۳۰۵۵۴۴
۶۹ نظر
۵۰۰۳
۶۹ نظر
۵۰۰۳
پ

در یزد اتفاق افتاد؛ روحانی به رئیس دولت اصلاحات درود فرستاد و از عارف تقدیر کرد

روحانی صبح امروز در جمع مردم یزد گفت:‌ در دورانی که من در مجلس حضور داشتم بزرگانی مثل شهید سید رضا پاک‌نژاد و برادر عزیز من سید محمد خاتمی از اردکان در مجلس حضور داشتند. ایران قهرمان خدمتگزاران خود و آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد. و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت کسانی را که به مردم خدمت کردند را فراموش کنند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم یزد با اشاره به انتخابات ۷ اسفند اظهار کرد: همانطور که مردم در سال ۹۲ حماسه آفریدند در این انتخابات هم حماسه آفریدند، در انتخابات ۹۲ برادر عزیز من دکتر عارف هم نقش بسزایی داشت.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ بعد از رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای داشت همه‌ی بزرگان و نخبگان این کشور و به ویژه افتخارات این شهر مردم را برای حضور و خلق یک حماسه بزرگ دعوت کردند.

روحانی با اشاره به نمایندگان استان یزد در مجلس خبرگان رهبری، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اظهار کرد:‌ در دورانی که من در مجلس حضور داشتم بزرگانی مثل شهید سید رضا پاک‌نژاد و برادر عزیز من سید محمد خاتمی از اردکان در مجلس حضور داشتند. ایران قهرمان خدمتگزاران خود و آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت کسانی را که به مردم خدمت کرده‌اند را فراموش کند.

روحانی با بیان این که مردم قهرمان ایران در ۷ اسفند کار عظیمی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند گفت: در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها پیروز شدند. در این انتخابات اخلاق بر بد اخلاقی و اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد. اکنون باید برای ساختن ایرانی سربلند‌تر و آبادتر دست به دست هم دهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ایران را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه رای مردم رای به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود افزود: امروز روح و امیدی جدید در کالبد این کشور دمیده شده است. دلها را باید از کینه بشوییم. امروز روز وحدت و اتحاد است. باید قدردان نعمت بزرگی که خداوند در این انتخابات به ما داد باشیم. قدردانی این نعمت هم این است که به مردم خدمت کنیم.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد:‌ دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم است. مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار هم برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته تلاش می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رکود جهانی و کاهش قیمت نفت به یک ششم خاطر نشان کرد:‌ در طول یک سال و نیم گذشته تمام کشورهای نفت خیز دچار مشکل شده‌اند. در همین ایام ارزش پول ملی روسیه ۹۸ درصد، جمهوری آذربایجان ۱۰۴ درصد، ترکیه ۳۱ درصد و ترکمنستان ۲۲ درصد و قزاقستان ۸۸ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه خطاب به کسانی که می‌گویند دولت یازدهم چه کرده گفت: باید به این آمار توجه شود. دولت یازدهم کشور را با نفت ۲۵ دلاری اداره کرده است و ارزش پول ملی و ثبات و آرامش بازار و روند کاهش تورم را حفظ کرده است. درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند من همه اینها را قبول دارم اما به کسانی که انصاف را در انتخابات رعایت نکرده و با بوق‌هایی که در اختیار داشتند بی انصافی کردند می‌گویم در دوران وفور، قیمت نفت در سالهای گذشته و مشخصا در سال ۹۰ که درآمدهای نفتی ۱۲۰ میلیارد دلار بود هیچ اشتغالی درست نشد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال جوانان باید انجام دهیم افزود:‌ اقتصاددانان،‌ محققین، اساتید و دانشجویان، آمار اشتغال پاییز ۹۴ را با پاییز ۹۲ مقایسه کنند. در فاصله این دو سال تعداد شاغلان یک میلیون و ۱۷۹ هزار نفر اضافه شده است. البته ما به اشتغال بیشتر و رونق اقتصادی نیاز داریم و من به مردم قول می‌دهم که سال ۹۵ سال رونق اقتصاد ایران خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به کسری بودجه برخی کشورها نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی‌شان گفت: عربستان ۲۱ درصد، ونزوئلا ۲۴ درصد، عراق ۲۳ درصد، الجزایر ۱۳.۹ درصد، امارات ۵.۵ درصد وقطر ۴.۵ درصد با کاهش کسری مواجه شده‌اند. این کشورها همه جزو صادر کنندگان بزرگ نفت هستند. در همین ایام ایران فقط با کاهش ۲.۹ دهم درصدی مواجه شده است.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود از اساتید دانشگاه‌ها و افراد منصف جامعه خواست این آمار را در شرایط سخت سال ۹۴ به مردم توضیح دهند.

وی همچنین تاکید کرد:‌ ما به اتحاد و وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی نیاز داریم و باید به سمت رونق اقتصادی و اشتغال و جذب سرمایه داخلی و خارجی حرکت کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود امنیت در کشورمان گفت: در این انتخابات در سراسر کشور امنیت برقرار بود و ما باید به این امنیت افتخار کنیم و باید از همه قهرمانانمان از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر کنیم که این امنیت و ثبات در سایه تلاش آنها و انسجام و وحدت ملی به دست آمد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با اشاره به صمیمیت، مهمان نوازی و وفاداری مردم یزد به طرح‌ها و پروژه‌هایی که دولت یازدهم برای استان یزد در نظر گرفته است، گفت: ما ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبار را برای پروژه‌های راه و راه آهن، ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی، به ویژه طرح‌های نوین آبیاری که این استان و شهرستان‌های تابع آن به شدت نیازمندش هستند را در نظر گرفته‌ایم و با اختصاص ۱۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب، برق و عمران شهری، ۸۵ میلیارد تومان برای طرح‌های علمی، فرهنگی، گردشگری و دفاع مقدس و نیز ۱۷ میلیاردتومان را برای تکمیل ۸ پروژه‌ی ورزشی استان یزد در شهرستان‌های مختلف طرح‌های خود را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی در استان یزد اظهار کرد:‌ ما همچنین ۵ میلیارد تومان را برای اجرای طرح ویژه مشارکت جامع در پروژه‌های محیط زیستی در نظر گرفته‌ایم و در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد در سراسر کشور طرح‌های گاز رسانی را به انجام برسانیم.

روحانی همچنین از اختصاص ۹۵ میلیارد تومان اعتباراز بودجه وزارت ارتباطات برای اجرای طرح‌های ارتباطاتی در استان یزد خبر داد و گفت: ان‌شاء‌الله در سال‌های آینده پروژه‌هایی را که برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی ایران یعنی استان‌های کرمان و یزد خواهیم داشت، استان یزد نخستین استانی خواهد بود که از خلیج فارس آب دریافت خواهد کرد.

وی افزود: ۴ هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده است و در تهران تصویب کرده‌ایم که از صندوق توسعه ملی ۴۰۰ میلیون دلار برای این طرح اختصاص دهیم.

روحانی در پایان با بیان اینکه دولت ۴۴ طرح و پروژه را برای استان یزد در نظر دارد اظهار کرد:‌ در این سفر ۴۴ طرح و پروژه را برای این استان اختصاص خواهیم داد که میزان کل اعتبارات آن نیز حدود ۹۷۰ میلیارد تومان خواهد بود و امیدواریم به حول و قوه الهی طی سالهای ۹۵ و ۹۶ تمام این طرح‌ها به طور کامل اجرا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سنا

      زنده باد اصلاحات .....

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        روحانی اشتباه کرده از منافقی مثل محمد خاتمی که در سال 88 در مقابل نظام ایستاد و هزینه های گزافی را بر دوش مردم و کشور ایجاد کرد حمایت میکنه .

      • کمالی

        موج سواری از بعدی دیگر؟؟؟؟

      • بهمنیار

        هیچ کس هم نمی ‌تواند حقارت و خدازدگی خاتمی رئیس جمهور قدیم و طرفداران حقیرش را که به مردم خیانت کردند و می کنند را فراموش کند آقای روحانی شما رقیق شده همان اصلاحاتی هستید که بسیار دروغ می گویند و راست گفتن را هم واجب نمی دانند و علنا اعتراف هم می کنند اما بدانید که خدا دروغگویان را دوست ندارد

    • بدون نام

      جرات و جسارت

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        بیحیایی
        حماقت
        و نفاق

      • بدون نام

        اگ این جسارتو در برابر بیگانه داشت خیلی رمانتیک تر بود

    • بدون نام

      درود خدا بر روحاني و سيد محمد خاتمي

    • علی

      زنده باد روحانی و خاتمی

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        لعنت خدا بر خاتمی و منافقان و برندازان سال 88

    • داغون

      واییییییییییییییییییییییییییییییی

    • amir

      احسنت آقای روحانی محبوبیت خریدنب نیست.

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        کدام محبوبیت
        خوبه ادم در مقابل خدا و علمل و متدینین ابرو و محبوبیت داشته باشه نه در مقابل عوام الناس

    • بدون نام

      اتفاق قا در دولت قبل انقدر کار زیاد بوده و اقتصاد قوی با توجه به تحریم داخلی و خاررجیی. دولتی گذشته بسیار خوب عمل کرده. حالا این دو سه سال که رکود و بیکاری کمر مردم خصوصا جوانان را شکسته. وبا توجه به اینکه گردنمان هم پیش امریکا و دیگر اچانب دراز کردیم هیچ کاری درستی نشده. ان دولت هر حرف که می زد پنچ دلار نفت کران میشد شماها برعکس هر حرفتان پنج دلار کم میشه.

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        دیروز رییس جمهور با وقاحت تمام و به دروغ اعلام کرد
        ( دولت گذشته هیچ شغلی ایجاد نکرد اما دولت کنونی 1200000 شغل ایجاد کرده )
        اقای روحانی گیرم خلق را فریفتی ...

      • ali

        نظر منو تعداد مثبت و منفی ها جلب کرده

      • مهدی

        یکم خجالت هم خوبه 700میلیاد دلار دولت احمدی نژاد نفت فروخت فقط اختلاص ودزدی در کشور زیاد شدبعد خزانه خالی تحویل دادوهنوز سران اختلاص گر در زندان بسر میبرند وحاضرنیستن پول بیت مال رو برگردانن

    • بدون نام

      دو ود بر مرد شجاع احمدی نزاد. که باج نمی داد.

      پاسخ ها

      • ali

        عوضش از جیب منو تو میداد

      • مهدی

        باج به دزدیاش وسرانش میدادکه الان دارن آب خنک میخورن

      • بينام

        راستي بالاخره سر نوشت اون 700 يا به عبارتي 800ميليارد دلار پول نفت كه در دولت آقاي دكتر محمود احمدي نژاد مفقود شده بود مطمنا نشان از شجاعت ندارد !!!!!! ؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        اشتباهی منفی دادم

    • لاله٧٠

      چه عجب

    • ستاره

      خیلیم عالی...

      پاسخ ها

      • p

        اشتباهی منفی دادم

    • بدون نام

      براي سلامتي روحاني و خاتمي اللهم صل علي محمد و آل محمد

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        برای سلامتی اقای احمدی نژاد صلوات میفرستیم نه روحانی و براندازان سال 88

    • بدون نام

      دولت قبل نفت ۱۴۰ دلاری میفروخت.این دولت ۲۰دلاری.اگه روحانی نبود الان باید کاسه چکنم دستمون گرفته بودیم.

      پاسخ ها

      • گنجی پور

        شما که ادعای دوستی با غرب را دارید هیچ کاری نتوانستید بکنید
        فقط بلدید دروغ و تهمت و نفاق داشته باشید

      • علی

        همون احمدی نژاد 100 سال ایران عقب انداخت

    • امیر

      از اقای روحانی تشکر میکنم بخاطر یاد کردن از مرد بزرگی همچون جناب اقای خاتمی سید بزرگوار

    • رضاعامل

      آقای روحانی خبر از حال مردم نداری.خوابی یا خودت را به خواب زدی؟؟

      پاسخ ها

      • شاهین

        مردم ار ریاست احمدی نژاد به زمین خردند.حالا زمان خواهد برد تا اقای روحانی ملت عزیز ایران را به جابگاه خودش برسونه

    • امیر

      آقا جو گیر شدن

    • علی

      حامی فتنه روحانی

    • معلم بازنشسته

      در پاسخ جناب اقاي روحاني كه فرمودند :
      به کسانی که انصاف را در انتخابات رعایت نکرده و با بوق‌هایی که در اختیار داشتند بی انصافی کردند می‌گویم در دوران وفور، قیمت نفت در سالهای گذشته و مشخصا در سال 90 که درآمدهای نفتی 120 میلیارد دلار بود هیچ اشتغالی درست نشد.
      بنده بعنوان يك معلم بازنشسته منصف كه عمرم را در راه اموزش انصاف در مدارس تهران گذراندم و حداقل تعدادي از فرهنگيان پشت سر من نماز خوانده اند يعني كه عدالت و انصاف مرا قبول دارند اعلام ميكنم كه همين سخن رييس جمهور دليل بر بي انصافي اوست.
      جناب اقاي رييس جمهور اولا چرا نفت به قيمت 120 دلار را به حساب قدم مباركي احمدي نژاد نميگذاريد .البته ما چون منصف هستيم نفت 20 دلاري را به حساب بد قدمي شما نميگذاريم بلكه به حساب اين ميگذاريم كه كليدتان قفل تحريم را بازكرد اما گشايشي براي ملت حاصل نشد بجز يك عده قليلي از خواص از طبقه اشراف كه راه سفر هاي هوايي انان هموار تر شده و در معاملات تجاري از مزاياي استفاده از ال سي بهره مندند
      ثانيا ايا فرد منصف ميتواند اين خدمات احمدي نژاد را انكار كند ؟ ايا اين خدمات بدون ايجاد اشتغال امكان پذير بود ؟

      خدمات احمدي نژاد:
      اولامهمترين خدمت احمدي نژاد تغيير در سيستم مديريت كشور و استفاده از بعضي افراد گمنام و جوان و تازه نفس بجاي يك عده پيرو پاتال كه در عرصه مديريت كشور فسيل شده بودند
      دوم تقابل با بزرگترين منشاء فساد و انحراف در كشور كه سوء استفاده بعضي از اقازاده ها به اسم دين و مذهب بود و كسي در اين كشور جرئت اين مقابله را نداشت
      سوم اقدام در جهت هدفمند نمودن يارانه ها صرف نظر بر چگونگي اجرا هيچكس جرئت اقدام بر ان را نداشت . همچنانكه اكنون عده اي جرئت حذف يارانه ثروتمندان را ندارند و اما بقيه خدمات
      1- افزایش ۳ برابری کاربران اینترنت در دولت دهم

      ۲- بزرگراههای کشور : تا قبل از دولت نهم : ۴۷۱۳ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۱۳ هزار ۲۲۳ کیلومتر ۲.۸ برابر

      ۳- آزادراه های کشور : تا قبل از دولت نهم : ۱۰۸۶ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۲۳۴۹ کیلومتر ۲.۱ برابر

      ۴- آسفالت راههای روستایی : تا قبل از دولت نهم : ۵۴ هزار و ۹۹۴ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۱۰۱ هزار و ۴۵۰ کیلومتر ۱.۸ برابر

      ۵- آزاد راه احداث شده در کشور : دولت اصلاحات : ۳۷۴ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۱۲۶۳ کیلومتر ۳.۴ برابر

      ۶- بزرگراه احداث شده در کشور : دولت اصلاحات : ۲۵۳۷ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۸۵۱۰ کیلومتر ۳.۳ برابر

      ۷- آسفالت راه روستایی : دولت اصلاحات : ۲۹ هزار و ۲۱۳ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۴۶ هزار و ۴۵۶ کیلومتر ۱.۶ برابر

      ۸- افزایش ۵۰ درصدی سهم تولید محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه، از ۱۶ درصد در سال ۸۴ به ۲۴ درصد در سال ۹۱

      ۹- افزایش ۴۰ میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور از سال ۸۴ تا کنون

      ۱۰- از سال ۸۴ تا ۹۱ بیش از ۵۲ طرح پتروشیمی به ارزشی بیش از ۲۲ میلیارد دلار در کشور به بهره برداری رسیده است.

      ۱۱- با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین سال ۸۶ و همچنین هدفمندی یارانه ها سال ۸۹ تاکنون پایان ۹۱ بیش از ۹۲ میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت حاصل شده که معادل با ۶۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

      ۱۲- سهم جایگاه های CNG ایجاد شده در کشور در کاهش مصرف سوخت ۲۵% و سهم هدفمندی یارانه ها وسهمیه بندی بنزین در این کاهش مصرف ۷۵% بوده است.

      ۱۳- ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور در سال ۸۴ معادل با ۳۸ هزار مگاوات بود اما در سال ۹۱ به ۷۰ هزار مگاوات رسیده است.

      ۱۴- صادرات برق در سال ۹۱ برای نخستین بار از مرز ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت گذ شت در حالیکه سال ۸۴ این میزان تنها ۲.۷ میلیارد کیلووات ساعت بود.

      ۱۵- تعداد مشترکان برق در کشور در ابتدای دولت نهم ۱۹ میلیون واحد بوده که در سال ۹۱ به بیش از ۲۸ میلیون مشترک رسیده است.
      1. هدف برنامه چهارم توسعه برای صادرات غیرنفتی ۵۳ میلیارد دلار بود اما دولتهای نهم و دهم با صادرات غیرنفتی ۷۹ میلیارد دلاری در زمان برنامه بیش از ۱۵۰ درصد از اهداف برنامه را محقق کردند.

      ۱۷- سهم بازار سرمایه بورس نسبت به تولید ناخالص داخلی از ۱۷ درصد در سال ۸۴ به بیش از ۵۰ درصد در ابتدای سال ۹۲ رسیده است.

      ۱۸- در سال ۹۱ برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی کشور از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

      ۱۹- افزایش ۹ برابری ارزش بازار سرمایه بورس و فرابورس، ارزش بازار سرمایه در سال ۸۴ برابر با ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

      ۲۰- در سال ۸۴ تعداد مقالات ISI ایران در زمینه نانو تنها ۲۸۷ مقاله بود اما این تعداد در سال ۹۱ به ۳۶۵۰ مقاله رسید که رشدی ۱۲ برابری را نشان می دهد.

      ۲۱- جایگاه جهانی ایران از نظر تعداد مقالات ISI در زمینه نانو ، از رتبه ۲۹ در سال ۸۴ به رتبه ۸ در سال ۹۱ رسیده است.

      ۲۲- تعداد اعضای هیات علمی در زمینه فناوری نانو در سال ۸۴ تنها ۵۹۱ نفر بود که اکنون با رشدی ۴ برابری به ۲۳۵۵ نفر رسیده است.

      ۲۳- از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا خرداد ۹۲ تعداد ۱۷۵ هزار و ۳۸۹ مقاله علمی در پایگاه ISI به ثبت رسیده که بیش از ۱۵۰ هزار مقاله آن ۸۵ درصد در دولتهای نهم و دهم ارائه شده است.

      ۲۴- سهم ایران در تولید علم جهان در ۲۸ سال از ۵۷ تا ۸۴ از یک دهم درصد به سه دهم درصد رسید اما پس از ۸ سال فعالیت دولتهای نهم و دهم، اکنون به بیش از ۲ درصد رسیده است.

      ۲۵- کشورهای غربی در دولتهای پیشین بارها وعده ساخت مخازن ذخیره سازی گاز مایع را مطرح کردند اما دولت دهم با فسخ قرارداد شرکت فرانسوی و اعتماد به ظرفیت داخلی و نخبگان کشور توانست در سال ۹۱ اولین مخزن ذخیره گاز را ایجاد کند.

      ۲۶- در بخش میراث جهانی ملموس یونسکو ۱۶ اثر از ایران به ثبت رسیده که ۱۰ پرونده از این آثار در دولتهای نهم و دهم ثبت جهانی شده است.

      ۲۷- افزایش دو برابری تعداد اماکن ورزشی کشور از ۱۰ هزار و ۹۷۵ واحد در سال ۸۴ به ۲۱ هزار و ۲۲۹ واحد در سال ۹۱

      ۲۸- تخصیص ۴۰ درصد اعتبارات ورزشی فدراسیون ها به ورزش زنان در دولتهای نهم و دهم عامل اصلی در شکوفایی، مدال آوری و درخشش زنان ورزشکار ایرانی در عرصه های جهانی بوده است.

      ۲۹- تعداد مجتمع های ورزشی روستایی : قبل از دولت نهم : ۴۰۷ مجتمع، اکنون : ۲۹۴۳ مجتمع رشد ۷ برابری

      ۳۰- در سال ۱۳۸۴ بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفر گردشگر خارجی به کشورمان سفر کردند که این رقم با رشدی ۳ برابری در سال ۹۱ به سه میلیون ۷۲۹ هزار گردشگر رسید.

      ۳۱- دولت اصلاحات در ۸ سال فعالیت خود بیش از ۶۷ هزار چاه کشاورزی را برق دار کرد، در حالیکه در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۰ ۶ سال بیش از ۸۲ هزار حلقه چاه کشاورزی برق دار شده است.

      ۳۲- مجموع سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در کشور از ابتدای سال ۱۳۷۰ تا پایان سال ۱۳۹۱ بیش از ۳۵ میلیارد دلار است که بیش از ۶۹.۵ درصد معادل ۲۴.۴ میلیارد دلار در دولت احمدی نژاد و ۲۹.۷ درصد معادل ۱۰.۴۵۲ میلیارد دلار در دولت اصلاحات جذب شده است.

      ۳۳- افزایش دو برابری تعداد مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی از ۱۳۰۰ مرکز در سال ۸۴ به ۲۵۰۴ مرکز در سال ۹۱

      ۳۴- در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ نسبت به ۸۵-۸۴ تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ۲ برابر، کارشناسی ارشد حدود ۵ برابر و تعداد دانشجویان دکتری نیز ۳ برابر شده است.

      ۳۵- جذب بیش از ۲۴ هزار عضو هیات علمی در مراکز آموزشی و پژوهشی در دولتهای نهم و دهم

      ۳۶- طرح ایران کد که در دولت اصلاحات تصویب شد اما اجرا نگردید، به همت دولتهای نهم و دهم اجرایی شد و تعداد کدهای کالایی تولید شده در این طرح تاکنون به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کد رسیده است.

      ۳۷- دولت های نهم و دهم توانستند با اتخاذ تدابیر علمی مناسب و بدون ایجاد اختلال در روال زندگی مردم، تلفات شبکه برق را از ۲۲ درصد به ۱۷.۶ درصد کاهش دهند. این در حالی بود که در سال ۸۶ مجلس اصرار داشت برای صرفه جویی باید ساعت رسمی کشور تغییر کند.

      ۳۸- تعداد سیم کارت های تلفن همراه طی هشت سال اخیر ۱۶ برابر شده و از ۷ میلیون سیم کارت در سال ۸۴ به ۱۱۳ میلیون در سال ۹۱ رسیده است .

      ۳۹- شاخص کل بورس از سال ۸۴ تاکنون با بیش از ۴۲ هزار واحد رشد از رقم ۹۴۵۹ واحد به بیش از ۵۲ هزار واحد رسیده است.

      ۴۰- تعداد شرکت‌های ایرانی سازنده قطعات لکوموتیو قبل از دولت نهم ۱۱۶ شرکت بود که طی دولت نهم و دهم با رشد ۵۳ درصدی به ۱۷۸ شرکت رسید.

      ۴۱- در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱، سالانه ۸۵ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد در حالیکه این عدد در دولت اصلاحات سالانه ۵۷ واگن بوده است ۴۹ درصد رشد

      ۴۲- در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱، سالانه ۴۸۶ واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد در حالیکه این عدد در دولت اصلاحات سالانه ۴۲۶ واگن بوده است ۱۴ درصد رشد

      ۴۳- در ۸ سال دولت اصلاحات تنها ۳۴ دستگاه به تعداد لکوموتیوهای کشور افزوده شد، این افزایش در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱ ۷.۵سال به ۱۸۴ دستگاه رسیده است ۴۷۷ درصد رشد

      ۴۴- تعداد انواع خودرو تولید شده در دولت های نهم و دهم ۹۱-۸۴ به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۱ هزار دستگاه رسیده است حال آنکه مجموع خودروهای تولید شده در ۸ سال دولت اصلاحات ۸۳-۷۶ اندکی کمتر از ۳.۵ میلیون دستگاه بوده است.

      ۴۵- یکی از استانداردهای جهانی در زمینه خودرو، تعداد خودروی موجود در کشورها برای هر هزار نفر یا سرانه مالکیت خودرو است. سرانه مالکیت خودرو در ایران در ابتدای سال ۸۴ برابر با ۹۰ دستگاه بود که اکنون به بیش از ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

      ۴۶- رشد ۴ برابری تعداد وب سایت های ایرانی از ۱۳۸۰۰ وب سایت در ابتدای دولت نهم به بیش از ۵۵ هزار وب سایت در سال ۹۱

      ۴۷- در دولت اصلاحات تنها ۱ درصد ساخت و سازها بصورت صنعتی بود اما در پایان سال ۹۱ به ۳۵ درصد رسیده است. طبق قانون برنامه پنجم توسعه، صنعتی سازی ساختمان باید تا پایان سال ۹۴ به ۴۰ درصد برسد که اکنون ۸۷ درصد آن محقق شده است.

      ۴۸- تعداد مسکن روستایی ساخته شده : در دولت اصلاحات، ۸۱ هزار واحد، در دولت نهم و دهم ۱ میلیون و ۶۲۴ هزار واحد بیش از ۲۰ برابر

      ۴۹- متوسط سالیانه مسکن شهری ساخته شده : در دولت اصلاحات، ۳۹۱ هزار واحد. در دولت نهم و دهم ۷۶۹ هزار واحد رشد ۹۶ درصدی

      ۵۰- در سال ۸۴ با وجود ۶ میلیون خودرو در کشور، ۲۷هزار و ۸۰۰ نفر تلفات جاده ای داشتیم در حالیکه با مدیریت دولتهای نهم و دهم در سال ۹۱ با وجود بیش از ۱۷ میلیون خودرو، این تلفات به کمتر از ۱۹ هزار نفر رسیده است.

      ۵۱- در ابتدای دولت نهم ۵۰۰ مرکز فنی و حرفه ای در کشور وجود داشت اما این تعداد اکنون به ۶۷۶ مرکز افزایش یافته که رشد ۳۵ درصدی داشته است.

      ۵۲- در دولتهای نهم و دهم زیر بنای مراکز فنی و حرفه ای با ۸۶ درصد افزایش از ۷۹۳ هزار متر مربع به یک هزار و ۴۷۴ متر مربع رسیده است.

      ۵۳- در آغاز دولت نهم تنها یک تعاونی دانش بنیان در خصوص فناوریهای نوین وجود داشت که در حال حاضر با رشدی چشمگیر به ۶۵ مرکز رسیده است.

      ۵۴- افزایش ۱۲۲ درصدی تعداد تعاونی های فعال در کشور از ۸۴ هزار در سال ۸۴ به ۱۸۷ هزار در پایان سال ۹۱

      ۵۵- در ابتدای دولت نهم تعداد تعاونی های زنان ۵ هزار و ۹۱۱ تعاونی بود که اکنون به ۱۹ هزار و ۱۸۳ تعاونی رسیده است ۲۲۵ درصد رشد

      ۵۶- با ساخت ۷ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد مسکونی در دولت احمدی نژاد، مجموع مسکن ساخته شده توسط دولتها پس از انقلاب به بیش از ۱۲ میلیون واحد رسید. از این تعداد ۶۱.۲ درصد در دولت احمدی نژاد، ۲۶.۵ درصد در دولت اصلاحات و ۱۲.۳ درصد در دولتهای اول تا ششم ساخته شده است.

      ۵۷- تا سال ۱۳۸۴ تعداد ۶۰۰ شهر کشورمان از نعمت گاز برخوردار بودند که در سال ۹۱ به بیش از ۱۰۰۰ شهر رسیده است.

      ۵۸- تا قبل از شروع به کار دولت نهم تنها ۲ هزار و ۸۰ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند که با تلاش دولتهای نهم و دهم ۱۲ هزار و ۲۲۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

      ۵۹- برخورداری خانوار شهری و روستایی از گاز طبیعی : تا سال ۸۴ : ۶۰ درصد، سال ۹۱ : ۸۳ درصد ۲۳ درصد رشد

      ۶۰- در ابتدای دولت نهم تنها ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کشور از گاز طبیعی برخوردار بودند، این تعداد در حال حاضر به بیش از ۵۸ هزار واحد صنعتی افزایش یافته است رشد ۶ برابری

      ۶۱- از مجموع شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی برخوردار از نعمت گاز در کشور، ۴۰ درصد از شهرها، ۸۵ درصد از روستاها و ۸۴ درصد از واحدهای صنعتی کشور، در ۸ سال اخیر و با همت دولتهای نهم و دهم از امکان استفاده از گاز برخوردار شده اند.

      ۶۲- مجموع صادرات محصولات شیلاتی : در دولت اصلاحات، ۱۱۰ هزار تن به ارزش ۵۱۸ میلیون دلار. در دولتهای نهم و دهم تا پایان ۹۱، ۲۸۰ هزار تن به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار

      ۶۳- واریز مازاد درآمد نفتی به حساب ذخیره ارزی : دولت اصلاحات ۸۳-۷۹ : ۳۰ میلیارد دلار معادل ۲۳ درصد درآمد نفتی، دولتهای نهم و دهم ۸۸-۸۴ : ۱۳۳ میلیارد دلار ۳۷ درصد درآمد نفتی

      ۶۴- در پایان دولت اصلاحات از ۲۰۶ میلیارد دلار درآمد نفتی تنها ۱۰ میلیارد دلار ۵ درصد در حساب ذخیره ارزی به دولت بعدی منتقل شد. در دولت احمدی نژاد از ۵۱۸ میلیارد دلار درآمد نفتی بیش از ۵۲ میلیارد دلار ۱۰ درصد در صندوق توسعه ملی به دولت یازدهم منتقل می شود.

      ۶۵- متوسط سالانه صادرات خدمات فنی و مهندسی : دولت اصلاحات : ۵۷۶ میلیون دلار، دولت احمدی نژاد : ۲ میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار رشد ۴.۵ برابری

      ۶۶- از سال ۱۳۸۰ تا پایان سال ۹۱ ارزش کل خدمات فنی و مهندسی صادر شده از کشور به بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار می رسد که ۱۰ درصد معادل با ۲.۳ میلیارد دلار در دولت دوم اصلاحات و۹۰ درصد معادل با ۲۰.۶ میلیارد دلار در دولت های نهم و دهم صورت گرفته است.

      ۶۷- تعداد آزمایشاههای آب در کشور : قبل از دولت نهم ۲۱۵ عدد، سال ۹۱ : ۳۸۳ آزمایشگاه ۷۸ درصد رشد

      ۶۸- تعداد آزمایشگاههای فاضلاب در کشور : قبل از دولت نهم : ۶۴ آزمایشگاه، سال ۹۱ : ۱۴۳ آزمایشگاه ۱۲۳ درصد رشد

      ۶۹- تعداد آزمایشگاههای آب و فاضلاب در کشور : قبل از دولت نهم : ۲۷۹ آزمایشگاه، سال ۹۱ : ۵۲۶ آزمایشگاه ۸۸ درصد رشد

      ۷۰- جمعیت تحت پوشش آب شرب در روستاها : قبل از دولت نهم : ۶۵ درصد، سال ۹۱ : ۷۸ درصد ۲۰ درصد رشد

      ۷۱- آبرسانی به روستاها : قبل از دولت نهم : ۱۸ هزار روستا، سال ۹۱ : ۳۲ هزار و ۵۰۰ روستا ۸۰ درصد رشد

      ۷۲- تعداد مشترکان آب شرب : قبل از دولت نهم : ۹.۱ میلیون فقره، سال ۹۱ : ۱۳.۶۷ میلیون فقره رشد ۵۰ درصدی

      ۷۳- ظرفیت سالانه تامین آب در کشور : قبل از دولت نهم : ۶.۴ میلیارد متر مکعب ، سال ۹۱ : ۹.۷ میلیارد مترمکعب ۵۱ درصد رشد

      ۷۴- تعداد تصفیه خانه های آب کشور : قبل از دولت نهم : ۷۶ واحد، سال ۹۱ : ۱۱۹ واحد ۵۶ درصد رشد

      ۷۵- تعداد تصفیه خانه های فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۸۷ واحد، سال ۹۱ : ۱۴۶ واحد ۶۸ درصد افزایش

      ۷۶- تعداد تصفیه خانه های آب و فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۱۶۳ واحد، سال ۹۱ : ۲۶۵ واحد ۶۲ درصد افزایش

      ۷۷- ظرفیت تامین آب شرب از تصفیه خانه های کشور : قبل از دولت نهم : ۲.۱ میلیارد مترمکعب، سال ۹۱ : ۳.۶ میلیارد مترمکعب ۷۱ درصد رشد

      ۷۸- طول خطوط انتقال آب : قبل از دولت نهم : ۱۶ هزار کیلومتر، سال ۹۱ : ۲۷ هزار کیلومتر رشد ۶۸ درصدی

      ۷۹- طول شبکه توزیع آب : قبل از دولت نهم : ۹۸ هزار کیلومتر، سال ۹۱ : ۱۳۷ هزار کیلومتر ۴۰درصد رشد

      ۸۰- جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری : قبل از دولت نهم : ۲۵.۵ درصد، سال ۹۱ : ۳۸.۸۲ درصد ۵۲ درصد رشد

      ۸۱- طول شبکه فاضلاب شهری : قبل از دولت نهم : ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، سال ۹۱ : ۴۹ هزار کیلومتر ۷۲ درصد رشد

      ۸۲- تعداد مشترکین فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۲.۶۴ میلیون فقره، سال ۹۱ : ۴.۶۸ میلیون فقره ۷۷ درصد رشد

      ۸۳- اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده پس از ۲۱ سال وقفه، ارائه لایحه در سال ۱۳۶۶، اجرا در سال ۱۳۸۷

      ۸۴- سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به مخارج جاری دولت یکی از شاخص های بسیار مهم برای بررسی وضعیت فعالیتهای مالی دولت است. متوسط این نسبت در دولت اصلاحات : ۳۷.۷۵ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۴۲.۸۹ درصد ۱۳.۶ درصد بهبود

      ۸۵- نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی یکی از نسبتهای تحلیلی و مهم در ارزیابی عملکرد و وضعیت مالی دولتها است و بالا بودن این نسبت نشان دهنده کارایی نظام مالیاتی کشور نیز می باشد. متوسط این نسبت در دولت اصلاحات : ۵.۵۱ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۷.۲۵ درصد ۳۱.۵ درصد بهبود

      ۸۶- نسبت درآمدهای مالیاتی به مخارج دولت در کشور برای اولین بار در دولت دهم سال ۸۸ از ۵۰ درصد فراتر رفت.

      ۸۷- دولت نهم در سال ۱۳۸۴ شبکه فیبر نوری را به طول ۳۰ هزار کیلومتر تحویل گرفت و طی هشت سال با اضافه کردن ۲۳ هزار کیلومتر به طول این شبکه آن را به ۵۳ هزار کیلومتر در پایان دولت دهم رساند.

      ۸۸- تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت از ۴۰۰ هزار واحد در سال ۸۴ به بیش از ۲ میلیون واحد در سال ۹۱ رسیده است.

      ۸۹- ظرفیت کانتینری بنادر : در ۸ سال دولت اصلاحات : یک میلیون و ۸۲۵ هزار TEU، در ۷.۵ سال دولت نهم و دهم : ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU . ۵.۲ میلیون TEUمعادل ۳۲۱ درصد افزایش

      ۹۰- افزایش ظرفیت ایجاد شده در ناوگان تجاری دریایی در ۸ سال دولت اصلاحات : ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن. در ۷.۵ سال دولتهای نهم و دهم : بیش از ۲ میلیون و ۹۱ هزار تن. ۹۴ درصد رشد

      ۹۱- ظرفیت جابجایی مسافر در بنادر کشور : قبل از دولت نهم : ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار نفر. اکنون : ۱۴ میلیون نفر حدودا ۳ برابر

      ۹۲- مجموع سرمایه گذاری زیربنایی توسط سازمان بنادر در بنادر کشور : پایان سال ۸۳ : ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال، پایان سال ۹۱ : ۲۴ هزار میلیارد ریال بیش از ۸ برابر

      ۹۳- جذب سرمایه غیردولتی در بنادر کشور : کل سرمایه گذاری جذب شده تا پایان سال ۸۳ : ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال، در دولت های نهم و دهم ۲۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال حدودا ۱۰ برابر

      ۹۴- متوسط تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور در دولت نهم و دهم سالانه ۱۱۹ میلیون تن بوده که نسبت به دولت اصلاحات سالانه ۷۴ میلیون تن معادل ۶۱ درصد رشد داشته است.

      ۹۵- متوسط جابه جایی مسافر دریایی در دولت نهم و دهم با ۱۷۶ درصد رشد نسبت به دولت اصلاحات از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

      ۹۶- متوسط تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در دولت نهم و دهم سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار Teu است که نسبت به پایان سال ۸۳ یک میلیون و ۳۴۵ هزار Teu معادل ۷۱ درصد رشد داشته است.

      ۹۷- افزایش تعداد بنادر کوچک کشور : در دولت اصلاحات : از ۴۹ بندر به ۵۱ بندر ۴ درصد افزایش. در دولت احمدی نژاد : از ۵۱ بندر به ۸۲ بندر ۶۰ درصد افزایش

      ۹۸- رکورددار افزایش واردات بنزین در کشور : دولت اصلاحات در سال ۷۶ با افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل. رکورددار کاهش واردات بنزین به کشور : دولت احمدی نژاد در سال ۹۰ با ۶۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل

      ۹۹- وابستگی کشور به واردات بنزین در دولت اصلاحات ۴ برابر شد، از ۵ میلیون لیتر در روز ۱۳۷۶ به ۲۳ میلیون لیتر در روز ۱۳۸۴. در دولت احمدی نژاد واردات بنزین نه تنها به صفر رسید بلکه صادرات بنزین نیز آغاز شد.

      ۱۰۰- از مجموع ۱۴۲ طرح سد بزرگ ملی کشور که در دست بهره برداری است، ۱۹ سد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۷ سد از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۶۷، ۱۵ سد در دولت کارگزاران، ۴۷ سد در دولت اصلاحات، و ۵۴ سد در دولت احمدی نژاد به بهره برداری رسیده است.

      ۱۰۱- ظرفیت نصب شده نیروگاه های برقابی که وارد مدار شده : دولت اصلاحات : سه هزار و ۷۵ مگاوات، دولت احمدی نژاد : ۴ هزار و ۹۶۲ مگاوات ۱.۶ برابر

      ۱۰۲- دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال از سهام شرکتهای دولتی را در جریان خصوصی سازی واگذار کرد، در حالیکه ارزش این واگذاری ها در دولت احمدی نژاد از ۸۴ تا خردادماه ۹۲ بیش از ۱۲۲۷ هزار میلیارد ریال می باشد ۵۰ برابر

      ۱۰۳- مجموع سیمان تولید شده در کشور : در دولت اصلاحات : ۲۰۳ میلیون تن، در دولت احمدی نژاد : ۴۰۳ میلیون تن ۹۹ درصد رشد

      ۱۰۴- افزایش ظرفیت تولید سیمان در کشور : در ۲۷ سال از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴ : ۲۶ میلیون تن، در دولت احمدی نژاد تا پایان ۹۱ : ۴۲ میلیون تن ۱.۶ برابر

      ۱۰۵- متوسط سالانه افزایش تولید سیمان : در دولت اصلاحات : ۶۵ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۱۱۷ درصد

      ۱۰۶- میزان مصرف سیمان از برخی جهات بیانگر روند رشد اقتصادی و پیشرفت کشور نیز می باشد. در سال ۱۳۸۵ سرانه مصرف سیمان حدود ۵۱۰ کیلوگرم بوده که در سال ۹۱ به یک هزار و ۱۸ کیلوگرم رسیده است.

      ۱۰۷- تعداد کارخانه های سیمان در کشور : در پایان دولت اصلاحات سال ۸۳ : ۳۷ کارخانه ، ابتدای سال ۹۲ : ۶۷ کارخانه ۸۰ درصد افزایش

      ۱۰۸- میزان تولید سالانه سیمان : در پایان سال ۸۳ : ۳۲ میلیون تن، در پایان سال ۹۱ : ۷۰ میلیون تن بیش از ۲ برابر

      ۱۰۹- مدیریت موفق دولت های نهم و دهم در اهتمام به امر تولید و سرمایه گذاری در صنعت سیمان عامل اصلی در رشد ۱۱ پله ای کشورمان از رتبه ۱۴ جهانی در سال ۸۴ به رتبه ۳ در سال ۹۲ می باشد.

      ۱۱۰- براساس گزارش مر کز آمار ایران از سال ۱۳۷۶ تا پایان ۹۱ بیشترین میزان نرخ بیکاری در کشور در سالهای ۷۹ و ۸۰ با میزان ۱۴.۳ درصد به ثبت رسیده است. متوسط سالانه نرخ بیکاری در دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ برابر با ۱۲.۷۵ درصد و متوسط این نرخ در دولتهای نهم و دهم ۹۱-۱۳۸۴ برابر با ۱۱.۶۶ درصد می باشد.

      ۱۱۱- تعداد بیکاران در دولت اصلاحات : از ۱.۴ میلیون نفر در سال ۷۶ به ۲.۶۷۵ میلیون نفر در سال ۸۴ ۱.۲۷۵ میلیون نفر افزایش، ۹۱ درصد رشد. در دولت احمدی نژاد : از ۲.۶۷۵ میلیون نفر به ۲.۹۴۵ میلیون نفر ۲۷۰ هزار نفر افزایش، ۱۰ درصد رشد

      ۱۱۲- تعداد دارالقرآن ایجاد شده در کشور : از سال ۵۷ تا ۸۴ : ۶۷۰ واحد، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۲۰ هزار واحد

      ۱۱۳- افزایش تختهای فعال بیمارستانی : در دولت اصلاحات : ۸۴۸۸ تخت از ۸۲۵۸۸ به ۹۱۰۷۶، در دولت احمدی نژاد : ۱۷۸۲۵ تخت از ۹۱۰۷۶ به ۱۰۸۹۰۱، بیش از ۲ برابر

      ۱۱۴- افزایش داروخانه های کشور : در دولت اصلاحات : ۱۷۹۴ داروخانه از ۴۵۸۶ به ۶۳۸۰، در دولت احمدی نژاد : ۲۵۸۱ داروخانه از ۶۳۸۰ به ۸۹۶۱، بیش از ۱.۴ برابر

      ۱۱۵- افزایش خانه بهداشت روستایی : در دولت اصلاحات : ۱۳۹۰ مرکز از ۱۴۹۲۴ به ۱۶۳۱۴، در دولت احمدی نژاد : ۳۹۶۷ مرکز از ۱۶۳۱۴ به ۲۰۲۸۱، بیش از ۲.۸ برابر

      ۱۱۶- تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور : تا قبل از دولت نهم : ۲۴۰۰ کانون، سال ۹۱ : ۱۵ هزار کانون بیش از ۶ برابر

      ۱۱۷- تعداد کتابخانه های عمومی کشور : تا قبل از دولت نهم : ۱۶۰۰ کتابخانه، سال ۹۱ : ۳ هزار کتابخانه ۸۸ درصد رشد

      ۱۱۸- تعداد عناوین کتابهای چاپ شده در کشور : سال ۱۳۸۴ : بیش از ۵۳ هزار عنوان، سال ۱۳۹۰ : بیش از ۶۸ هزار عنوان ۲۸ درصد رشد

      ۱۱۹- تعداد سالن های سینما : سال ۱۳۸۴ : ۲۵۰ سالن، سال ۱۳۹۱ : ۳۶۰ سالن ۴۴ درصد رشد

      ۱۲۰- میزان تولید محصولات باغی نسبت به سطح زیر کشت این محصولات : در دولت اصلاحات از ۵.۶۳ تن محصول در هر هکتار در سال ۷۶ به ۵.۲۲ تن محصول در هر هکتار در سال ۱۳۸۳ کاهش یافته است. در دولت احمدی نژاد این نسبت از ۵.۷۳ تن محصول در هر هکتار در سال ۸۴ به ۶.۷ تن محصول در هر هکتار افزایش یافته است. یک تن افزایش محصول در هر هکتار

      ۱۲۱- در دولت اصلاحات میزان تولید محصولات باغی از ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال ۷۶ به بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰۸ هزار تن در سال ۸۳ رسید ۱۶.۵ درصد افزایش. در سال ۸۴ دولت نهم بیش از ۱۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن محصولات باغی تولید کرد که این رقم در پایان سال ۹۱ به بیش از ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید ۲۳.۸ درصد افزایش

      ۱۲۲- میزان افزایش محصولات باغی : در دولت اصلاحات : بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۳ میلیون و۵۳۶ هزار تن بیش از ۹۰ درصد افزایش

      ۱۲۳- میزان رشد سالیانه تولید محصولات باغی در ۸ سال دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ برابر با ۲.۲ درصد و در ۸ سال دولت احمدی نژاد ۹۱-۱۳۸۴ برابر با ۳.۱ درصد بوده است. این در حالی است که در سال ۱۳۸۷ به دلیل سرمای شدید و کم سابقه در کشور بسیاری از محصولات باغی از بین رفت، در این سال تولید محصولات باغی نسبت به سال ۸۶ نزدیک به ۳ میلیون تن کاهش یافت.

      ۱۲۴- مجموع محصولات باغی تولید شده : در دولت اصلاحات : ۹۹ میلیون و ۸۴۱ هزار تن، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۱۲۷ میلیون و ۹۷ هزار تن ۲۷.۳ درصد افزایش معادل با ۲۷ میلیون و ۲۵۶ هزار تن

      ۱۲۵- بر اساس آمارهای بانک مرکزی میزان نقدینگی کشور در دولت کارگزاران ۶.۲ برابر، در دولت اصلاحات ۵.۱۱ برابر و در دولت احمدی نژاد ۵ برابر شده است. این در حالی است که در سالهای اخیر طرح های اقتصادی بزرگی چون هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر و بنگاههای زودبازده انجام شده و حجم فعالیتها و تولیدات دولت نیز چندین برابر دولتهای گذشته بوده است.

      ۱۲۶- متوسط نرخ رشد نقدینگی در کشور : در دولت کارگزاران : ۲۹.۸ درصد، در دولت اصلاحات : ۲۶.۲ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۲۵.۸۶ درصد

      ۱۲۷- شتاب نقدینگی : عبارت است میزان رشد نرخ رشد نقدینگی، شتاب مثبت به منزله حرکت به سمت تشدید افزایش نقدینگی و شتاب منفی به منزله حرکت به سمت مهار افزایش نقدینگی می باشد. در دولت کارگزاران : ۸۹.۴ درصد مثبت، در دولت اصلاحات : ۹۹ درصد مثبت، در دولت احمدی نژاد : ۱۰ درصد منفی

      ۱۲۸- میزان استخراج مواد معدنی : ابتدای سال ۱۳۸۴ : ۱۵۶ میلیون تن از ۳۶۰۰ معدن فعال ، ابتدای سال ۱۳۹۱ : ۳۴۱ میلیون تن از ۵ هزار معدن فعال

      ۱۲۹- تعداد پروانه اکتشاف معادن صادر شده : در دولت اصلاحات : ۱۰ هزار فقره، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۱۳ هزار فقره ۳۰ درصد رشد

      ۱۳۰- تعداد پروانه بهره برداری از معادن صادر شده : در دولت اصلاحات : ۴۶۰۰ پروانه، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۶ هزار پروانه ۳۰ درصد رشد

      ۱۳۱- افزایش ظرفیت تولید محصولات فولادی از ۱۳ میلیون تن در سال ۱۳۸۴ به ۳۱ میلیون تن در سال ۱۳۹۱ ۱۳۸ درصد رشد

      ۱۳۲- افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم از ۲۳۰ هزار تن در اسل ۱۳۸۴ به ۴۵۷ هزار تن در سال ۱۳۹۱ ۹۹ درصد رشد

      ۱۳۳- افزایش ظرفیت تولید کاشی و سرامیک از ۱۸۰ هزار تن در سال ۱۳۸۴ به ۳۸۰ هزار تن در سال ۱۳۹۱ بیش از ۲ برابر

      ۱۳۴- افزایش ظرفیت تاسیسات ذخیره ای کشور سیلوها از ۹ میلیون تن در سال ۱۳۸۴ به ۱۶ میلیون تن در سال ۱۳۹۱ ۷۸ درصد رشد

      ۱۳۵- افزایش ظرفیت تولید مس کاتدی از ۱۹۰ هزار تن در سال ۱۳۸۴ به ۲۵۵ هزار تن در سال ۱۳۹۱ ۳۴ درصد رشد

      ۱۳۶- مجموع لوازم خانگی تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی تولید شده در کشور : در دولت اصلاحات : ۱۹ میلیون دستگاه، در دولت احمدی نژاد : ۲۷ میلیون دستگاه ۱.۴ برابر

      ۱۳۷- حجم سرمایه گذاری صنعتی محقق شده : در دولت اصلاحات : ۱۶ هزار میلیارد تومان، در دولت احمدی نژاد : ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ۶.۸ برابر

      ۱۳۸- سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن : در دولت اصلاحات : ۵۰۰ میلیارد تومان، در دولت احمدی نژاد : ۳.۳ هزار میلیارد تومان ۶.۶ برابر

      ۱۳۹- طبق آمارهای جهانی شاخص توسعه انسانی در ابتدای دولت نهم ۰.۶۸۵ بود که در پایان دولت دهم به ۰.۷۴۲ رسید و ایران در ردیف کشورهای با توسعه بالا قرار گرفت.

      ۱۴۰- طبق آمارهای جهانی در ۸ سال دولت احمدی نژاد شاخص بهداشت از ۰.۸۱ به ۰.۸۳۹ رسیده و شاخص درآمد سرانه نیز از ۰.۶۶۵ به ۰.۶۹ ارتقا پیدا کرده است. در این مدت شاخص آموزش با رشدی قابل توجه از ۰.۵۹۹ به ۰.۷۰۷ رسیده است.

      پاسخ ها

      • مهدی

        140مورد کپی پیس میکنی چرا نمیگی از اولین چاه مملکت 104سال میگزره در این مدت 1150میلیاد دلار نفت فروش رفته از نفت چند سنت تا نفت 150دلاری زمان احمدی نژاد700میلیارد دلار فقط در زمان احمدی نژاد فقط بخاطر خدا قضاوت کنیداگر این 700میلیارد دلار واقعا خرج مملکت میشد ما حتی میتونستیم کویرها رو هم آسفالت کنیم

      • منصف

        خود آقای " بگم، بگم" هم ید طویل و پر قدرتی در انتشار و اشاعه آمار کاذب داشت.....
        آخه برادر من اولا اگه نماز خوندی خب پولشو می گرفتی ....دوما به قول رضا مارمولک " نمیدانم این امار از کجاتون در میارین"....بابا احمدی نژاد مملکت رو نابود کرد....واکسن فلج اطفال نبود بزنی بچت فلج نشه کجا شاخص بهداشت ارتقا پیدا کرد...خود بنده به دلیل یه بیماری خاص واکسن 200 هزار تومنی رو مجبور شدم با کلی واسطه و منت از دبی به قیمت 900 هزار تومان بخرم به والله...تا کی شعار ...به خودتون بیاید.

      • عباس

        بابا جو گرفتتتت،یک جا این حرفها را بزن که کسی نشنود

      • شاهین

        از اختلاص های میلیاردی که دوران احمدی نزاد رخ داد هم میگفتی که بکلی اقتصاد ایران را زمین گیر کرده .به خاطر چند نفر اعدام شدند و وخواهند شد

      • حم

        شما براستی معلم بازنشسته اید یا مسئول آمار دولت احمدینژاد؟
        البته چندان مهم نیست اما چرا از عنوان معلم برای اغراض سیاسی خودتان استفاده می کنید؟
        احمدینژاد هم در تبلیغات انتخاباتی خودش از همین عنوان بهره می برد. با اینکه دولتمرد بود و مقاماتی چون استانداری و شهرداری و ... را هم در سابقه خود داشت. اما می گفت من یک معلم ساده و فلان!
        این اواخر هم یک پاتوق حزبی راه انداخته بود تحت عنوان دانشگاه ایرانیان که کاملاً غیرقانونی بود و توقیف شد.
        به هر سوءاستفاده از عناوین علمی و دانشگاهی و معلمی و امثالهم برای پیشبرد اغراض سیاسی آیا نوعی عوامفریبی نیست؟

      • ali

        خداییش بیکاری بیا مشق های من رو هم بنویس
        شما به جای معلم شدن بهتر بود تو مرکز آمار مشغول کار میشدین

    • بدون نام

      بتازید فعلاً ! دستتان در انتخابات 96 کوتاه خواهد شد . به حول و قوه الهی دستتان برای مردم رو خواهد شد . آن مرد باز میگردد . احمدی نژاد محبوب بازمیگردد

      پاسخ ها

      • ali

        بشین تا بیاد :))))

      • حمید

        خوب میشه حالت ایشالا...

    • ناشناس

      درود بر روحانی قهرمان.

    • بدون نام

      علاوه بر اقای روحانی ماهم بر "سید محمد خاتمی" درود وسلام میفرستیم.

    • الیاس زنجانی

      دولت یازدهم چون هیچ کارنامه مثبتی ندارد مردودین سابق را نبش قبر میکند که چه بشه ؟؟ بابا مردم به اقتصاد پویا نیاز دارند نه قهرمان تراشی و مظلوم نمائی

    • رمضان

      حرفهای آقای روحانی شبیه یک جوک بود.ادعای ایشان مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در هرسال در دولت ایشان.ما که تو شهرمون میبینیم از موقعی روحانی اومده خیلی از مغازه ها تو شهر دارن به خاط رکود ایجاد شده و ورشکستگی جمع میکنن.حتی کارخونه ها .روحانی شعارگوی خوبیست.

    • محسن

      وطن فروش خاتمی

    • بدون نام

      درست است پاسخ ولیکن درشت درستی درشتی نماید نخست

    • علی

      تمام بدبخنی های ما از زمان احمدی نژاد بی اخلاق با آمار های دروغ است درود بر کسی که خطر جنگ را از ایران دور گرد.زنده باد ایران وایرانی

    • رضا

      و این وعده پروردگار است که مکر خودشان را به خودشان باز خواهیم گرداند چرا که خداوند بهترین مکر کننده است. منتظر وعده الهی باشید که به دست همین مردم انشاالله محقق خواهد شد

    • علی

      اینا که به دولت روحانی منفی میدن منافعاش به خطر افتاده

    • علی

      دوست عزیز تمام این آیتم هایی که بر شمردی همه یکطرف و طرف دیگر بدهی هایی که جناب احمدی نژاد و احمدی نژادها بر عهده دولت جدید گذاشتند یکطرف و جواب شما را دادند هم یکطرف دیگر. اگر تمام تمام قولهایی که احمدی نژاد را به خاطر نداری پیشنهاد می کنم به صدا و سیما تشریف ببرید و بگویید که سخنرانیها و قولهایی که در زمان انتخابش به مردم را داده بود را برای شما بیاورند و شما بنشیند و برای یکبار هم که شده تماشا کنید شاید در آن موقع خواب بودید و یا در خیابانی و یا خریدی بودی و سخنرانیهای ایشان را نشنیدی بهتر است برای یکبار هم کشده آنها را یکبار مرور بکنی ببینی که جناب دددکتر احمدی نژاد با سیاستهایش چه بر سر این ملت آمده که باید اکنون تا کمر پیش هر کشور نامردی استخوان خورد کند تا دوباره بتواند به ایستاد البته شان ایران را هم فراموش نکن که در بازار دنیا چقدر ارزان شده است و هر سگ ولگرد بین المللی باید باج داد و بی خود نشین برای خودت چرتکه بینداز و 140 مورد را بشمار و دولت احمدی نژاد را پاک و دولت روحانی را بی کلید جلوه بدهی ما همه ایرانیها گرچه همه با هوش زرنگیم افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم دولتی که با بدهکاری روی دولت بعدی اساس کارش را گذاشت بجز خفت و خواری چیزی دیگری برای دولت جدید نگذاشت که هر دقیقه باید جواب این و آن را بدهد

    • بدون نام

      خدایی یکم وجدان داشته باشید.من بخشی از سخنانشو شنیدم اینکه میگفت دولت قبلی باعث اشتغال جوانان نشده خداییش دروغ محض بود.. گیرم اون دولت کار ایجاد نکرد این دولت که کار ایجاد نکرد هیچ خیلی از مردومو بیکار هم کرد.من یزدی ام و دارم میبینم این کارخونه هایی که در یزد هست پشت سرهم داره بسته میشه وچقدراز آدما بیکار شدن به عینه دیدم و میگم حرفای این رییس جمهور فقط جنبه عوام فریبی داره

    • عبدالله

      از آقای گنجی پور که احتمالا فرزند همان گنجهای ناشی از چپاول بیت المال در دوره دولت پاکدستان میباشند میپرسم مگر شما هم کاندید بوده اید که اینگونه میسوزید ؟
      اما خطاب به آن برادر عزیزی که ادعا کرده اند معلم باز نشسته اند وآمار مرکز آمار احمدی نژاد را کپی کرده اند هم عرض میکنم خدا به ما وشما یک ذره انصاف عنایت فرماید تا مطالب ساخته ذهن چپاولگران را برای دیگران دیکته نکنیم .
      اما همصدا با ملت در امتداد انتخابات حماسی هفتم اسفند با صدای بلند :
      زنده باد اصلاحات
      زنده باد سه یار مردمی:هاشمی خاتمی روحانی

    • بدون نام

      از همه مهمتر خدمات احمدی نژاد در دوران تحریم بدون چراغ سبز قدرتهای بزرگ بو.. هیچ وقت اقتصاد رو ب تحریم گره نزد.ولی حالا چه؟ب خدا در دورانی که ما وحشتناک تحریم بودیم حتی نفت ما رو دزدان دریایی هم نمیخریدن وضع اقتصادی ما اگه نگویم بهتر بود بدتر نبود.در دوسال دولت روحانی نون سنگک 500 شده 1000ما که نباید خودمونو ب نفهمی بزنیم

    • بدون نام

      احمدی نژاد اقتصادی به غرب گره نزد هر چه بود خودش بود در شرایطی که حتی دزدان دریایی نفت کارو نخریدن اگه وضع کا بهتر نبود بدتر هم نبود،نون سنگک در دوسال روحانی از 500 شده 1000خودتو به تفهیم نزنیم.احمدی نژاد رو ب خاطر مبارزه با فساد رژیم صهیونیستی زمین زدن.دروغگو خطاب کردن. والا وزیر کشور و اقتصاد دو تا دروغ علنی شورم آور گفتن.یکی ماجرای پولهای کثیف.دوم فروش خودرو و کالا.احمدی نژاد شهامت داشت گفت مگه پراید چند مقوله،اما وزیر صنعت میگه هر که خودرو گرون نخریدنشو تبلیغ کنه ضد انقلابها.روحانی فقط دو وزیر داره خارجه بهداشت. وسلام

    • بدون نام

      احمدی نژاد اقتصادی به غرب گره نزد هر چه بود خودش بود در شرایطی که حتی دزدان دریایی نفت کارو نخریدن اگه وضع کا بهتر نبود بدتر هم نبود،نون سنگک در دوسال روحانی از 500 شده 1000خودتو به تفهیم نزنیم.احمدی نژاد رو ب خاطر مبارزه با فساد رژیم صهیونیستی زمین زدن.دروغگو خطاب کردن. والا وزیر کشور و اقتصاد دو تا دروغ علنی شورم آور گفتن.یکی ماجرای پولهای کثیف.دوم فروش خودرو و کالا.احمدی نژاد شهامت داشت گفت مگه پراید چند مقوله،اما وزیر صنعت میگه هر که خودرو گرون نخریدنشو تبلیغ کنه ضد انقلابها.روحانی فقط دو وزیر داره خارجه بهداشت. وسلام

    • رضا

      درود به آقای روحانی مرد شجاع و با غیرت این روزها...

    • مبین

      آقای گنجی پور و معلم نان مفت خورده نمی دانم بابت این مداحی ها چقدر می گیری نوش جانت ،لااقل کمی در گفته ها و نوشنه های خود دروغ حداقل از آتش جهنم تترسید. شما بابک ها و خاوری ها را دارید

    • مهدی

      بالاخره عمز این دولت هم به سر خواهد آمد ، باید صبر کرد و دید دولت های بعد درباره دولت جناب روحانی چه خواهند گفت .
      اما حضور روحانی در یزد نشان. دهنده آن است که دولت در تلاش است با استفاده از محبوبیت های اشخاصی مثل سیدمحمد خاتمی و نزدیک شدن به طیف اصلاح طلبان تندرو برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری یارگیری نماید ، تا با توجه به افت محبوبیت در بین عامه مردم بازنده انتخابات به اصولگرایان نباشد .

    • حسن

      بزودی ایام این مرد(4یا8 سال) هم تمام می شود و بزودی در پشت همین تریبون خواهید دید که مرد جدیدی(x) اقدامات مرد قبلی(روحانی) را تخطئه می کند همانطور که این مرد مشغول تخطئه عملکرد فرد قبل ازخود(احمدی نژاد) است. بدانید که ملت از دروغگوئی ، بزرگنمائی و تهمت ها و دعواهها خسته شده است زنده باد امام صادق (ع) که فرمود کونو دعاة الناس بغیر السنتکم (دعوت کننده مردم به مسیر حق باشید با اهرمی غیر از زبانتان)
      چقدر ما با آن حضرات فاصله داریم و چقدر با آنها بیگانه ایم گویا دشمن درجه یک آنها هستیم از زبان کم نمی آوریم

    • حسن

      سلام روحانی عزیز
      جاده خاکی رفتن های احمدی نژاد از دوره دوم شروع شد:
      قهر 11 روزه
      حمایت های کورکورانه از مشائی
      درگیری با آقای لاریجانی
      شما یه 1/5 سالی عجله کردید ها!
      احتیاط کنید زیرا ایرانی ها شاید مثل تهرانی ها به شما رای ندهند در ثانی آقای خاتمی به درود فرستادن امثال شما (که باید حواست به ارائه کارنامه طلائی در سال 96 باشد) نیازی ندارد بسنده درود گو دارد

    • فرهاد

      سلام برخاتمی سلام برروحانی سلام برهاشمی

    • بدون نام

      حامیان این دولت فقط اینو بلدن و وقتی کم میارن: بابا احمدی نژاد مملکت رو نابود کرد!
      چطور آخه با آمریکا
      حداقل آنقدر جرات داشت که خودش بود نه وابسته بشه به برجام و فرجام و هر چیز دیگه ای
      ملت و سرکار گذاشتید با این حرفاتون

    • بدون نام

      عجیب است آن همکار عزیزم ورشکستگی شرکتها وبورسیه غیر قانونی در مقطع دکتری و رشداقتصادی منفی 6درصدی ودشمن تراشی صددرصدی و رکود مطلق اقتصادی وچپاول بیت المال توسط پاکدستان آنچنانی که هنوزبزرگترانشان در زندانند ودروغ بی نهایت وهزاران مورد دیگر نمی بیند اما آمارهای بی اساس وپیش نمازی نماز جماعت مدرسه راحجت متقن تلقی میکندتا رئیس جمهور تدبیر وامید را که مورد تاییدملت ورهبر را بکوبد زهی بی انصافی وستم بزرگ است.

    • بدون نام

      دم مردم یزد با این استقبالشون باز هم روحانی نفهمید؟حوزه علمیه بخاطر حرفهای بی اساس و ضد رهبری روحانی چهار شنبه تعطیل شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج