جاباما
۳۰۲۷۳۸
۱۵ نظر
۵۰۸۴
۱۵ نظر
۵۰۸۴
پ

رپورتاژ آگهی

مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم

کمپین سفید متعلق به کسانی ست که بی هیچ قید و شرطی عاشق حیواناتند؛ کسانی که دل شان فارغ از هر رنگی سفید است، مثل من، مثل تو!

کمپین سفید موفق ترین گروه حمایت از حیوانات ایران است که با تمرکز بر عقیم سازی توانسته جمعیت حیوانات خیابانی را کنترل نماید. راز محبوبیت این کمپین را می توان در شخصیت موسس آن پریسا پروین مهر دید. کمپین سفید متعلق به کسانی ست که بی هیچ قید و شرطی عاشق حیواناتند؛ کسانی که دل شان فارغ از هر رنگی سفید است، مثل من، مثل تو!

با حیوانات بی پناه مهربان تر باشیم

من پریسا پروین‌مهر عاشق طبیعت و خاک تولید کننده بنفشه آفریقایی و گیاهان نادر آپارتمانی هستم، در سال۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ گل‌کار نمونه زن شدم و همچنین برنده چهار دوره متوالی نمایشگاه های بین المللی گل و گیاه تهران. همه چیز از ۱۵‌سال پیش شروع شد. اتفاقی بسیار تلخ در یک شب تابستانی مسیر زندگی من و هزاران حیوان خیابانی را عوض کرد. شبی آکنده از صدای تیر ماموران سگ کشی و زوزه های بی پایان و جگر خراش، شبی اشباع شده از بوی ناخوشایند بی رحمی. دیدن سگ هایی که برای فرار از تیر مرگ بی هدف می دویدند هرگز از خاطرم پاک نشد. البته از علت این کار با‌خبر بودم اما همیشه با خودم فکر می‌کردم شاید بتوان با راهکار دیگری که حیوانات هم عذاب نکشند، از ازدیاد آنها جلوگیری کرد. یک سال گذشت و این تفکر با من بود تا اینکه در یک روزنامه خواندم که در شهر آتن ۳۰۰۰ سگ خیابانی را می خواهند عقیم‌کنند پدرم را صدا کردم و ساعت ها درباره این موضوع با هم حرف زدیم. از همان زمان اولین جرقه در ذهن من برای کمک اصولی و فراگیر به حیوانات زده شد. سال ها گذشت و احساس نیاز به تغییر این رویه در من محکم تر شد تا جایی که با کمک دکتر محمد‌حسن اصغری با گروه های موفق حمایت از حیوانات دنیا تماس گرفتیم و توانستیم در ۷ اسفند ۱۳۹۱ کمپین سفید را طبق استانداردهای علمی و بین المللی راه اندازی کنیم.

مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم

چرا عقیم‌ سازی؟

مطالعات و تحقیقات زیادی در دنیا در این زمینه شده و برای همین ما هم سعی کردیم با‌توجه به این مطالعات یک فکر اساسی و بنیادی در زمینه حمایت از حیوانات خیابانی ایران انجام دهیم. دقیقا سعی بر این داشتیم و داریم که یک کنترل جمعیت روی جامعه حیوانات بی پناه داشته باشیم. یکی از راه‌های کنترل جمعیت عقیم‌سازی ست که علاوه بر اینکه از ازدیاد بی‌رویه آنها جلوگیری می‌شود، با کاهش حیوانات مریض و گرسنه به سلامت جسمی و روحی جامعه انسانی نیز کمک می شود، قطعا دیدن حیوانی بیمار در خیابان برای بیننده آزاردهنده ست.

چرا به‌جای کشتار حیوانات عقیم‌سازی را ترجیح می‌دهید؟

در وهله اول کشتار انسانی و اخلاقی نیست در ثانی وقتی حیوانی حذف می‌شود، جا برای زاد و ولد حیوان دیگر خالی می‌شود که به این پدیده خلاء گفته می‌شود؛ یعنی یک خلایی ایجاد می‌شود که با یک حیوان جدید به راحتی پر می شود اما اگر جمعیت یک کلونی از حیوانات را عقیم‌سازی کنیم دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد. به‌عنوان مثال اگر همه گربه یا سگ‌های یک منطقه یا محل مثل پارک را عقیم کنیم بدلیل اینکه دیگر نیازی به جفت ندارند هیچ حیوان جدیدی را به مجموعه خود راه نمی دهند.

عقیم سازی انقراض نسل نیست، هیچگاه سرعت عقیم سازی از سرعت زاد و ولد بیشتر نخواهد شد بلکه با کنترل جمعیت، سطح رفاه حیوانات از نظر تامین غذا و رقابت اکوسیستمی افزایش می یابد.

این کمپین با چه هدفی تاسیس شده است؟

کمپین سفید با هدف عقیم سازی، فرهنگ سازی و کمک به حیوانات خیابانی در ۷ اسفند ۱۳۹۱ راه اندازی شد و در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ به‌طور رسمی به‌نام شفاخانه سفید حیوانات به شماره ۳۴۶۳۷ ثبت شد. در حال حاضر کمپین سفید در کنار کار عملی و دامپزشکی، کاتالوگ و بروشورهای مختلفی در مورد چرایی و چگونگی عقیم سازی، تفاوت عقیم سازی و انقراض و همچنین حمایت استاندارد از حیوانات خیابانی و بی سرپرست چاپ و توزیع می کند. ما بزرگ‌ترین گروه حمایتی حیوانات خیابانی رسمی در کشور هستیم.

مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم

روند کار شما در کمپین سفید چیست؟

حیوان پس از هماهنگی به کلینیک منتقل شده، و تحت بالاترین شرایط بهداشتی عقیم می‌شود. در صورت نیاز خدمات درمانی مانند واکسیناسیون، انگل زدایی و غیره را انجام می‌دهیم و بعد از طی دوران نقاهت حیوان را به محل زندگی سابقش باز می گردانیم یا در صورت نیاز به یک محل امن تر. همچنین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حیوانی که عقیم می‌شود باید بعد از عقیم‌سازی علامت‌گذاری شود تا فرد دیگری مجدد به اشتباه حیوان را برای عقیم‌سازی نگیرد، چرا‌که اگر علامت‌گذاری صورت نگیرد، ممکن است دوباره برای عقیم‌سازی بیهوش و جراحی شود. علامت گذاری طبق استانداردهای جهانی برای اولین بار توسط کمپین سفید در ایران برای حیوانات خیابانی انجام می شود. به‌عنوان مثال گوش گربه نر سمت راست و گربه ماده را سمت چپ علامت گذاری می شوند.

پس راز محبوبیت کمپین سفید در عشق به حیوانات است، راه های همکاری با شما چیست؟

"کمپین سفید برای کسانیست که بی هیچ قید و شرطی عاشق حیواناتند، کسانی که دل‌شان فارغ از هر رنگی سفید است؛ مثل من، مثل تو." هر کسی با سفید بودن می تواند عضوی از ما باشد. در نگاه ما حیوانات در خیابان‌ها خوشبخت نیستند، گرسنگی کوچکترین مشکل آن هاست. البته منظور من این نیست که باید هر حیوانی را به منزل برد، نه! بلکه توصیه من این است که کمک کنیم با کنترل زاد و ولد این حیوانات از تولد نسل های گرسنه و بیمار بعدی جلوگیری کنیم.

اینطور که شنیدم کمپین سفید بیشترین رکورد جراحی ها به خصوص عقیم سازی را دارد، چه تعداد عقیم‌سازی صورت گرفته است؟

تا به امروز این کمپین توانسته ۳۴۱۳ حیوان را عقیم کند. این یعنی ۳۴۱۳ نسل از حیوانات از آزار و بیماری، سرما و گرما نجات پیدا کرده‌اند، همچنین با کمک‌های مردمی علاوه بر عقیم‌سازی، بیشتر این حیوانات علیه بیماری هاری واکسینه شده و انگل زدایی هم کرده‌ایم که این کار باعث ارتقای سلامت جامعه انسانی هم می‌شود. بزرگترین آرزوی من دیدن خوشبختی همه موجودات زنده دوپا، چهارپا، بی پا و چه هزار پا است. از ته دل دعا می کنم روزی قانونی علیه حیوان آزاری در ایران تصویب شود. اولین قدم برای رسیدن به این قانون ایجاد تغییر در فکر و نگاه ماست. وقتی هنوز خود ما تغییر نکردیم توقع معجزه از شهرداری و ارگان های دیگر نباید داشته باشیم.

"بی زبانی جرم نیست، جرم اعمال خشونت علیه یک موجود بی زبان است"

مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم


مثل کمپین سفید از حیوانات حمایت کنیم

تماس مستقیم
۰۹۱۹۳۱۸۸۵۲۵ - ۸۸۶۲۹۲۱۰


اینستاگرام: white_vet_clinic

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد هر انسان پاک و با وجدان

    • بدون نام

      چطوری حمایت کنیم

      پاسخ ها

      • محمد

        بهترین گروه حمایت از حیوانات ایران کمپین سفید
        من سفیدم

    • بدون نام

      هر کسی تا اندازه ای که می تواند از حیوانات حمایت کند. مرسی

    • بدون نام

      خدا خيرتون بده

    • بدون نام

      با حیوانات مهربان باشیم و از آنها حمایت کنیم

    • سميرا

      براي حيوانات كمپين مي سازن با كلي تبليغات. براي بچه هاي نازنين كه زير دست پدر و مادرشون شكنجه ميشن چيكار كرديم؟

      پاسخ ها

      • شهروند

        تو هم برای اونا کمپین بساز ....

    • ماه

      با سلام و خسته نباشید
      اگه گربه خانگی هم داشته باشیم و بیاریم اینجا عقیم سازی رایگان انجام میدین؟ آخه بیرون خیلی گرونه

    • ندا

      این شفاخانه ثبت نشده

    • امین

      شماره کمپین سفید رو میشه یکی بده، چون سایتشون رو پیدا نکردم و نمیدونم چطور باید باهاشون همکاری داشت.

    • بدون نام

      خواهش میکنم شماره تلفن کمپین سفید رو به شماره من ارسال کنید ممنونم از لطفتون

    • مصی

      سلام خسته نباشین..امشب تصادفی با این کمپین آشنا شدم...خواهر یه گربه داره...طفلی ۴روز داره درد میکشه...مجاری ادارش بسته شده وتشخیص دادن سنگ کلیه داره...خواهرکمی از هزینه هاش و داده ولی الان هیچ پولی نداره ...آیا شما میتونید کمک کنیدبه خواهرم وگربهش

    • هانیه صفوی

      سلام خدمت شما.من یک شهروندم و عاشق حیوانات هستم.هر جانداری شایسته محبت و احترام است.اخیرا فیلمهای زشت و زننده ای از همکاران شهرداری میبینم که برای جمع کردن سگهای ولگرد رفتارهای غیر انسانی و زننده ای دارن.واقعا خجالت اور بود کارمتد شهزداری در شمال پای یه سگ ولگرد را به وانت بسته و با بیل با حالت غیر انسانی پرتش میکنه تو وانت لطفا این فیلم را اگر دیدید پیگیر باشید طبق قانون با انها رفتار کنید چون من خیلی پیگیر این افراد هستم.

    • معصومه

      من امروز ی سگ پیدا کردم ک با با ماشین تصادف کرده دوتا پاهاش شدیدازخمی شده پاهاشو بستم ولی متاسفانه هزینه کلینیک بردنش و ندارم تو رو خدا اگه ميتونين کمکش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج