۳۰۵۹۲۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

۱۵ نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

اتاق خواب مکانی خصوصی است که اولین و اصلی‌ترین رسالت آن مهیا کردن اوقاتی خوش برای استراحت و آرامش شماست. اما چرا گاهی بهترین مبلمان، لوازم و وسایل هم نمی‌تواند موجبات آرامش شما را فراهم کند و فضای اتاق خواب بیشتر خواب را از چشمان‌تان می‌پراند!

مجله منزل - ثمینا فراهانی: اتاق خواب مکانی خصوصی است که اولین و اصلی‌ترین رسالت آن مهیا کردن اوقاتی خوش برای استراحت و آرامش شماست. اما چرا گاهی بهترین مبلمان، لوازم و وسایل هم نمی‌تواند موجبات آرامش شما را فراهم کند و فضای اتاق خواب بیشتر خواب را از چشمان‌تان می‌پراند!

در این مطلب به سه نکته مهم برای داشتن یک اتاق خواب بی‌نقص می‌پردازیم:

۱. چیدمان صحیح اتاق خواب

۲. هماهنگ کردن رنگ‌ها

۳. تغییرات ساده در اتاق خواب

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

چیدمان صحیح اتاق خواب چگونه است؟

۱. انتخاب مناسب تختخواب: در انتخاب تخت تناسبات و ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. توجه به تناسب تختخواب و اندازه اتاق باعث می‌شود احساس صمیمیت و راحتی در فضا حاکم شود. توجه داشته باشید شما تقریبا یک‌سوم از شبانه روزتان را در اتاق خواب سپری می‌کنید برای همین در تدارک فضایی آرامش‌بخش برای تامین سلامت جسمی و روحی خود تلاش کنید.

۲. محل مناسب تختخواب: یک نکته بسیار مهم که در چیدمان لوازم اتاق خواب باید رعایت شود، قرارگیری مناسب تختخواب است. تختخواب شما به لحاظ ایمنی نباید زیر پنجره قرار بگیرد؛ این موضوع اشتباه رایجی است که اغلب همه مرتکب آن می‌شوند. تختخواب با توجه به نوع پلان اتاق باید با فاصله در کنار پنجره قرار بگیرد و تا حد امکان از در ورودی اتاق دید نداشته باشد.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۳.محل مناسب میز تحریر یا میز آرایش: شما می‌توانید میز تحریرتان را زیر پنجره قرار دهید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که برای کار یا مطالعه از نور طبیعی استفاده کنید. همچنین محل مناسب قرار دادن میز آرایش نیز مقابل پنجره است. در این صورت با انعکاس نور در آینه فضای شما روشن‌تر می‌شود که در منحصر به فرد کردن اتاق‌تان موثر است.

۴.نورپردازی مناسب: حتما توجه داشته باشید نوع نورپردازی اصلی و فرعی اختلالی در آرامش‌تان ایجاد نکند. از ترکیب نورهای آبی و زرد برای فضای اتاق‌تان بهره بگیرید. نورهای آبی را برای آباژورها در نظر بگیریدچون این نور بستر مناسبی را برای خواب شما فراهم می‌کند.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۵. محل مناسب تابلوها: تنها نکته مهم این است که تابلوهای خود را بالای تخت‌تان نصب نکنید. این موضوع به لحاظ ایمنی صحیح نیست. همچنین انتخاب نوع تابلوی مناسب در اتاق خواب اهمیت دارد. می‌توانید عکس‌های خصوصی‌تان را برای این فضا انتخاب کنید یا بسته به سلیقه‌تان از یک اثر هنری استفاده کنید اما توجه داشته باشید تابلوها طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تند در پس‌زمینه خود نداشته باشند چون در این صورت پرش فکری و اغتشاش عصبی را همراه خواهد داشت.


کدام رنگ‌ها برای اتاق خواب مناسب است؟

1. رنگ سفید: از آن دسته رنگ‌های خنثایی که پایه اولیه همه فضاهاست. اگر خانه شما استیجاری است و اجازه تغییر رنگ دیوارهای خود را ندارید برای از بین بردن یکنواختی فضا روی رنگ سایر عناصر اتاق خواب مثل روتختی، تابلوها، مبلمان و... تمرکز کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید خاصیت رنگ سفید خوش‌ترکیب بودن آن با سایر رنگ‌هاست که به خوبی می‌توانید آن را با هر رنگ دلخواهی ترکیب کنید.

2. رنگ آبی: همان‌طور که از اسمش پیداست آرامش را با خود به همراه دارد. آبی روشن مناسب‌ترین رنگ برای فضای اتاق خواب شماست اما به دلیل ماهیت سرد آن باید در ترکیب با رنگ‌های دیگر در فضا قرار بگیرد تا جلوه مناسبی به اتاق شما بدهد. می‌توانید روتختی‌ها، کوسن‌ها، تابلوها و... را از توناژهای تیره‌تر آبی یا رنگ‌های مکمل آن انتخاب و فضای اتاق‌تان را منحصربه‌فردتر کنید.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۳. رنگ صورتی: صورتی ملایم یکی از آن رنگ‌های رمانتیکی است که بیشتر دخترخانم‌های نوجوان طرفدار آن هستند. این رنگ دوست‌داشتنی در ترکیب با سبز مغزپسته‌ای یا طوسی جلوه بی‌نظیری به فضا می‌بخشد. می‌توانید در جزئیات اتاق خواب این رنگ‌های چشمنواز را جای دهید و از زیبایی‌شان لذت ببرید.

۴. رنگ لیمویی: یکی از رنگ‌های نسبتا گرم است که جلوه منحصر به فرد دیگری به فضای شما می‌بخشد. این رنگ در ترکیب با دو رنگ خنثای سفید و سیاه در فضای اتاق خواب شما می‌درخشد. می‌توانید رنگ سیاه را برای قاب تابلوهای خود در نظر بگیرید و رنگ سفید را برای روتختی خود اما در استفاده از این رنگ‌ها به‌خصوص سیاه افراط نکنید چراکه فضای شما را گرفته خواهد کرد.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۵. رنگ یاسی: این رنگ آرامش خاصی را به همراه دارد. رنگ یاسی که از خانواده بنفش‌هاست، احساس پیچیدگی و اغوای خاصی را القا می‌کند. می‌توانید از نوع روشن آن برای دیوارها یا از توناژهای تیره‌تر آن برای کوسن‌ها یا فرش‌های خود استفاده کنید و فضای اتاق خواب را با این رنگ مسحورکننده جلوه دهید.


برای ایجاد تغییرات ساده در اتاق خواب چه باید کرد؟

1. استفاده از گلدان: گلدان ها را جدی بگیرید. به طور کلی خاصیت آرامش‌بخشی طبیعت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حضور یک گلدان منحصرا با رنگ سبز هم می‌تواند در تلطیف روحیه موثر باشد. اگر از گل و گیا‌هان سررشته‌ای ندارید از یک باغبان کمک بگیرید و از او بخواهید گل‌های صبور را به شما معرفی کند و فضای اتاق خواب خود را متحول کنید.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۲. تغییر روتختی: برای تغییر حال و هوای اتاق‌تان همیشه لازم نیست همه‌چیز را عوض کنید. گاهی یک روتختی می‌تواند نمای اتاق شما را دگرگون کند. اما در انتخاب نوع روتختی‌ها دقت کنید. طرح‌ها و رنگ‌های تند و شلوغ علاوه بر اغتشاش بصری و احساس عدم آرامش پس از مدتی دل شما را می‌زند. پس از طرح‌ها و نقش‌های ساده‌تر برای این منظور استفاده کنید.

۳. نصب استیکرهای دیواری: نیازی نیست همیشه فضای خود را رنگ بزنید. گاهی به‌سادگی می‌توانید با یک استیکر بامزه فضای اتاق را تغییر دهید. این استیکرها را می‌توانید روی در کمد یا حتی دیوار پشت تختخواب نصب کرده و فضای اتاق خواب‌تان را از حالت ساده همیشگی خارج کنید.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۴. استفاده از کوسن‌ها: برای جلوگیری از حالت کسالت‌بار اتاق خواب‌تان از کوسن‌های رنگی استفاده کنید. این کوسن‌ها می‌توانند از جنس و رنگ پرده شما باشند یا حتی رنگی مکمل با سایر رنگ‌های فضای اتاق خواب شما داشته باشند و جلوه بی‌نظیری به آن ببخشند.

15 نکته برای داشتن اتاق خوابی منحصر به فرد

۵. استفاده از پوف‌ها: پوف‌های جذاب همان دوست‌داشتنی‌های خارق‌العاده‌ای هستند که به‌سادگی می‌توانند با طرح و نقش خاص خود فضای اتاق خواب‌ را تغییر دهند. می‌توانید آنها را با توجه به سبک دکوراسیون‌تان از بافت‌های متفاوت تهیه کنید و در اتاق خواب‌تان قرار دهید. در انتخاب پوف‌ها علاوه بر سبک دکوراسیون اتاق خواب‌ رنگ سایر مبلمان نیز اهمیت دارد. پوف‌ها می‌توانند مکمل سایر رنگ‌ها بوده یا حتی رنگی متضاد با آنها داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج