۳۰۳۷۳۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شانگهای بدون توقف (۲)

شانگهای، شهر آسمانخراش ها که در بین گردشگران به قلب تپنده پیشرفت چین مشهور است. آینه ای تمام نما از فرهنگ غربی در تلفیق بسیار زیبا با سنت های چینی که برای گردشگران لحظاتی فراموش نشدنی را رقم می زند.

هفته نامه اوقات خوش - الهام صادقی: شانگهای که در زبان چینی بر فراز دریا معنا می دهد در منتهاالیه شرقی کشور چین در اقیانوس آرام جا خوش کرده است.

شانگهای شهری مدرن است و مملو از جمعیت، شهر آسمانخراش ها که توجه برانگیز است؛ شهری که در بین گردشگران به قلب تپنده پیشرفت چین مشهور است. آینه ای تمام نما از فرهنگ غربی در تلفیق بسیار زیبا با سنت های چینی که برای گردشگران لحظاتی فراموش نشدنی را رقم می زند.

شانگهای بدون توقف (2)

در طول یک دهه، شانگهای به نماد زندگی قرن ۲۱ در چین تبدیل شده و به خاطر شباهتش به شهرهای پیشرفته دنیا، نیویورک شرق لقب گرفته است. شانگهای مدرن ترین شهر چین است و بیش از دیگر شهرهای این کشور حال و هوای غربی دارد. همچنین یکی از بزرگ ترین بنادر جهان و مهم ترین بندر چین به شمار می رود و از شهرهای مهم صنعتی و بازرگانی این کشور محسوب می شود.

این شهر از سالیان پیش به عنوان منطقه تجاری، اقتصادی و بازرگانی شرق آسیا معروف بوده است و در پیشرفت، تقویت و توسعه تجاری و اقتصادی چین نقش موثری داشته و در همین حال یکی از مراکز گردشگری کشور چین است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان میزبانی می کند.

در شانگهای ببینید

باغ پرجاذبه

باغ یویوان یکی از جاذبه های توریستی شانگهای و از جاذبه های گردشگری چین است که در قسمت مرکزی شهر بزرگ و شلوغ شانگهای قرار گرفته است. از این باغ توریست های زیادی دیدن می کنند و یکی از زیباترین باغ های چین محسوب می شود. استخرهای ماهی، ساختمان های سبک پاگودا و تعداد زیادی بامبو در این باغ کلاسیک چینی خواهید یافت.

شانگهای بدون توقف (2)

در اطراف باغ یو بازارچه های مختلف از صنایع دستی چین وجود دارند که آنقدر جاذبه دارد و دیدنش چه در روز به سبب زیبایی ساختمان ها و چه در شب به سبب نورپردازی عالی خالی از لطف نیست. آخر هفته ها معمولا جمعیت زیادی به این مکان هجوم می آورند، پس اگر به دنبال آرامش هستید بهتر است در طول روزهای دیگر هفته از باغ دیدن کنید.

پرسه در شانگهای قدیم

اگر می خواهید حال و هوای شانگهای قدیم را تجربه کنید حتما باید سری به پیاده روهای محله زین تیان دی (Shanghai Xin Tian Di) بزنید. این منطقه نمایانگر شانگهای قرن ۱۹ و ۲۰ است. قدم زدن در پیاده روهای زین تیان دی، معادل سفر در زمان است.

شانگهای بدون توقف (2)

خانه های این منطقه هنوز اصالت معماری سنتی خود را حفظ کرده اند و کاشی کاری های قدیمی و دیوارهای آن حکایت از شانگهای کهن دارد. در این منطقه می توانید سری به رستوران ها، کافه ها، گالری ها، بوتیک ها و مغازه ها بزنید و از حال و هوای زندگی در شانگهای باخبر شوید.

ونیز از نوع چینی

شهر قدیمی ژوجیاجیو (ZHUJIAJIA ANCIENT TOWN) معروف به ونیز شانگهای، در حومه این شهر واقع شده و از مناطق معروف کشور چین است که سابقه ای ۱۷۰۰ ساله دارد. در این شهر مانند ونیز ایتالیا برای جا به جایی از قایق های مخصوص استفاده می شود.

شانگهای بدون توقف (2)

شهر ژوجیاجیو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شانگهای است و هر ساله گردشگران زیادی به منظور بازدید از این شهر راهی شانگهای می شوند. در سطح شهر چندین نهر و رود جریان دارد و ۳۶ پل از جنس چوب، سنگ و مرمر روی این رودها کشیده شده است.

معبد لونگوا

معبد لونگوا تاریخچه ای عظیم دارد. این معبد همزمان با ورود فصل بهار و شکوفه های رنگارنگ میزبان مردیم است که برای بزرگداشت آیین مذهبی گرد هم می آیند. این مراسم همراه با صدای طبل، لباس های رنگارنگ، بوی عود و شعبه بازی است. بازار خرید و فروش در غرفه های صنایع دستی اطراف معبد هم داغ داغ است.

شانگهای بدون توقف (2)

این معبد در پارک Longhua و در جاده ای به همین نام واقع شده است و به علت مراسم خاصی که در آن انجام می شود دارای شهرت است. مراسم مخصوص این معبد به نام Bell- Striking که یکی از ۸ جاذبه جهانگردی این شهر است در ۳۱ دسامبر هر سال اجرا می شود.

آسمانخراشی بی نظیر

مرکز مالی جهانی شانگهای یک آسمانخراش زیباست که در سال ۲۰۰۷ با ارتفاع ۴۹۲ متر بلندترین سازه سرزمین چین نامگذاری شد. بلندترین هتل جهان در این آسمانخراش واقع شده که طبقات ۷۹ تا ۹۳ را به خود اختصاص داده است. این بنا جایی مهیج برای بازدیدکنندگان به حساب می آید.

شانگهای بدون توقف (2)

در کنار قسمت های اداری در این بنا، مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها و همچنین سکوهایی برای مشاهده اطراف وجود دارد که منظره ای سرگرم کننده را در معرض دید عموم قرار می دهد.

برج مروارید شرقی

اگر به هر کدام از کارت پستال های شانگهای نگاهی بیندازید به احتمال فراوان برج مروارید شرقی را در آن خواهید دید. این برج با ۴۶۸ متر ارتفاع، سومین برج بلند تلویزیون جان به شمار می رود.

شانگهای بدون توقف (2)

طراحی جالب این بنا، آن را بخشی جدایی ناپذیر از خط افق معروف شانگهای کرده است. اگر دوست دارید منظره ای بی نظیر را از ارتفاع بالا تماشا کنید این برج انتخاب بسیار خوبی خواهدبود.

سیرک جهانی

سیرک جهانی شانگهای، شهرت و معروفیتی فراتر از مرزهای کشور چین دارد. این سیرک با نمایش حرکات آکروباتیک سنتی چینی و موسیقی که هم بزرگسالان و هم کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، شناخته شده است.

شانگهای بدون توقف (2)

پس اگر به تماشای سیرک و حرکات زیبا و محیرالعقول علاقه مند هستید فرصت را از دست ندهید.

جشن سال نو

معبد لونگ هوا جشن های سال نو را با رقص های اژدها و شیر خیلی باشکوه و بزرگ برگزار می کند. در سال نو هنگامی که راهبان زنگ ها را به صدا در می آورند و برای سال نو پیش رو دعا می کنند، راهب بزرگ صد و هشت بار به ناقوس می زند. بله درست خواندید، صد و هشت بار.

شانگهای بدون توقف (2)

جشنواره فانوس

زمانی برای بازدید از باغ های رنگارنگ یویوان است. مردم شب را در خیابان به قدم زدن و شادی می گذرانند در حالی که کل خیابان ها را فانوس رنگی کاغذی پر کرده. به عنوان خوراکی مخصوص این جشن نیز، یوآن شیا یا تان گویوان- که نوعی پودینگ شیرین تشکیل شده از میوه و برنج است- درست کرده و می خورند. این جشنواره در پانزدهمین روز اولین ماه قمری چینی برگزار می شود.

شانگهای بدون توقف (2)

نمایشگاه معبد لونگ هوا

این نمایشگاه که در معبد لونگ هوا، در اواخر فروردین (آوریل) و اوایل اردیبهشت (مه)، برگزار می شود، بزرگ ترین و قدیمی ترین گردهمایی مردمی است که در طول آن انواع تنقلات مصرف می شود، برپا کردن غرفه های بازی و سرگرمی و شعبده بازی از دیگر ویژگی های این مراسم است و مردم در یک مسابقه که آن همه پیاده روی همراه با چوب های بلند است شرکت می کنند.

شانگهای بدون توقف (2)

جشنواره گردشگری شانگهای

اواسط سپتامبر با رژه در پایین جاده هوای های مرکزی یا جاده نان جینگ شرقی آغاز می شود و به برنامه های متنوع فرهنگی و توریستی، معرفی آخرین هتل ها، جاذبه های گردشگری و برگزاری چند کنفرانس در زمینه توریسم و سفر می پردازد.

فرمول یک

پیست جدید اتومبیلرانی بین المللی شانگهای، میزبان رقابت های فرمول یک در سپتامبر، اتومبیلرانی قهرمانی چین و جایزه بزرگ مسابقه موتورسیکلت است.

جشنواره هنرهای بین المللی شانگهای

برنامه ای یک ماهه که شامل رویدادهای فرهنگی در اواخر آبان (نوامبر) و اوایل آذر (دسامبر) و هنرهای برجسته سال می شود.

شانگهای بدون توقف (2)

این دوسالانه حالت جشنواره را دارد و هر اثری ه در طول دو سال گذشته خلق شده باشد حق شرکت در آن را دارد و بدیهی است که هر دو سال یک بار در این جشنواره ارائه می شود.

جشنواره چای

ماه آوریل شانگهای میزبان جشنواره سالانه جهانی چای است. چای بخش جدایی ناپذیر فرهنگ چینی است و این جشنواره مکان مناسبی برای کشف تاریخ و سنت چین است.

شانگهای بدون توقف (2)

این جشنواره به مدت یک هفته در شهر شانگهای برگزار می شود و در آن طیف های گسترده ای از طعم های چای توسط شرکت های مختلف عرضه می شود. جشنواره فرهنگ چای تلاش دارد تا این نوشیدنی ملی را به شیوه ای مدرن عرضه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج