۳۰۶۶۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عیدانه های تلویزیون و سینما

طبق روال هر سال شبكه‌هاي سيما با توليد و پخش سريال‌ها و برنامه‌هاي نوروزي در تعطيلات نوروز به استقبال سال جديد مي‌روند. امسال نيز سريال‌هاي نوروزي از شبكه‌هاي يك، دو و سه پخش مي‌شود. اما طبق اعلام مسوولان سيما به دليل محدوديت‌هاي آنتن و كنداكتور شبكه پنج، اين شبكه سريالي براي ايام عيد ندارد. همچنين شبكه نسيم پخش «خندوانه» را در برنامه‌هاي خود به مناسبت نوروز دارد.

روزنامه اعتماد - فرناز ميري: طبق روال هر سال شبكه‌هاي سيما با توليد و پخش سريال‌ها و برنامه‌هاي نوروزي در تعطيلات نوروز به استقبال سال جديد مي‌روند. امسال نيز سريال‌هاي نوروزي از شبكه‌هاي يك، دو و سه پخش مي‌شود. اما طبق اعلام مسوولان سيما به دليل محدوديت‌هاي آنتن و كنداكتور شبكه پنج، اين شبكه سريالي براي ايام عيد ندارد. همچنين شبكه نسيم پخش «خندوانه» را در برنامه‌هاي خود به مناسبت نوروز دارد. در حال حاضر آنگونه كه رحمان سيفي‌آزاد، رييس مركز امور نمايشي سيما به «مهر» گفته است چهار سريال براي ايام نوروز در حال تصويربرداري است. اين سريال‌ها عبارتند از: «بيمار استاندارد» به كارگرداني سعيد آقاخاني، «زعفراني» به كارگرداني حامد محمدي، «دودكش ۲» به كارگرداني محمدحسين لطيفي و «قرعه» به كارگرداني برزو نيك‌نژاد. باتوجه به اينكه سري نخست سريال «دودكش» از شبكه يك پخش شد سري دوم اين سريال تلويزيوني هم از همين شبكه پخش مي‌شود. البته يكي از اين چهار سريال بعد از ايام نوروز پخش مي‌شود. باتوجه به تم شاد و سرگرم‌كننده سريال‌هاي نوروزي يكي از اين سريال‌ها در ايام شعبانيه پخش مي‌شود. شبكه آي‌فيلم از ٢٠ اسفندماه سري اول از سريال «در حاشيه» مهران مديري را بازپخش مي‌كند. همچنين شبكه آي‌فيلم از ٢٤ اسفند سريال طنز «در حاشيه» به كارگرداني مهران مديري را روي صحنه مي‌برد. برنامه نوروزي «سبزه نشاني» با اجراي رسول نجفيان درباره آداب و رسوم كهن ايرانيان در نوروز در قالبي روايي و نمايشي به تصوير كشيده مي‌شود و از شبكه يك روي آنتن مي‌رود. اما ويژه برنامه تحويل سال شبكه دو با نام «و اينك فردا» با ميزباني احسان كرمي، مسعود فراستي و... در تالار وحدت ضبط و به صورت زنده پخش مي‌شود.

عیدانه های تلویزیون و سینما

«دودكش ٢» سريالي به كارگرداني محمدحسين لطيفي و تهيه‌كنندگي سيدمحمود رضوي است. كار صداگذاري و تدوين سريال نيز همزمان در دست انجام است. هومن برق‌نورد، بهنام تشكر، سيما تيرانداز، اميرحسين رستمي، نگار عابدي، محمدرضا شيرخانلو، ياس نوروزي، مجيد ياسر و بازيگر خردسال زينب فلاحت‌پيشه از جمله بازيگراني هستند كه در اين سريال حضور دارند. داستان اين سريال درباره تعطيلي قاليشويي مشتاق است. فيروز مشتاق در ايام نزديك به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قاليشويي و حفظ مشتريان سابق، سعي مي‌كند با اجاره يك قاليشويي ديگر، كارش را پي بگيرد. او كه با انبوهي از فرش‌هاي نشسته روبه‌رو است، دردسرهاي جديدي برايش رخ مي‌دهد. همچنين باتوجه به استقبال از مسابقه دوداسمش عوامل توليد اين مجموعه در نظر دارند تيتراژ «دودكش ٢» را با استفاده از دابسمش‌هاي ارسالي مخاطبان، طراحي كنند.

عیدانه های تلویزیون و سینما

سريال «زعفراني» به كارگرداني حامد محمدي و تهيه‌كنندگي ايرج محمدي براي پخش از شبكه دو سيما در دست ساخت است. طبق آخرين خبرها تاكنون بيش از ٦٠ درصد تصويربرداري اين سريال انجام و با توجه به اينكه متن اين مجموعه همزمان با تصويربرداري در حال نگارش است نگارش اين مجموعه به پايان نزديك شده است. در اين سريال بازيگراني چون مهدي هاشمي، هادي كاظمي، ستاره اسكندري، حسين سليماني، شيدا خليق، حديث ميراميني، نرگس محمدي، نويد خداشناس و مهران احمدي بازي مي‌كنند. ماجراهاي اين سريال در يك قهوه‌خانه مي‌گذرد كه اداره آن را مهدي هاشمي برعهده دارد. اين داستان از لحاظ تنوع ميان قصه‌هاي سريال‌ها كار متفاوتي است و هاشمي در اين كار شخصيت جديدي از خودش خلق كرده است. او در اين كار نقش متفاوتي دارد كه مردي اهل خانواده و شوخ است. سريال يك داستان خطي كلي دارد كه به سرنوشت خانواده‌اي مي‌پردازد.

عیدانه های تلویزیون و سینما

سريال «بيمار استاندارد» را سعيد آقاخاني براي شبكه سه سيما كارگرداني مي‌كند و تهيه‌كنندگي آن را مسعود ردايي برعهده دارد. نگارش فيلمنامه سريال به طور كامل به پايان رسيده و بهرام توكلي نگارش فيلمنامه را برعهده داشت. اين سريال درباره قهرمان داستان (بهنام) فردي تحصيلكرده بازيگري است كه با اين شيوه درماني درگير مي‌شود و وارد ماجراهايي مي‌شود كه تا به حال تجربه‌شان نكرده است. اين سريال در ۱۴ قسمت ۴۵ دقيقه‌اي براي پخش در نوروز ۹۵ در مركز گسترش فيلمنامه‌نويسي رسانه ملي تهيه و توليد مي‌شود. تاكنون تصويربرداري ١٠ قسمت به اتمام رسيده و بخش‌هايي از قسمت ١٣ و ١٤ نيز ضبط شده است.

عیدانه های تلویزیون و سینما

مجموعه تلويزيوني «قرعه» به كارگرداني برزو نيك‌نژاد، تهيه‌كنندگي محمود اتحادي و به قلم محمد تنابنده در لوكيشن‌هاي گلاب دره، دارآباد و چند محله در مركز شهر جلوي دوربين رفته است. اين سريال درباره داستان قرعه‌كشي ميان چند خانواده تهراني است كه با نزديك شدن به ايام نوروز با مشكلاتي روبه رو مي‌شوند. حميدرضا آذرنگ، فريبا متخصص، هدايت هاشمي، مريم سعادت، مهران رجبي، نسرين نصرتي، سحر ولدبيگي، پرستو گلستاني، ميثاق جمشيدي، اشكان اشتياق، امير كربلايي‌زاده، مصطفي ساساني، سارا همتي، نازنين كريمي، صبا محمدي، فرانك تمنايي و محمدرضا عليمرداني از بازيگران اين سريال هستند.

عیدانه های تلویزیون و سینما

پرده نقره‌اي در ايام نوروز

همچنين در ايام نوروز سينماها نيز با آثار جديدي به استقبال علاقه‌مندان پرده نقره‌اي مي‌روند. طبق آخرين خبرها غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش به «ايسنا» گفته است: «علاوه بر فيلم سينمايي «من سالوادور نيستم» كه در حال حاضر به سرگروهي سينما «ماندانا» اكران مي‌شود، سرگروه پنج فيلم سينمايي ديگر، اكران نوروزي مشخص شده است كه اين فيلم‌ها عبارتند از: «باديگارد»، «كفش‌هايم كو»، «پنجاه كيلو آلبالو»، «ابد و يك روز» و «خشم و هياهو». طبق گفته فرجي فيلم سينمايي «باديگارد» در گروه سينمايي استقلال، «كفش‌هايم كو» به سرگروهي پرديس سينمايي زندگي، «پنجاه كيلو آلبالو» به سرگروهي پرديس سينمايي كوروش، «ابد و يك روز» به سرگروهي سينما آزادي و «خشم و هياهو» به سرگروهي اريكه ايرانيان در اكران نوروزي نمايش داده مي‌شوند.»

«من سالوادور نيستم» به كارگرداني منوچهر هادي و تهيه‌كنندگي منصور سهراب‌پور و سيدامير پروين حسيني فيلمي كمدي است. رضا عطاران، يكتا ناصر، مهدي محرابي، ژيلا صادقي، سوگل محرابي، كارول ويدوتي و بري فيوكا به عنوان بازيگر در اين فيلم حضور دارند. داستان فيلم درباره ناصر و خانواده‌اش است كه از سوي آژانس تعطيلات رويايي به سفري سياحتي به برزيل دعوت مي‌شوند. آنجل دختري برزيلي ناصر را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ماجراهايي پيش مي‌آيد. اين فيلم كه از پنجم روي پرده سينماها رفته است تاكنون با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده و توانسته نظر علاقه‌مندان را به خود جلب كند و با سانس‌هاي فوق‌العاده نمايش همراه شود. اين فيلم طي ١٢ روز نمايش به فروش بيش از يك ميليارد تومان در تهران دست يافته است.

عیدانه های تلویزیون و سینما

«باديگارد» هجدهمين فيلم حاتمي‌كيا به نويسندگي و كارگرداني او از توليدات سال ٩٤ است. پرويز پرستويي ايفاگر نقش اصلي در اين اثر سينمايي است و در كنار او بازيگراني چون مريلا زارعي، بابك حميديان و امير آقايي حضور دارند. داستان اين فيلم درباره زندگي يك محافظ شخصي يا همان باديگارد است. اين فيلم در بخش سوداي سيمرغ سي و چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و در شش بخش نامزد سيمرغ بلورين شد ودر نهايت دو سيمرغ بلورين بهترين جلوه‌هاي ويژه ميداني و جلوه‌هاي ويژه بصري و بهترين بازيگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد.

عیدانه های تلویزیون و سینما

«كفش‌هايم كو؟» نوزدهمين ساخته كيومرث پوراحمد در بخش سوداي سيمرغ سي‌وچهارمين جشنواره فيلم فجر حضور داشت. داستان اين فيلم در ارتباط با تبعات مهاجرت و بيماري آلزايمر است. به گفته پوراحمد، انگيزه اوليه‌اش براي ساخت اين فيلم مطرح كردن بيماري آلزايمر براي خانواده‌هايي است كه اعضاي خانواده‌شان با چنين بيماري دست و پنجه نرم مي‌كنند. در اين فيلم رضا كيانيان، مجيد مظفري، رويا نونهالي، بهاره كيان‌افشار، مينا وحيد، راشين ربي و منصوره وافري به عنوان بازيگر حضور دارند. اين فيلم به نويسندگي كيومرث پوراحمد و فريد مصطفوي، با تهيه‌كنندگي علي قائم‌مقامي ساخته شده و مديريت فيلمبرداري بر عهد عليرضا زرين‌دست بوده و مجيد ميرفخرايي طراحي صحنه و لباس آن را انجام داده است.

عیدانه های تلویزیون و سینما

«پنجاه كيلو آلبالو» از اوايل مهر امسال در تهران جلوي دوربين رفته بود و پنجمين فيلم سينمايي ماني حقيقي است. ساعد سهيلي، هستي مهدوي، فرهاد آييش، پژمان جمشيدي، سيامك انصاري، افسانه بايگان، آزاده صمدي، هادي كاظمي، سروش صحت، ويشكا آسايش، علي صادقي، بهنوش بختياري، داريوش اسدزاده، اميد روحاني، مونا احمدي و ماني حقيقي از بازيگران فيلم هستند. داستان «پنجاه كيلو آلبالو» كه در ژانر كمدي رمانتيك توليد شده است از مجلس عروسي مرجان آغاز مي‌شود. در ميانه‌هاي عروسي ماموران براي دستگيري داماد خلافكار وارد مي‌شوند و ميهمانان هم فرار مي‌كنند...

عیدانه های تلویزیون و سینما

«ابد و يك روز» نخستين فيلم به كارگرداني و نويسندگي سعيد روستايي، متولد ١٣٦٨ و تهيه‌كنندگي سعيد ملكان و محصول سال ۱۳۹۴ است. داستان فيلم درباره خانواده‌اي پرجمعيت و فقير است كه در تدارك مراسم عروسي يكي از دختران‌شان هستند، اما اتفاقاتي روابط خواهران و برادران را سرد مي‌كند كه در نهايت باعث ماجراهايي مي‌شود. نخستين نمايش اين فيلم در جشنواره فيلم فجر امسال صورت گرفت و منتقدان و طرفداران بسياري داشت. اين فيلم در جشنواره امسال ۹ سيمرغ بلورين را به خود اختصاص داد و از بخش «نگاه نو» به فيلم‌هاي رقابتي «سوداي سيمرغ» راه يافت. در اين فيلم بازيگراني چون پيمان معادي، نويد محمدزاده، پريناز ايزديار حضور داشتند و ايزديار براي بازي در اين فيلم سيمرغ بلورين بازيگر نقش اول زن را به خود اختصاص داد.

عیدانه های تلویزیون و سینما

«خشم و هياهو» ساخته هومن سيدي در بخش سوداي سيمرغ سي‌وچهارمين جشنواره فيلم فجر حضور داشت. در خلاصه داستان آن آمده؛ «زندگي به من آموخت كه هيچ چيز از هيچ كس بعيد نيست». اين فيلم پس از فيلم‌هاي «آفريقا»، «سيزده» و «اعترافات ذهن خطرناك من» چهارمين تجربه كارگرداني سيدي محسوب مي‌شود. همزمان با اكران اين فيلم در جشنواره امسال از شباهت داستان «خشم و هياهو» به ماجراي قتل همسر ناصر محمدخاني فوتباليست مشهور ايران صحبت‌هاي زيادي شد. طناز طباطبايي، نويد محمدزاده، سعيد چنگيزيان، بهناز جعفري، رضا بهبودي، رعنا آزادي‌ور و بهزاد عمراني به عنوان بازيگر در اين فيلم حضور دارند. «خشم و هياهو» با نويسندگي هومن سيدي توسط سعيد سعدي تهيه شده و كارن همايون‌فر موسيقي آن را ساخته است.

عیدانه های تلویزیون و سینما
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج