۳۰۵۴۳۷
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

والت‌دیزنی؛ کسب‌و‌کاری که از یک موش و یک رویا شروع شد

«شما می‌توانید هر آنچه را در ذهن دارید، عملی کنید. به خاطر داشته باشید که همه‌چیز با یک موش و یک رؤیا شروع شد.»

وب سایت فرصت امروز - پروانه مسجل: «شما می‌توانید هر آنچه را در ذهن دارید، عملی کنید. به خاطر داشته باشید که همه‌چیز با یک موش و یک رؤیا شروع شد.»

این توصیه‌ای است که والت دیزنی برای ما دارد. شرکت والت‌دیزنی که به نام دیزنی شهرت دارد، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی در جهان شناخته می‌شود. طبق آخرین آمار منتشر شده این شرکت از لحاظ میزان درآمد، در بین شرکت‌های رسانه‌ای جهان در رتبه دوم قرار دارد.

والت‌دیزنی؛ کسب‌و‌کاری که از یک موش و یک رویا شروع شد

رتبه اول این لیست به شرکت کامکست به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌کننده شبکه‌های کابلی در امریکا اختصاص دارد. این شرکت در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ توسط دو برادر به نام‌های والتر الیاس دیزنی و روی اولیور دیزنی بنیان‌گذاری شد. این کمپانی توانست با خلق بسیاری از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های کارتونی، برند خود را به برندی شناخته شده در سراسر جهان تبدیل کند.

شاید بتوان یکی از نقاط عطف فعالیت شرکت را در خلق یک شخصیت کارتونی ماندگار، ساخت کارتون «میکی‌ماوس» دانست. ایده خلق این شخصیت کارتونی در سفری به کالیفرنیا و در قطار به ذهن والتر دیزنی رسیده و شخصیت کارتونی محبوب میکی‌ماوس همانجا با کشیدن چند تصویر ساده از آنچه در ذهن والتر دیزنی بود، متولد شد.

این موش کارتونی در ابتدا مورتیمر نامیده شد اما با مخالفت‌های لیلیان همسر دیزنی، این نام به میکی تغییر یافت؛ نامی که پس از گذشت سالیان سال هنوز هم در ذهن کوچک و بزرگ جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

کارتون میکی‌ماوس در ابتدا یک نمایش صامت بود اما ۱۸ نوامبر ۱۹۲۸، نخستین کارتون میکی‌ماوس صداگذاری شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. «سفید برفی»، «گربه‌های اشرافی»، «سیندرلا»، «زیبای خفته» و بسیاری دیگر از شخصیت‌های کارتونی ساخته کمپانی دیزنی، توانستند نام آن را در سراسر جهان در ذهن کودک و بزرگسال به نامی فراموش‌نشدنی تبدیل کنند.

رویای دیزنی تنها به ساخت شخصیت‌های کارتونی ماندگار محدود نشد و ایده ساخت یک پارک مصنوعی که بتواند مکانی برای تفریح پدر و مادرها و کودکان در کنار یکدیگر باشد، در ۱۸ جولای ۱۹۵۵ تحقق یافت.

در این پارک افراد می‌توانند در نقش شخصیت‌های انیمیشنی مانند سفیدبرفی و آلیس در سرزمین عجایب ظاهر ‌شوند و از این طریق بخشی از خاطرات خود را زنده کنند. والتر دیزنی در ۱۵ دسامبر ۱۹۶۶ در اثر بیماری سرطان ریه درگذشت و برادرش روی اولیور دیزنی ریاست کمپانی پرآوازه دیزنی را به دست گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شرکت والت دیزنی یعنی افتتاح «دنیای دیزنی» در این زمان اجرا شد. البته ایده افتتاح مکانی با پارک‌ها، هتل‌های چند ستاره، دهکده‌های توریستی، زمین گلف و بسیاری از امکانات تفریحی دیگر در کنار یکدیگر پیش از مرگ والتر دیزنی شکل گرفته بود و زمینی ۲۸ هزار هکتاری به این منظور در فلوریدا خریداری شده بود.

والت‌دیزنی؛ کسب‌و‌کاری که از یک موش و یک رویا شروع شد

روی اولیور دیزنی نیز نتوانست مدت زمان زیادی پس از افتتاح دنیای دیزنی زندگی کند و موفقیت چشمگیری را که برای آن پیش‌بینی شده بود، ببیند؛ او دو ماه بعد از افتتاح این مجموعه درگذشت و مدیریت شرکت در دست تیمی جدید قرار گرفت.

یکی از عوامل اصلی موفقیت برند دیزنی را شاید بتوان در آن دانست که دیزنی هیچ‌گاه در گذشته متوقف نشده و فریب موفقیت‌های فعلی خود را نمی‌خورد و همزمان با دوره اوج موفقیت هر یک از برنامه‌های خود، در تدارک برنامه‌های آتی است تا با کمک آنها بتواند حوزه فعالیت خود را روز به روز توسعه دهد.

شرکت دیزنی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ استودیوهای فیلمسازی و سالن‌های تئاتر را در اختیار دارد و بخش قابل‌توجهی از درآمد شرکت از این راه تامین می‌شود. انتشار و توزیع کتاب، بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌ها نیز برخی دیگر از فعالیت‌های شرکت دیزنی را تشکیل می‌دهد.

والت دیزنی خود گفته است «تمام رویاهای ما محقق می‌شود اگر ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم.» جاری ساختن چنین باوری در سراسر فعالیت‌های شرکت را شاید بتوان یکی از علل اصلی موفقیت‌های پیاپی دیزنی دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج