جاباما
۳۰۳۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۱۲ خوان جدید خرید ارز

شرایط فروش ارز مسافرتی تغییر کرد

پرداخت ارز به مسافران و همراهان به مقصد تمام کشورها از طریق خطوط هوایی ۲ هزار دلار خواهد بود

بانک مرکزی با صدور بخشنامه جدیدی به تشریح شرایط فروش ارز مسافرتی پرداخت و اعلام کرد: از این پس فروش ارز به مسافران عراق ممنوع شده است.

اداره کل نظارت بر بانک های بانک مرکزی به تازگی اقدام به صدور بخشنامه ای در خصوص فروش ارز مسافرتی کرد و خطاب به صرافی های بانک ها و صرافان مجاز اعلام کرده است با توجه به ابهامات موجود و سوالات مکرر در خصوص میزان و نحوه فروش ارز مسافرتی به مشتریان به اطلاع می رساند براساس آخرین تصمیمات متخذه تمامی صرافی ها از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ملزم به رعایت مواد زیر می باشند:

۱. پرداخت ارز به مسافران و همراهان به مقصد تمام کشورها از طریق خطوط هوایی ۲ هزار دلار خواهد بود.

۲. طبق دومین بند این بخشنامه پرداخت ارز به مسافران و همراهان به مقصد تمام کشورها از طریق زمینی هزار دلار تعیین شده است.

۳. بانک مرکزی در سومین بند از این بخشنامه تأکید کرده ارز پرداختی به اشخاص مقیم هزاردلار باید باشد.

۴ . همچنین براساس بند ۴ حداکثر حاشیه سود صرافی بانک ها و صرافی های منتخب برای فروش ارز به مسافران، نرخ خرید به اضافه ۳۰ ریال است. (با رعایت نرخ مرجع ۵۰۰ ریال)

۵ . در بند پنجم این بخشنامه نیز آمده حداکثر حاشیه سود صرافی بانک ها جهت فروش به صرافی های مجاز، نرخ خرید به اضافه ۱۰ ریال است. (رعایت نرخ مرجع ۵۰۰ ریال)

۶ . همچنین براساس ششمین بند بخشنامه مذکور حداکثر حاشیه سود صرافی های مجاز جهت فروش ارز به مسافران نرخ خرید به اضافه ۳۰ ریال است.



شرایط فروش ارز مسافرتی تغییر کرد


7 . بانک مرکزی در بند 7 این بخشنامه تأکید کرده فروش ارز توسط صرافی بانک ها به صرافی هایی که اعتبار مجوز فعالیت آنها در زمان فروش پایان پذیرفته مجاز نیست.

8. براساس هشتمین بند از بخشنامه که به امضای مدیر کل نظارت بر بانک های بانک مرکزی نیز رسیده، فروش ارز مسافری به مسافران مقصد عراق ممنوع است.

9 . بند 9 این بخشنامه نیز تأکید کرده فروش ارز به نمایندگان آژانس های مسافری ممنوع می باشد؛ متقاضیان شخصاً باید جهت دریافت ارز خود و افراد تحت تکفل به صرافی ها مراجعه کنند.

10 . همچنین بانک مرکزی درباره نحوه تهیه ارز حجاج نیز در این بخشنامه اشاره کرده پرداخت ارز به حجاج صرفاً از طریق شعب ارزی بانک ها خواهد بود.

11 . طبق یازدهمین بند بخشنامه فروش ارز مسافرتی مطابقت اصل اسناد مثبته و ممهور نبودن اصل اسناد شامل گذرنامه، فیش پرداختی، عوارض خروج از کشور و بلیت از جمله مدارکی است که باید مشتریان به صرافان ارائه دهند.

12 . همچنین بانک مرکزی در این بخشنامه طبق بند 12 تأکید کرده است اخذ تصویر مدارک مذکور و نگهداری آنها در سوابق الزامی است.

اداره کل نظارت بر بانک های بانک مرکزی در خاتمه این بخشنامه خطاب به صرافان بانک ها و صرافی های مجاز و منتخب تأکید کرده عدم رعایت هریک از موارد فوق تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده نسبت به قطع سهمیه ارزی و ابطال مجوز فعالیت آن شرکت اقدام خواهد شد.

منبع: روزنامه اقتصادی آسیا
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیربرازنده

      سلام ایا ارزمسافرتی رافقط ازبانکهای فرودگاه خریداری کرد یاازتمام صرافی هامی توان خریدکرد؟باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج