۳۰۵۲۶۰
۲ نظر
۵۳۳۲
۲ نظر
۵۳۳۲
پ

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

نگاهی به بهترین پیراهن های خاطره انگیز و دوست داشتنی در تاریخ لیگ برتر انگلیس داریم و خاطرات گذشته را با هم مرور می کنیم.

هفته نامه چلچراغ - احمد تقی زاده: در این مطلب سراغ پیراهن های زیبا و جذاب و دلربای تاریخ دروازه بان ها آمده ایم. امروزه به واسطه پیشرفت علم و فناوری و هم چنین افزایش درآمدهای فوتبالی، این امکان برای بسیاری از تیم های بزرگ و حتی متوسط ایجاد شده که طی یک فصل از طرح های مختلفی برای بازی های داخلی، حذفی، قاره ای و ملی استفاده کنند. اما با این همه، هنوز نقش و نگار برخی از لباس های ورزشی دو سه دهه گذشته بر ذهن علاقه مندان به فوتبال حک شده و با آن لباس ها، رنگ ها و طرح ها خاطرات بسیاری دارند.

این لباس ها بر تن بازیکنان بزرگی بوده و همین امر باعث شده تا همان لباس های خاص تیم به سمبلی از خاطرات برای فوتبال دوستان سرتاسر جهان بدل شود. در هر حال خیلی گشتیم تا آماری ویژه پیدا کنیم که به پیراهن های لیگ برتر جزیره رسیدیم. نگاهی به بهترین پیراهن های خاطره انگیز و دوست داشتنی در تاریخ لیگ برتر انگلیس داریم و خاطرات گذشته را با هم مرور می کنیم. البته از پیراهن هایی شروع می کنیم که زیبایی کمتری دارند، اما بعد به پیراهن هایی می رسیم که چشم ها را می نوازد، بخوانید و ببینید...

۲۰- ۳- ۹۵-۱۹۹۳ (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

پیراهن ساده سفید با یقه مشکلی و آستین های یبلند، شورت مشکی و جوراب های سفید؛ لباسی که خیلی ساده، اما شیک و کلاسیک به نظر می رسید. البته زیبایی لباس تاتنهام وقتی دوچندان می شود که بزرگانی چون یورگن کلینزمن آن را بر تن کرده و در مستطیل سبز هنرنمایی می کردند. یادش به خیر!


19- فولام 08-2007 (لباس میهمان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

فولام در طول دوران حضورش در لیگ برتر، در بازی های خارج از خانه شانس و توفیق چندانی نداشته است؛ اما شاید همین طرح بسیار زیبا برای آن ها خوش یمن بود و فولام در آن فصل به طور عجیبی از سقوط به دسته پایین تر نجات پیدا کرد. فولامی ها تا حدودی خرافاتی هستند و همیشه در بازی های حساس سعی می کنند از این ترکیب رنگ استفاده کنند.


18- نوریچ 05-2004 (لباس مهمان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

تولیدکنندگان این لباس که بیشتر به فکر برجسته کردن نام و برند تجاری خود بر لباس بودند، طراحی این لباس را هم خود بر عهده داشتند. اما این شرکت تولیدی همراه با حامی مالی نوریچ، لباسی را در اختیار تیم قرار دادند که به حق بهترین لباس چند سال اخیر این تیم در لیگ جزیره بوده است. درواقع مجبور بوده اند که زیبا باشند تا دل ها را ببرند.


17- اورتون 11-2010 (لباس سوم تیم)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

اورتون طی سال های اخیر لباس های نامانوس و عجیبی را در بازی های خارج از خانه بر تن کرده است. اما لباس سوم آن ها در فصل ۱۱- ۲۰۱۰ بهترین طرح و لباس این تیم در این چند فصل بوده است. ببینید که چقدر قشنگ پیراهن هایشان را طراحی کرده اند و دل می برند.


16- پورتسموث 05-2003 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

تصویر برند تجاری حامی مالی تیمی باعث شد تا طرح لباس پورتسموث کلاسیک و جذاب به نظر برسد. جالب است بدانید که حامی مالی این تیم تولیدکننده نوعی لباس نوزاد و بچگانه بود که ترکیب رنگ و طرح پیراهن این تیم لیگ برتری را جالب ساخته بود. می بینید که ترکیب رنگ عالی است و حرف ندارد.


15- ناتینگهام فارست 93- 1992 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

خطوط راه راه باریک بر زیبایی های این لباس قرمز افزوده بود، اما وقتی تنها پس از یک فصل حضور در لیگ برتر، بار دیگر به دسته پایین تر سقوط کردند، دیگر از نوع لباس استفاده نکردند. هواداران و بازیکنان این تیم عقیده داشتند که این لباس برای آن ها خوش یمن نبوده است. شاید حق داشته اند، اما کمی هم بی انصافی کرده اند.


14- لیورپول 93- 1992 (لباس مهمان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

طرح لباس لیورپول در این فصل بسیار ساده اما دل چسب بود. سه خط موازی و سفید روی شانه و آستین راست پیراهن این تیم، شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما بازیکنان بزرگی چون یان راش با پوشیدن این پیراهن خاطرات خوبی را برای هواداران تیمشان رقم زدند. به ندرت پیراهن های ورزشی با رنگ سبز قشنگ و زیبا هستند، اما پیراهن لیورپول چیز دیگری بود. خیلی ها می رفتند و از مغازه ها این پیراهن را می خریدند.


13- منچسترسیتی 16- 2015 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

پیراهنی زیبا، جذاب، براق، خوش فرم که البته با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در پایان فصل، به لباس خاطره انگیز هم بدل شد. ترکیب رنگ آبی آسمانی و سفید در پیراهن من سیتی واقعا چشم نواز بود و حالا دوباره از همین ترکیب رنگ استفاده می کنند و تغییر خاصی نداده اند. آن ها فکر می کنند این طرح خوش یمن بوده و به همین دلیل عوضش نمی کنند.


12- چلسی 04- 2003 (لباس مهمان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

لباس سفید چلسی، با دو نوار آبی و مشکی روی آن، به نوعی نشان دهنده تغییرات بزرگ در این باشگاه به واسطه حضور آبراموویچ روسی بود. تغییرات گسترده به لباس تیم لندنی هم سرایت کرده بودند. زیرا لباس آن ها در این فصل بهتر و زیباتر از سایر فصول قبلی بود. اتفاقا همین پیراهن بود که آن ها را در یادها نگه داشت. همین پیراهن بود که باعث شد چلسی آن فصل خیلی در یادها بماند.


11- آرسنال 03- 2002 (لباس مهمان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

لباس تیره با طراحی نو از سوی شرکت تولیدی معروف که تهیه البسه تیم تحت هدایت آرسن ونگر را برعهده داشت. لوگوی حامی مالی آرسنال در آن فصل که روی پیراهن این تیم نقش بسته بود، زیبایی پیراهن آرسنال را دوچندان کرده و همه چشم ها را به خود خیره می کرد. این تیم با این پیراهن کارهای بزرگی کرد. طرفداران آرسنال مطمئنا یادشان می آید.


10- لیورپول 14-2013 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

طرح این لباس اگرچه عالی بود، اما نمی توان با یک کلمه ساده آن را توصیف کرد. لیورپول این لباس بدون طرح های رنگی را در بازی های خانگی بر تن می کرد. بدون شک استیون جرارد خاطره خوشی از این لباس ندارد، چرا که با همین لباس بود که در زمین خودی لیز خورد، توپ زیر پای مهاجم چلسی افتاد، لیورپول حساس ترین بازی فصل را باخت، و در نهایت هم جام در دستان چلسی قرار گرفت. به همین سادگی. لیورپولی ها با این پیراهن خاطره خوبی ندارند و به احتمال زیاد هم دوستش ندارند.


9- وست برومویچ 2015- (طرح مشابه سال 1968)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

وست بروم به یاد مهاجم سابق خود جف آسل، در یکی از دیدارهای فصل گذشته، پیراهنی مشابه پیراهن فینال جام حذفی سال ۱۹۶۸ را بر تن کرد. این برای دومین باری است که سازمان لیگ برترت انگلیس اجازه چنین تغییری را می دهد. شاید باور نکنید، اما آن ها هم بعضی کارهایی را که ما در فوتبالمان می کنیم انجام می دهند. در فوتبال ما که اصلا برای عضو کردن پیراهن اجازه ای گرفته نمی شود.


8- بلکبرن 95- 1944 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

پیراهن سفید و آبی با لوگوی قرمز حالی مالی تیم، شورت سفید و جوراب های آبی؛ این یکی از خاطره انگیرترین لباس های بلکبرن در لیگ برتر بود؛ تیمی که تنها یک بار، آن هم در دهه ۹۰، موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شده است کم کم دیگر باید نام بلکبرن را فراموش کنیم.


7-منچستر یونایتد 94-1992 (لباس سوم تیم)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

طی این چند سال به ندرت منچستر را با لباس سبز و زرد در میدان دیده اید؛ علت آن هم اعتراض هواداران تیم به رنگ و طرح پیراهن تیم بود. این لباس با عنوان «پیراهن صدسالگی باشگاه» به بازار عرضه شد. البته کسی نمی تواند پیراهن قرمز منچستری ها را دستخوش تغییر کند، اما در هر حال این پیراهن هم برای خودش داستانی داشت.


6- چلسی 97- 1995 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

چلسی این پیراهن را تا دو فصل می پوشید. پیراهن آبی با خطوط سفید و زردی که داشت، زیبایی خاصی به این لباس بخشیده بود. بزرگانی چون رود گولیت در لباس چلسی باعث شده بود زیبایی و حس نوستالژیک این لباس برای هواداران تیم لندنی دوچندان شود؛ تیمی که در سال های بعد و با حضور مالک ثروتمند خود دچار تحول بزرگی شد. طرفداران قدیمی چلسی با دیدن دوباره این پیراهن قند در دلشان آب می شود.


5- وستهام 2001- 1999 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

لباس وستهام طی این دو سال بسیار جالب توجه جلوه می کرد، اما این طرح لباس که برگرفته از طرح های لباس تیم های فوتبال قدیمی بود، تنها سه فصل بر تن بازیکنان این تیم بود و دیگر از چنین طرح های نوستالژیکی استفاده نکردند. کلا طرح های نوستالژیک دیگر در باشگاه ها زیاد جایی ندارد.


4- لیدز یونایتد 96- 1995 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

لباس لیدز در این فصل کاملا سفید و بدون هیچ طرح خاصی بود. این لباس در عین سادگی، بسیار چشم نواز بود. لباس سفید لیدزی ها زمانی جالب تر به نظر می رسید که بازیکن سیه چرده ای مثل یبوآ آن را بر تن می کرد، تقابل سفید و سیاه بسیار دیدنی بود.


3- آرسنال 04- 2003 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

آرسنال با این لباس نسبتا ساده در آن سال ها در لیگ برتر یکه تازی می کرد. پیراهن قرمز با آستین های سفید و شورت و جوراب سفید لباسی ساده را بر تن بازیکنان آرسنال به نمایش می گذاشت. توپچی های لندن با همین لباس ساده از قدرت های بلامنازع لیگ برتر در آن زمان بودند. در این مطلب حسابی هوای پیراهن های فصل های مختلف آرسنال را داشته ایم.


2- نیوکاسل 97- 1995 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

این همان لباسی است که نیوکاسل با آن تا آستانه فتح لیگ برتر هم پیش رفت. آلن شیرر، مهاجم افسانه ای نیوکاسل، طی چندین فصل بازی برای نیوکاسل این تیم را به عنوان یکی از قدرت های اصلی فوتبال انگلیس مطرح ساخته بود؛ تیمی خاطره انگیز که همه چیزش برای هواداران خاطره شد، حتی لباس سفید و سیاهش.


1- منچستر یونایتد 94- 1992 (لباس میزبان)

زیباترین پیراهن های تاریخ لیگ برتر انگلیس

این لباس تیم قهرمان لیگ برتر در آن سال بود. شاید نتوانید دیگر هیچ لباسی را مانند همین لباس های منچستر زیبا، جذاب، چشم نواز و البته با صاحبان اسطوره ای بیایید. حتما به یاد دارید که اریک کانتونا بازیکن فراموش نشدنی منچستر، چگونه پیراهنش را بر تن می کرد. او همیشه یقه پیراهن خود را کاملا بالا می زد. دیدید که یک پیراهن قرمز سرفهرست پیراهن های زیبای تاریخ لیگ برتر جزیره شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • DAvid

      یه زمانی زیاد فوتبال می دیدم آلن شیرر نیوکاسل یاد ایام بخیر

    • حسین

      یه لباس از همه اینا بهتره و عجیبه برام که نیس اینجا. اونم لباس 2005-06 آرسنال که زرشکی رنگ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج