۳۰۵۲۵۳
۵۴۸۳
۵۴۸۳
پ

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

در روزگاري كه همه‌چيز شخصي‌سازي مي‌شود و تمايل افراد به خاص بودن خيلي بيشتر از قبل شده و هركس كارت ويزيت مخصوص به خودش را با لوگوي سفارشي‌اش رو مي‌كند، شايد داشتن دستگيره كابينت يا كمد ويژه و منحصر به شخص ديگر تعجب‌آور نباشد.

مجله منزل - فاطمه علیزاده: در روزگاري كه همه‌چيز شخصي‌سازي مي‌شود و تمايل افراد به خاص بودن خيلي بيشتر از قبل شده و هركس كارت ويزيت مخصوص به خودش را با لوگوي سفارشي‌اش رو مي‌كند، شايد داشتن دستگيره كابينت يا كمد ويژه و منحصر به شخص ديگر تعجب‌آور نباشد.

اگر شما هم جزو طرفداران اين ايده هستيد و مي‌خواهيد سليقه و سبك شخصي‌تان را حتي در ريزترين و جزئي‌ترين اجزاي خانه به ديگران يادآور شويد، اين مطلب راست كار خودتان است. پس با ما همراه شويد.

نصب دستگیره ها

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

دستگيره درها براي كابينت‌هاي ايستاده بايد در پنج سانتي‌متري لبه طول سمت بازشونده و در ارتفاع ۹۰ سانتي‌متري نصب شود. دستگيره در كابينت‌هاي زميني در سمت بازشونده در گوشه بالايي با پنج سانتي‌متر فاصله از هر دو ضلع قرار مي‌گيرد. دستگيره كابينت‌هاي ديواري نيز به همين منوال در گوشه پاييني در قرار مي‌گيرد. اگر به نقاشي علاقه‌منديد، مي‌توانيد از يك تك چوب و بست‌هايي كه در جعبه ابزارتان پيدا مي‌كنيد به عنوان دستگيره استفاده كنيد. ساخت چنين دستگيره‌اي حتما تحسين همگان را برمي‌انگيزد.


دستگیره های خلاقانه

استفاده از خود شاخه يا تكه‌هايي از تنه باريك درخت در آشپزخانه يا خانه‌اي كه مي‌خواهيد فضايي ويلايي يا روستايي را براي‌تان تداعي كند نيز حسابي به‌كار مي‌آيد. كافي است تكه‌هاي مناسب و خوش‌فرمي از شاخه‌ها را جدا كنيد و آن را در محل دستگيره‌ها، با استفاده از چوب يا بست‌هاي محكم، نصب كنيد. از شاخه‌ها و حالت ۷ مانند‌شان براي جاي آويز حوله يا لباس و حتي به عنوان ميل‌پرده نيز مي‌توانيد بهره ببريد.

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

چند تكه از اين شاخه‌ها را روي يك تكه چوب۲۰ در ۵۰ سانت يا يك قاب چوبي عمق‌دار ميخ كرده و سپس آن را روي ديوار نصب كنيد.دستگيره مي‌تواند تك‌پايه باشد؛ يعني با ايجاد يك سوراخ و رد كردن يك پيچ در جاي خود محكم ‌شود يا دوپايه باشد و با دو عدد پيچ در جاي خود قرار مي‌گيرد. دستگيره‌هاي دوپايه را مي‌توان به شكل افقي، عمودي و گاهي مايل در محل‌شان نصب كرد.


تعمیر دستگیره های قدیمی

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

يادتان باشد براي تعمير يا رنگ‌آميزي در كابينت‌ها و كمدها حتما تمام اجزاي دستگيره و قفل را جدا كنيد، محل مورد نظر را تعمير يا رنگ كرده و بعد از خشك شدن كامل، دستگيره را نصب كنيد. اگر به نجاري يا سفالگري علاقه داريد، مي‌توانيد از برش‌هايي از چوب يا تكه‌هايي از سفال و سراميك دست‌ساز روي دستگيره‌ها استفاده كنيد. درست كردن سطوحي سفالي يا چوبي براي كليد برق‌ها و پريزها و پيچ كردن آن به ديوار هم مي‌تواند علايق شما را حسابي جلوي چشم بياورد.


دستگیره های پرنده

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

استفاده از يك تم خاص مانند نصب انواع دستگيره‌هايي با شكل و شمايل پرنده يا جوجه مي‌‌تواند حسابي دست‌تان را در طراحي باقي نقاط خانه باز بگذارد؛ مثلا در آشپزخانه هم مي‌توانيد آن طرح را روي پرده نقاشي كنيد يا پرده‌هايي نزديك با اين مضمون نصب كنيد. پيشنهاد ما طرحي از يك درخت يا شاخه است.


دستگیره های بازیافتی

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

استفاده از در بطري فلزي يا درهاي چوب‌پنبه‌اي نيز مي‌تواند براي دستگيره‌هاي كابينت‌هاي آشپزخانه مناسب باشد. دستگيره‌هاي كابينت‌هاي آشپزخانه ايده‌آل براي يك سرآشپز حرفه‌اي نيز مي‌تواند با قاشق و چنگال باشد. براي اجراي اين ايده مي‌توانيد از قاشق‌هاي قديمي يا حتي ميراث خانوادگي‌تان استفاده كنيد. تعدادي از آنها را از محل دسته گرد كنيد تا جايي براي قلاب كردن دست به دور آن ايجاد شود و سپس قسمت انتها و ابتدايي را به سطح مورد نظر پيچ كنيد.


دستگیره های یادگاری

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

قاشق‌ چنگال‌ها و چاقوهاي ارزشمندتر را هم قاب كنيد و جلوي ديد بگذاريد. اگر كشيدن نقاشي براي‌تان سخت است، مي‌توانيد از سبك نقطه‌گذاري روي سطوح استفاده كنيد. براي اين كار كافي است قلم‌مو را در رنگ فرو ببريد و يك نقطه بزرگ روي كار بگذاريد. براي قرار دادن رنگ بعدي روي رنگ قبلي بايد اجازه دهيد تا كار خشك شود. اين سبك نيز طرفداران ويژه‌اي دارد. شما نقطه‌هاي روي دستگيره كابينت‌ها را مي‌توانيد با انواع ظروف يا پرده‌هاي‌تان هماهنگ كنيد.


دستگیره های سرامیکی

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

دستگيره‌هاي سراميكي از مرسوم‌ترين دستگيره‌ها براي كابينت‌ها هستند. شما مي‌توانيد با استفاده از رنگ‌هاي مخصوص سراميك كه بعد از خشك شدن قابليت شست‌وشو با آب را هم دارند، طرح مورد نظرتان را روي آنها نقاشي كنيد. رنگ‌هاي مخصوص سراميك در بازار ايران تك‌رنگ هستند و كافي است دو يا سه رنگ از آنها را تهيه كنيد. بهتر است از دو سايز قلم‌موي مويي و قلم‌موي كوچك سرگرد استفاده كنيد تا بتوانيد خطوط ظريف و رنگ‌آميزي روي آن را تميز انجام دهيد. براي شست‌وشوي قلم‌مو از رنگ، از تينر استفاده كنيد.


دستگیره های نوستالژیک

دستگیره های کوچک با تاثیرات بزرگ

اگر كلكسيوني از سنگ‌ها يا تيله‌هاي نوستالژيك دوران كودكي‌تان داريد كه محلي براي عرضه آن نداريد، مي‌توانيد از آنها روي دستگيره‌هاي كابينت يا كشوهاي ميز پذيرايي و ميز تلويزيون تان استفاده كنيد. براي اين كار يك چسب قوي و همه‌كاره تهيه كنيد و سنگ‌هاي مورد نظرتان را روي دستگيره‌هايي با سطح صاف بچسبانيد. براي هماهنگي بيشتر مي‌توانيد يك قاب از كلكسيون منحصر به‌فردتان تهيه كنيد و آن را در يك ديوار خالي دقيقا در حوالي محلي كه دستگيره را نصب كرده‌ايد، آويزان كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج