۳۰۲۲۶
۱۰ نظر
۵۵۳۳
۱۰ نظر
۵۵۳۳
پ

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

مسئولان تصمیم گرفته‌اند از سه خودروی محبوب تیانا، ماکسیما و مگان استفاده کنند. این خودروها وظیفه دارند جلوی میهمانان خارجی کشورمان آبروداری کنند. به همین بهانه دوباره هر سه خودرو را زیر ذره‌بین بررسی کرده‌ایم

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

هفت صبح: اجلاس سران کشورهای غیر‌متعهد شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود. ما هر روز اخبار این اتفاق مهم را پیگیری می‌کنیم و منتظریم ببینیم بالاخره چند روز تعطیلی نصیب‌مان خواهد شد. با این حال امروز متوجه شدیم که مسئولان تصمیم گرفته‌اند برای حمل و نقل ميهمانان مهم خود از سه خودروی کاملا آشنا استفاده کنند.

لازم نیست درباره اهمیت اجلاسی در این سطح حرف بزنیم و مثلا بگوییم هر کشور در دنیا تلاش می‌کند تا چنین اتفاقی را با شکوه و صلابت خاصی برگزار نماید. تقریبا همه ما از این مسئله خبر داریم و حالا می‌دانیم در اجلاس سران کشورهای غیر‌متعهد که تا چند روز دیگر برگزار می‌شود، مسئولان تصمیم گرفته‌اند از سه خودروی محبوب تیانا، ماکسیما و مگان استفاده کنند. این خودروها وظیفه دارند جلوی میهمانان خارجی کشورمان آبروداری کنند. به همین بهانه دوباره هر سه خودرو را زیر ذره‌بین بررسی کرده‌ایم:

رنو مگان؛ خوب و قابل تحسین

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

مگان از آن خودروهایی است که نمی‌توان با بهانه‌هایی چون ظاهر قدیمی‌اش از کنار آن به سادگی گذشت. بالاخره با سیاست‌های پارس‌خودرو‌، مگان توانست از بحرانی که در اوایل دچار آن بود، جان سالم به در برد. فرم شکسته و زاویه‌دار چراغ‌های جلو در کنار جلوپنجره کوچک دو‌تکه به این خودرو شخصیتی خشک، جدی و در عین حال جذاب بخشیده و تیرگی خاص چراغ‌هایش نیز به این ظاهر کمک کرده است.

خطوط روی بدنه مگان کاملا محو و کمرنگ است و تنها خطی که اندکی به چشم می‌آید خط روی کاپوت جلوست که حالتی شکسته دارد اما مهم‌ترین نقطه ضعف طراحی مگان فرم صندوق عقب است؛ البته این طراحی مورد پسند خیلی‌هاست ولی عموما در تبدیل فرم خودروهای‌ هاچ‌بک به سدان این مشکل به وجود می‌آید. در کل اگر رنو مگان را در رنگ مشکی ببینید کاملا ابهت یک خودروی مجلسی را در آن خواهید یافت.

در مورد دینامیک و قوای محرکه این سدانی فرانسوی هم باید گفت که بهترین نوع این خودرو در ایران از موتوری دو لیتری با توان ۱۳۶ اسب‌بخار بهره می‌برد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلویش هم بر عهده گیربکسی چهار دنده اتوماتیک است که در مجموع می‌تواند مگان را به حداکثر سرعت ۱۹۵ و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۱۱.۱ ثانیه را برساند. ترمزهای جلو و عقب خودرو دیسکی هستند و به سیستم‌های امنیتی ترمز ضد‌قفل ABS و سیستم پایداری الکتریکی ESP هم می‌توانید به راحتی اتکا کنید.

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

ضمن اینکه این خودرو به دو کیسه هوا مجهز شده و چهار شیشه خودرو به صورت برقی کنترل می‌شوند و آینه‌های جانبی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. از سیستم صوتی با قابلیت پخشCD ، کارت سوئیچ رنو، قفل مرکزی و کامپیوتر سفری هم می‌توان لذت برد. تکنولوژی به‌روز در ساخت این محصول هم سبب شده تا مصرفش برای سیکل ترکیبی ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ثبت شود.

رقبا: تویوتا کرولا، سیتروئن C۵

ویژگی خاص: آیرودینامیک عالی در سرعت‌های بالا و سر پیچ‌ها

قیمت: 46 میلیون تومان


نیسان ماکسیما؛ یک جنتلمن

نیسان ماکسیما از آن خودروهایی است که وقتی پایش به خیابان‌ها باز شد نه حریفی داشت و نه واردات خودرو مجاز بود، ولی به راحتی توانست خود را به خریداران خودرو تحمیل کند و با وجود معایبش به عنوان یک خودروی لوکس، به فروش مناسبی رسید. تا آنجا که امروز هم با وجود خودروهای جدیدتر و بهتر و کامل‌تر، مزه راحتی و سواری لذت بخشش زیر زبان خیلی‌هاست. همین المان‌ها نکته‌هایی هستند که این سامورایی پرقدرت را برای مراسمی‌ چون این اجلاس مناسب جلوه می‌دهند و ضمن اینکه به عنوان یكی ‌از با کیفیت‌ترین خودروهای داخل هم شناخته شود.

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

ولی اگر یادتان باشد ماکسیماهای اولی کمی ‌در تردد در خیابان‌های ناهموار کشورمان مشکل داشتند و بیشتر در حال و هوای اتوبان‌های ژاپن سیر می‌کردند. هر دست‌اندازی به راحتی در کابین و صندلی حس می‌شد و برای رفع این مشکل باید دست به جیب می‌شدید. ولی این مشکل مانند سایر ضعف‌ها توسط پارس‌خودرو برطرف شد.

حال پس از چند سال از حضور این ژاپنی باز هم ماکسیما با موتور سه لیتری‌اش و قیمتی نزدیک به ۶۵ میلیون تومان گزینه‌ای مطلوب است. البته شاید عنوان لوکس برای ماکسیما کمی‌ سنگین باشد چون امکانات خودروهایی چون کیا سراتو یا مزدا ۳ را ندارد اما اگر پشت فرمان آن نشسته و کمی‌ با آن رانندگی کنید واقعا احساس کمبود نمی‌کنید. موتورش قوی‌ترین بین خودروهای ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی است و می‌تواند شما را در مدت ۸.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

شتابی که با توجه به ابعاد و وزن ۱۳۹۰ کیلوگرمی‌ فوق‌العاده است. در کل می‌توان یک صفت را برای ماکسیما به کار برد؛ راحتی! زمانی که سوارش می‌شويد با طراحی زیبای کنسول میانی و نشانگرها مواجه می‌شوید. صندلی‌ها بسیار راحتند و دید خوبی از درون اتاق به بیرون خواهید داشت. سیستم تهویه هوای مطبوع بسیار عالی بوده و هر آنچه از یک خودرو در این کلاس انتظار دارید را برآورده می‌کند. در انتها باید گفت ماکسیما خودرویی مناسب برای افرادیست که عشق قدرت موتور هستند و حاضرند برای آن هزینه بالای مصرف سوخت این ژاپنی بزرگ را هم بپردازند.

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

در رانندگی خودرویی آرام و پرقدرت است و البته کاملا جادار. هم اکنون در بازار داخلی می‌توانید به جای نیسان ماکسیما، کیا سراتو یا مزدا ۳ جدید هم بخرید که هر دو خودروهایی سدان و اسپورت هستند اما هیچ‌کدام شخصیت ماکسیما را ندارند و حس سواری با خودرویی لوکس به شما دست نخواهد داد.

رقبا: مزدا ۳ نسل جدید، کیا سراتو

ویژگی خاص: راحتی و دیگر هیچ

قیمت: ۶۶ میلیون تومان


نیسان تيانا؛ هتلی متحرک

رقبا: تویوتا کمری، اوریون و هيوندا آکورد

ویژگی خاص: بهره‌مندی از گیربکس CTV اختصاصی نیسان و یکی از 10 موتور برتر دنیا

قیمت: 84 میلیون تومان

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

تيانا، محصول سال ۲۰۰۳ نیسان ژاپن است. این خودرو به عنوان جایگزین نیسان سفیرو به خط تولید راه یافت و پس از آن هم‌شانه نیسان ماکسیما در جهان و با استفاده از پلتفرم نسل جدید همین مدل ماکسیما که مهد تولید آن در آمریکاست، کشورها را فتح کرد، ولی شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که نام این سدان تیناست یا تيانا ؟ پس همین بس که بدانید نام انگلیسی این محصول نیسان teana است که تيانا تلفظ می‌شود اما با معرفی این اتومبیل توسط پارس خودرو، تصمیم گرفته شد تا جهت سهولت در تلفظ نام و فارسی‌تر شدن آن، به تینا تغییر پیدا کند.

نیسان تینا قیافه شکلی و مجلسی دارد که می‌تواند به عنوان خودرویی با کلاس در این اجلاس انجام وظیفه کند. نمای جلویش با استفاده از چراغ‌های یک تکه کشیده و جلوپنجره بزرگ بیننده بسیار حرفه‌ای طراحی شده. نمای جانبی آن نیز با یک شکستگی سرتاسر خودرو تا زیر چراغ عقب در نمای کناری ادامه دارد و این شکستگی که نمای روی در‌‌ها را روشن‌تر جلوه می‌دهد به نوعی در حجیم‌تر و خانوادگی‌تر نشان دادن طراحی آن موثر بوده. طراحی نمای عقب نیز با چراغ‌های بزرگ و استفاده از LED تکمیل می‌شود اما در مورد وضعیت فنی این محصول ژاپنی باید به نکته‌ای خاص و ویژه اشاره کنیم که همان انتخاب موتور تینا به عنوان یکی از ۱۰ موتور برتر دنیاست !

موتوری ۶ سیلندر با آرایش V شکل که ۵/۲ لیتر حجم دارد و می‌تواند نهایتا ۱۸۲ اسب‌بخار قدرت را زیر پدال گاز برای راننده فراهم کند. ضمن اینکه تجهیز آن به سیستم جدید تنفسی بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی صوتی از نکات برجسته و بارز آن است. همچنین تینای ۱.۵ تنی شتاب صفر تا ۱۰۰ معادل ۹.۶ ثانیه دارد، این عدد در مقایسه با وزن خودرو یادآور شتاب معروف نیسان ماکسیما است.

بررسی تیانا، ماکسیما و مگان؛ میزبانان میهمانان خارجی

این را هم فراموش نکنید که تکنولوژی مدرن گیربکس CVT عرضه شده در این خودرو آرزوی هر خودرو دوستی است. به بحث امکانات این سوگلی ژاپنی برسیم باید بگوییم که تیپ XV که مدل کامل تینا محسوب می‌شود تمامی ‌امکانات به روز را یکجا دارد. کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل دینامیکی، سیستم کنترل سرعت، کامپیوتر سفری، سان روف، صندلی با حالت تنظیم حافظه‌دار، چراغ عقب LED و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دما از جمله این امکانات هستند.

علاوه بر موارد اشاره شده، تینا از امکانات دیگری نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو، آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن و سیستم کنترل گشتاور بهره می‌برد که باعث تمایزش نسبت به سایر خودروهای لوکس رقیب می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      من تیانا میخام پول ندارم چیکار کنم برترین ها ؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        خیلی ها ندارن منم تو فکر یه پیکان وانت بودم که رفت شد 14 میلیون به بالا ولی فلسطین و لبنان واجبه چیکار کنم

    • ناشناس

      اگه تینا هتل متحرکه بنز اس کلاس چیه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پنت هاوس! :))

    • faran

      majale jun man ba megan 240 ta raftam taze bazam ja dasht vali tarsidam gaz bedam shoma chera neveshti 195???

    • بدون نام

      فقط ماکسیما

    • امیر

      ماکسیما ماشینیه که امکانات نسبتاً کمی داره . درست ولی ماشین یعنی اینکه فنی و موتور خوبی داشته باشه . البته امکانات هم خیلی خوبه ولی حرف اول رو فنی و موتور میزنه

    • مهدی

      پس کی پیکان روآ سال پراید ارابه مرگ رو برونه تو سایت نوشته بدون بی احترامی و... ولی همه میدونن تو دل جوونای این مملکت چی میگذره من عاشق ماشین فورد هستم

    • Aryan

      فقط مگان
      مگااااااااااااان
      :*

    • ملودی

      میخام ماکسیما بخرم، به نظرتون الان با شرایط جدید تولید و پشت سر گذاشتن تحریم ها مدل بالای 85 بگیرم یا مدل زیر 85؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج