

به این ترتیب در صورتی که 30 نامزد استان تهران موفق به کسب یک چهارم کل آرای ماخوذه شوند انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران به دور دوم نخواهد رفت.


۱۲:۳۶: رهبر: رأي اعلام شده مربوط به غرب و شمال تهران است/ رأي خوب ما در جنوب شهر است

در حالی که شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه دارد فاطمه رهبر نامزد ائتلاف اصولگرایان در گفت و گو با نامه نیوز گفته است: آرای اعلام شده تا این لحظه به بخشی از شمال و غرب تهران مربوط می شود.

به گفته این نامزد اصولگرا رای اصولگرایان مربوط به جنوب شهر می شود و با شمارش آرایی منطقه جنوب تهران آرا اصولگرایان افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که خبرگزاری ایرنا در خبری به نقل از رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرده است هزار صندوق شمارش نشده در تهران مربوط به شمال شهر است.


12:30: نتایج قطعی انتخابات خبرگان در فارس و کرمان

هادی پژوهش، رییس ستاد انتخابات فارس گفت: آیت الله سید علی اصغر دستغیب با یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۴۸ رای ، آیت الله احمد بهشتی با یک میلیون و ۲۲ هزار و ۲۵۶ رای، آیت الله اسد الله ایمانی با ۹۵۴ هزار و ۷۵۴ رای، حجت الاسلام سید محمد فقیه با ۵۶۰ هزار و ۲۳۷ رای و حجت الاسلام علی اکبر کلانتری با ۵۵۵ هزار و ۹۴۴ رای به پنجمین مجلس خبرگان راه یافتند.

همچنين روابط عمومی فرمانداری کرمان، در بيانيه اي نتیجه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان کرمان شرح زیر اعلام شد.

1 - سیداحمد خاتمی فرزند سیدمهدی دارای 701 هزار و 972 رأی.

2 - محمد بهرامی‌خوشکار فرزند حسین دارای 672 هزار و 608 رأی.

3 - امان‌الله علیمرادی فرزند عبدالله دارای 559 هزار و 656 رأی.

4 - سیدجلیل صدرطباطبائی فرزند سیداحمد دارای 486 هزار و 107 رأی.

5 - احمد شیخ‌بهائی فرزند جواد دارای 224 هزار و 59 رأی.

در همين حال ايسنا نتایج انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی به شرح ذیل اعلام کرد:

1-آیت الله هاشمی شاهرودی با کسب 1 میلیون 499 هزار 109 رای

2-آیت الله حسن عالمی با کسب 1 میلیون و 285 هزار و 990 رای

3-آیت الله سیداحمد علم الهدی با کسب 1 میلیون 235 هزار 565 رای

4-آیت الله احمد حسینی خراسانی با کسب 1 میلیون و 180 هزار 249 رای

5-آیت الله سیدمجتبی حسینی با کسب 897 هزار و 28 رای

6- آیت الله محمد هادی عبدخدایی با کسب 873 هزار 143 رای

7- محمد سعید گلپایگانی 728 هزار و 894 رای

8- علی قربانی 681هزار و 131 رای

9- محمود مدنی بجستانی 675هزار و 809 رای

10- محمد مهدی عباسی آهو132هزار و 586 رای


۱۲:۲۸: بیادی بااشاره به آراء تهران: بارها هشدار دادم

یک نامزد اصولگرای مجلس دهم می‌گوید بارها درباره وضعیت ائتلاف اصولگرایان، نحوه استفاده از چهره‌های جدید و اعتدال ناشی از برجام، به اصولگرایان تذکر و هشدار داده ولی گوش کسی بدهکار نبوده است.

حسن بیادی در گفت‌و‌گو با «رویداد ۲۴» در واکنش به آرای حدادعادل در انتخابات تهران، گفت: در جریان این خبر قرار دارم. در این خصوص بار‌ها بنده و دوستان تذکر دادیم و گفتیم کسانی که بیش از سه دوره در مجلس بودند، نیایند و به جای چنین افرادی از چهره‌های جدید انقلابی استفاده کنیم ولی گوش کسی بدهکار نبود.


12:11: انتشار گسترده یک تصویر پس از اعلام نتایج انتخابات

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


11:35: انتخابات سمیرم به دور دوم کشیده شد

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمیرم گفت: دو نفر از نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه سمیرم به نام‌های اصغر سلیمی و بهروز جعفری به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند.

محمد حسین نصرتی اظهارکرد: 43 هزار و 27نفر و 65 درصد مردم در شهرستان سمیرم روز جمعه هفتم اسفندماه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان مشارکت کردند.

وی افزود: 12 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمیرم به‌رقابت پرداختندکه از این بین اصغر سلیمی با کسب 7832 رای و بهروز جعفری با 7444 رای به دور دوم راه یافتند.

فرماندار سمیرم اضافه کرد: خوشبختانه مراحل مختلف انتخابات اعم از تبلیغات نامزدها، روند رای گیری و شمارش آراء در شهرستان سمیرم به خوبی و با کم‌ترین میزان تخلف برگزار شد.


۱۱:۳۴: آخرین نتایج انتخابات در لرستان

‌رئیس ستاد انتخابات لرستان از آخرین نتایج انتخابات در استان خبر داد.

سیدسعید شاهرخی در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آخرین اطلاعات واصل شده در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان‌ در شهرستان بروجرد از مجموع ۱۴۷ هزار و ۳۷۱ رای انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی اظهار کرد: علاالدین بروجردی با ۳۰ هزار و ۴۶۶ رای، هادی مقدسی با ۲۹ هزار و ۱۰۸ رای، عباس گودرزی با ۲۷ هزار و ۵۲۷ رای و فاطمه مقصودی با ۲۶ هزار و ۸۱۵ رای چهار نفری هستند که در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تصریح کرد: در حوزه انتخابیه دورود و ازنا از مجموع آرای ماخوذه ۱۲۱هزار و ۷۲۶ رای مجیدکیان‌پور با ۲۰ هزار و ۹۹۴ رای و حسین گودرزی با ۲۰ هزار و ۵۷۴ رای حائز اکثریت آرا شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

شاهرخی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه الیگودرز از مجموع آرای ۷۲ هزار و ۴۳۱ رای محمد خدابخشی با ۲۰ هزار و ۹۹۱ رای حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله از مجموع آرای ۱۱۹ هزار و ۶۰۳ رای، علی رستمیان با ۴۸ هزار و ۴۴۰ رای انتخاب شدند و در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان از مجموع ۱۲۹ هزار و ۲۲۲ رای، الهیار ملکشاهی با ۵۴ هزار و ۷۱۳ رای به عنوان منتخب مردم شناخته شدند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: درحوزه انتخابیه پلدختر از مجموع آرای ۵۱ هزار و ۱۷۵ رای سید حمیدرضا کاظمی با ۱۸ هزار و ۹۵۰ رای منتخب مردم شناخته شدند.

شاهرخی افزود: در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی انتخابات به دور دوم کشیده شده و ۴ نفر اولی که دارای اکثریت آرا هستند به ترتیب از مجموع ۲۵۸ هزار و ۸۵۷ رای ماخوذه، محمد بیرانوندی با ۵۲ و ۸۸۳ رای، محمدرضا ملکشاهی راد با ۳۲ هزار و ۱۰۸ رای، اعظم محمدی نیا با ۳۱ هزار و ۸۵۲ رای و مرتضی محمودوند با ۳۰‌ هزار و ۱۴ رای هستند.

وی با اشاره به انتخابات خبرگان نیز اظهار کرد: تاکنون آیت الله هاشم نیازی با ۳۵۶ هزار و ۴۵۴رای، آیت الله سید محمد نقی شاهرخی ۳۲۱ هزار و ۶۶۰ رای و آیت الله احمد مبلغی ۳۱۹ هزار و ۴۳۱ رای به ترتیب بیشترین آرا را از آرای ثبت شده دارند.

این مقام مسئول گفت: دو حوزه انتخابیه کوهدشت و پلدختر باقی مانده است.


11:26: تک‌ رای کاندیدای رفسنجان و انار

در پی انتشار مطلبی در خصوص کسب فقط یک رای توسط آقای اسفندمز کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار، فرزند وی واقعیت ماجرا را تشریح کرد.

محمد اسفندمز گفت: واقعیت از این قرار است که پدرم نامه انصراف خود را به صورت کتبی به فرمانداری رفسنجان اعلام کرده بود اما فرمانداری به اشتباه در روز انتخابات اسم ایشان را در لیست قرار داد و نام ایشان ساعتی در لیست کاندیداها قرار داشت و بعد لاک گرفته شد.

وی افزود: بعد از پایان رای‌گیری، آرای ایشان ابطال شد اما یک رای از آرای ایشان در لیست نهایی ثبت شد که این موضوع مایه ناراحتی برای خانواده شده است.


۱۰:۵۸: پیشتازی کاندیداهای مستقل و اصلاح طلب در ۸ حوزه انتخابیه

نتایج قطعی انتخابات مجلس دهم در حوزه های انتخابیه مهریز، شاهرود، چالدران، سراب، بابلسر، اردکان، فردوس، بیرجند، بوئین زهرا، مرودشت نشان می دهد نماینده های ۸ حوزه انتخابیه مشخص و دو حوزه نیز به مرحله دوم کشیده شد.

بر اساس اطلاعیه‌ شماره ۶۱ ستاد انتخابات، در حوزه‌های انتخابیه‌ای که شمارش آرای آن‌ها به پایان رسیده است افراد زیر حائز اکثریت آراء شده‌اند:

مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد: از مجموع ۱۱۱۸۳۱ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا صباغیان کاندیدای مستقل بافقی با کسب ۲۷۴۸۳ رای و محمدرضا بابایی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان با کسب ۲۲۱۴۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

شاهرود و میامی: از مجموع ۱۳۰۳۲۰ آرای صحیح ماخوذه، سیدحسن حسینی کاندید مورد حمایت اصولگرایان با کسب ۴۹۹۷۰ رای و حائز اکثریت آراء شد.

بوکان، چالدران، پل دشت و شوط: از مجموع ۱۰۹۷۶۱ آرای صحیح ماخوذه، محمدقسیم عثمانی کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان (امید) با کسب ۴۷۱۶۲ رای و حائز اکثریت آراء شد.

سراب: از مجموع ۷۳۰۴۹ آرای صحیح ماخوذه، یوسف داوودی کاندید مستقل با کسب ۱۶۲۸۴ رای و محمد نصیرپور سردهایی کاندید مستقل با کسب ۱۵۰۱۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

بابلسر و فریدون‌کنار: از مجموع ۹۱۹۳۵ آرای صحیح ماخوذه، ولی الله نانوا کناری کاندیدای مستقل با کسب ۳۹۳۱۹ رای حائز اکثریت آراء شد.

اردکان: از مجموع ۳۹۶۶۵ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا تابش کاندید اصلاح طلبان(امید) با کسب ۲۵۵۷۱ رای حائز اکثریت آراء شد.

فردوس، سرایان، طبس و بشرویه: از مجموع ۱۰۴۲۱۴ آرای صحیح ماخوذه، محمدرضا امیرحسنخانی کاندیدای مستقل با کسب ۵۱۶۱۵ رای حائز اکثریت آراء شد.

بیرجند، درمیان، خوسف: از مجموع ۱۷۲۵۴۲ آرای صحیح ماخوذه، سیدمحمدباقر عبادی کاندید مورد حمایت اصولگرایان با کسب ۵۹۳۶۱ رای حائز اکثریت آراء شد.

بویین زهرا و آوج: از مجموع ۸۶۴۴۱ آرای صحیح ماخوذه، روح‌الله بابایی صالح کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان (امید) با کسب ۳۳۴۸۶ رای حائز اکثریت آراء شد.

مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان: از مجموع ۱۸۶۳۴۰ آرای صحیح ماخوذه، محمدمهدی برومندی کاندید مشترک اصولگرایان و لیست صدای ملت با کسب ۵۵۷۹۷ رای حائز اکثریت آراء شد.


10:18: نتایج رسمی ۱۱ حوزه انتخابیه دیگر

حوزه های انتخابیه ماکو، سراب، اردکان، مهریز و شاهرود از جمله حوزه های انتخابیه ای هستند که نتیجه آنها رسما از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۶۱، آخرین اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر اعلام کرد:

در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد از مجموع ۱۱۱.۸۳۱ آراء صحیح ماخوذه، آقایان محمدرضا صباغیان بافقی با کسب ۲۷.۴۸۳ رای و محمدرضا بابایی دره با کسب ۲۲.۱۴۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی از مجموع آراء ۱۳۰.۳۲۰ رای ماخوذه صحیح، آقای سید حسن حسینی با کسب ۴۹.۹۷۰ رای حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، پلدشت و شوط از مجموع ۱۰۹.۷۶۱ آراء ماخوذه صحیح، آقایان عین الله شریف پور با کسب ۲۷.۷۹۹ رای و محرم اکبرزاده با کسب ۲۰.۸۸۴ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بوکان از مجموع ۱۰۶.۶۰۹ آراء ماخوذه صحیح آقای محمدقسیم عثمانی با کسب ۴۷.۱۶۲ رای، حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه سراب از مجموع ۷۳۰۴۹ آراء ماخوذه صحیح، آقای یوسف داودی با کسب ۱۶.۲۸۴ و آقای محمد نصیرپور سردهائی با کسب ۱۵۰۱۵ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدون کنار از مجموع ۹۱.۹۳۵ آراء ماخوذه صحیح، آقای ولی الله نانواکناری با کسب ۳۹.۳۱۹ رای، حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه اردکان از مجموع ۳۹.۶۶۵ آراء ماخوذه صحیح، آقای محمدرضا تابش با کسب ۲۵.۵۷۱ رای، حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، طبس و بشرویه از مجموع ۱۰۴.۲۱۴ آراء ماخوذه صحیح، آقای محمدرضا امیر حسن خانی با کسب ۵۱.۶۱۵ رای، حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از مجموع ۱۷۲.۵۴۲ آراء ماخوذه صحیح، آقای سید محمد باقر عبادی با کسب ۵۹.۳۶۱ رای، حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه بوئین زهرا و آوج از مجموع ۸۶.۴۴۱ آراء ماخوذه صحیح، آقای روح الله بابایی صالح با کسب ۳۳.۴۸۶ رای، حائز اکثریت آراء شد.

در حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان از مجموع ۱۸۶.۳۴۰ آراء ماخوذه صحیح، آقای محمدمهدی برومندی با کسب ۵۵.۷۹۷ رای، حائز اکثریت آراء شد.

09:58: شمارش آرای یک هزار صندوق خبرگان رهبری و یک هزار و 400شعبه اخذ رای مجلس در تهران هنوز ادامه دارد

شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران همچنان ادامه دارد و نتایج نهایی با شمارش کامل آرا از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام می شود.

شمارش آرای یک هزار صندوق خبرگان رهبری و یک هزار و 400شعبه اخذ رای مجلس در تهران هنوز ادامه دارد.

علی اصغر ناصربخت در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت که شمارش حدود 1000 صندوق اخذ رای مجلس خبرگان رهبری که به طور عمده مربوط به شمال شهر تهران است ، هنوز ادامه دارد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به روند شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران خاطرنشان کرد: شمارش آرای 2737 صندوق اخذ رای در این حوزه به پایان رسیده است.

وی در خصوص شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: درهمین ارتباط فرآیند شمارش آرا حدود یک هزار و 400 شعبه اخذ رای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران هنوز به پایان نرسیده است.

حوزه تهران، اسلام شهر، شهر ری و شمیرانات دارای 16 نماینده در مجلس خبرگان و 30 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.


۰۹:۵۲: جدیدترین آمار از نتایج انتخابات مجلس در تهران

تازه‌ترین آمار از نتایج انتخابات مجلس در تهران اعلام شد.

بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت کشور ستاد انتخاباتی وزارت کشور اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران،ری، شمیران، اسلام شهر و پردیس از مجموع ۳ هزار و ۸۴۶ صندوق ۲۶۳۳۹۰۵ آرای ماخوذه شمارش شده به ترتیب زیر است:

۱-محمدرضا عارف ۱۲۸۷۶۶۲ رای

۲- علی مطهری ۱۱۵۱۵۵۱ رای

۳- علیرضا محجوب ۱۰۴۶۹۲۳ رای

۴- سهیلا جلودارزاده ۱۰۳۹۸۳۶ رای

۵- الیاس حضرتی ۱۰۲۰۷۰۵ رای

۶- کاظم جلالی ۹۹۶۴۲۸ رای

۷- محمدرضا بادامچی ۹۹۰۰۸۵ رای

۸- فریده اولاد قباد ۹۸۴۵۴۵ رای

۹- مصطفی کواکبیان ۹۶۰۰۰۸ رای

۱۰- سید فاطمه حسینی ۹۵۸۷۸۳ رای

۱۱- پروانه سلحشوری ۹۴۵۴۱۵ رای

۱۲- ابوالفضل سروش ۹۴۳۶۴۷ رای

۱۳- علی نوبخت ۹۳۳۴۹۳ رای

۱۴- علیرضا حیدری ۹۳۲۳۵۸ رای

۱۵- فاطمه سعیدی ۹۲۹۳۱۶ رای

۱۶- مهدی شیخ ۹۲۸۲۸۳ رای

۱۷- محمود صادقی ۹۲۶۷۸۱ رای

۱۸- محمد علی وکیلی ۹۲۴۳۰۹ رای

۱۹- بهروز نعمتی ۹۱۶۰۱۸ رای

۲۰- پروانه مافی ۹۱۵۸۰۸ رای

۲۱- فاطمه ذوالقدر ۹۱۰۴۸۷ رای

۲۲- محمدجواد فتحی ۸۹۵۵۶۷ رای

۲۳- فرید موسوی ۸۹۳۶۲۷ رای

۲۴- طیبه سیاوشی ۸۹۳۲۶۰ رای

۲۵- محمدرضا نجفی ۸۹۲۸۹۷ رای

۲۶- داود محمدی ۸۹۲۳۴۹ رای

۲۷- محمد علی جانی زمانی ۸۸۸۷۵۵ رای

۲۸- احمد مازنی ۸۸۴۷۲۵ رای

۲۹ علیرضا رحیمی ۸۷۹۹۰۰ رای

۳۰- عبدالرضا هاشم زایی ۸۶۱۴۶۳ رای

۳۱- غلامعلی حداد عادل

۳۲- مرتضی آقا تهرانی

۳۳- مرضیه وحید دستجردی

۳۴- محمدحسن ابوترابی

۳۵- احمد توکلی

۳۶- بیژن نوباوه

۳۷- علیرضا زاکانی

۳۸- یحیی آل اسحاق

۳۹- فاطمه رهبر

۴۰- مهرداد بذر پاش


09:43: آخرین نتایج انتخابات تهران: تمام نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان در در بین ۳۰ نفر قرار دارند. حداد عادل نفر ۳۱ است.


۰۹:۲۸: نتیجه انتخابات خبرگان در سیستان و بلوچستان، سمنان و همدان

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، نتایج انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چند حوزه انتخابیه دیگر مشخص شد.

بر این اساس نتایج اعلام شده به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه استان سیستان و بلوچستان، از مجموع ۱۱۱۷۲۶۱ رای ماخوذه، علی احمد سلامی با کسب ۷۳۲۲۸۹ رای و عباسعلی سلیمانی اسبوکلایی با کسب ۳۱۷۸۶۷ رای حائز اکثریت نسبی شدند.

در حوزه انتخابیه سمنان سید محمد شاه چراغ از مجموع ۳۲۵۰۴۹ رای صحیح ماخوذه با کسب ۲۲۴۲۱۵ رای حائز اکثریت نسبی آرا شد.

در حوزه انتخابیه همدان از مجموع۸۴۵۲۵۳ رای صحیح ماخوذه، سید مصطفی موسوی فراز با کسب ۴۴۱۳۲۱ رای و غیاث الدین طه محمدی با کسب ۳۱۹۶۵۶ رای حائز اکثریت آرا شدند.


09:19: نماینده یزد به مجلس راه یافت

رئیس ستاد انتخابات استان یزد نتیجه رای گیری در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر را اعلام کرد و گفت: سید ابوالفضل موسوی بیوکی با رای مردم این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

محمدعلی طالبی گفت: از مجموع 264 هزار و 481 رای ماخوذه سید ابوالفضل موسوی بیوکی با مجموع 124 هزارو 448 رای به مجلس راه یافت.

وی درصد مشارکت در این حوزه را 65.2 درصد اعلام کرد.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان 665 هزار و 504 نفر است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان 665 هزار و 504 نفر است که از این 405 هزار و 679 نفر هم مربوط به حوزه یزد و اشکذر است.

استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات دهمین دوره مجلس مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان در حال حاضر برای هر کرسی حدود 14 نفر نامزد شده اند.

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار شد.


۰۹:۰۴: نتایج رسمی انتخابات مجلس در رشت

نتایج کلی داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان رشت مشخص شدند.

بر این اساس از مجموع ۲۷۹/۶۶۵ رای داخل صندوق، ۲۵۹/۴۴۲ رای قابل شمارش بوده و تعداد ۱۹/۹۶۷ رای باطله ماخوذه ثبت شده است و غلامعلی جعفرزاده با ۹۰۹۲۱ رای به عنوان نفر اول به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

جعفرزاده بعد از رای ۱۶۱ هزاری محمدباقر نوبخت در دوره پنجم مجلس بیشترین آرای تاریخ نمایندگی این شهرستان را به نام خود ثبت کرده است.

همچنین محمد صادق حسنی جوریابی ، جبار کوچکی نژاد، سید علی آقازاده، سیدولی الله عظمتی در دور دوم به رقابت میپردازند تا دو نفر دیگر از این حوزه انتخابیه راهی مجلس شوند.


08:58: نتیجه قطعی شمارش آرا در بویراحمد

پس از آمار مأخوذه غلام محمد زارعی با 48 هزار و 816 رأی به عنوان منتخب مردم بویراحمد و دنا معرفی شد.

به گزارش خبر آنلاین از یاسوج،فرماندار شهرستان بویراحمد از اعلام نتیجه قطعی شمارش آرا ،دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد.

محمد کاظم نظری در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: نتیجه نهایی دو حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا 180 هزار و 951 رای دهنده داشته که از لحظاتی پیش نفر اول انتخابات مشخص و اعلام شد.

فرماندار بویراحمد اذعان کرد: پس از آمار مأخوذه غلام محمد زارعی با 48 هزار و 816 رأی به عنوان منتخب مردم بویراحمد و دنا معرفی شد.
نظری تعداد آرای ستار هدایت‌خواه را ۴۶ هزار و ۱۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: مهدی روشنفکر با ۳۷ هزار و ۸۷۴ رای نفر سوم و محمد بهرامی با ۳۵ هزار ۲۹ هزار رأی را کسب کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد از حضور ۱۸۰ هزار و ۹۵۱ نفر در انتخابات بویراحمد و دنا خبر داد و گفت: از آغاز رأی‌گیری شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بودیم و با حضور خود برگ زرین دیگری به افتخارات این استان و شهرستان افزوده می‌شود.

قابل ذکر است که با توجه به اعتراض برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا نتایج باید از طرف شورای نگهبان نیز تایید شود.


08:22: حضور 5 زن در مجلس قطعی شد؛ 13 زن در انتظار

با اعلام نتایج تعدادی از حوزه های انتخابیه از سراسر کشور، تاکنون حضور ۵ زن در مجلس شورای اسلامی دهم قطعی شده است.

تاکنون حدود ۶۵ حوزه انتخابیه از سراسر کشور نمایندگان خود را شناخته اند. با پایان شمارش آرا در برخی حوزه های انتخابیه کوچک و بزرگ حالا شاید بتوان در مورد ترکیب جنسیتی نمایندگان منتخب مردم در دهمین دوره مجلس پیش بینی هایی را انجام داد.

در حالی که رکورد تعداد حضور زنان در مجلس شورای اسلامی تاکنون در اختیار مجلس پنجم با ۱۴ نماینده زن بوده است، به نظر می رسد شرایط برای شکسته شدن این رکورد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم است. در مجلس فعلی (مجلس نهم) نیز ۹ زن بر کرسی نمایندگی مردم نشسته اند.

تاکنون حضور زنان در برخی حوزه های انتخابیه به قطعیت رسیده و در تعدادی نیز زنان به دور دوم انتخابات راه یافته اند. آنچه از اخبار رسمی و غیر رسمی شمارش آرا اعلام شده است؛ تا این لحظه زهره سالاری از حوزه انتخابیه کرمان، سیده حمیده زرآبادی از حوزه انتخابیه قزوین، هاجر چنارانی از حوزه انتخابیه نیشابور، سکینه الماسی از حوزه انتخابیه کنگان و زهرا سعیدی از حوزه انتخابیه مبارکه موفق به کسب اعتماد مردم و راهیابی به مجلس شورای اسلامی شده اند.

همچنین شهلا میرگلوبیات (نماینده فعلی مجلس) از حوزه انتخابیه ساوه، خدیجه ربیعی از حوزه انتخابیه بروجن، سارا فلاحی از حوزه انتخابیه ایلام و معصومه آقاپور از حوزه انتخابیه شبستر به دور دوم انتخابات مجلس راه یافته اند.

با توجه به حضور حداقل ۵ زن در هر یک از فهرست های ۳۰ نفره، می توان انتظار داشت این تعداد نیز از حوزه تهران به مجلس دهم راه یابند. همچنین از آنجا که در فهرست پیشتازان حوزه انتخابیه مشهد نام یک زن دیده می شود، می توان احتمال داد که مردم مشهد نیز پس از دوره نهم که تمامی منتخبان مرد بودند، بار دیگر به یک زن اعتماد کرده اند. مشهدی ها در دوره پنجم مجلس با حضور ۲ نماینده زن بیشترین حضور زنان در این حوزه انتخابیه را داشتند. همچنین براساس اخبار غیررسمی ۲ زن در فهرست پیشتازان اصفهان قرار دارند.

بر پایه قطعیت حضور ۵ زن در مجلس دهم و احتمال حضور ۵ زن اعم از اصولگرا یا اصلاح طلب در فهرست نهایی منتخبان تهران، جلوس ۱۰ زن در دهمین دوره خانه ملت تقریبا قطعی است که همین تعداد هم از زنان مجلس نهم بیشتر است. از سوی دیگر با توجه به حضور دست‌کم ۴ زن در دور دوم انتخابات مجلس و احتمال حضور زنانی از حوزه های انتخابیه مشهد و تبریز در میان منتخبان، می توان پیش بینی کرد که تعداد نهایی زنان منتخب مردم در مجلس دهم عددی بین ۱۲ تا ۱۸ خواهد بود که در یک تحلیل منطقی پیش بینی حضور ۱۳ تا ۱۵ زن در فهرست نهایی راه یافتگان به مجلس دهم دور از ذهن نیست. بر این اساس در صورتی که شرایط بر هیمن منوال پیش رود احتمال شکسته شدن رکورد حضور زنان در مجلس بسیار زیاد است.


۰۸:۱۵: تجمع کاندیداها در چند شهر کشور مدیریت شد

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در برخی از شهرهای کشور طرفداران کاندیداها جمع شده بودند که در حدود چهار تا پنج شهر بود اما این مسئله، مدیریت و شورای تامین استان‌ها تشکیل شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت امنیتی انتخابات، اظهار کرد: در برخی از شهرهای کشور طرفداران کاندیداها جمع شده بودند که در حدود چهار تا پنج شهر بود اما این مسئله مدیریت و شورای تامین استان‌ها در همین رابطه تشکیل شد.

وی افزود: به طرفداران کاندیداها اعلام کرده‌ایم که اگر مواردی دارند، از طریق قانون دنبال کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: تاکنون مورد خاص، تجمیع و نیز قتل در این رابطه در کشور نداشتیم.


08:14: نتايج انتخابات مجلس خبرگان سمنان و همدان

ستاد انتخابات وزارت كشور طی اطلاعيه ای نتايج انتخابات خبرگان در استان های سمنان و همدان را اعلام كرد.

در اطلاعيه شماره ٦٠ اعلام كرد؛ در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در حوزه انتخابيه استان سمنان از مجموع ٣٢٥٠٤٩ راي ماخوذه "آيت الله سيدمحمد شاه چراغ" با كسب ٢٢٤٢١٥ راي حائز اكثريت نسبي آراء شد.

در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در حوزه انتخابيه استان همدان از مجموع ٨٤٥٢٥٣ راي ماخوذه آقايان "سيد مصطفي موسوي فراز" با كسب ٤٤١٣٢١ راي و آقاي "غياث الدين طه محمدي" با كسب ٣١٩٦٥٦ راي حائز اكثريت نسبي آراء شدند.


۰۰:۰۰: ۱۰۰۰ صندوق خبرگان و ۱۵۰۰ صندوق مجلس در تهران هنوز شمارش نشده است

حدود ۱۰۰۰ صندوق انتخابات خبرگان رهبری و ۱۵۰۰ صندوق انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران شمارش نشده است.

یک منبع آگاه در فرمانداری تهران با اعلام این خبر به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نتایجی که تاکنون اعلام شده نتایج قطعی نیست.

وی افزود: هنوز ۱۰۰۰ صندوق خبرگان و ۱۵۰۰ صندوق مجلس باقیمانده که شمارش نشده است.


۹ اسفند



23:58: نتایج نهایی انتخابات مجلس در استان لرستان اعلام شد+ اسامی و میزان آرا

سعید شاهرخی رئیس ستاد انتخابات لرستان شامگاه شنبه در در گفت‌وگو با صداوسیمای مرکز لرستان اظهار داشت: نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 حوزه انتخابیه لرستان مشخص شد.

وی افزود: نتایج انتخابات به شرح زیر است:

حوزه انتخابیه الیگودرز

جمع کل آراء ماخوذه 72431 رای

جمع کل آراء صحیح 71201 رای

در این حوزه انتخابیه جناب آقای محمدخدابخشی با 20991 رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

حوزه انتخابیه بروجرد

جمع کل آراء ماخوذه 147371 رای

جمع کل آراء صحیح 141956 رای

در این حوزه انتخابیه کاندیداهای زیر یه دور دوم انتخابات راه یافتند:

علاالدین بروجردی با 30466رای

هادی مقدسی با 29108 رای

عباس گودرزی با 27527 رای

فاطمه مقصودی با 26815 رای

حوزه انتخابیه پلدختر

جمع کل آراء ماخوذه 51175 رای

جمع کل آراء صحیح 50585 رای

در این حوزه انتخابیه جناب آقای سید حمیدرضا کاظمی با18950رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی

جمع کل آرا ماخوذه 258857 رای

4 کاندیدای زیر به مرحله بعد رفتند

محمدبیرانوندی با 52883 رای

محمدرضا ملکشاهی راد با 32108 رای

اعظم محمدی نیا با 31852 رای

مرتضی محمودوند با 30014 رای

حوزه انتخابیه دلفان و سلسله

جمع کل آراء ماخوذه 119603 رای

جمع کل آراء صحیح 117480 رای

در این حوزه انتخابیه جناب آقای علی رستمیان با 48440 رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

حوزه انتخابیه دورود و ازنا

جمع کل آراء صحیح 121726 رای

در این حوزه انتخابیه کاندیداهای زیر به دور دوم انتخابات راه یافتند:

حسین گودرزی با 20994 رای

مجید کیانپور با 20574 رای

حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان

جمع کل آراء ماخوذه 129222 رای

جمع کل آراء صحیح 128621رای

در این حوزه انتخابیه الهیارملکشاهی با 54713 رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.


۲۳:۵۵: نتایج شمارش آرا انتخابات مجلس در ۱۲ حوزه انتخابیه مشخص شد

نتایج نهایی شمارش آرا در برخی حوزه های انتخابیه اعلام شد.

متن اطلاعیه شماره ۵۹ به شرح ذیل است:

در حوزه انتخابیه لنگرود از مجموع ۷۵ هزار ۷۳۳ رای آرای صحیح مأخوذه مهرداد بائوج لاهوتی با کسب ۲۸هزار ۸۴۶ به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین عبدالغفور امانزاده درحوزه انتخابیه گرگان و آق قلا از مجموع ۲۴۶ هزار ۷۴ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۴۷ هزار ۸۹۴ رأی و نورمحمد تربتی‌نژاد با کسب ۴۷ هزار و ۴۶۷ رای و نبی هزار جریبی با کسب ۴۵ هزار و ۹۴ رای و سید علی طاهری با کسب ۴۳ هزار و ۳۰۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز حسن بهرام نیا از مجموع ۹۰۴ هزار ۳۲ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۳۱ هزار و ۱۳۲ رأی به خانه ملت راه یافت.

در حوزه انتخابیه لامرد و مهر از مجموع ۸۴ هزار و ۵۹۱ آرای صحیح مأخوذه سید محسن علوی با کسب ۴۰ هزار و ۴۱۴ رأی به مجلس راه یافت.

همچنین درحوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن از مجموع ۱۶۲ هزار و ۲۱۵ آرای صحیح مأخوذه بهروز بنیادی با کسب ۴۸ هزار و ۶۶۰ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در حوزه انتخابیه آستارا نیز ولی داداشی از مجموع ۴۹ هزار ۷۲۹ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۱۴ هزار و ۱۷۳ رأی موفق به ورود به مجلس شد.

در حوزه انتخابیه آمل نیز عزت الله یوسفیان ملا از مجموع ۱۸۱ هزار ۹۶۷ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۸۴ هزار و ۴۵۳ رأی به خانه ملت راه یافت.

در حوزه انتخابیه الیگودرز، محمد خدابخش از مجموع ۷۱ هزار ۲۰۱ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۲۰ هزار و ۹۹۱ رأی به خانه ملت راه یافت.

در حوزه انتخابیه شیروان نیز عبدالرضا عزیزی از مجموع ۸۰ هزار ۱۱۸ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۲۷ هزار و ۱۷۹ رأی موفق به ورود به مجلس شد.

همچنین درحوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از مجموع ۱۰۸ هزار و ۶۹۴ آرای صحیح مأخوذه فرهاد تجری با کسب ۳۰ هزار و ۷۳۱ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار نیز ایرج بیگدلو با کسب ۲۰ هزار و ۴۹۹ رأی و شکور پورحسین شقلان با کشب ۱۷ هزار و ۴۷۵ رای از مجموع ۱۲۷ هزار و ۸۷۹ آرای ماخوذه به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد نیز علی اسماعیلی از مجموع ۱۳۶ هزار ۳۳۳ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۳۶ هزار و ۸۹۱ رأی موفق به ورود به مجلس شد.


23:53: نتایج رسمی شمارش آرای انتخابات مجلس در خراسان شمالی

ار شمارش آرا ۱۶۵۰ صندوق اخذ رای درخراسان شمالی به پایان رسید و نتایج قطعی آن اعلام شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی و منابع موثق نتایج قطعی سه حوزه اصلی انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و حوزه انتخابیه مشترک قوچان و فاروج به شرح زیر اعلام شد:

در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم:

۱ - آقای علی اکبری با کسب ١٠٣٠٤٦ رای

۲ - آقای علی قربانی با کسب ٩٩٢٠٤ رای

در حوزه انتخابیه شیروان:

۱ - آقای عبدالرضا عزیزی با کسب ۲۷۱۷۹ رای

در حوزه انتخابیه اسفراین:

۱ - هادی قوامی با کسب ۲۴۱۹۵ رای

در حوزه انتخابیه مشترک قوچان و فاروج :

۱ - هادی شوشتری با ۴۱۲۱۷

حائز اکثریت آرا گردیده و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۹ هزار نفر دارای چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات خراسان شمالی حوزه انتخابیه شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم دارای ۵۷۴ هزار و ۶۵۴ نفر جمعیت، حوزه انتخابیه شهرستان شیروان با ۱۶۵ هزار و ۹۳۵ نفر و حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین ۱۳۴ هزار و ۸۸۷ نفرجمعیت است که از این تعداد۴۱۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، ۱۲۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شیروان و ۹۹ هزار نفر در حوزه انتخابیه اسفراین واجد شرایط رای دادن بودند.

طبق آخرین اعلام ستاد انتخابات از مجموع واجدین شرایط رای دادن، ۷۱ درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.


۲۳:۴۷: در هیچ حوزه انتخابیه‌ای صندوق رای به سرقت نرفته است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور هیچ صندوق رایی به سرقت نرفته و برخی خبرها در مورد این اتفاق صحیح نیست.

حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: در برخی حوزه‌های انتخابیه نظیر یاسوج و کوهدشت طرفداران کاندیداها تجمع کرده بودند که شورای تامین در این مناطق تشکیل و موضوع مدیریت شد و قرار شد این موضوعات از طریق قانونی پیگیری شود.

وی افزود: پیش از انتخابات، شورای فضای مجازی تشکیل شد و این شورا به این نتیجه نرسید که محدودیتی اعمال شود.


23:32: نتایج نهایی انتخابات خبرگان تهران متعاقبا اعلام خواهد شد

ستاد انتخابات کشور در توضیح اطلاعیه شماره ۵۸ اعلام کرد: لیست اعلام شده مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران، نتایج صندوق‌های اخذ رأی شمارش شده تاکنون است و نتایج آرای نهایی این حوزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است در اطلاعیه شماره ۵۸ هیچ اشاره‌ای به نهایی بودن نتایج خبرگان استان تهران نشده است.


۲۳:۲۵: انتخابات در ملایر به دور دوم کشیده شد

‌ستاد انتخابات شهرستان ملایر پس از ساعت‌ها شمارش آراء مأخوذه، نتایج آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر اعلام کرد.

بنا بر اعلام نهایی ستاد انتخابات شهرستان ملایر از ۱۹۲ صندوق رأی و مجموع ۲۱۴ هزار و ۳۶۱ رأی مأخوذه در نهایت «محمد کاظمی» با ۴۵ هزار ۲۸۲ رأی از آرای ۱۳۹ هزار و ۹۵۶ شرکت‌کننده از حوزه انتخابیه ملایر و کسب ۳۲ درصد از آراء به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

«احد آزادیخواه» با کسب ۲۹ هزار و ۸۷۲ رأی و «علیرضا امامی » با کسب ۲۱ هزار و ۳۲ رأی راهی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

گفتنی است؛ کل آراء مأخوذه و براساس شمار آرای کسب شده به ترتیب زیر شامل محمد کاظمی با ۴۵ هزار و ۲۸۲ رأی، احد آزادیخواه با ۲۹ هزار و ۸۷۲ رأی، علیرضا امامی با ۲۱ هزار و ۳۲ رأی، علی‌نعمت چهاردولی با ۱۹ هزار و ۲۷۹ رأی، علیرضا تکلو با ۱۳ هزار و ۸۷۴ رأی، حسن ونایی با ۱۳ هزار و ۲۱۷ رأی، احمد آریایی‌نژاد با ۱۱ هزار و ۸۶۷ رأی و رضا کرمی با ۱۰ هزار و ۷۱۵ رأی است.

همچنین علی حسین‌خانی با ۵ هزار و ۳۳۹ رأی، اکبر فراهانی با ۴ هزار با ۵۷۷ رأی، خیراله مقنی با ۴ هزار و ۴۱۵ رأی، مرتضی سلطان‌محمدی با ۳ هزار و ۶۶۹ رأی، محمدحسین جلیلی با ۳ هزار و ۳۳۷ رأی، علی‌محمد بیات با ۳ هزار و ۲۷۶ رأی، علی صیادی با دو هزار و ۱۴۶ رأی، مجید قدیمی با دو هزار و ۳۶ رأی، ،عباس نعمتی با هزار و ۷۳۵ رأی، عیسی ترکمن با هزار و ۶۷۱ رأی، فتح‌اله ملکی با هزار و ۵۸۰ رأی، معصومه ترکاشونددهنو با هزار و ۴۲۰ رأی، رحمت‌اله ترکاشوند با هزار و ۳۷۴ رأی، مجتبی محمدی با هزار و ۲۵۰ رأی، مهدیه نامدارکندهلانی با هزار و ۱۲۰ رأی و عصمت توتونچی با هزار و ۸۴ رأی در رده‌های بعدی جای دارند.

سعید تیموری با هزار و ۴۹ رأی، محمدقاسم سیاوشی با هزار و ۳۶ رأی، مریم برزگر زندی۹۷۱ با رأی، حمید هنرجو با ۹۳۲ رأی،حمید ایرانشاهی با ۷۵۸ رأی، محمد احمدوند با ۷۳۲ رأی، احمدشایگان با ۶۵۸ رأی، مهدی سجادی با ۵۸۶ رأی، سهیلا مهاجری‌خامنه با ۵۰۳ رأی، احمدرضا اکبری‌فرد با ۴۹۸ رأی، مهدیه اقبال‌احمدی با۳۸۳ رأی، سیدحسین شیخ‌الاسلامی با ۲۰۱ رأی، حمیدرضا احمدی با ۱۸۸ رأی، رضا طاهری با ۱۸۰ رأی، مهدی قهری با ۱۵۹ رأی، محمد ابراهیمی‌پور با ۱۴۸ رأی، قاسم فتحعلیان با ۱۱۸ رأی و بهمن کاکاوند با ۹۴ رأی در رده‌های انتهایی قرار دارند.


23:23: آرایش سیاسی کاندیداهای راه یافته به بهارستان

سهم‌بندی گروه‌های سیاسی در میان کاندیداهای راه یافته به بهارستان در حوزه استان خراسان رضوی مشخص شد.

از 10 حوزه انتخابیه استان خراسان رضوی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در مرحله اول تکلیف انتخابات آنها مشخص شده 12 نفر به بهارستان راه یافتند.

از این تعداد طبق لیست‌های دو جناح سیاسی کشور که پیش از انتخابات منتشر شد، دو نفر متعلق به اصولگرایان(دهقان و قاضی‌زاده) و هفت نفر متعلق به اصلاح‌طلبان(گرمابی، سبحانی‌فر، شوشتری، نگهبان سلامی،بنیادی، حاتمیان، رحیمی جهان آبادی) هستند و سه کاندیدا (مقصودی، بنایی و چنارانی) نیز مستقل محسوب می‌شوند.

اسامی این افراد و حوزه انتخابیه آنان به شرح ذیل است:

حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، رضویه و احمدآباد؛ احسان قاضی زاده(اصولگرا)

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان؛ حمید بنایی (مستقل)

حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه؛ حمید گرمابی(اصلاح‌طلب)-هاجر چنارانی(مستقل)

حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار؛ محمود نگهبان‌سلامی (اصلاح‌طلب)

حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز؛ جلیل رحیمی‌جهان آبادی(اصلاح‌طلب)

حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد؛ بهروز بنیادی(اصلاح‌طلب)

حوزه انتخابیه قوچان و فاروج؛ هادی شوشتری(اصلاح‌طلب)

حوزه انتخابیه چناران و بینالود؛ محمد دهقان(اصولگرا)

حوزه انتخابیه درگز؛ عبدالله حاتمیان(اصلاح‌طلب)

حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای؛ حسین مقصودی(مستقل)-رمضانعلی سبحانی‌فر (اصلاح‌طلب)


۲۳:۲۱: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو بیشترین رای را کسب کرد

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو "حشمت‌الله فلاحت پیشه" با کسب بیشترین آراء راهی مجلس شورای اسلامی شد.

افشین کریمی اشاره به اینکه رقابت اصلی در این شهرستان بین "حشمت‌الله فلاحت پیشه" و " علی جلیلیان" بود، اظهار کرد: این دو کاندیدا به ترتیب حدود ۵۱ هزار رای و ۴۴ هزار رای کسب کردند و حشمت الله فلاحت پیشه از حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو راهی بهارستان شد.

وی ادامه داد: "علی صابری" و "اکبر جوهری" نیز به ترتیب حدود ۵۰۰۰ و ۳۰۰۰ رای کسب کردند و نفر سوم و چهارم شدند و سایر کاندیداها نیز رای کمتری به دست آوردند.

فرماندار اسلام آبادغرب با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو واجد شرایط رای دادن بودند، از مشارکت ۷۶ درصدی مردم در این حوزه انتخابیه در انتخابات خبر داد.

به گفته این مسئول، در این حوزه انتخابیه ۹ نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند.


23:15: خبرگزاری تسنیم: در حالی که شیوه اطلاع‌رسانی وزارت کشور حاکی از آن بود که نتیجه انتخابات خبرگان تهران نهایی شده است، مسئولان وزارت کشور می‌گویند این خبر هنوز حاوی نتیجه نهایی نیست.


۲۳:۰۹: اعلام نتایج انتخابات مجلس در تبریز

نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر از مجموع ۷۵۹ هزار و ۲۶۶ رای ماخوذه و ۷۲۰ هزار و ۴۲۲ رای صحیح به شرح زیر است:

۱- مسعود پزشکیان با ۲۶۱۳۹۴ رای

۲- احمد علیرضا بیگی با ۲۳۵۱۹۶ رای

۳- محمدحسین فرهنگی با ۱۴۳۲۹۰ رای

۴- زهرا ساعی با ۱۱۴۲۶۳ رای

۵- علیرضا منادی با ۱۱۳۵۶۵ رای

۶- اسماعیل سعیدی با ۱۰۵۳۶۷ رای

۷- میر علی اصغر الموسوی با ۱۰۲۱۷۹ رای

۸- محمدرضا تاج الدینی با ۹۸۵۰۰ رای

۹- بیمقدار با ۹۶۲۳۱ رای

۱۰- عباس عباسزاده با ۸۸۸۱۷ رای

بر اساس این آمار، آقایان مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی با کسب اکثریت آرا در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و بقیه ۸ کاندیدا برای کسب ۴ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.

این گزارش می افزاید، آقایان فرهنگی، سعیدی و تاج الدینی از ائتلاف اصولگرایان، آقایان الموسوی و بیمقدار و عباس زاده و خانم ساعی از ائتلاف اصلاح طلبان و منادی نیز بصورت مستقل به مرحله ی دوم راه یافته است.


23:07: نتایج نهایی حوزه انتخابیه کرج/ اکبریان و کولیوند دوباره به بهارستان رفتند

اکبریان و کولیوند نمایندگان فعلی حوزه انتخابیه کرج، فردیس ، اشتهارد و بخش آسارا با رای دوباره مردم در مجلس ماندنی شدند.

ایرانی فرماندار کرج و رئیس حوزه انتخابیه مرکز استان البرز با اعلام این خبر گفت: عزیز اکبریان با 148218 و کسب 24 ممیز 7 صدم درصد آرا به عنوان نفر نخست از این حوزه انتخابیه راهی مجلس شد.

بر این اساس محمد جواد کولیوند نیز با 143434 رای و کسب 25ممیز 88درصد آرا به عنوان نفر دوم از این حوزه انتخابیه به مجلس راه یافت.

بر اساس اعلام فرماندار کرج و رئیس حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس وبخش آسارا کل آراء ماخوذه در این حوزه انتخابیه 629104 رای وتعداد آراء صحیح 554065 رای است.

بر این اساس نفرات سوم وچهارم در این حوزه انتخبیه که از راهیابی به مجلس بازماندند آقایان ناصر حاجیان مطلق با 106951 رای و غدیر مهدوی با 96831 را هستند.


۲۲:۵۰: تکلیف آراء بم، شهرکرد و بهشهر تعیین شد

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه تکلیف آرای مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای آرای بم، شهرکرد، شبستر، بستان آباد، فلاورجان و بهشهر را مشخص کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح ماخوذه در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر می باشد:

۱- در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر آقای حبیب الله نیک زاده پناه از مجموع ۱۳۹۴۲۷ آرای صحیح ماخوذه۷۲۹۸۵ رای.

۲- در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه آقای عبدالکریم حسین زاده از مجموع ۱۱۸۶۲۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۶۱۹۷۲ رای.

۳- در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان آقای اردشیر نوریان از مجموع ۱۵۲۰۵۰آرای صحیح ماخوذه با کسب ۴۲۱۵۲ رای.

۴- در حوزه انتخابیه شبستر از مجموع۷۶۲۲۵ آرای صحیح ماخوذه خانم معصومه آقاپورعلیشاهی با کسب ۱۲۳۱۴ رای و علی علی لو با کسب ۸۵۱۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

۵- در حوزه انتخابیه بستان آباد آقای محمد وحدتی هلان از مجموع ۶۲۷۲۱ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۰۰۰۶ رای.

۶- در حوزه انتخابیه فلاورجان آقای سید ناصر موسوی لارگانی از مجموع ۹۷۱۷۱ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۵۶۲۰۸ رای.

۷- در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه آقای علی محمد شاعری از مجموع ۱۶۷۶۶۸آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۰۴۰۳ رای.


22:48: «حسینی بوشهری» از استان بوشهر به مجلس خبرگان راه یافت

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری از حوزه انتخابیه بوشهر به مجلس خبرگان راه یافت.

اطلاعیه شماره ۵۴ ستاد انتخابات کشور در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری صادر شد.

بر اساس این اطلاعیه در حوزه انتخابیه استان بوشهر از مجموع ۴۶۷۹۴۵ آرای مأخوذه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با کسب ۳۷۴۱۳۷ رأی حائز اکثریت نسبی آرا شد.


۲۲:۴۵: انتخابات در حوزه میاندوآب و شاهین‌دژ به دور دوم کشیده شد

نتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به دور دوم کشیده شد.

اطلاعیه شماره ۵۳ ستاد انتخابات کشور صادر شد.

در این اطلاعیه اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۱ روز شنبه که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده‌اند، آمده است.

بر اساس این اطلاعیه در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از مجموع ۲۲۱۳۰۱ آرای صحیح مأخوذه آقایان همایون هاشمی با کسب ۵۱۴۸۸ رأی و محمد میرزایی با کسب ۴۹۸۴۶ رأی و جهانبخش محبی‌نیا با کسب ۴۸۱۳۶ رأی و مهدی عیسی‌زاده با کسب ۴۳۴۶۱ رأی به دور دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه سقز و بانه نیز آقای محسن بیگلری از مجموع ۱۴۰۷۰۸ رأی صحیح ماخوذه با کسب ۵۸۶۷۰ رأی به مجلس راه یافت.


22:24: نتایج نهایی انتخابات مجلس در شیراز/ پارسایی و رجبی راهی بهارستان شدند

با اعلام نتایج نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز، بهرام پارسایی و فرج‌الله رجبی راهی بهارستان شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس شامگاه شنبه 8 اسفند در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند، گفت: شمارش آراء دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز ساعتی قبل به پایان رسیده است.

هادی پژوهش‌جهرمی افزود: در این دوره از انتخابات، 603 هزار و 105 رای ماخوذه، شمارش شد که در نهایت، 2 کاندیدا با کسب بیش از 25 درصد آرای ماخوذه، در مرحله اول حد نصاب لازم را برای ورود به مجلس کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: چهار کاندیدا نیز باید در دوره دوم برای 2 کرسی نمایندگی مجلس از شیراز، با یکدیگر رقابت کنند.

پژوهش یادآور شد: آقایان بهرام پارسایی با کسب 198 هزار و 517 رای و فرج‌الله رجبی با کسب 171 هزار و 529 رای موفق به کسب 25 درصد از کل آراء ماخوذه شدند.

وی ادامه داد: آقایان مسعود رضایی با 141 هزار و 804 رای، علی اکبری با 132 هزار و 455 رای، جعفر قادری با 111 هزار و 290 رای و حسین نجابت با 85 هزار و 546 رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

پژوهش اضافه کرد: پس از این افراد، آقایان فریدون عباسی 85 هزار و 307 رای، احمدرضا دستغیب 82 هزار و 411 رای، ابراهیم عزیزی 75 هزار و 792 رای، محمدرضا محمدی‌کشکولی 69 هزار و 299 رای، حسین ذوالانوار 50 هزار و 644 رای، شاهین محمدصادقی 49 هزار و 566 رای و خانم معصومه زارع 40 هزار و 595 رای، کسب کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آقایان مسعود زارعی 25 هزار و 870 رای، ضرغام صادقی 23 هزار و 99 رای، علاء‌الدین کراماتی 23 هزار و 83 رای، کورش زارعی 19 هزار و 645 رای، علی دهقان‌فارسی 14 هزار و 960 رای و جوانشیر کدخداپور 11 هزار و 723 رای کسب کرده‌اند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه شیراز، بیش از 50 درصد واجدین شرایط رای، در انتخابات شرکت کردند.


۲۲:۱۴: آخرین تغییرات در نتایج آرای «خبرگان» تهران

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و محمد آقا امامی به ترتیب حائز اکثریت نسبی آراء در اولین شمارش آرای خبرگان تهران تا این لحظه اعلام شدند.

از مجموع رای شمرده شده در تهران ترتیب آرا به شرح زیر است:

۱- اکبر هاشمی رفسنجانی

۲- حسن روحانی

۳- محمد آقا امامی

۴- محسن قمی

۵ - محمد علی موحدی

۶- قربانعلی دری نجف‌آبادی

۷- سید ابوالفضل میرمحمدی

۸- محمد محمدی نیک

۹- ابراهیم حاج امینی نجف آبادی

۱۰- سیدمحمود علوی

۱۱- احمد جنتی

۱۲- نصرالله شاه‌آبادی

۱۳- محمدعلی تسخیری

۱۴- محسن اسماعیلی

۱۵- محمد یزدی

۱۶- محمدحسن زالی


21:54: نتایج نهایی انتخابات خبرگان در استان گلستان اعلام شد

سید کاظم نورمفیدی و عبدالهادی مرتضوی شاهرودی از استان گلستان به پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

متن اطلاعیه شماره ۵۶ به شرح ذیل است:

در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان از مجموع ۹۱۶ هزار ۳۵۷ آرای صحیح مأخوذه سید کاظم نورمفیدی با کسب ۵۱۴ هزار و ۵۷۲ رای و عبدالهادی مرتضوی شاهرودی با کسب ۳۹۴ هزار ۹۲۰رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند.


۲۱:۳۶: حسینی بوشهری نماینده خبرگان در بوشهر شد

ایت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری نماینده خبرگان رهبری در استان بوشهر شد.

در اطلاعیه شماره ۵۴ ستاد انتخابات کشور آمده است: در حوزه انتخابیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان بوشهر از مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۴۵ رای ماخوذه سید هاشم حسینی بوشهری با کسب ۳۷۴ هزار و ۱۳۷ رای حایز اکثریت نسبی آرا شد.


21:17: نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران اعلام شد

نتایج اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران از مجموع ۱ میلیون و ۲۹۳ هزار ۸۱۷ رای به شرح زیر است:

۱- محمدرضا عارف با ۵۸۷۱۳۳ رای

۲- علی مطهری با ۵۱۵۶۵۴ رای

۳- علیرصا محجوب با ۴۷۰۷۲۲ رای

۴- سهیلا جلودارزاده با ۴۶۴۸۳۸ رای

۵- الیاس حضرتی با ۴۵۱۱۷۱ رای

۶- کاظم جلالی با ۴۳۶۶۹۸ رای

۷- غلامعلی حداد عادل با ۴۳۵۹۷۴ رای

۸- فریده اولاد قباد با ۴۳۳۸۴۲ رای

۹- محمدرضا بادامچی با ۴۳۱۳۸۵رای

۱۰- مصطفی کواکبیان با ۴۲۲۳۵۱ رای

۱۱- سیده فاطمه حسینی با ۴۱۹۳۳۱ رای

۱۲- پروانه سلحشوری با ۴۱۲۴۶۸ رای

۱۳- ابوالفضل سروش با ۴۱۰۲۳۳ رای

۱۴- غلامرضا حیدری با ۴۰۹۴۷۲ رای

۱۵- علی نوبخت حقیقی با ۴۰۷۰۵۷ رای

۱۶- فاطمه سعیدی با ۴۰۵۵۵۱ رای

۱۷- مهدی شیخ با ۴۰۵۳۴۰ رای

۱۸- محمدعلی وکیلی با ۴۰۳۸۴۹ رای

۱۹- بهروز نعمتی با ۴۱۰۷۹۲ رای

۲۰- پروانه مافی با ۴۰۱۴۴۲ رای

۲۱- محمود صادقی با ۴۰۰۴۶۹ رای

۲۲- فاطمه ذوالقدر با ۳۹۵۳۱۳ رای

۲۳- محمدرضا نجفی با ۳۹۱۴۹۵ رای

۲۴- محمدرضا فتحی با ۳۸۷۷۰۲ رای

۲۵- سسید فرید موسوی با ۳۸۷۳۳۸ رای

۲۶- طیبه سیاوشی شاه عنایتی با ۳۸۷۲۴۲ رای

۲۷- احمد مازنی با ۳۸۶۰۴۳ رای

۲۸- داود محمدی با ۳۸۵۶۱۷ رای

۲۹- محسن علیجانی با ۳۸۴۹۶۵ رای

۳۰- علیرضا رحیمی با ۳۸۱۴۲۶ رای

۳۱- عبدالرضا هاشم‌زانی با ۳۷۰۹۹۵ رای

۳۲- مرتضی آقاتهرانی با ۳۶۰۱۳۳ رای

۳۳- سید محمدحسن ابوترابی فرد با ۳۵۲۶۹۵ رای


نتایج انتخابات در آذربایجان‌شرقی به استثنای تبریز اعلام شد

ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نتایج به دست آمده از حوزه‌های انتخابیه استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌کند.

نتایج آرا در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی به نقل از رییس ستاد انتخابات استان به شرح زیر است:

از حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند از مجموع ۶۲ هزار و ۴۸۰ رای ماخوذه و ۶۱ هزار و ۷۱۱ رای صحیح، آقای قلی الله قلی زاده با ۳۶ هزار و ۹۴۶ رای حایز اکثریت آرا شد.

از حوزه انتخابیه مرند و جلفا از مجموع ۱۶۴ هزار و ۶۰۳ رای ماخوذه و ۱۵۸ هزار و ۳۲۴ رای صحیح ، آقایان کریم شافعی با ۲۹ هزار و ۶۷۲ رای و محمد حسن‌نژاد با ۲۹ هزار و ۶۳ رای به دور دوم راه یافتند.

از حوزه انتخابیه شبستر از مجموع ۷۸ هزار و ۸۴۴ رای ماخوذه، ۷۶ هزار و ۲۲۵ رای صحیح، خانم معصومه آقاپور با ۱۲ هزار و ۳۱۴ رای و آقای علی علیلو با ۸ هزار و ۵۱۱ رای به دور دوم راه یافتند.

از حوزه انتخابیه ورزقان از مجموع ۴۹ هزار و ۵۹۴ رای ماخوذه و ۴۹ هزار و ۸۱ رای صحیح، آقای رضا علیزاده با ۱۵ هزار و ۸۹۲ رای حایز اکثریت آرا شد.

از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر از مجموع ۱۵۳ هزار و ۵۶۶ رای ماخوذه، ۱۴۲ هزار و ۵۵ رای صحیح ، آقایان مهدی دواتگری با ۲۹ هزار و ۶۶ رای و محمدعلی حسین‌زاده با ۲۶ هزار و ۵۱۲ رای به دور دوم راه یافتند.

از حوزه انتخابیه بناب از مجموع ۷۷ هزار و ۲۳۷ رای ماخوذه و ۷۴ هزار و ۶۸۸ رای صحیح، آقای ضیاءالله اعزازی با ۲۶ هزار و ۳۸۳ رای حایز اکثریت آرا شد.

در حوزه انتخابیه ملکان از مجموع ۶۶ هزار و ۷۱۷ رای ماخوذه و ۶۷ هزار و ۷۶۱ رای صحیح، آقای سلمان خدادادی با ۳۳ هزار و ۱۳۲ رای حایز اکثریت آرا شد.

از حوزه انتخابیه سراب از مجموع ۷۴ هزار و ۷۶۵ رای ماخوذه و ۷۳ هزار و ۴۹ رای صحیح، آقایان یوسف داودی با ۱۶ هزار و ۲۸۴ رای و مجید نصیرپور سردهایی با ۱۵ هزار و ۱۵ رای به دور دوم راه یافتند.

از حوزه انتخابیه بستان‌آباد از مجموع ۶۴ هزار و ۵۴۸ رای ماخوذه و ۶۲ هزار و ۷۲۱ رای صحیح، آقای محمد وحدتی هلان با ۲۰ هزار و ۶ رای حایز اکثریت آرا شد.

از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق از مجموع ۵۵ هزار و ۵۴۹ رای ماخوذه و ۵۴ هزار و ۷۴۷ رای صحیح، آقای سید حمزه امینی با ۱۵ هزار و ۵۸ رای حایز اکثریت آرا شد.

از حوزه انتخابیه میانه از مجموع ۹۶ هزار و ۹۶۷ رای ماخوذه و ۹۴ هزار و ۵۶۶ رای صحیح، آقایان فردین فرمند با ۲۴ هزار و ۹۹۶ رای و یعقوب شیویاری با ۲۳ هزار و ۹۱۹ رای حایز اکثریت آرا شدند.

از حوزه انتخابیه اهر و هریس از مجموع ۸۶ هزار و ۳۷۴ رای ماخوذه، ۷۹ هزار و ۸۹۳ رای صحیح و آقایان بیت‌اله عبدالهی با ۱۷ هزار و ۷۲ رای و مهدی حسینیان سراجه‌لو با ۱۳ هزار و ۳۴۱ رای به دور دوم راه یافتند.


تغییر فاحش در آرایش سیاسی مجلس دهم

طی اطلاعیه وزارت کشور نتیجه انتخابات در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه کشور مشخص شده است که با احتساب آمار این حوزه‌ها، آرایش سیاسی مجلس دهم تغییری زیادی خواهد کرد.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات، تنها در سه حوزه از پانزده حوزه اعلام شده نمایندگان دوره قبل مجلس توانستند وارد خانه ملت شوند.

از سویی دیگر هفت نامزد از لیست اصلی اصولگرایان و چهار نفر از لیست اصلی اصلاح‌طلبان وارد مجلس دهم شده‌اند.

اصولگرایان به خاطر تعدد نامزد در برخی حوزه‌ها نامزد معرفی نکردند. در میان اصلاح‌طلبان نیز گزینه‌هایی بودند که چون تاخیر طولانی در تایید صلاحیت آنان به وجود آمده بود در لیست اصلاح‌طلبان قرار نگرفته بودند.

تا این لحظه هیئت نظارت بر انتخابات، تکلیف نهایی سی و چهار حوزه نمایندگی مجلس را اعلام کرده است که بر این اساس از این سی و چهار نفر، هشت نفر افرادی بودند که مورد حمایت مستقیم گروه‌های اصلاح‌طلب (لیست امید) قرار داشتند و چهارده نفر نیز در لیست اصلی اصولگرایان قرار گرفته بودند.

تنها یازده نماینده مجلس پیشین در این دوره توانسته‌اند رای خود را تکرار کنند. به این ترتیب تا اینجا سی و دو درصد نمایندگان مجلس گذشته در این دوره نیز حضور دارند. در دو ستون آخر نمایندگان دوره نهم و وضعیت آن‌ها در مجلس فعلی با رنگ سبز (حضور دوباره) و زرد (عدم حضور) مشخص شده است.

در سه ستون سمت راست اسامی این نمایندگان را می‌بینید. رنگ سبز به معنای اصلاح‌طلب بودن، رنگ نارنجی به معنای اصولگرا بودن و رنگ بنفش به نیروهای مستقل اختصاص یافته است که گرایش‌های کمرنگ سیاسی دارند اما این افراد عموما سعی در برقراری رابطه نزدیک با دولت خواهند داشت.

جدول زیر که همچنان در حال به روز رسانی است، وضعیت گرایش سیاسی نمایندگان راه یافته به مجلس دهم و نمایندگان مجلس دهم را نشان می‌دهد:


اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان

اخبار لحظه به لحظه از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان


18:58: ناصربخت: تخلفات انتخاباتی نداشتیم

علی‌اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات تهران در گفت‌وگویی در تشریح آخرین وضعیت شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: از اقصی نقاط حوزه انتخابیه صورت جلسات به مرور وارد سامانه می‌شود و طبیعی است که تا وقتی کل نتایج وارد سامانه نشوند، ارائه نتیجه و اعلام نتایج بر اساس حدس و گمان میسر نیست.

وی ادامه داد: آنچه مشخص شده این است که کار شمارش بخش قابل توجهی از آرا صندوق‌های خبرگان رهبری در حال اتمام است و در هشت حوزه فرعی هم کار تنظیم صورتجلسه آن صورت گرفته است.

ناصربخت تصریح کرد: در ارتباط با صندوق‌های مجلس شورای اسلامی نیز به همین صورت است و حدود بیست درصد از صندوق‌ها شمارش شده و ان‌شالله باید صورتجلسه تجمیع شود تا کار اعلام نتایج صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی دریافت کرده‌اید یا خیر، اظهار داشت: تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی نداشتیم اما به موجب ماده 68 انتخابات مجلس، آن دسته از داوطلبانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند می‌توانند ظرف دو روز پس از اعلام نتایج در محل فرمانداری شکایت کنند و ظرف یک هفته به شکایات این افراد رسیدگی می‌شود.

ناصربخت درمورد نحوه واجد شرایط بودن شکایت نیز گفت: به موجب تبصره دو فصل هشتم ماده 68 قانون انتخابات شکایت هایی قابل رسیدگی هستند که مشخصات شاکی و یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل و اصل امضای شاکی را داشته باشند

رئیس ستاد انتخابات تهران در مورد زمان اعلام نتایج مجلس خبرگان نیز گفت: امیدواریم تا پایان امشب نتایج این انتخابات را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز آموزشی از جمله مدارس شهرستان‌های تهران باز است، خاطرنشان کرد: کار شمارش آرا در مدارس ادامه دارد و برای این کار مکان‌هایی در داخل مدارس مشخص شده است.


۱۸:۳۳: هاشمی رفسنجانی از ستاد انتخابات بازدید نکرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد حضور و بازدید از ستاد انتخابات کشور را داشت، بعد از چند دقیقه توقف در مقابل ساختمان وزارت کشور از تصمیم خود منصرف شد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد حضور و بازدید از ستاد انتخابات کشور را داشت، بعد از چند دقیقه توقف در مقابل ساختمان وزارت کشور از تصمیم خود منصرف شد و به سمت منزلش حرکت کرد.

این در حالی است که تیم حفاظت هاشمی‌رفسنجانی در مقابل ساختمان وزارت کشور حاضر بودند.


18:21: شمارش آرای مجلس شورای اسلامی در تهران آغاز شد

مقیمی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: ترتیب شمارش آرا به این شکل بوده که ابتدا مجلس خبرگان شمارش می‌شود و سپس مجلس شورای اسلامی و بر اساس همین ترتیب شمارش آرای تهران در برخی شعب رای‌گیری آغاز شد.


۱۷:۵۷: نمایندگان زاهدان، سپیدان و لاهیجان مشخص شد/ انتخابات در اردل به دور دوم کشیده شد

براساس اطلاعیه شماره ۵۱ ستاد انتخابات کشور نماینده حوزه انتخابیه سلماس مشخص شد.

مستقر در وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره ۵۱ به شرح ذیل است:

در حوزه انتخابیه زاهدان از مجموع ۲۲۳ هزار ۲۶۲ رای آرای صحیح مأخوذه علیم یارمحمدی با کسب ۹۸ هزار ۱۹۱ رأی و حسینعلی شهریاری با کسب ۸۶ هزار و ۹۸ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

همچنین سیدعلاءالدین خادم درحوزه انتخابیه سپیدان از مجموع ۷۷ هزار ۴۰۲ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۳۷ هزار ۷۷۷ رأی موفق به ورود به بهارستان شد.

در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل نیز ذبیح نیک فر لیالستانی از مجموع ۹۱ هزار ۸۶۰ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۴۷ هزار و ۳۴۱ رأی به خانه ملت راه یافت.

در حوزه انتخابیه رودسر و املش از مجموع ۱۰ هزار و ۸۸۴ آرای صحیح مأخوذه اسدالله عباسی با کسب ۴۰ هزار و ۳۴۵ رأی موفق به ورود به مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین درحوزه انتخابیه نیریز و استهبان از مجموع ۹۸ هزار و ۷۳۳ آرای صحیح مأخوذه اصغر مسعودی با کسب ۱۸ هزار و ۳۵۴ رأی و فرهاد طهماسبی با کسب ۱۶ هزار ۳۳۰ رای به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه اسفراین نیز هادی قوامی از مجموع ۷۱ هزار ۶۰۸ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۲۴ هزار و ۱۹۵ رأی موفق به ورود به مجلس شد.

در حوزه انتخابیه تفت و میبد نیز کمال دهقانی فیروزآبادی از مجموع ۶۸ هزار ۳۳۴ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۲۷ هزار و ۴۸۰ رأی به خانه ملت راه یافت.

در حوزه انتخابیه لردگان نیز محمد خالدی سردشتی از مجموع ۱۲۷ هزار ۵۴۷ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۳۸ هزار و ۷۵۱ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در حوزه انتخابیه کرمان و راور نیز از مجموع ۳۰۶ هزار ۹۳۴ آرای صحیح مأخوذه محمدرضا پورابراهیمی داورانی با کسب ۱۵۷ هزار و ۴۵۰ رأی و محمدمهدی زاهدی با کسب ۱۰۸ هزار و ۳۱۶ رای موفق به ورود به مجلس شدند.

در حوزه انتخابیه تربت‌جام و تایباد و باخزر نیز جلیل رحیمی جهان‌آبادی از مجموع ۱۹۹ هزار ۷۳۴ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۱۰۸ هزار و ۹۳۴ رأی به خانه ملت راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار نیز از مجموع ۱۵۱ هزار ۲۷۱ آرای صحیح مأخوذه علی کاظمی باباحیدری با کسب ۲۱ هزار و ۹۵۶ رأی و قدرت الله حمزه شلمزاری با کسب ۱۸ و ۱۹۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.


17:38: پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شیراز

چهار نفر از کاندیداهای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز به دور دوم رفتند.

انتخابات در حوزه انتخابيه شهرستان شيراز به دور دوم كشيده خواهد شد.

بر این اساس مسعود رضائي (اصلاح طلب)، علي اكبري(اصلاح طلب)، جعفر قادري(اصولگرا) و سيد احمدرضا دستغيب(اصولگرا) در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شيراز بر سر ۲ كرسي با يكديگر رقابت خواهند كرد.

قبل از این بهرام پارسایی(اصلاح طلب) با بیش از ۲۰۰ هزار رای و فرج الله رجبی(اصلاح طلب) با بیش از ۱۹۰ هزار رای به عنوان نمایندگان شیراز معرفی شده بودند.

به این ترتیب دو نماینده اصلاح طلب مستقیما به مجلس راه یافتند و دو نماینده دیگر لیست اصلاح طلبان به دور دوم رسیدند.


۱۷:۲۶: آیت الله هاشمی در صدر آرای خبرگان تهران

از مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۸۳ رای ماخوذه انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی حائز اکثریت آراء شدند.

اطلاعیه شماره ۵۰ ستاد انتخابات کشور صادر شد.

بر اساس این اطلاعیه در حوزه انتخابیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان تهران از مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۸۳ آرای مأخوذه آقایان به ترتیب زیر حائز اکثریت نسبی آرا شدند:

۱ـ اکبر هاشمی بهرمانی با کسب ۶۹۲۲۴۸ رأی

۲ـ حسن روحانی با کسب ۶۵۲۷۹۲ رأی

۳ـ محسن قمی با کسب ۶۲۳۳۶۹ رأی

۴ـ محمد آقا امامی با کسب ۶۰۹۰۱۱ رأی

۵ـ محمدعلی موحدی با کسب ۵۶۰۵۲۹ رأی

۶ـ قربانعلی دری نجف‌آبادی با کسب ۵۳۰۹۷۷ رأی

۷ـ محمد محمدی نیک با کسب ۵۱۰۹۸۰ رأی

۸ـ سید ابوالفضل میرمحمدی با کسب ۵۰۳۷۹۵ رأی

۹ـ ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی با کسب ۸۴۱۶۵۷ رأی

۱۰ـ احمد جنتی با کسب ۴۷۶۱۱۷ رأی

۱۱ـ سید محمود علوی با کسب ۴۶۳۹۶۶ رأی

۱۲ـ محمد یزدی با کسب ۴۴۰۱۸۵ رأی

۱۳ـ نصرالله شاه‌آبادی با کسب ۳۶۱۲۱۷ رأی

۱۴ـ محمدعلی تسخیری با کسب ۳۵۲۲۲۸ رأی

۱۵ـ محسن اسماعیلی با کسب ۳۵۱۷۲۱ رأی

۱۶ـ تقی مصباح با کسب ۳۳۶۸۴۳ رأی

۱۷- محمدحسن زالی با کسب ۳۲۲۶۷۶ رأی

۱۸- محمدباقر باقری با کسب ۳۱۹۲۲۲ رأی

۱۹- علی پورمومن با کسب ۳۱۳۳۷۳ رأی

۲۰- سیدهاشم دطحایی با کسب ۳۱۲۰۲۶ رأی

۲۱- غلامرضا مصباحی مقدم با کسب ۳۰۱۹۰۴ رأی

۲۲- علیرضا اعرافی با کسب ۲۹۸۶۱۶ رأی

۲۳- عباسعلی اختری با کسب ۲۹۲۹۳۸ رأی

۲۴- سیدمحمدرضا مدرسی مصلی با کسب ۲۷۵۴۹۸ رأی

۲۵- سیدمحمدسجاد عطاآبادی با کسب ۲۶۹۷۷۸ رأی

۲۶- سیدمحمدعلی امین با کسب ۱۱۶۷۶۵ رأی

۲۷-سیدهاشم حمیدی با کسب ۸۶۸۹۲ رأی

۲۸- سیدحامد طاهری با کسب ۵۵۸۶۴ رأی


16:33: شورای نگهبان: انتشار مستندات شعب اخذ رای تخلف است

شورای نگهبان اعلام کرد که انتشار صورت جلسه‌ها و مستندات شعب اخذ رای تخلف محسوب می‌شود.

شورای نگهبان ضمن تقدیر و تشکر از فعالان رسانه‌ای برای پوشش هرچه بهتر حضور باشکوه ملت عزیز ایران در انتخابات هفتم اسفند اعلام کرد:‌ انتشار صورت جلسه‌ها و مستندات شعب اخذ رای تخلف محسوب می‌شود و ممکن است زمینه طمع‌ورزی رسانه‌های بگیانه را مهیا سازد.

همچنین مجددا تاکید می‌شود در ارائه نتایج انتخابات تنها به منابع رسمی و معتبر استناد گردد تا نتایج انتخابات در حماسه باشکوه ملت عزیز ایران با شفاف‌ترین تصویر گزارش شود


۱۶:۱۸: نتایج شمارش آرا در ۱۱ حوزه انتخابیه خراسان رضوی

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی نتایج آرا در یازده حوزه انتخابیه خراسان رضوی را اعلام کرد.

مسعود محولاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازده حوزه انتخابی خراسان رضوی به شرح زیر اعلام شد:

در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه: از مجموع ۱۳۸ هزار و ۴۶۸ رای ماخوذه احسان قاضی‌زاده با کسب ۳۶ هزار و ۴۶۴ رای به عنوان منتخب مردم برگزیده شد.

در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان از مجموع ۷۲ هزار و ۲۶۹ رای ماخوذه حمید بنایی با کسب ۱۹ هزار و ۹۰۱ رای به عنوان نماینده مردم برگزیده شد.

در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۹۸۵ رای ماخوذه حمید گرمابی با کسب ۷۵ هزار و ۳۴۲ رای و هاجر چنارانی با ۷۴ هزار و ۷۵ رای انتخاب شدند.

در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار از مجموع ۱۱۴ هزار و ۴۳۷ رای ماخوذه محمود نگهبان سلامی با کسب ۴۴ هزار و ۳۷۹ رای انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز از ۲۰۵ هزار رای ماخوذه جلیل رحیمی جهان‌آبادی با ۱۰۷ هزار و ۹۴۷ رای انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد از مجموع ۱۶۵ هزار و ۵۶۳ رای ماخوذه بهروز بنیادی با ۴۸ هزار و ۶۶۰ رای راهی بهارستان شد.

در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج از ۱۲۱ هزار و ۱۲۶ رای، هادی شوشتری با ۴۱ هزار و ۲۱۷ رای منتخب مردم این منطقه شد.

در حوزه انتخابیه چناران و بینالود مجموع آرای ماخوذه ۱۲۶ هزار و ۱۸۹ رای بود که محمد دهقان با ۳۹ هزار و ۶۲ رای به بهارستان راه پیدا کرد.

در حوزه انتخابیه درگز از ۴۲ هزار و ۵۸۸ رای ماخوذه ۱۱ هزار و ۸۸۰ رای به عبدالله حاتمیان رسید. تا وی نماینده جدید مردم این حوزه انتخابیه باشد.

در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای از ۲۴۱ هزار رای ماخوذه حسین مقصودی با ۱۰۳ هزار و ۶۱۹ رای و رمضان علی سبحانی‌فر با ۷۵ هزار و ۱۲۲ رای راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه انتخابات بین سعید باستانی و ابوالقاسم خسروی به دور دوم کشیده شد.


16:17: حاتمیان نماینده درگز شد

نماینده مردم درگز در دهمین مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

براساس اعلامیه فرمانداری شهرستان درگز از کل آرای ماخوذه صحیح شهرستان درگز عبدالله حاتمیان با 11 هزار و 880 رای حائز اکثریت آرا برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی دوره دهم شد.

همچنین حسن رزمیان مقدم با کسب 9956 رای و حسین محمدزاده با کسب 9162 رای پس از وی به ترتیب آرای بیشتر را کسب کردند، اما از رسیدن به بهارستان بازماندند.

در انتخابات خبرگان رهبری درگز آیت‌الله هاشمی شاهرودی با 19 هزار و 794 رای، آیت‌الله حسن عالمی با 18 هزار و 818 رای، آیت‌الله سیداحمد حسینی با 17 هزار و 755 رای، سیداحمد علم‌الهدی با 17 هزار و 479 رای، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی با 14 هزار و 176 رای و آیت‌الله علی قربانی با 12 هزار و 606 رای اکثریت آرا را برای ورود به مجلس خبرگان کسب نمودند.

مرتضی حمیدی، فرماندار درگز، پس از اعلام نتیجه انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در فضایی بدون هرگونه تنش و در کمال صحت و سلامت برگزار شد.


۱۶:۱۷: کاظمی نماینده پلدختر در مجلس دهم

‌فرماندار پلدختر از مشخص شدن نماینده این شهرستان در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد.

نورالدین درمنان اظهار کرد: بیشترین آرا در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان را سید حمید کاظمی کسب کرد و به عنوان نماینده این حوزه مشخص شد.

وی درباره مشارکت مردم پلدختر در این انتخابات بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوب بود و بالای ۹۰ درصد مردم این حوزه انتخابیه مشارکت داشته‌اند.

درمنان با تمجید از حضور و مشارکت مردم گفت: خوشبختانه مردم بار دیگر با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی حماسه خلق کرده و وفاداری خودشان را به نظام و انقلاب نشان دادند.


16:16: اعلام نتایج شمارش آراء انتخابات مجلس در حوزه تفت و میبد

بر اساس آمار نهایی حوزه انتخابیه تفت و میبد، از بین داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دکتر "کمال دهقانی فیروزآبادی" در کسب آراء مردم در این حوزه، پیشتاز است و "قاسم روان‌بخش"، "حمیدرضا امینی" و "غلامعلی مدیح" در رده‌های بعدی قرار دارند.

مردم شهرهای تفت و میبد، هفتم اسفندماه 1394 در حالی برای شرکت در دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند که باید از بین 12 نامزدهای نهایی یک نفر را برای کرسی نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کردند.

در مجموع تعداد برگ‌های تعرفه مصرف‌شده 72 هزار و 726 برگ است و آراء کل برگ‌های رأی صحیح 68 هزار و 334 عدد بوده است.

آراء نامزدهای انتخاباتی در این حوزه هم به ترتیب اکثریت آراء شامل کمال دهقانی فیروزآبادی با 27480 رأی، قاسم روان‌بخش با 20356 رأی، حمیدرضا امینی با 3902 رأی، غلامعلی مدیح با 3824 رأی، حمیدرضا تقوی با 3110 رأی، سید حسن موسوی میبدی با 2285 رأی، نایب علی خلیلی با 2098 رأی، محمود حاجیان نصرآبادی با 1821 رأی، سید ناصر امامی میبدی با 1286 رأی، محسن دهقانپور فرا شاه با 751 رأی، محمدمهدی اسلامی با 642 رأی و معصومه مقیمی فیروزآباد با 640 رأی بوده است


۱۶:۱۵: آرای قطعی در شرق مازندران و آمل

آرای قطعی انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در شرق مازندران اعلام شد «شاعری» برای نخستین بار به بهارستان راه یافت.

«سیدخالق سجادی» رئیس حوزه انتخابیه شرق مازندران از آرای قطعی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در شرق مازندران خبرداد و گفت: «علی محمد شاعری» در این انتخابات به‌عنوان منتخب مردم شرق مازندران به مجلس راه یافت.

وی افزود: پس از شمارش آرا شاعری با ۷۰هزار و ۴۰۳ رأی منتخب مردم شرق مازندران شد،«سیداحمد میری‌قلعه‌سری» ۳۸ و ۶۴۱ رأی دوم شد،«احمدعلی مقیمی» ۲۲هزار و ۵۰۱ رأی و «علی‌اصغر شفیعی‌خورشیدی» ۹هزار و ۴۵۱ رأی را کسب کرد.

این مسئول تصریح کرد: ۱۷۵ هزار و ۹۵۳ رأی کل آرای مأخوذه شرق مازندران است و تعداد آرای باطله نیز ۸هزار و ۳۰۵ است که از واجدین شرایط شرق مازندران به میزان ۲۲۵هزار و ۲۰۰ نفر حاصل شده است.

وی یادآور شد: در انتخابات مجلس خبرگان نیز ۷۶هزار و ۱۲۳ رأی آرای صحیح و ۹هزار و ۱۴۰ رأی باطله حاصل شد که براساس این آرا آیت‌الله «طبرسی» با ۵۱هزار و ۵۲۵ رای، آیت‌الله «لاریجانی» با ۳۶هزار و ۶۸۴ رأی،«معلمی» با ۳۳هزار و ۵۳۶ رأی، پیشنمازی با ۲۲هزار و ۱۰۵ رأی، «سیفی کناری» ۲۰هزار و ۵۶۵ رأی،«توکل» ۲۰هزار و ۵۳۹ رأی، «گلی شیردار» ۸هزار و ۵۶۰ رأی منتخب مردم شرق مازندران برای مجلس خبرگان شدند.

«یوسفیان‌ملا» چهارمین بهارستان خود را تجربه می‌کند

براساس آرای ماخوذه شهرستان آمل «عزت‌الله یوسفیان‌ملا» با ۸۴هزار و ۴۵۳ رأی برای چهارمین بار متوالی نماینده مردم آمل شد و رضا حاجی‌پور با ۳۳هزار و ۱۳۷ رأی به‌عنوان نفر دوم انتخاب شد.

براساس آرای مردم آمل،«سیدعبدالله حسینی» با ۲۲ هزار و ۶۹۷ رأی نفر سوم شد و «سیدضیاالدین کاظمی‌دینان» نیز ۱۶هزار و ۱۲۲ رأی را کسب کرد.


16:14: هادی شوشتری نماینده منتخب مردم فاروج و قوچان شد

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: با کسب اکثریت آراء، "هادی شوشتری" نماینده منتخب مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی شد.

محمد رحیم نوروزیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان فاروج و قوچان به ترتیب بیشترین آراء را "هادی شوشتری" و "عباسعلی رستمی‌ثانی" کسب کردند.

وی افزود: در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مردم شهرستان فاروج بیشترین رأی را به "آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز"، "علی محمدی خراسانی" و "حمید حوالی شهریاری" دادند.


۱۶:۱۲: تایید نهایی نتایج انتخابات منوط به تایید صحت انتخابات

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: تایید نهایی نتایج انتخابات منوط به تایید صحت و اعتبار انتخابات در حوزه انتخابیه است.

سیامک ره‌پیک اظهار کرد: پیش از پایان مهلت اخذ رأی، شمارش آرا بر اساس تشریفات قانونی شروع شد و ناظران شورای نگهبان در فرآیند شمارش آراءنظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان کمتر بود، شمارش آراء به پایان رسیده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: طبق مقررات قانونی در هر شعبه‌ای که شمارش آراء به اتمام می‌رسد، صورت جلسه بر اساس تفکیک نوع آرا تنظیم و به امضاء مسئولان شعبه می‌رسد.


16:05: وزیر کشور: تنها یکی از افراد در حصر رای داده است

وزیر کشور با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به رسیدن صندوق به محل حصر موسوی، رهنورد و کروبی اعلام کرد:‌‌ همان طور که آقای امیری اعلام کردند گویا در مورد اخذ رای یکی از محصوران رای گیری انجام شده اما در مورد یکی دیگر از این افراد با توجه به اینکه خارج از زمان رای گیری امکان فرستادن صندوق مهیا شده، رای‌گیری انجام نشده است.


۱۵:۴۲: نتایج انتخابات مجلس خبرگان در ۳۰ استان کشور

نتایج انتخابات خبرگان در استان های مختلف کشور، به شرح زیر اعلام می شود.

ردیف

استان

تعداد کرسی

اسامی منتخبان

لیست

۱

کهگیلویه و بویراحمد

۱

سیدشرف‌الدین ملک حسینی

مشترک

۲

بوشهر

۱

سیدهاشم حسینی

مشترک

۳

هرمزگان

۱

سیدروح الله صدرالساداتی

مستقل

۴

خراسان رضوی

۶

سید احمد علم الهدی

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

جامعتین

جامعتین

۵

آذربایجان شرقی

۵

محسن مجتهد شبستری

علی ملکوتی

هاشم هاشم‌زاده هریسی

محدتقی پورمحمدی

جامعتین

مشترک

اعتدال

مشترک

۶

همدان

۲

سیدمصطفی‌موسوی فراز

غیاث‌الدین طه‌محمدی

مستقل

مشترک

۷

سیستان و بلوچستان

۲

عباسعلی سلیمانی

مولوی نذیر‌احمد سلامی

مشترک

مشترک

۸

اصفهان

۵

سیدیوسف‌طباطبایی‌نژاد

مرتضی‌مقتدایی

عبدالنبی‌نمازی

سیدابوالحسن‌مهدوی

عبدالمحمودعبداللهی

مشترک

مشترک

جامعتین

جامعتین

جامعتین

۹

خراسان جنوبی

۱

سیدابراهیم رییس‌الساداتی(رئیسی )

جامعتین

۱۰

قم

۱

محمد دانش‌زاده (مومن )

مشترک

۱۱

گلستان

۲

سیدکاظم نورمفیدی

عبدالهادی مرتضوی شاهرودی

اعتدال و روحانیت

اعتدال و روحانیت

۱۲

خراسان شمالی

۱

حبیب‌الله مهمان نواز

جامعتین

۱۳

سمنان

۱

سیدمحمد شاهچراغ

مشترک

۱۴

خوزستان

۶

محسن حیدری آل‌کثیری

سیدمحمدعلی موسوی

عبدالکریم فراحانی

عباس کعبی‌نسب

محمدحسین احمدی

سیدعلی شفیعی

جامعتین

مشترک

جامعتین

جامعتین

اعتدال

مشترک

۱۵

مرکزی

۲

محسن اراکی

کاظم سپاسی آشتیانی

جامعتین

مستقل

۱۶

یزد

۱

ابوالقاسم وافی

مشترک

۱۷

مازندران

۴

نورالله طبرسی

صادق اردشیر لاریجانی

سید رحیم توکل

علی معلمی

مشترک

جامعتین

جامعتین

جامعتین

۱۸

چهارمحال و بختیاری

۱

علیرضا اسلامیان

جامعتین

۱۹

گیلان

۴

علی حسینی اشکوری

زین العابدین قربانی

احمد پروایی

رضا رمضانی

اعتدال و روحانیت

مشترک

مستقل

مشترک

۲۰

کرمانشاه

۲

امان نریمانی

محمود محمدی عراقی

اعتدال

مشترک

۲۱

اردبیل

۲

سید حسن عاملی

سید فخرالدین ننه کران

مشترک

اعتدال

۲۲

آذربایجان غربی

۳

علی اکبر قریشی

عسگر دیرباز

جواد مجتهد شبستری

جامعتین

جامعتین

مستقل

۲۳

فارس

۵

اسدالله ایمانی

علی اصغر دستغیب

احمد بهشتی

جامعتین

اعتدال و روحانیت

مشترک

۲۴

ایلام

۱

سیدمحسن سعیدی گلپایگانی

جامعتین

۲۵

قزوین

۲

علی اسلامی

مجیدتلخابی

جامعتین

اعتدال

۲۶

کرمان

۳

سید احمد خاتمی

محمد بهرامی خوشکار

امان الله علیمرادی

جامعتین

جامعتین

جامعتین

۲۷

کردستان

۲

سید محمد حسینی شاهرودی

ماموستا انور آدمی

جامعتین

مستقل

۲۸

البرز

۲

محسن کازرونی

سید محمدمهدی میرباقری

مشترک

جامعتین

۲۹

لرستان

۲

احمد مبلغی

هاشم نیازی

اعتدال و روحانیت

جامعه روحانیت

۳۰

زنجان

۱

ابوالقاسم دولابی

جامعتین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رییس دولت اصلاحات!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        متاسفانه دکتر روحانی باید فکر به حال دولت خود بکنند/ آرا شکننده و نگران کننده است / به جز تهران اکثریت مطلق با اصول گرایان افراطی است

      • بدون نام

        آخه نماینده متولد 64 ؟!! تجربه اش رو از کجا آورده اون وقت ؟!! باید یه قانون بگذارند زیر 40 سال برای نمایندگی مجلس قبول نکنند .

    • بدون نام

      درود برهاشمی دکتر روحانی دکتر عارف و سید محمد خاتمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درودبرهمشون لایک برشما

      • بدون نام

        احسنت.

    • حسین

      امیدوارم نتیجه کار برای ملت خوب باشه ، به امید پیروزی اصلاحات بر افراطی گری ...

      پاسخ ها

      • sorush

        فکر نمی کنین شما هم از آنطرف افراطی شدین؟مراقب باشید.معنی افراط گرایی یک جاده دو طرفه است!

      • حسین

        سروش عزیز ، افراطی گری یک جاده یک طرفه هست و ابتدا و انتهای آن اصولگرایان ایستاده اند . این رو به راحتی میتونید در جریان های سیاسی ببینید .

      • پوریا

        من خودم یک اصلاح طلب سر سخت هستم ولی متاسفانه بعضی از افراد فقط دم از اصلاح طلبی میزنن و هیچ نمی دونن اولین قانون اصلاح طلبی احترام گذاشتن به تمام عقاید چه از نظر سیاسی چه از نظر مذهبی می باشد

      • مهسا

        آقای پوریا ( دلواپس ) شما قطعا اصلاح طلب نیستی و یک تند رو هستی در لباس اصلاحات ! ما گول این حرف هارو نمیخوریم ! خودتی عزیزم !

        حسین عزیز حرفت کاملا تایید میشه

      • بدون نام

        حسین جون تو افراطی هستی و خبر نداری . چون مدام تو مغز امثال شما کلماتی همچون اعتدال و اصلاحات به عنوان کلمات غیر افراطی و کلمه اصولگرا رو به منزله افراط جا انداختند تا بدون مقاومت و راحت اینها رو سر زبونتون بیارین بدون اینکه کمی هم در موردش فکر کنین و ببینی چرا این طوریه .چرا به کسانی که زیر بار خفت و نوکری دشمن می رند یه جور تو مغز شما تداعی کردند و کسانی که به افتخار مملکت و امنیت و و... مملکت سر تعظیم در مقابل دشمن فرود نمیاره رو افراطی میگن.

      • بدون نام

        مهسا خانم شما به کسبتون برسید کاری به این کارا نداشته باسید!

      • رضا

        اینا راست میگن که اصلاح طلب هستن چون خوب میدونن منظورشون از اصلاحات چیه.
        فقط مردم عزیز هم باید بدونن که اینا عشق به آمریکا رو پشت واژه ی زیبا و عوام فریبانه ی «اصلاحات» پنهان کردن. یه عده از اینا تو ملت پایگاهی ندارن و میخان با حمایت آمریکا به جایی برسن. کور خوندن

      • حسین

        آقا رضا ما اگه تو ملت جایی نداشتیم اینجوری تو دهن یاوه گوها نمیزدیم !

    • نسرین

      تبریک به همه تنگستانی ها ودشتی های عزیزبخاطرحمایت ازاقای شهریاری

    • بدون نام

      خداروشکر که اصولگرایان پیشتازن!!

      پاسخ ها

      • حسین

        با اون همه رد صلاحت تو اصلاحات معلومه که پیشتازین ! کاملا نا برابر و غیر منطقی بود این رقابت ... و گرنه شما بهتر از ما میدونی که ملت اکثریت اصلاح طلب هستند نه اصول گرا و افراطی !

      • بدون نام

        دلت خوش باشه فعلا

      • بدون نام

        بله خوشيم

        به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با شمارش آرای بیش از 40 هزار صندوق اخذ رای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آمار غیررسمی و ابتدایی راه یافتنگان به خانه ملت در حال انتشار است.



        بر اساس آخرین آمار دریافتی از نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابی سراسر کشور، تا کنون قریب 60 درصد راه‌یافتگان قطعی به پارلمان اصولگرا هستند.



        همچنین حدود 30 درصد منتخبان اصلاح‌طلب و اعتدالی و بقیه نیز مستقل هستند که گرایش اکثر آنها به سمت اصولگرایان است.



        در ادامه با مشخص شدن نتایج آمار حوزه های انتخابیه دیگر، آمار ارائه شده تا کنون قابل تغییر خواهد بود.

      • حسن

        پیشتازن؟؟90 درصد خبرگان و 95 درصد مجلس در شهرهای بزرگ رو از دست دادن!!با اینهمه رد صلاحیت!!

      • بدون نام

        حالا که اصلاحات رای نیاورده و نزد مردم محبوبیت نداره حسین جون یه بهونه ای اورده شما به دل نگیرین ،بذارین ایشون دلش به توهماتش خوش باشه.

      • بدون نام

        خدارو صد هزار مرتبه شکر که حتی اینجا هم لایک های اصلاح طلبا بیشتره (^_^)

    • بدون نام

      خیلی گل زده به سرمون توی ریاست جمهوری!!! حالا اومده خبرگانوهم آباد کنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه گلی دوست داری به سرت بزنه؟

      • بدون نام

        آمار بیکاری رسیده به 50% ینی نصف جامعه بیکاااار!
        اوناییم که سرکارن بخورونمیر درمیارن.

      • بدون نام

        این گند از زمان ا.ن به ارث رسید که تورم رو اون همه برد بالا، ارزش پول رو نابود کرد، دانشگاهیان با سواد رو کنار گذاشت و 8 سال اقتصاد رو با خاک یکسان کرد. همیشه کار درست بیشتر از ویران کردن هم نیاز به زمان داره. گندی که تو 8 سال زده شده تو 2 سال جمع که نمیشه هیچ اگه روندش فقط کند بشه یه شاهکاره.

      • بدون نام

        من نگفتم رئیس جمهور قبلی گل کاشته. اییینهمه سرمایه ملی داره به هدر میره و یکی نیست که دل بسوزونه. اینهمه مشکلات داریم بعد آقا رفته پولای آزاد شده امریکارو داده چارتا هواپیمای درب و داغون!

      • بدون نام

        هواپیمای ایرباس با بیشترین ظرفیت رقیب سرسخت بویینگ و از بهترین برندهای دنیاست. درب و داغون اونایی که الان سوار میشیم و اون هواپیماهای آنتونوف که از شوروی سابق خریدیم و تولید کردیم و همشون حتی توی پرواز تست هم سقوط کردند. جان این همه ادم با این هواپیماها از دست رفت و این همه تنها ایرلاین ملی ایران ضرر کرد به خاطر از دست دادن مسافر. بهترین کار رو کردن وگرنه من اطلاع دارم که ایران ایر در شرف ورشکستگی بود و تمام پروازهاش به خاطر استهلاک بالای هواپیماها و تحریم سوخت ضرر بود. اگر کمی در مورد اقتصاد و صنایع بزرگ ایران دغدغه داشته باشید از این کار خوشحال میشدید. عادت کردیم فقط اقتصاد رو در نفت ببینیم و در صورتی که ترکیش ایرلاین و ایرلاین های عربی الان بزرگترینند در دنیا. امیدوارم دوباره ایران ایر هم به روزهای غرورش برگرده.

      • بدون نام

        جالبه بدونی فقط 5% مردم ایران از هواپیما استفاده می کنن. بجای دادن ماهی اونم به یه عده خاص چار نفرو میاورد ماهی گرفتنو یاد جوونا بده. هم اشتغال زایی میشد هم شما سقوط نمیکردی!

      • مهدی

        یک مرد جنگی به از صد هزار

      • بدون نام

        از نظر مسافر 5% اما از لحاظ اشتغال هواپیمایی و و حمل و نقل و صنایع وابسته، افراد زیادی توی این حوزه مشغول هستند. مخصوصن که نیروهای متخصص توی این حوزه جذب میشن مثل خلبان، مکانیک پرواز و غیره. این ماهی گیری دیگه نه؟ چطور اشتغال دو تا خودرو ساز بیخود که نیروهاش می تونند توی هر حوزه دیگه ای مشغول باشند رومی بینید ولی این حوزه رو نمی بینید؟ خدارو شکر که همیشه شاکر این همه لطفش به خودم هستم ما که همیشه بدونه هیچ بند پ صعود کردیم چه در علم، چه در زندگی، چه در معنویت. ولی اگر شما مایلید به حفظ این هواپیماها حتمن یکیش رو براتون نگه می داریم تا دلهره و سقوط رو تجربه کنید بلکه حال آدمایی که توی این شغل هستند یا مسافرانی که خانواده هاشون داغ دیده اند رو درک کنید و انقدر راحت نگید فقط 5% و مرگشون براتون مهم نباشه. الان که سفارش هواپیما بدن یه فرایند حدوداً ده ساله برای ورودشون به ناوگان لازمه. پرداختشم 10 تا 15 تاسال طول میکشه! این کار فوق العاده لازم و آینده نگرانه است و اگر نگرانی لازمه به فکر پولایی باشید که با اختلاس بر باد رفت.

      • بدون نام

        از چی می ترسید که نمیذارید نظری که توش توهینی نیست نشر بشه؟
        بلکه ذهن های باز حرف حق رو می پذیرند و افراد تحصیلکرده که تحلیل درست بلندن بشنوند.
        چقدر باید مردم در جهل بمونند که به نفع یه عده ای بشه و زحمات عده ای دیگه تحقیر بشه؟
        چرا ما باید ملتی بمونیم که همیشه امیر کبیرها و مصدق هاشو بعد از مرگ می شناسه و در زمان حیات تحقیر و ذلیلشون می کنه؟؟
        متاسفم براتون

    • بدون نام

      10:56: گزارش غیررسمی: 60 درصد منتخبان مجلس دهم اصولگرا هستند..........تهران هنوز مونده........اصل كار تهرانه

      پاسخ ها

      • احمدرضا

        جمعیت تهران ، 13 میلیون هست !

        جمعیت ایران ، غیر از تهران ، 65 میلیونه ...

        (جمعیت 79 میلیونی کل ایران )

        نمی دونم با چه منطقی ، تهران رو اصل کار می دونید

      • بدون نام

        اولاً اصولگرایان در تهران هم آراء کافی را کسب خواهند کرد ثانیاً شما با چه دلیل و منطقی میگید اصل کار تهرانه؟؟؟!!!

      • بدون نام

        احمد رضا جون بذار دلشون به توهماتشون خوش باشه گناه دارن طفلکی ها ، همونطور که دلشون به وعده وعیدهای دولتشون خوشه و نمی دونند که دولتشون فقط سرمایه داران کله گنده داخلی و شرکت های ورشکسته خارجی و بحران اقتصادی غرب رو با پول ایرانیان داره نجات میده .نمیدونند که چه بلایی داره سرشون میاد .فقط دلشون به وعده و شعار خوشه .اینقد تو مغزشون در مورد دکتر احمدی نژاد بد گفتند که حالا به باورشون تبدیل شده که وضعیت مردم حالا حالاها خوب شدنی نیست و باید منتظر روز مبادا باشند . و اینها هم دارن به طرفداری از دولت حرف اونا رو تکرار میکنند و منتظر وعده های پوچ و تهی دولتند.

    • جوون شیعه

      ما یزدی ها که لیاقت نداشتیم پشتیبان رهبر را بفرستیم به مجلس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین بر بصیرت و غیرتت هم وطن یزدی که امثال شما هنوز در یزد هستند .به امید راه یافتن امثال شما به مسنتد های حکومتی و حمایت از رهبری

    • فاطمی

      درود بر اصولگرایان و امید به هدایت اصلاح طلبان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درودبراصولگرایان جیبوتی پرست

      • بدون نام

        درود بر دولت اصلاح طلبان با ديپلماسي زانو زده (وزير زانو زده در برابر امبر كويت در قطر ...درود بر بتن شدن قلب راكتور اراك ....درورد بر بيكاري كه با تدابير دولت بيكاران(اين واژه ي دولت بيكاران رو وزير كار گفته) ....درود بر بيرق امنيت ملي كه با كوشش فراوان دكتر محمد جواد ظريف در گل كه گفت آمريكا ميتواند با يك بمبش تمام سيستم دفاعي ما را از كار بندازه كليپشم موجود ه اينم آدرسش كه نگين حرف مفت ميزنهدكتر سلام 98)فرو كرد ...درود ديپلماسيه اتفاقي دكتر ظريف كه حتي درفاجعه ي منا نتونست منجر به يه ديدار اتفاقي با وزير خارجه صعودي بشه و صعودي ها كاملا تحقير آميز تقاضا شو رد كردند.....درود بر پرزيدنت به خاطر رفع تحريمي كه آب خوردمونم بهش وابسته بود و صد برابر درود بر سخنگوي دولت راست گويا .پدر استدلال ايران كه گفت!!!!منظور رييس جمهور از مشكل آب خوردن بحث سد سازي بوده !!!!و اين در حاليه كه ما در بحث سد سازي سال هاست خودكفا شديم و عراق هم سفارش ساخت چندين سد رو به ايران داده .....پرزيدنت روحاني متشكريم

      • بدون نام

        من موندم با این همه سند و مدرک و استدلال و ... چه طوری برخی فریب دشمن پرستان رو می خورند و به اونها رای میدند . مگه اونها تو باغ نیستند که اگه مملکت به دست کدخدا پرستان بیفته چه بلایی سر ملت و مملکت میارند؟!!!

    • علیرضا

      من موندم کی به روحانی رای داده ......اخه همه ازش می نالن با این ریس جمهوری کردنش

      پاسخ ها

      • ماهان

        روحانی بده پس لابداحمدی نژاده خوبه بااون جیبوتیش

      • بدون نام

        نه په روحانی مچکریم از این همه دروغ .روحانی مچکریم از این همه حقارت .روحانی مچکریم که بیگانه گان طرفدارتون شدند.روحانی مچکریم که بحران اقتصادی دشمنان رو حل می کنین و اقتصاد داخل رو به هزار بهانه و شعار به حال خودش رها می کنی .روحانی مچکریم که خودرو های بی کیفیت داخلی رو به مردم قالب کردی.روحانی مچکریم که بیکاری رو افزایش دادی .روحانی مچکریم که وام مسکن رو تعطیل کردی.روحانی مچکریم که قراردادهای نفتی بدتر از کرسنت رو داری منعقد می کنی تا پول ملت رو به جیب بیگانه گان بریزی .روحانی مچکریم که چشم طمعت به جیب مردم و یارانه اندکشونه . روحانی مچکریم که بسیج رو از برنامه توسعه ششم کنار گذاشتی تا در امنیتمون کمی سستی ایجاد بشه .روحانی مچکریم که با وجود شما دشمن جرات کشتن شیعیان در سایر کشورها می کنه .روحانی مچکریم از حادثه منا و برخورد شما با ال منحوس سعود.روحانی مچکریم که در پی مرگ پادشاه وهابی عربستان تسلیت گفتی و طلب مغفرت واسه دشمن خونی شیعیان کردی

      • بدون نام

        آره خوب مگه چیه؟ احمدی نژاد خیلی خوب بود.
        کشور رو آباد، دزدها رو نا امید، دیکتا تورهای منطقه رو تسلیم، آمریکا رو داغون کرد.
        اگر شما ها میزاشتید اون دو سال آخر هم تورم بالا نمی رفت. هر چند دولت های قبل از اون و همچنین این دولت هم در تورم و رکود روی زغال رو سفید کردند.

    • بدون نام

      بالأخره به انتخاب مردم باید احترام گذاشت

    • پویا

      مگه خواب ببینید که اصولگراها اکثریت مجلس رو گرفتند. به قول شاعر
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
      گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

      پاسخ ها

      • احمدرضا

        این خواب ها رو ، فقط شما اصلاح طلبا می بینید که به این قشنگی هم تعریف می کنید .

      • بدون نام

        خواب رو شما اصلاح طلبان میدیدین که می گفتین مجلس اینده از ان ماست . خواب رو شما می بینید که هنوز نمی خواید واقعیت رو بپذیرین که اصلاحات جایگاهی نزد عموم مردم نداره .پس پویا جان برو و بقیه خوابتو ببین.

      • بدون نام

        باز هم عموم مردم اصلاح طلب بودنشونو ثابت کردند

      • علی

        اینجوری که پیش میره کل اصلاح طلب های تهران در مجلس یازدهم حذف می کنند. ما که در شهرستان خود اصلاح طلبی ندیدیم براش رای بدیم، در برخی از شهرستان نیز اصلاح طلب های کاربلد و قوی ها را کاملاً حذف کردند و اگر هم بود به درد مجلس نمی خورد.

      • بدون نام

        خدایا شکر که دشمنان مارا از احمق ها خلق کردی

      • علی

        جناب اقای user واقعاً برات متاسفم، الحق که برازنده جمله خودتی.

    • محمد مسافر

      اصلاح طلب یا اصولگرا مهم نیست دوستان.
      مهم اینه که مجلس دولت دهم مشکلات حاد مردم رو اولویت بندی کنند و به ترتیب اولویت در حوزه اختیاراتشون تلاش کنند.آنچه که مسلمه و اتفاق نظر همه ماست وضعیتی معیشتی و اقتصادی و همچنین اشتغاله که مجلس میتونه با مصوبه های حمایتی از مردم چاره ای بیندیشه.امیدوارم نمایندگان عزیز اینو فراموش نکنند که جایگاهی که در آن قرار گرفتند دارای مسولیت سنگینی است و حال که افتخار خدمت به مردم شریف ایران نصیبشان شده است به پاس قدردانی از آراء مردم از جبهه گیری بر اساس جناح بندی های قبا از انتخابات خودداری کنند و تلاششون بر سبک کردن وضعیتت نامناسب و مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت بزرگ ایران باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسافر جان جناح ها مهم اند چون اصلاحات تا حالا فقط بحرن غرب و شرکت های گله گنده رو حل کرده وبهبود اقتصاد داخل و معیشت مردم رو با شعار و وعده داره پیش می بره . علاوه بر اون امنیتمون هم می تونه به جناح ها ربط داشته باشه که اگه اصلاح طلبان قدرت مطلق در ایران باشن دیری نمی گذره که کشور یا فرو می پاشه یا کاملا نوکر سینه چاک کدخدا میشه .پس جناح ها مهم اند.

    • محمد مسافر

      اصلاح طلب یا اصولگرا مهم نیست دوستان.
      مهم اینه که مجلس دولت دهم مشکلات حاد مردم رو اولویت بندی کنند و به ترتیب اولویت در حوزه اختیاراتشون تلاش کنند.آنچه که مسلمه و اتفاق نظر همه ماست وضعیتی معیشتی و اقتصادی و همچنین اشتغاله که مجلس میتونه با مصوبه های حمایتی از مردم چاره ای بیندیشه.امیدوارم نمایندگان عزیز اینو فراموش نکنند که جایگاهی که در آن قرار گرفتند دارای مسولیت سنگینی است و حال که افتخار خدمت به مردم شریف ایران نصیبشان شده است به پاس قدردانی از آراء مردم از جبهه گیری بر اساس جناح بندی های قبا از انتخابات خودداری کنند و تلاششون بر سبک کردن وضعیتت نامناسب و مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت بزرگ ایران باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله مهم نيست اما اصلاح طلبا حتي 1 دونه اقتصاد دانم ندارن بعد ميخوان مشكلات اقتصادي رو حل كنن

      • بنده خدا

        اگه اقتصاد دان ندارم ، اختلاس کننده هم ندارم .................

      • ایرانی

        آقای عزیزی که میگی اصلاح طلب ها یک دونه اقتصاد دان هم ندارن اندازه دندونات اقتصاد دان بزرگ دارن که دنیا هم اونا رو قبول داره!!! اگه خواستی بگو تا نام ببرم؟؟؟

      • بدون نام

        ایرانی جون اقتصاد دان های شما مثل دندون های کرم خورده و فاسد هستند که به فکر معیشت مردم نیستند بلکه به فکر اقتصاد دشمن هستند و با ولخرجی از پول ایران و خرید از بیگانه گان بدون توجیه اقتصادی دارن دشمن رو از بحران اقتصادی در میارند و معیشت مردم رو با وعده وعید پیش می برند .پس همن بهتر که این دندونا کشیده و به سطل اشغال ریخته بشند.

      • بدون نام

        همين كه شماها 8 سال اقتصاددان داشتين، كافيه، ممنون

    • بدون نام

      وقتی بیشتر تایید صلاحیت شده ها اصولگرا هستن خب پر واضح است که اونا بیشترین رای رو میارن
      رقابت نابرابر بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو نگید چی بگید؟

      • بدون نام

        اصول گراها یه لیست 30نفره واصلاح طلبان هم یه لیست 30 نفره (در تهران) دادند.ربطی به تعداد تا ئید صلاحیتها ندارد.

      • بدون نام

        حالا اگه این بهانه ها رو اصلاح ظلبا نیارند پس چه جوری این ضایع شدنشونو توجیه کنند. پس بذارین دلشون به همین چرندیاتی که می بافند خوش باشه.

    • ناشناس

      دم اصلاح طلب ها گرم با 2.5درصد تایید صلاحیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا حتما صلاحیت نداشتن که رد صلاحیت شدن دیگه.رییسشون که خاتمی باشه دیگه چی ازشون میشه توقع داشت

      • ارشاد

        پس می خواستین قاتلین و مشروب خورها و قمار بازها رو به مجلس راه بدند. در ضمن لیست های تایید شده برابر بودند .لطفا از توهم خارج شید اصلاح طلبان کدخدا پرست.

    • حقیقت جو

      در لیست اصلاح طلبان یک(1)نفر اقتصاد دان وجود ندارد.چگونه می خواهند فکر معیشت و اقتصاد مردم باشند !!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • محمد مسافر

        دوست عزیز مجلس قبلی که 70 درصد اصولگرا بوندند کدام یک از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردمو حل کردند.

      • احمد

        اختلاس دان ندارند

    • بدون نام

      وقتی بیشتر تایید صلاحیت شده ها اصولگرا هستن خب پر واضح است که اونا بیشترین رای رو میارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهي +دادم

      • خودم و خودت

        در مجلس اصولگرایان با نفت بشکه ای 140 دلار چه گلی به سر مردم زدند که الان اصلاح طلبان با نفت 24 دلاری بزنن. عزیز دل برادر حیف اون همه پول نفت که پرید و کاش یه ذره ایران آباد شده بود . خط فقر هم به بدبختی مردم اضاف شد

      • اصولگرای اصلاح طلب

        این نظر یک کمی اغراقه وقتی توی شهر ما 5 نفر اصلاح طلب بودن که لیست آقای عارف آقای روحانی و صدای ملت باهم فرق داشت خوب معلومه توی شهر ما شکست می خوره ولی ائتلاف اصولگرا از 2نفر حمایت کرد یکی شون رفت مجلس دیگری رفت دور دوم بایک اعتدالی قطعا رئیس مجلس آقای لاریجانی خواهد بود و آقای عارف و پزشکیان نائب رئیس می شوند.
        بیشتر این مجلس شبیه مجلسه پنجمه

      • بدون نام

        مقصر قیمت پایین نفت بی عرضگی دولت اصلاحات روحانیه . با چه رویی دارین از قیمت نفتتون میگید؟!!!

    • هستی

      آره منم بستکیم رای ماهم به دور دوم کشیده شد.

    • شهروند ایرانی

      خیلی برای دوستانی که دم از اصلاحات (بی بند و باری در تمامی شئون) می زنن متاسفم که نمیدونن که آقایان هاشمی، روحانی و خاتمی چه خوابی دیدن برای این ملت.
      خیلی بده که ملت ندانسته دارن از آدم هایی طرفداری می کنن که خودشون ناقض همه شئون اسلامی هستن. انشاالله آقا امام زمان ظهور کنند و ما رو از این آشفته بازار سیاسی نجات بدن.

      پاسخ ها

      • مانی

        شما برده زمان هستید نمیشه به شما حالی کرد که اون توهمهایی که تو ذهن بیمارتونه به درد حال حاضر نمیخوره! وقتی تنها 2 درصد اصلاح طلب تاییدشده است و 40درصد رای رو تو شهرستان میاره یعنی اون 98 درصد باقی 60 درصد رای رو آورده با این نتیجه میشه به ایرانی بهتر امیدوار بود البته طرفداران جیبوتی چی میفهمه این چیزارو

      • بدون نام

        مانی عزیز! منو یاد کروبی میندازی که گفته بود اگه نیم ساعت نمی خوابیدم رئیس جمهور بودم!

      • بدون نام

        منتظران حضرت مهدي (عجل...)=بردهي زمان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!فقط ميتونم برات بگم انالله و انا عليه راجعون

      • بدون نام

        اختلاس از شون است آیا

      • sara

        الان اینایی که اسم بردی خودشون شخصا خواباشونو برات تعریف کردن یا جنابعالی با عالم غیب در ارتباطی احیانا؟؟

      • حبیب

        برادر اتفاقا ما هم منتظر ظهور مولامون هستیم به امید اینکه ایشان بیان و دست به اصلاخات اساسی بزنه و دین اسلام را با استفاده از رحمت واسعه گسترش بده .الهم عجل لولیک الفرج

    • محمد مسافر

      دوست عزیز مثل اینکه شما نفست از جای گرم بلند میشه و یا چشمتو به حقایق بستی.شئون اسلامی یک چیز شخصه و نه آقای دکتر رحانی و نه آیت الله هاشمی رفسنجانی کوچکترین سنگی سر راه شئون اسلامی قرار ندادند.لطفا واقع بین باشید بنظر میرسه شما معیارهاتونو بر اساس تعصباتتون انتخاب میکنید.خب خود پیغمبر فرموده که فقر دیوار به دیوار کفره.پس از 8 سال دولت اصولگرایی با بالاترین قیمت مهم ترین درامد کشور یعنی نفت بالای 100 دلاری چه بر سر ما آمد؟الان چند درصد در ایران دیوار به دیوار کفر هستند؟ زمان جناب آقای خاتمی با نفت 36 دلاری وضعیت چطور بود؟

      پاسخ ها

      • اصلاحات

        فقط برا افکار ضعیفت متاسفم . حق داری با درامد نفت 140 دلاری مردم رفتن زیر خط فقر، ایران کشوری منزوی و دور از جوامع بین الملل شد با همون تحریمهایی که کاغذ پاره خوانده شدن . مثل کبک سرت رو زیر برف مکن . الان نفت چند دلاره؟

    • امیر محمد

      دورد بر اصلاح طلبان

    • امیررضا

      درودبراصولگرایان....پاک....خداروشکرتوگیلان پیروز اصولگرایانند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر اختلاس گران

      • بدون نام

        اکثر اختلاس گران بزرگ از جانب اصلاح طلبان است.

    • علی

      برای شما خیلی خیلی متأسفم که اصلاحات را با (بی بند و باری در تمامی شئون) یکی می دانید و سه نفری که اسم بردید رؤسای جمهور فعلی و قبلی این مملکت بوده اند و با رأی اکثریت مردم انتخاب شده اند هر خوابی هم که دیده باشند جز خدمت به مردم چیز دیگری نیست.

    • علی

      درود بر اصلاح طلبان قهرمان و پیروز -
      استان فارس در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پیروز میدان لیست امید دولت بودند

    • خودم و خودت

      درود بر شرف اصلاح طلبان که با تمام رد صلاحیتها باز هم در میدان ماندند تا افراطیون از اقیلتشون هم بترسن . خرافت و باورهای غلط کورکورانه باید از ملت ایران پاک بشه . به اقتدارت می بالم ایران من . ایران با اصلاحات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش حیلی جاها مثل جای ما نماینده اصلاح طلب داشت ولی رای نیاورد.تو حوزه ما هفت تا اصولگرا بود یه اصلاح زلب اگه به قول تو مردم میخواستن حتما باید برنده میشد چون دای اصولگراها تیکه پاره شده بود.داداش ما از اصلاح طلبا بیزاریم.برو خوش باش بچه پولدار

      • فرهاديان

        ميشه بپرسم خرافات و باورهاي غلط كوركورانه ما چيه؟ اعتقاد به برابري انسانها، چه آمريكايي چه افغاني؟ اعتقاد به دشمني آمريكا با اون همه جنايتهايي كه بر عليه مردم ايران و دنيا كردن؟ اعتقاد به استقلال كشور؟ شما فكر مي كنيد اگر ما وابسته به آمريكا باشيم وضع اقتصاد و صنعت مون مثل آلمان ميشه؟ نخير تازه ميشيم مثل كشورهاي حوزه خليج فارس!

      • بدون نام

        دمت گررررررم فرهادیان گل گفتی

    • رضا ملکی

      مردم ایران اکثرا اصولگرا و باریشه اند . ایرانی غرب زده کمند .

      پاسخ ها

      • علی اسفلانی

        شهدا خونشان روی زمین ریخت تا ما غرب زده نشویم...
        درود بر امام و شهدا

      • بدون نام

        هزاران لایک

    • محمد

      متأسفانه افراطیون همه ی عالم و آدم را دشمن ایران و اسلام می دانند و با همه سر جنگ دارند بجای بهره گیری از آنها و پیشرفت ایران

    • عبدالعلی

      مردم عملکرد دولت قبل را متأسفانه دیده اند فساد مالی به حدی بوده که مضحکه خاص و عام شده است. کشور هم اکنون نیاز به اصلاحات دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشور نیاز به اصلاحات دارد

      • بدون نام

        پس منتظر اصلاحات می مانیم

    • خودم و خودت

      درود بر شرف اصلاح طلبان که با تمام رد صلاحیتها باز هم در میدان ماندند تا افراطیون از اقیلتشون هم بترسن . خرافت و باورهای غلط کورکورانه باید از ملت ایران پاک بشه . به اقتدارت می بالم ایران من . ایران با اصلاحات

    • امیر

      کشور شده پر مردم بی فکر.عزیزم اون از احمدی نژاد تندروتون که صد سال اقتصاد ایران رو عقب کشید حالا باز روحانی تند رو نیست و عقل داره ببین چقدر تورم کم شده.البته گندی که احمدی نژاد زد رو کسی به جز خاتمی نمیتونه پاک کنه.هنوزم به اصولگرا انقدر رای بدید تا یه روز هم رنگ ارامش رو نبیند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره جون خودت!

      • سجاد

        درود خدا و اهل بیت بر سید اولاد پیغمبر سیدمحمد خاتمی

    • علیرضا

      . همه اصلاح طلب هارو رد صلاحیت کردن

    • ف س

      اصلاحطلبا اون جایی ک سوخته رو آب بریییزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
        لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
        در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

      • بدون نام

        شما اول وجود داشته باش اسمتو واقعی بنویس متجه بشیم اصلاً وجود داری؟؟؟

      • بدون نام

        چي چي بشي متجه بشي؟؟؟؟؟؟كار از آب گذشته...

      • بدون نام

        اونها نه اختلاس گراها

      • بدون نام

        اینو هم از ریس با اخلاق و با ادبتون یاد گرفتین

      • بدون نام

        خیلی خوبید که همه جا ادب نداشته اتون رو نشون میدید که شکی نمونه که تعداد زیادی از شما چقدر تندرویید. حتی ادمای صلاحیت داده شده توسط خودتون هم تحمل نمی کنید. بعد این همه سال کاملن میشه درک کرد

    • محمد مسافر

      ما به اصولگراها احترام میذاریم ولی اعتقاد داریم که دوستان طرفدار اصولگراها کمی در ادبیاتشون بیشتر دقت کنند.اختلاف نظر و سلیقه دلیل نمیشه که کسی رو ضد ارزش و یا غرب زده تلقی کرد.اگه کسی میگوید اصلاح طلب یعنی کسانی که خواهان اصلاحاتی هستند که در کشور لازمه.شما با هر دیدگاهی به کشورها نگاه کنید میبینید که واقعا اصلاحات یک امر انکارناپذیره و کشوری که در مقابل تغییرات مقاومت کنه محکوم به عقب افتادگیه.حرکت در مسیر روز و تغییرات ساختاری بر اساس مقتضای زمان لازم و ضروریه.دولت جناب دکتر روحانی موفق شد دو غول بزرگ یعنی تحریم و مساله هسته ای را شکست دهد و اگه هنوز مشکلات اقتصادی زیاد است دلیلش اینه که پایه های نظام اقتصادی ما متاسفانه در دولت های قبلی چنان آسیب ویرانگری متحمل شده که ترمیم آن کار سختیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مساله هسته ای که خیلی خوب شکست داد اره جون خودش

    • حقیقت جو

      در کشور عزیزمان باید برپایه ی اصول اسلامی اصلاحات صورت گیرد.نه طبق فرهنگ غرب و خواست دشمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهت منفی دادن غربزده های بدبخت ...درود بر شما حقیقت جو

    • بدون نام

      اصلاح طلب و اصول گرا فرقی ندارند مهم حرکت در مسیر امام و قاطبه ملت انقلابی، ایران اسلامی است اصلاح طلبهای رد صلاحیت شده به معنای واقعی «اصلاح طلب اصول گرا» نبودن آدم سیاست و اقتصاد و ایرانی وطن دوست!! نبودن. مثل این است که بگید فلان معتاد و ... چون رد صلاحیت شد رای نیورد!!! آنها از اول شانیت نمایندگی ملت بزرگ انقلابی ایران را نداشتند.

    • علی اسفلانی

      درود بر اصول گرایان قهرمان...
      همه ی اصلاح طلبان وطن فروش اند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن فروش انیه که تورم 300 درصدی برای مملکت به ارمغان آورد . اگه روحانی ظریف و تیمش نبودن حالا مثل این گرسنه های سومالی شده بودی .

      • پناهنده

        فعلا باید آب بریزی تاسوزش کم شوداین نظر احمدی نژاد است

      • زنده باد ایران

        سلام و عرض احترام خدمت همه هموطنای عزیزم.دوستان اصول گرای عزیز ما همه هموطنیم و کسی جز پیشرفت کشورش چیزی نمیخواد خواهشا انقد انگ طرفدار غرب بودنو به اصلاح طلبا نزنید شما که ادعای خدا پیغمبری دارید چرا انقد توهین میکنید کدوم احمقی دوس داره دشمنش شاد شه شما تا جایی پیش رفتید که میگید اصلاح طلبا حامی داعش جنایتکارن با همه کمو کاستیامون هرچی باشیم مسلمان و مهمتر از هرچیزی انسانینم و راضی به جنایتو خونریزی نیستیم عینک بدبینی رو بردارید لطفا دیدگاهتون اصلا درست نیس.

    • بدون نام

      همون دولت قبل براي بعضي از شماها خوب بود كه منفور عالم و آدم كرده بودتون...............خدا به راه راست هدايتتون كنه

    • صفورا

      با نهایت احترام به شهرستانی های عزیز، سرنوشت انتخابات رو نتیجه آراء تهران رقم میزنه. با توجه به اینکه خیلی واضح دیده شد که برگه ها از روی لیست امید پر میشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهران ، یک دهم جمعیت کشور رو داره ...

        یعنی اون نه دهم دیگه ، الکی رای دادن و فقط تهران نتیجه رو مشخص می کنه ؟

      • بدون نام

        تو شهرستانها انتخابات قومی قبیله ای هست

      • م.ش

        تو اصفهانم از 5 نماینده 4 نفرشون اصلاحات هستند

      • امید اصفهانی

        من اصفهانی ام ولی قبول دارم که تهرانی ها و یزدی ها بهترین انتخاب ها را داشتند.

    • سعید

      عزیزان اصولگرا اگر درک و بینش سیاسی داشتن اینو میفهمیدنک شهر های کوچک تاثیر گذاری کمی داره چون انتخابات توی شهرستان غالبا قومیتی است.تعیین کننده رای شهرهای بزرگ کشور هست ک حدس قریب ب یقین پیروزی اصلاح طلب ها میباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی شهر ما که اینطور نبود و دو نفر ، با اینکه از یه قومیت بودن ، ولی یکیش اخر شد ،یکی دیگه اول ، لازم به ذکره که از دو تا جناح مختلف بودن و سوابق یکسانی داشتن

    • حقیقت جو

      ضمن احترام به همه.بله کلا هسته ای شکست خورد و الان دانشمندان هسته ای بیکار اند.(عجب غولی) ،درضمن تا بحال هیچ پولی بر نگشته، دارن تحریم هم اضافه می کنند

      پاسخ ها

      • الیاس

        این اطلاعاتو خوده کری بهت داده؟

      • بدون نام

        افرین به شما حرف حق شما می زنی

    • حقیقت جو

      منظوز از ارزش،ارزش های اسلامی وانقلابی است.اگر می گویند ضد ارزش به اصلاحات چون روز شهادت حضرت زهرا در تالار وسالن حجاب بجای عزاداری موسیقی پخش کردند و شادی کردند و...... اینا چیه اسمش؟؟؟؟؟؟

    • علی

      درود بر شرف اصلاح طلبان که با تمام رد صلاحیتها باز هم در میدان ماندند تا افراطیون از اقیلتشون هم بترسن .....

    • بدون نام

      با سلام
      تا زمانی که دعوا بین دو حزب باشه اصلا مشکلات کشور حل نمیشه .
      برای هر دو حزب متاسفم که با افکار و نظرات خود به این اختلافات دامن می زنند.
      هم میهنان عزیز بدانید فقط با اتحاد و همدلی می توان مشکلات را حل کرد. به نظر من نمایندگان محترم نباید بگن فلانی عضو اصلاحات و فلانی عضو اصول گرایان است و در مجلس دو دستگی ایجاد کنند.
      نمایندگان باید به آرای مردم احترام گذاشته و هدفشان رفع مشکلات مردم باشه.
      نمایندگان محترم تو را جان هر کسی دوست دارید فقط به فکر اتحاد بین یکدیگر باشد چون با اتحاد و همدلی می توانید تمامی مشکلات را برطرف کنید و انشاالله قوانینی را تصویب کنید که باعث از بین رفتن مشکلات مردم بشه.

    • داود

      مرده آنروح که فرمانبر پیکر گردد برجام هم تمام شد ولی ما که جز وعده و.... چیزی ندیدیم حالا گام به گاه باید خارحی ها سرمایه گزاری کنند تا اوضاع اقتصادی خوب بشه بعد از آنکه فرعون حضرت موسی را در مقبل خود دید فقط فکر کشتن او بود نه نان دان به او وسلام

    • بدون نام

      اقا یه ذره واقع بین باشین برین از دهه ی 50 یا 60 تی ها بپرسید خاتمی و رفسنجانی چی کردن با این کشور .بعد بیاید از اصلاحات و سازندگی اون ها حرف بزنید.
      روحانی هم که به نظر میرسه مشکل اصلی ایران رو بی هواپیمایی می دونه و معتقده که با خرید هواپیما ، ما از رکود خارج میشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما ، الکی مثلا از رکود عبور کردیم

        من که ترجیح میدم بگم در رکود سقوط کردیم یا از رکود ، جلو زدیم :)

      • بدون نام

        لایک موافقم

      • بدون نام

        حرف حساب

    • بدون نام

      دروود بر شرف اصلاح طلب ها،پیروز شدن در این شرایط مثل رد شدن ز وسط اقیانوس اطلس پیاده بود،با این همه رد صلاحیت وتهمت و بمباران فکری صدا وسیما واون همه رای دولتی ها،واقعا به مردم و شعور؟ایرانی ها امید وار شدم،امید وارم اصول گرایان عزیز دست این بار دیگه کوتاه اومده باشن که همه ی انسان های کره زمین مثل خودشون فکر نمیکنند،دروود بر کسی نمیفرستم دروود بر ملت ایران کهن که یک بار یگر بعد از ده ها و شاید صده ها پشت هم وایسادن،واسه رسیدن به آرامش و تفکر دوری از بربریت...هیوا هستم یک ایرانی

    • بدون نام

      دروود بر شرف اصلاح طلب ها،پیروز شدن در این شرایط مثل رد شدن ز وسط اقیانوس اطلس پیاده بود،با این همه رد صلاحیت وتهمت و بمباران فکری صدا وسیما واون همه رای دولتی ها،واقعا به مردم و شعور؟ایرانی ها امید وار شدم،امید وارم اصول گرایان عزیز دست این بار دیگه کوتاه اومده باشن که همه ی انسان های کره زمین مثل خودشون فکر نمیکنند،دروود بر کسی نمیفرستم دروود بر ملت ایران کهن که یک بار یگر بعد از ده ها و شاید صده ها پشت هم وایسادن،واسه رسیدن به آرامش و تفکر دوری از بربریت...هیوا هستم یک ایرانی

      پاسخ ها

      • سجاد

        ه من شما طرفدار عزیز اصلاح طلب باید در راستای توسعه ی مملکت و اقتدار دولت سازندگی جون بدی تا مدیون اقایون اصلاح طلب دیکتاتور نباشی.

    • majid

      آقا چجوریاس خبرگان یه میلیون و نیم رای بوده تاحالا ولی فقط 4 نفر اول تقریبا 2 و نیم رایشونه :))

      پاسخ ها

      • soha

        با کمی دقت و هوشیاری متوجه می شوید یک میلیون و نیم برگه رای که در هر برگه میشد اسم چندین نفر را نوشت.
        با یک مثال ساده برای شما مطلب را توضیح میدهم تا به این راحتی پی به اشتباه خود ببرید

        فکر کنید ما یک برگه رای داریم. اسم سه نفر را در ان نوشته ایم .
        آنگاه می گویند شمارش یک رای (منظور یک برگه رای است)
        نفر اول یک رای
        نفر دوم یک رای
        نفر سوم بک رای
        که جمعا سه رای در یک برگه رای هست.


        پس اگر رای تک تک افراد از یک و نیم میلیون رای بیشتر بود حرف و خنده ی شما درست بود اما الان این نشان از بی توجهی شما به ریاضیات ساده توسط شما کاربر گرامی است.

      • ناشناس

        برای محکم کاری: خیلی ساده است: منظور از شمارش یک و نیم میلیون رای شمارش یک و نیم میلیون برگه رای بوده است که هر کدام از این برگه ها شامل چندین رای به افراد مختلف بود
        پس در صورتی که تک تک افراد رای بالاتر از یک و نیم میلیون داشتند حرف و خنده شما درست بود اما الان اشتباه محاسباتی به گردن شما کاربر گرامی ست

      • ابراهیم

        بخاطر تعدد آراست، امکان ثبت رأی برای 16 نفر هست، اوکی؟

    • منصورشورج

      درودبراصلاح طلبان واصولگرایان که درمتن نظامندودسته بندی طوری است گرایشات به خارج ازاین دوخروج نمیکند.

    • اسماعیل صفری

      حاج محسن قمی واقای رفسنجانی خسته نباشید دلاوران

    • بدون نام

      درود بر اصلاح طلبان. بهتره 40% افرادی که هم رای ندادن رو تو لیست اصلاح طلب ها بیارین. چون نظرشون به اونا نزدیک تره

    • بدون نام

      دلیل اینکه تو شهرستان ها اصول گرایان پیشتازن به دلیل عدم وجود آگاهی مردم عزیزمون تو شهرستان ها هست که دارن چه بلایی اصول گراها سر کشور میارن. و یه عده هم بی سوادن که مامور اصولگرایی که اونجا هست براشون فرم رو پر میکنه. من یک کسی هستم که رای ندادم ولی اگر رای میدادم به اصلاح طلبان رای میدادم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تفکر اصلاح طلبی میگه اگه نتایج به نفع ماست خب اوکی همه چی رو به راهه ولی اگه موافق ما نیست حتما تقلب شده یا نااگاهن چرا به شعور اینهمه شهرستانی توهین می کنید؟!!گذر زمان همه چیز رو مشخص می کنه خیلی خوبه که اول خودتونو اصلاح کنید

    • بدون نام

      اینا به ایمانی رای نیاوردند

    • محمد 416

      میدونی مشکل اصول گراها چیه؟مردمی نیستند،به فکر مردم نیستند،با مردم مث ارباب رفتار نمیکنند.حتی جوجه اصولگراها هم همینطور هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اصولگراها تندرو بودن شون هست، اینکه فکر می کنن ایران باید مثل کره شمالی با همه به جز کشورهای خیلی صعیف و عقب افتاده قطع رابطه کنه..

    • مهدیس رها

      هاشمی -روحانی مردم همچون خاتمی در مورد شما هم به نتیجه معقول ومومفید خواهند رسید که دیگر خودتان از مطرح کردن اسامی شما در خبرگزاریها خجالت بکشید

    • بدون نام

      در خمینی شهر ابطحی در روز رای گیری و در تریبون نماز جمعه به تخریب رقیب پرداخت و او را دزد و خارج نشین خواند. که باید اصولا اصولگراها آراء را باطل کنند.

    • majid

      آقا چجوریاس خبرگان یه میلیون و نیم رای بوده تاحالا ولی فقط 4 نفر اول تقریبا 2 و نیم رایشونه :))

    • بدون نام

      زمان دولت قبلی شاید یه عده ای دچار فقر شدند، ولی خیلی از مردم سطح متوسط و پایین جامعه برای چند سال هم که شده تونستند یه نفس راحت بکشند. حیف که اون اقلیت پول پرست حاضرند به قیمت له کردن بقیه مردم دست به هر کاری بزنند

    • اطلاح طلب

      درود بر اقای هاشمی رفسنجانی واقای خاتمی واقای ظریف واقای عارف ایشاله هرجا هستید شاد وخوشحال باشید که مارا شاد وخوشحال کردید وتاریخ ایران به خاطرشما هما افتخار می کند

    • majid

      آقا چجوریاس خبرگان یه میلیون و نیم رای بوده تاحالا ولی فقط 4 نفر اول تقریبا 2 و نیم رایشونه :))

    • vahid

      اصلاحات نمیخوایم خخخخ

    • سامان

      بچه هاهمونطورکه میدونیدوظیفه خبرگان انتخاب رهبرهست ومجلس قانون گذاری خدا کنه کسایی بیان سرکارکه فکرمشکلات مردم ومشکلات فرهنگی وجامعه باشه

    • بهار

      به کوری چشم عده ای عقب مانده سیاسی اگر احمدی نژاد باز هم کاندید شد بهش رای میدم نه من همون 21 میلیون رای که اورد دوباره همین کار رو میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معنی تقلب رو میدونی؟ 21 میلیون بار از روی معنیش بنویس شاید توی مخ جا گرفت

      • بدون نام

        تقلب خخخخخخخخ یوزر دست وردار یه کم از اصول گراها یاد بگیرید

    • علي

      من نميدونم اين خبرگزاريا علم غيب دارن از پيش خودشون حرف ميزنن تو استان ما از 9 نماينده 6 تا اصلاح طلب راي قطعي اوردن و دوتا از حاميان دولت راي اوردن كه نزديك به اصلاح طلبان هستند و فقط يك اصولگرا اونم با زوررر راي اورد حالا اعلام شده 6 اصولگرا دو اصلاح طلب در صورتي كه من شخصا با سه تن ازين كساني كه راي اوردن كار كردم و اصلاح طلب شديدا ولي اينا نوشتن اصولگرا.. حالا خودتون قضاوت كنيد خداوكيلي كي راست ميگه كي دروغ. خدايش از اينجا فهميدم فقط ميپرونن يه چيزي كه اصولگراها رو پيشتاز كنند درضمن تا جايي كه ما خبر داريم اكثريت مستقل نزديك به دولت هستند و همونطور كه ميدونيد حاميان دولت گرايش اصلاح طلبي دارن تا اصولگرايي...

    • reza

      سلام و خسته نباشید به دوستان سایت برترینها دو نکته را باید تصحیح کنید. نکته اول نماینده منتخب سیرجان و بردسیر شهباز حسن پور مستقل است که شما نوشتید اصولگرا .نکته دوم منتخبان مجلس خبرگان در استان کرمان سید احمد خاتمی مربوط به لیست جامعتین و دو نفر دیگر در لیست اعتدال هستند که شما به اشتباه هر سه نفر رو به عنوان لیست جامعتین معرفی کردید

    • بدون نام

      درود بر مردم فهیم وباشعورکه فهمید کارهای مملکت با شعار و وعده دادن حل نمیشه و رکود کشور با خرید هواپیما ولبختد ودست دادن با بیگانگان درست بشو نیس باید به داخل وجوونای خودمون بها بدیم دمتون گرم

    • mansoore

      درود بر اصلاح طلبان درستکار - خصوصا دکتر بهروزبنیادی نماینده ی کاشمر وبردسکن

    • میثم

      خدمت دوستان سلطنت طلب
      آنکس که نداند و نخواهد که بداند
      در جهل مرکب ابدالدهر بماند
      نمود و اثر هر حزب و مرامنامه هر تشکیلاتی از عمل افراد آن حزب و گروه به آن بارز می گردد نه با شعار و تبلیغات که بر زبان میرانند
      حزب میانه رو کارگذاران با معرفی رئیس جمهوری آیة الله رفسنجانی و حجت اسلام روحانی و تبعات دولتشان برای مردم

      و حزب به ظاهر اصولگرا با معرفی و تحمیل نابغه قرن دکتر محمود احمدی نژاد به مردم ایران بسیار خدمت کردند
      خوب گفتیم محمود و حیفه که یه سلام گرم نکنیم به رئیس جمهور محبوبمان که دل خیلی از دوستان دلواپسمون حتی اسرائیلی ها هم براش تنگ شده که دیگه نیست تا یه دروغی مثل هولوکاستو راه بندازه و اونا رو تو چشم دنیا دوباره مظلوم و ستمدیده نشون بده
      سلام بر هاله نور
      سلام بر کاغذ پاره ها
      سلام بر قانون کیلویی چند
      سلام بر دولت پاکدستان(رحیمی، مشائی، بقائی، زنجانی، مرتضوی، زنجانی، خاوری...)

      سلام بر اختلاس های حداقل 3000 میلیاردی
      سلام بر محو کننده دکل نفتی


      سلام بر افزاینده رشد اقتصادی از 6 درصد به 0 درصد
      سلام به کاهنده نرخ بیکاری از 9% به 45%
      سلام به افزاینده سرمایه صندوق ذخیره ارزی از 36 میلیارد دلار دوران خاتمی با نفت بشکه ای 18 دلار به 00000000 دلار با نفت بشکه ای 130 دلار
      سلام بر قهرمان بالاترین درآمد نفتی(52% از کل درآمد نفتی ایران از اول انقلاب اسلامی)
      سلام بر کاسبان تحریم
      سلام بر کاهنده خط فقر و سن فحشا
      سلام بر ...
      بازم بگم بگم بگم
      گرگها خوب بدانند ، در این ایل غریب
      گر پدر مرد ، تفنگ پدری هست هنوز
      گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند
      توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
      آب گر نیست نترسید ، که در قافلمه مان
      دل دریایی و چشمان تری هست هنوز
      اما ضاهراً دوستان دلواپس ما فقط دلواپس ولال اند اون موقعی که دنیا مارو تحریم می کرد
      خودشون تو تمام اختلاصها حامی و درنهایت خوشبینی ساکت و خفه دولت بودند و حالا از اینکه روحانی پولهای آزاد شده رو نیاورده تا اونا بدزدن و باهاش هواپیما خریده بهش گیر میدن
      خودشون تو هلسینکی و نیویورک ویلا دارن و گرین کارت آمریکا تو جیبشون اما واسه ریاکاری و عوام فریبی پژو 504 سوار میشن و پراید هول میدن
      ه
      خسته شدم بابا زبونم مو درآورد دستم خسته شد آگه بخوام بازم بگم که حالا حالاها باید تایپ کنم و آرتروز گردن بگیرم در حالی که همه اینارو هم خودتون بهتر از من میدونین هم بیشتر

      با مدعی مگوئید اسرار عشق و مستی
      بگذار تا بمیرد در کام خودپرستی

      پاسخ ها

      • ایرانی

        درود بر شما دوست عزیز اما کیه که بخواد بفهمه

      • بدون نام

        درود بر توووو

    • یه ایرانی

      درود بر اصلاح طلبان..

    • یه ایرانی

      درود بر اصلاح طلبان..

    • Aryan

      ٢١:١٧ رو اصلاح كنيد مگر فقط برا تهران نيست اعلام شدنش؟

    • بدون نام

      درود بر غیرت مردم ایران. به نظر من مهم نیست کدوم جناح رای میاره (اطلاح طلب یا اصولگرا ) مهم اینکه پیرو خط رهبری وشهدا باشه و برای مملکت ومردمش کار کنه . درود بر مردم ایران.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیگه خیلی پرتی

      • بدون نام

        هزاران لایک و افرین بر شما نه عزیزم ایشون پرت نیست پرت شمایی

    • بدون نام

      درودبرسردارمحمدابراهیم رضایی نماینده دلسوزخمین

    • peyman mohamadi

      درود بر هاشمی سلام بر روحانی

    • فاطمه

      اصول گرا واصلاح طلب با هم دوست بشید همدیگرو ببوسید برید در خانه ای که ملت شما رافرستاد وخداوکیلی فکر مردم اقتدار ایران باشید وکلا بخدا قیامتی هست

    • بدون نام

      یکی برا من جامعتین معنی کنه؟؟؟؟ هنوز وقت نکردم کلاس عربی برم.

    • lmahdi

      هاشمی و طرفداراش اگر راست میگن اسم خخودشون و حزبشون رو عوض کنن و بزارن اصلاح طلب نه اینکه خودشون رو اصولگرا معرفی کنن و بدون اجازه اسامی افراد مشهور و مومن و مورد اعتماد مردم رو در لیست خودشون بنویسن تا مردم گول بخورن و به اعتماد اونا به این اقایون رای بدن بعد هم در تلوزیون مدام بگن: لیست کامل بنویسید... درود بر همه وکلای مردم که ولایتمدارند و برای رضای خدا کارمیکنند حال خواه اصولگرا باشند یا اصلاح طلب یا اعتدال گرا.

    • ابی

      خدارو شکر از بردسیر وسیرجان نماینده لایق سه دوره اقای شهباز حسن پور بجای خود باقی موند ,,الحمدالله ,

    • سجاد

      به نظر من برای طرفداران اصلاح طلب همون هاشمی خوبه که در راستای توسعه ی مملکت زیر چرخ توسعه جون بدن..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بابا تو خوبی

    • امیرجعفر

      بابا ماکه باهم دعوانداریم منفی یامثبت های ماهم که تاثیری برنتایج نداره فقط یه نگاه به ترکیب مجلس دهم بندازیم معلوم میشه برنده انتخابات کیه من کاملا بیطرفم فقط بین شماداوری میکنم (60درصد اصولیها 20درصداصلاحیها20درصدهم الباقی این یعنی انتحابات توسط مردمی رسمیت پیدامیکنه که به تبلیغات اینترنتی وماهوارهای اعتنایی نمیکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        60% اصولیها؟؟؟؟؟ 20% اصلاخیات؟؟؟؟؟؟ تهران چی میگه؟ 100% اصلاحیات! 0% اصولیها

      • بدون نام

        بعضی ها ایران و فقط تهران میدونن.! نظر امیر جعفر تقریباًدرسته من تحقیق کردم حدوداً 30 در صد اصلاح طلبن.

      • بدون نام

        ایران تهران نیست ایران تهران نیست

    • مسيحا

      درود بر اصلاحات و ليست اميد، در اين انتخابات نا عادلانه كه اكثر اصلاح طلبان رد صلاحيت شدند باز هم گل كاشتيد، در اكثر شهرها مثل شهرما كه اصولگرايان پيشتاز شدند دليلش اين بود كه همه اصلاح طلبان رد صلاحيت شدند، ما حتي يك نامزد اصلاح طلب هم نداشتيم كه اگر داشتيم با اكثريت آراء راهي بهارستان ميشد، بهرحال آرزوي موفقيت ميكنم براي همه دلسوزان ميهنم

    • پیمان

      سلام به فردفرد ایرانی گل کاشتین من حیرانم چرا زیر نویس شبکه خبر امار شهر رفسنجان را درزیر نویس خود نگذاشته کل کشور هست الا رفسنجان ای کاس همه دست به دست هم می دادیم ایران را اباد میکردیم دیروز رقابت امروز رفاقت. ...اخلاق مداری سیره انبیا ست

    • بخونید

      یادم هست وقتی دوره ای ریاست مجلس حدادعادل به پایان رسید گفت حرف ها کوتاتر غذاچرب تر

    • علی

      شکر خدا که تا الان تو نماینده های منتخب مجلس اصلاح طلبای تهران سرن...درود بر عارف و لیست امید

    • رضا

      با سلام

      با با برید کشکتون رو بسابید .

      شماها انگار شکمهاتون سیره که هنوز دارین بحث میکنید چپ بره تو یا راست !

      تو بخش خصوصی شرکتها دارن تعدیل نیرو میکنن و شب عیدی کارگر بدبختشون رو بیرون میکنن و چند ماهه حقوق ندادن بعدش شما بحثتون سر اصول و فروعه !!!!!

      خدا کنه چندتا مرد برن داخل مجلس بداد کارگرهای بدبخت برسن !

      بدبختی مملکت ما همش سر همینه که یک مشت آدم سیر میرن مجلس و خبر از شکم گرسنه افراد بدبخت ندارن !

    • نظر من

      زمان دولت قبلی شاید یه عده ای دچار فقر شدند، ولی خیلی از مردم سطح متوسط و پایین جامعه برای چند سال هم که شده تونستند یه نفس راحت بکشند. حیف که اون اقلیت پول پرست حاضرند به قیمت له کردن بقیه مردم دست به هر کاری بزنند
      کدام اقشار ضعیف بود که تونستند نفس بکشند خجالت نمی کشید اینقدر دروغ می گید کسانی که به روز نون را 10 تومان می خریدند مجبور شدند 150 تومان برای یک عدد نان پول بدهند حالا فقط نان را گفتم بقیه اش را خودتان حساب کنید 10 یا 20 نفر اختلاس کردند همه پول مردم را زدند به جیبشان ٰ، افراد توسط و ضعیف جامعه ضعیف تر شده و به نون شب محتاجتر شدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی منفی دادم، آفرین به شما اینا خودشون از اصولی های پول پرستن که هنوز تو توهم اند

    • هاشمی

      اگر آمریکا و دشمن از هاشمی و اصلاح طلبان تعریف و حمایت می کند معلوم می شود خیانتکارند

      پاسخ ها

      • *

        احسنت.
        به خدا پناه میبریم از اینکه دشمن شاد شیم.

    • محمد مسافر

      هیچ ربطی نداره دوست عزیز.آقای هاشمی بیشترین خدمتو به انقلاب کرده و از بنیادیترین اشخاص بوده.اگه الان داره تلاش میکنه و دنبال اصلاحاته در واقع هدفش فقط کمک به وضعیت معیشتی و رفاهی مردمه وگرنه خودمون هم میدونیم نه نیازی به حقوق و مزایای خبرگان و یا هیچ نهاد دولتی داره و نه هی چیز دیگه.تا حالا هیچ اصلاح طلبی هم آمریکای خبیث رو تایید نکرده و اصلاح طلبان به شدت در راهپیمایی های علیه استکبار جهانی مردمو تشویق میکنند که به صحنه بیان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما کدوم وری هستی مسافر؟؟ معلوم هست اصلا

      • ناشناس

        درست می فرمائید بیشترین خدمتو به خودشو و خانوادش کرده .

      • بدون نام

        یوزر یعنی چی کدوم وری هست؟؟ اخه شماها چقدر عاشق امریکایید بابا امریکا دلش برا شما نمی سوزه

    • حسن

      ای خاک بر سر من که با شما شدم 80 میلیون ایرانی!!

    • پیمان

      دم تهرونیها گرمممممممم

    • ناشناس

      آرفرین بر عقلانیت ، آفرین برشعور تهرانی . رای تهران رای تمام مردم آگاه ایران است . نه بزرگ به تندروی گروهی هوچی گر است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو از اوناییکه ایران برات مساویه با تهران.

      • بدون نام

        بیخود کردی چرا از طرف کل ملت ایران حرف می زنی ؟!!

      • بدون نام

        تو خودت از همه تندرو تر و جوگیر تری

    • حمید

      سلام
      اون دوستانی که میگن چون کاندیدای اصلاح طلب کم بوده درصد کمتری رای اوردن،اگه بیشتر دقت کنن این حرفشون غیر منطقیه،چون اگه مردم می خواستن به اصلاح طلب رای بدن هرچی تعداد کمتر بود رای بیشتری(به خاطر رقیب کمتر) می آوردن!!!!
      تا اونجایی که تحقیق کردم تو همه استان ها و تو همه حوزه های انتخاباتی حداقل یه کاندیدای اصلا حطلب(که به تایید اصلا ح طلبان رسیده) بوده،و این باید شانس رای آوردن کاندیدای اصلا ح طلب رو افزایش میداده نه کاهش!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی

    • بدون نام

      اصولگرایان تو تهران حاکم کوت شدن

      پاسخ ها

      • سبحان

        اوووووووووووفففففف

    • بدون نام

      اللهم عجل لولیک الفرج

    • امید

      فقط امیدوارم که اونایی که رفتن مجلس ، لباس و نشان آدمیت را هم ، هردو به تن کرده باشند! امیدوارم!

    • یک ایرانی

      سلام آقایون و خانوما
      این چه دعوایه راه انداختین
      وضمون روز به روز داره بدتر میشه
      یک ساله عقدم نمیتونم زنمو ببرم خونه هزارتا مشکلات دارم نه کار هست نه پول و نه ... شما اینجا واسه ما دعوا راه انداختین
      مگه الام نمیگه ازدواج کنید؟من رعایت کردم حالا شمایی که انقد همش پشت این چیزا قایم مییشی و حرف از جناح پناح میزنی ببا یه پولی بمن بده برم خونم بی دغدغه زندگی کنم دهنم زیر قسط آسفالت شده
      کی به فکر منه؟!!!جز پدرومادرم؟!!
      اینجا دعوا واسه ما راه انداختن بابا به درد ما برسیدا.کل کل میکنید؟!!!!

    • الهام

      جالب نفر اول تو کرج 24/7 ارا و نفر دوم 25/88

      اونوقت با این محاسبات جالب
      نفر اول با زیر 25 درصد آرا چجوری رفت مجلس .. نباید میرفت دور دوم؟؟؟؟

    • بدون نام

      لعت به پدر مادر کسیکه بره مجلس وبرای این مردم کاری نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم،پدر و مادرش چه گناهی داره!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اولا که هر کسی که طرفدار ملته و حرف مردم رو میزنه بره مجلس حالا میخواد اصلاح طلب باشه میخواد اصول گرا باشه
      ملت ما با افراد تند رو که به هر قیمتی و بدون هیچ منطقی بهونه های واحی میارن مشکل داره
      افرادی که تحت هیچ شرایطی نمی خوان قبول کنن که دولت قبل ملت ما رو بدبخت و بیچاره کرد.
      به دور از هر چیزی اول از همه باید دولت به حرف مردم گوش کنه

      این جور که بوش میاد هیچ کدوم از تند روها شانسی برای ادامه دادن ندارن

      دم همه مردم به خصوص تهرونی ها گرم

    • بدون نام

      تهرانیهاهنوزبه شعورسیاسی دست نیافته اندکه باتعصب کوکورانه انتخاب نکنندوالاهمه میدانندبچه های چه کسی هرروزتوزندانه بازهم بااین حال.استغفرالله بذاریدنگم

      پاسخ ها

      • حسن

        بهتره ساکت بشی،اتفاقا فقط تهرانیها شعور سیاسی دارند(من خودم تهران نیستم)

    • بدون نام

      من نظر م اینه که به داد جوانا برسین ومستجرها که با بدبختی گرایه خونه میدن چهار نفر کار کنه تا یه گرایه رو بدن تورو به خدا به دادم برسین اقاینی که نماینده شدین

    • بدون نام

      اخر کار معلوم می شود جریان چه است

    • سعید

      خوب شد به لطف مردم کسانی رفتن مجلس که با هواپیماهای قاره پیماشون میرن یه سر به بچه هاشون میزنن ماکه تا مشهدهم نمیتونیم بریم تهرونیام عشق خارج دارن اما پولشو ندارن شبا تو رویاهاشون قبل خواب یه دور بزنن خوشتون باشه ما هم خدایی داریم

    • بدون نام

      در پاسخ ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      نه شما حاليته كه پس كه به دولت قبل راي دادين و بدبختمون كردين.
      درضمن درست صحبت كن بيشعور سياسي خودتي

    • فاطمه

      این نمایده ها همه را انگشت به دهن میکنن فقط چه مدلشو نمیگم با هم میبینیم

    • بدون نام

      بعضی ها چه راحت دینشون رو به دنیاشون فروختند

    • بی نام

      فقط فقط و فقط علی مطهری . اعتبار مجلس علی مطهری

      پاسخ ها

      • سبحان

        ایول

    • سبحان

      زنده باد اصلاحات
      زنده باد دکتر عارف
      زنده باد تمام اصلاح طلبان شیر دل

    • پشتیبان ولایت

      لعن علی عدوک یا حسین
      خاتمی و کروبی و میرحسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا متاسفم برای کساییکه کردار و گفتارشون چیزه دیگه ای میگه

    • فرزاد

      در مقابل شعور سیاسی مردم تهران باید تعظیم کرد رد صلاحیت هایی که به دست مردم تهران رقم خورد گواه بر این بصیرت است.

    • فرزاد

      در مقابل شعور سیاسی مردم تهران باید تعظیم کرد رد صلاحیت هایی که به دست مردم تهران رقم خورد گواه بر این بصیرت است.

    • بدون نام

      اصولگرایان در تهران باختند

    • حامد

      برای شناختن عقل وشعور دوملیون تهرونی همین بس که به هاشمی رای دادن

    • بدون نام

      درود بر اصلاحات

    • متین

      واقعا به هاشمی رای دادید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چقدر راحت میشه سرتون کلاه گذاشت وای وای وای

      پاسخ ها

      • بازان

        شما خوب شما گول نخور شما عقل كل
        مشكله امثال شما اینه فكر می كنین شماهای اقلیت همه چیز دون هستین !!اتفاقا چیزی كه من از اطرافم دیدم همه قشر تحصیل كرده جامعه بودن كه به اصلاحات رای دادن و از كم سوادی خیلی از اقشار پیر جامعه استفاده كردن تا به اصولگراها رای بدن !!

    • بدون نام

      اصلاحات درراس امور است

      پاسخ ها

      • سرباز حسین

        چه جمله ی پر محتوایی
        یاد پهلوون پنیه افتادم

    • علی

      خوب مسلمه هر کسی حق رای داره

    • وحید

      به گفته امام خمینی میزان رای ملته ... همین نظرات مثبت و منفی که مردم در اکثر رسانه ها میزارن باید به خوبی به آقایان تندرو و اصولگرا ثابت کنه که اکثریت مردم چی میخوان ... تنها کاری که میتونید بکنید اینه که به نظر اکثریت هفتاد درصدی مردم احترام بزارید و لطفا سکوت اختیار کنید چون اینجوری سنگین ترید

    • حسن

      هاشمی را شما بزرگ کردید.حمله کیهان ورسانه های همسو محبوبیت هاشمی را بالا برده ، در صورتی که خیلی ها مخالف دلواپسان هستند وشما از آنها اسمی نمی برید .

    • مرداویچ

      مهم ایران بزرگ وایرانیان هستند.به یاری یزدان ملت واقعا نجیب ایران مانند یک ایرانی زتدگی کند

      پاسخ ها

      • سید

        الان تو رو خدا این بنده خدا چی گفته که اومدید منفی دادید. واقعا ملت ما رو؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد

    • بدون نام

      پیروز واقعی انتخابات سیدخندان // سیدمحمد خاتمی // هست... جواب خوبی به افراط گری دادند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افراط در غرب گرایی هم خوب نیست ولی در عشق به خدا و راه راست رفتن افراط معنی ندارد

    • امین

      بر این اساس مسعود رضائي (اصلاح طلب)، علي اكبري(اصلاح طلب)، جعفر قادري(اصولگرا) و سيد احمدرضا دستغيب(اصولگرا) در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شيراز بر سر ۲ كرسي با يكديگر رقابت خواهند كرد.

      هادی پژوهش‌جهرمی افزود: در این دوره از انتخابات، 603 هزار و 105 رای ماخوذه، شمارش شد که در نهایت، 2 کاندیدا با کسب بیش از 25 درصد آرای ماخوذه، در مرحله اول حد نصاب لازم را برای ورود به مجلس کسب کردند.

      وی خاطرنشان کرد: چهار کاندیدا نیز باید در دوره دوم برای 2 کرسی نمایندگی مجلس از شیراز، با یکدیگر رقابت کنند.

      پژوهش یادآور شد: آقایان بهرام پارسایی با کسب 198 هزار و 517 رای و فرج‌الله رجبی با کسب 171 هزار و 529 رای موفق به کسب 25 درصد از کل آراء ماخوذه شدند.

      وی ادامه داد: آقایان مسعود رضایی با 141 هزار و 804 رای، علی اکبری با 132 هزار و 455 رای، جعفر قادری با 111 هزار و 290 رای و حسین نجابت با 85 هزار و 546 رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.
      الان کدام یک درست است؟

    • محمدامین واعظ

      عامار کامل انتخابات اصفهان

    • محمدم

      باعرض سلام آقا تو حوزه انتخابی استان کرمانشاه سردار محمد کرمی راد تا دیروز ساعت 1بعدازظهر سوم شدند ولی جای تعجب داره که چجور بعدا10دقیقه ایشان پنجم شدند آقای صفری که هیچ تبلیغی درداخل شهر نداشت یهویی چجور سوم شد!!!!!!!!!

    • بدون نام

      زنده باد ایران وایرانی

    • قرآن دوست اصلاح طلب

      ایرانی عزیز از کامنت هوشیارانه وعالمانه ات لذت بردم.

    • بدون نام

      درود بر اصلاحات

    • omid

      تبریک میگم.تکرار میکنم.تبریک میگم

    • ابوالفضل

      وقتش شده بگیم...
      روحانی روحانی
      حیف ما مثل بعضیا بی شعور نیستم بریزیم تو خیابون ها و اموال عمومی رو تخریب کنیم...

      پاسخ ها

      • ایرانی

        عفت کلام چیزه خوبیه ها

    • omid

      تبریک میگم.تکرار میکنم.تبریک میگم

    • بدون نام

      عجله نکنید اصلا پس از سه روز !!!!!!!! دیر نیست سر فرصت شمارشها را انجام دهید!!!!!!!!!

    • بدون نام

      09:30: نتایج نهایی انتخابات خبرگان در تهران اعلام شد.

    • بدون نام

      ایلام جزء کشور عراق بود که نتایج مجلس شورای اسلامی نیست

    • بدون نام

      هر کسی خودش انتخاب میکنه سرنوشتشو. تهرانی ها هم نظرشون این بوده چه بقیه خوششون بیاد چه بدشون بیاد .چرا ما عادت کردیم نظرمونو به خورد بقیه بدیم؟؟؟

    • بدون نام

      مرگ برامریکا مرگ براسراییل مرگ برانگلیس مرگ بر ضدولایت فقیه

    • بدون نام

      به خدا پناه میبریم از اینکه دشمن شاد شیم

    • بدون نام

      درود بر مردم کشور عزیزم ایران.

    • حسین چهارنایی

      چپ و راست ارزش صحبت کردن نداره.مشارکت 81 درصدی مردم استان گلستان در انتخابات 7اسفند چشم دشمنان وحدت رو کور کرد.دوستت دارم هموطن.دوستت دارم ایرانی.برادران ترکمن و بلوچ به شما افتخار میکنیم مرگ بر انگلیس فتنه.لعنت به بی بی سی .

    • فاطمه

      دروود بر همشون.. تمام اصلاح طلب ها..تمام اونهایی که به فکر این مردمند

    • محمد وفایی منش

      سلام دوستان من یک سوال دارم چرا باید اقای الهیار ملکشاهی یک اصولگرا به مجلس بره چرا توی این مملکت کسی نیست صدای مارو بشنوه مگر ما ادم نیستیم ایا رای ما اهمیت نداره

    • بدون نام

      با سلام
      شهید بهشتی فرمودند:دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود.
      دوستان و دانشجویان و هموطنان عزیز بیدار هستید، بیدارتر باشید، دشمن هیچ وقت خیر ما را نخواسته و نمی خواهد و دست از دشمنی با اسلام بر نمیدارد.
      دشمن روز به روز خود را آماده تر میکند و با ایجاد اختلاف خوشحال میشود لذا لازم است ما هم خودمان را آماده تر کنیم، که اگر آماده نباشیم نه تنها به قول شهید بهشتی نماز امت قضا میشود بلکه با خطاهایمان و نشان دادن نقطه ضعف ها، مردم را از خواندن همان نماز قضا هم زده میکنیم.
      لذا به اختلافها کمتر دامن بزنیم تا بیگانگان را از این عمل مآیوس کنیم و اختلافها موجب پر و بال گرفتن آنها نشود.
      ان شا الله خدا بر بصیرت ملتمان بیافزاد.

    • میثم

      در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.


      شما هم سانسور؟؟؟

    • میثم

      چرا پست های منو نمی زارید تا جواب این دوستان تندرو و به ظاهر اصولگرا رو بدم
      نکنه سایت شما هم اصولگرا و یک جانبه است؟

    • مسيحا

      درود بر اصلاحات و ليست اميد، در اين انتخابات كه اكثر اصلاح طلبان باز هم گل كاشتيد، در اكثر شهرها مثل شهرما كه اصولگرايان پيشتاز شدند دليلش اين بود كه همه اصلاح طلبان رد صلاحيت شدند، ما حتي يك نامزد اصلاح طلب هم نداشتيم كه اگر داشتيم با اكثريت آراء راهي بهارستان ميشد، بهرحال آرزوي موفقيت ميكنم براي همه دلسوزان ميهنم

    • مصطفی

      خدایا اصلاح طلبان را اگر قابل هدایتند هدایتشان کن
      اگر نیستند نیست و نابودشان کن
      دولت اصلاح طلب فقط به فکر 5% اقلیت ثروتمنده و به فکر 95 درصد اکثریت ضعیف نیست
      نمونه اش تو برجام روشنه
      ال سی های آزاد شده مال مردم متوسط جامعه که نیست فقط تو جیب پول دارهاس
      مسافرتهای آنچنانی با هواپیما بعضیها حتی تو خواب هم نمیبینند
      درود بر دکتر روحانی، حامی ایجاد فاصله طبقاتی
      درود بر آنکه جز خود و معدود افراد، کس دیگه ای رو نمیبینه
      کاش این حرفهای ملت رو خود ایشون هم بخونند
      اللهم عجل لولیک الفرج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج