جاباما
۳۰۷۱۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

نزدیک عید است؛ بسیاری از خانم ها سخت مشغول خانه تکانی هستند. استفاده از انواع پاک‌کننده‌ها می توانند طراوت و شادابی را از دستان شما بگیرند. درمانگران طب سنتی و مکمل با ارائه راهکارهایی شادابی را به دستان شما باز‌می‌گردانند.

مجله سیب سبز: نزدیک عید است؛ بسیاری از خانم ها سخت مشغول خانه تکانی و آماده کردن خانه برای عید هستند. استفاده از انواع سفید کننده و پاک‌کننده‌ها می توانند طراوت و شادابی را از دستان شما بگیرند. درمانگران طب سنتی و مکمل با ارائه راهکارهایی شادابی را به دستان شما باز‌می‌گردانند.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید
با ماساژدرمانی می توانید نحوه خون رسانی را به دستان تان افزایش دهید. عملكرد عضلات ناحيه دست به خوش فرم شدن دست‌ها و افزايش نشاط و زيبايي آنها كمك می‌كند. با انجام حرکات زیر علاوه بر حفظ شادابی، ماساژ درمانی برای پیشگیری از بیماری ها هم نقش مهمی دارد.

براي اين ماساژ به لوسيون يا روغن گياهي احتياج داريد. روي ميز دستمالي پهن كنيد و دست‌هاي‌تان را به روغن گياهي آغشته كنيد و براي ماساژ دست‌ها آماده شويد. در مرحله نخست بايد ساعد و پشت دست را ماساژ دهيد و با ايجاد حرارت در اين ناحيه به افزايش جريان گردش خون در دست‌ها كمك كنيد. در اين مرحله بعد از آغشته كردن سرانگشتان به روغن مشت فرد را با دست چپ نگه داريد و مانند تكيه‌گاه عمل كنيد و با دست راست خود ساعد را از بالا به سمت سرانگشتان دست ماساژ دهيد. در اين مرحله بايد به خوبي همه نقاط پوست را تحت تاثير قرار دهيد. براي ماساژ روي دست از انگشت شست و براي ماساژ سطح‌هاي پاييني از ۴ انگشت ديگر كمك بگيريد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

در اين مرحله با تحريك سلول‌هاي پوستي به گرم شدن پوست و عضله و بالارفتن سرعت جريان گردش خون كمك كنيد. براي اجراي اين تكنيك سرانگشتان هر دو دست را به روغن آغشته كنيد و با نيشگون‌هايي كه از عضله و پوست دست مي‌گيريد اين تكنيك را از سرانگشتان تا نزديك آرنج دست تكرار كنيد. اين روند را بايد در دو بخش رو و پشت دست تكرار كنيد و مراقب باشيد كه نيشگون‌هايي كه مي‌گيريد دردناك نباشد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

بعد از آنكه با تكنيك نيشگون به افزايش و بهبود جريان گردش خون خود كمك كرديد، مي‌توانيد از تكنيك مالشي يا تكنيك مسواك كمك بگيريد. اين تكنيك هم علاوه بر آنكه به ريزش سلول‌هاي پوستي مرده و فرتوت كمك مي‌كند، به فرم گرفتن ماهيچه‌ها و عضلات دست نيز كمك مي‌كند. براي اجراي اين تكنيك پنجه‌هاي هر دو دست را دور مچ حلقه كنيد و با كمك انگشت شست دست ديگر پوست فرد را از سمت پايين به بالا ماساژ مالشي دهيد، يعني با هر بار ماساژ كمي پوست دست را به سمت بالا هدايت كنيد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

در اين مرحله باز از يكي از دستان‌تان به عنوان پايه استفاده كنيد. سرانگشتان دست فرد را بگيريد و به اين ترتيب دست فرد را حمايت كنيد تا حركت اضافه نداشته باشد. سپس با حركت‌هاي فشاري و لحظه‌اي نقاط عصبي پشت و روي دست را ماساژ دهيد. براي اين كار بايد روي فشار سرانگشت دست‌ خودتان حساب كنيد. اين فشار نبايد به حدي باشد كه موجب درد يا آزار ماساژ گيرنده شود. اين ماساژ را روي كف دست، پشت دست و ساعد تا آرنج هر دو دست تكرار كنيد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

بعد از آنكه كل سطح پوست و عضلات دست را تا آرنج ماساژ داديد بهتر است به صورت متمركز انگشتان هر دست را نيز ماساژ دهيد. براي اين كار با كمك يك دست كف دست فرد را بگيريد به گونه‌اي كه چهارانگشت كف دست را لمس كند و انگشت شست روي دست قرار بگيرد. بعد با كمك سرانگشتان ديگر با فشارهاي نقطه‌اي هر انگشت را ماساژ دهيد و بعد از ماساژ با حلقه كردن دو انگشت شست و سبابه روي بند آخر هر انگشت، عضلات هر انگشت را از بند آخر به سمت سرانگشتان ماساژ دهيد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

در ادامه ماساژ دست سراغ كف دست برويد. ماساژ اين بخش از دست به اين دليل كه پايانه‌هاي عصبي فراواني در آن قرار دارد بسيار حائز اهميت است. انتخاب فشار نقطه‌اي براي ماساژ كف دست به شما كمك مي‌كند تا نقاط مختلفي از پايانه‌ عصبي كف دست را تحريك كنيد و به اين ترتيب انرژي مورد نياز ارگان‌هاي دروني بدن را از اين طريق به هر يك از اندام‌ها هدايت كنيد. مي‌توانيد براي ماساژ از هر دو انگشت شست كمك بگيريد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

اين بخش كه در ادامه مرحله قبلي قرار دارد ماساژ بخش‌هاي كناري دست است كه از كناره سرانگشت كوچك هر دو دست آغاز مي‌شود و تا نزديك مچ دست ادامه پيدا مي‌كند. در اين مرحله نيز با فشار نقطه‌اي انگشت شست ماهيچه‌هاي كناري دست را كه ممكن است در ماساژ‌ها كمتر به آن توجه كنيم به خوبي ماساژ دهيد و اين حركت را روي عضلات كناري هر دو دست تكرار كنيد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

در مرحله هشتم آماده گرم كردن مچ دست عضلات و ماهيچه‌هاي اطراف آن شويد. براي اين كار با يك دست مچ دست فرد را بگيريد به گونه‌اي كه مچ دست او بين انگشت شست و چهارانگشت ديگر او ثبات داشته باشد و بي حركت باشد اما مراقب باشيد كه بيش‌از اندازه به مچ دست او فشار وارد نكنيد. سپس انگشتان دست ديگر را در انگشتان دست ماساژ گيرنده قلاب كنيد و با آرامش و خيلي آرام مچ دست را به سمت بالا و پايين و چپ و راست هدايت كنيد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید

در آخرين مرحله دوباره طبق روال مرحله اول كمي دست‌هاي‌تان را با روغن آغشته كنيد. از يك دست به عنوان پايه استفاده كنيد و با كف دست ديگر و با كمك سرانگشتان دست به ماساژ پشت دست، مچ و ساعد دست ماساژ گيرنده بپردازيد و همين روال را براي سرانگشتان دست، كف دست، و روي ساعد دوباره تكرار كنيد و فراموش نكنيد كه هر مرحله‌اي را كه روي يك دست اجرا مي‌كنيد حتما روي دست ديگر نيز با همان كيفيت اجرا كنيد.

بعد از خانه تکانی با ماساژ دستانتان را زیبا کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج