۳۰۸۱۲
۷۸ نظر
۷۰۹۰
۷۸ نظر
۷۰۹۰
پ

آمار خیره کننده از پزشکان بیکار در کشور

برخلاف تصور عمومي عده زيادي از پزشكان از وضعيت درآمد خود راضي نيستند، طبق آمارها ۷ تا ۱۰ هزار پزشك به شغل هاي ديگر روي آورده اند.

آمار خیره کننده از پزشکان بیکار در کشور
هفت صبح: برخلاف تصور عمومي عده زيادي از پزشكان از وضعيت درآمد خود راضي نيستند، طبق آمارها 7 تا 10 هزار پزشك به شغل هاي ديگر روي آورده اند .

به نظر شما پزشکان از نظر سطح درآمد چه جایگاهی بین طبقات اجتماعی دارند؟ اگر نگاهی به پول ویزیت پزشکان شمال شهر تهران و رفت و آمدی که به مطبشان وجود دارد بیندازیم، میگوییم این قشر درآمد خوبی دارند اما در سوی دیگر این ماجرا پزشکانی هستند که مجبورند برای تامین هزینههای زندگی شغل دوم داشته باشند.

آمارها نشان میدهد حدود 200 هزار نفر پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص، داروساز، دندانپزشک و... در کشور وجود دارد که از این تعداد 7 تا 10 هزار نفر به شغلهای دیگری روی آورده و يا شغل ديگري هم دارند.

دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتوگو با خبرگزاری مهر گفته است تنها 10 درصد پزشکان درآمد خوبی دارند و 40 درصد میتوانند مخارجشان را تامین کنند اما 50 درصد بقیه که اکثر آنها پزشکان عمومیاند دچار مشکل هستند.

از سوی دیگر قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران هم از وجود هشت هزار پزشک عمومی بیکار در کشور خبر داده است. در پرونده امروز هفتصبح با نگاهی به سطح درآمدی پزشکان صحت این آمارها را بررسی میکنیم.

اصل خبر

«برخی از پزشکان به مشاغلی همچون موبایل فروشی، بنگاه مسکن و مسافر کشی روی آورده اند.» پذیرفتن این جمله و تصور یک پزشک در حال مسافرکشی کمی سخت به نظر میرسد اما این نکته را رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی به زبان آورده است و ظاهرا باید آن را جدی گرفت.

به گفته ایرج خسرونیا اغلب پزشکان در مناطق دور از پایتخت وضعیت معیشتی خوبی ندارند به طوری که برخی از آنها در روز دو نفر مریض هم برای ویزیت ندارند. بیشترین آمار بیکاری هم دامنگیر پزشکان عمومی است که سه چهارم اعضای جامعه پزشکی کشور را شامل میشوند.

دکتر حسن هویدا معاون رفاهی سازمان نظام پزشکی ایران هم معتقد است مهمترین و اساسیترین مشکل فعلی جامعه پزشکی، فقدان جایگاه مشخص پزشکان عمومی در نظام سلامت کشور است.

البته به نظر میرسد اگر طرح پزشک خانواده با موفقیت اجرا شود این مشکل حل شود. آمارها نشان میدهد جامعه پزشکی کشور 200 هزار عضو دارد که هشت هزار نفر از پزشکان عمومی بیکار هستند.

در حال حاضر در روستاها به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک و در شهرها به ازای هر دو هزار نفر یک پزشک داریم و باید نسبت به جمعیت به ازای هر هزار نفر یک پزشک وجود داشته باشد.

دکتر کاظم عباسیون عضو هیات رئیسه جامعه جراحان ایران میگوید هر 15 مورد معاینه بیوقفه بیماران توسط یک پزشک، میزان خطا در معاینات بعدی را 30 درصد افزایش میدهد.

مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی هم اعلام کرده بین 7 تا 10 هزار پزشک در مشاغلی غیر از رشته تحصیلی خود مشغول هستند. این یعنی عده قابل توجهی از جامعه پزشکان از وضعیت معیشتی خود راضی نیستند که به مشاغل دیگر روی آورده اند.

در شهر چه خبر است؟

اگر نگاهی به تعرفه های مصوب سازمان نظام پزشکی کنید فورا متوجه میشوید این رقمها با آنچه در شهر و مطب پزشکان دیدهاید تفاوت قابل توجهی دارد.

برای اینکه از نرخ واقعی ویزیتها مطلع شویم نرخ انواع خدمات پزشکی در نقاط مختلف پایتخت را تلفنی جویا شدیم.

با وجود آنکه طبق تعرفه نرخ ویزیت پزشکان متخصص 13 هزار تومان و فوق تخصص 16 هزار تومان تعیین شده اما در حال حاضر کمتر پزشک متخصص یا فوق تخصصی در سطح شهر وجود دارد که کمتر از 20 یا 25 هزار تومان ویزیت دریافت کند اما خود پزشکان درباره این تفاوت فاحش قیمتها چه میگویند؟

یکی از پزشکان متخصص به هفتصبح میگوید: «ما اصلا مجبور نیستیم قیمتهای نظام پزشکی را اعمال کنیم چون در کار ما نمیتواند اجباری باشد. اگر قرار باشد این کار انجام شود باید نرخها حتی دقیقهای محاسبه شود، وگرنه ما مثلا مریضی که نیم ساعت درمانش وقت لازم دارد را یک روزه درمان نمی کنیم.

درمان را در دو روز انجام میدهیم و هر بار 15 دقیقه کار میکنیم!» برخی پزشکان هم در توجیه این مسئله از مسئولیت شانه خالی میکنند و میگویند بهترین راهحل این است که خدمات بیمه تقویت شود و با به حداقل رسیدن رابطه بیمار و پزشک جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

یکی از پزشکان هم توجیه جالبی درباره افزایش نرخ تعرفههای خود دارد: «پزشکان سالها زحمت میکشند و شبانه روز درس میخوانند، از سد محکمی به نام کنکور رد میشوند و در دوران دانشجویی خود تماما مشغول مطالعه هستند آن وقت ویزیت پزشک عمومی باید 8000 تومان باشد؟»

به هرحال پزشکان هیچ وقت از نرخ تعرفههای نظام پزشکی راضی نیستند و در عین حال تعداد زیادی هم پزشک عمومی بیکار در نقاط دور از پایتخت وجود دارد که باید امیدوار بود با اجرای طرحهایی مثل پزشک خانواده مشکلات موجود حل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمي

      به جاي پرداختن به بيكاري پزشكا بهتره به بيسوادي پزشكا دقت كنيم
      5 تا از دوستا و همكاراي من به دليل تشخيص اشتباه دكترا فوت كردن
      خود من بارها براي يه بيماري ساده چندتا دكتر و نسخه عوض كردم
      بيكار باشن بهتره تا با جون مردم بازي كنن

      پاسخ ها

      • محمد

        راست میگه،منم یه بار به خاطر یه چیز دیگه رفتم بیمارستان،گفتن آپاندیست ترکیده،میخواستن عملم کنن!منم اومد خونه...

      • شهرام

        کاملا موافقم

      • کوروش

        افرین افرین گل گفتی خیلی هاشون واقعا بیسوادن تشخیص های اشتباه داروهای اشتباه وبسیار مضر و.... من خودم دچارش شدم وخیلی هارو هم سراغ دارم جالب اینه که خیلی از این حضرات پزشکان کار همدیگرو قبول ندارن

      • واقعیت

        تورا به مهربانی مادرت قسم نظرو تایید کن بقیه بخونن
        وقتی خروجی دانشگاه ها تو رشته ها پزشکی را محدود کردند و هرکی مدرک از هر دانشگاهی بگیره دیگه راحت استخدامه حتی اگه بی سواد ترین ادم باشه همین میشه، راه حل افزایش چندین برابری پذیرش دانشجو تو این رشته های پر درامد و پرکار هست
        به افرادی که میخواهند خودشان یا بستگانشان انتخاب رشته کنند توصیه می کنم، گول این حرف ها که پزشک ها و دندانپزشک ها بیکار میشن و اشباع میشه رو نخورید، نسبت آمار پزشک و دندانپزشک و دیگر رشته های علوم تجربی به جمعیت ایران بسیار پایین می باشد و نیاز به این تخصص ها کماکان بسیار بالا می باشد
        به هیچ وجه سمت رشته های فنی و ریاضی برای تحصیل در دانشگاه نروید که آینده ای تیره و تار خواهید داشت، هنوز فارغ التحصیلان 30تا 40 ساله در این رشته ها بیکارند چه برسد به شما که تازه اول راه هستید.
        فقط رشته تجربی و بعد انسانی. استعداد و عمر خودرا در رشته ریاضی و فنی تباه نکنید.

    • مریم67

      این اصلا انصاف نیست پزشکای ما همون بجه زرنگای مدرسن که تا 18سالگی حسابی زحمت کشیدن بعد شاخ غول کنکورو شکوندن بعدش7-8سال سخت ترین درس ها رو عملی وتیوری پاس کردن بعدش2سال تو محروم ترین نقاط کشور چه دختر چه پسر خدمت کردن تا شدن یه پزشک تازه اگه بخوان تخصص بگیرن که...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته حرف شما ولی فراموش نشه که اونایی که با سهمیه رفتن تو الان هیچی بلد نیستن..

      • سمي

        بچه زرنگاي مدرسه فقط حفظياتشون خوب بوده
        بله زحمت كشيدن اما بعد از گرفتن مدرك ديگه مطالعه نكردنو همه چيز يادشون رفت
        فقط چندتا دكتر درست و حسابي داريم
        من دكتري رو ميشناسم سرطان استخوان دوستم رو زير برق گذاشت به بهانه اسپاسم عضلاني.
        چي ميگي مريم جان واقع بين باش
        خدا نصيب هيچكي نكنه اما گذرت نيوفتاده و اميدوارم نيوفته وگرنه اكثر بيماري ها با طي دوره خوب مي شن حالا چه دارو بخوري چه نخوري.
        تو بيماري هاي سخته كه تشخيص دكترا محك زده ميشه كه اونم البته اكثرا اشتباهه
        وضعيت نمره دادن بعضي از دانشگاه ها رو هم ديدم
        من سراسري خوندم ولي خواهرم آزاد
        ما تا صبح بيدار بودم شب امتحان و اونا با يه كادو خريدن و ناليدن پيش استاد نمره مي گرفت در حد 18-19

      • محسن

        اون قدیم قدیما آره ولی الان نه!!!!!!!

      • benyamin

        سمی جون تو جملت فعل بافاعل همخونی نداره!!!!
        ما تاصب بیداربودم

      • بدون نام

        پزشکای الان ک دانش اموزای دوران ماهستن و باید بگم تا همین 6 7 سال پیش بچه زرنکا و درس خونا ریاضی میرفتن

      • رضا

        متاسفانه از سال 80تا 90 هرچی بچه زرنگ تو دبیرستانا بود با راهنمایی اشتباه رفتن ریاضی فیزیک و همین جوونا بیکار الان هستن که با هوشی سرشار و خیلی زرنگ تر از پزشکا همسن و سال خودشون باید افسوس بخورن
        خداوکیلی دبیرستان ما که شاگرد تنبلا رفتن تجربی اون موقه و الانم شدن اقا دکتر و خانوم دکتر

    • شهرام

      اگر منظورتون پزشکهای تامین اجتماعی هستند که در درمانگاههای تامین اجتماعی مشغول کار هستند باید بگم که برای همشون متاسفم چون اندازه یک موریانه هم نمیفهمند اگر مریض شدید و از جونتون سیر شدید میتوانید بروید خدمت این عزیزان زحمتکش

      پاسخ ها

      • نقد

        این خبر کاملا کذب هست

    • سلام

      دوستان عزیز و گرامی انصاف را رعایت کنید این درست است که درآمد کسی که یک عمر زحمت کشیده درس خوانده و ... و مهمتر از همه مسئولیت زندگی یک انسان را بر دوش میگیرد این حد باشد؟؟؟؟ بعد یه ساندویچی یا سوپرمارکت یا تعمیرگر خود را با همچین فردی مقایسه کند؟؟؟در همه جای دنیا به پزشکان و مهندسان خوب میرسند این یک استاندارد جهانی برای پیشرفت کشور است که متاسفانه در ایران در سالهای اخیر روز به روز پایین می آید . به عنوان مثال تعرفه نظام مهندشی ساختمان برای نظارت ساختمان ها بسیار پایین است مثلا متری حدود 2000 تومن که باز مقدار خالصی که به مهندس میرسد از این کمتر است آیا با این رقم مهندسی را انتظار داریم خوب نظارت کند ؟ با این رقم حتی می توان ساختمان را شست چه برسه به نظارت ؟ بعد که نظارت خوبی انجام نمیگیرد و زلزله ای رخ میدهد همه بر سر خودشان میزنند . در پزشکی هم مسئله اینجور است .

      پاسخ ها

      • سمي

        من آبله مرغون گرفتم دكترم تشخيص نداد خواهرم فهميد
        گفتم ضد ويروس بده
        گفت نه روند طبيعيشو طي كنه
        آبله توي ريم پر شد. ريم آب آورد داشتم خفه مي شدم زير اكسيژن رفتم پوستم داغون شد
        بعد دكترم كه ترشيده بود تازه دارويي با دز خيلي بالاتر بهم داد كه مثل شيمي درماني موهامو داغون كرد
        به نظرت بايد چقدر بهش دستمزد داد؟

    • آراز

      زن پسر خاله من ؛رفت عمل لیزیک چشم ؛ بعدش طی دو هفته داشت کور میشد؛ پسر خاله من هم هر روز میرفت پیش دکتره التماس میکرد که دکتر زنم داره کور میشه ؛ دفعه آخر تو یکی از بهترین چهارراههای شهر ( تبریز ) که افتاده بود دنبالش التماس میکرد دکتره میگه من عملمو کردم حالا اگه اعتراضی داری برو نظام پزشکی شکایت کن ؛ پسر خاله بنده هم که از اون قولچماغهای درست حسابیه و تا اون روز دندون رو جیگر گذاشته بود ؛ با دستش حلقوم دکتره رو گرفته بود و سرشو محکم کوبیده بود به دیوار یه پاساژ و با دو انگشت اون یکی دستش چشمای دکتره رو داشت از حدقه در میاورد و میگفت مرتیکه دو هفته است مثل ادم داشتم باهات حرف میزدم ولی اگه زنم خوب نشه چشماتو درمیارم ؛ سه چهار ساعت بعد دکتره زنگ زده بود و با خواهش تمنا گفته بود چهار تا از بهترین چشم پزشکها تو مطبه خانمتو وردار بیار بعد از دو معالجه سریعا چشمای خانم خوب شد
      ولی عین همین بلا سر یه معلم سر به زیر اومد نظام پزشکی اول طرف مریضو گرفت و گفتن اشتباه محاسباتی دکتر بوده ولی بعدا حق بیچاره رو پایمال کردن ؛ چون نه پارتی مارتی داشت نه مثل پسر خاله من لات و گردن کلفت بود

      پاسخ ها

      • سمي

        ميزنن مرددمو ناقص مي كنن بعد چندتومن جريمه ميدن ميره پي كارش

    • edvin

      متاسفانه به دلیل نا اگاهی خانواده ها و فقر فرهنگی ای که بین مردم رواج پیدا کرده این مشکل تنها در جامعه ی پزشکی وجود ندارد در تمام زمینه ها با این مشکل مواجه هستیم
      جماعت تحصیل کرده بیکار که بخاطر سوادی که دارند انتظار سغلی بالا تری دارند وما فرصت شغلی زیادی در جامعه نداریم

    • طاهر

      به نظرمن اگه آدم سالی فقط یکبار راهش به یک پزشک بیفته عیب نداره ولی اینهمه مریضی توجامعه هست امروز پیش این دکتر فرداپیش اون دکتر هزینه هانجومی آیابه نظرشما سلامتی ازحقوق اولیه افرادجامعه هست یانه حالا باین وضع درآمد کدام دکترهارامی تونی زیارت بکنی چشم پزشک دندانپزشک عمومی ارتوپد کلیه اعصاب گوارش و.... بعدش همه هم یه جورائی زحمت میکشند هرکی توشغل خودش . درس خواندن که نشد هنر اون موقعی که خیلی ازدکترا درس می خواندن خیلی ازاین صنعت گرا ازکوچیکی نان آور خانواده بودن . هنر اینه که بتونی کارت را خوب انجام بدی نه اینه خوب بچاپی .

    • سمیرا

      خو یعنی الان تکلیف منی ک میخوام دکتر بشم ایشالا در آینده چیه؟میگید نشم؟

      پاسخ ها

      • شقایق

        الان پرشکی فقط به آرزوی محاله واسه کسایی که هیچ سهمیه و امتیازی ندارندپسرم از مدرسه تیزهوشان کل سالهای تحصیلیشو تا سال دوم دبیرستان کلا با معدل ۲۰ ودیپلمشو با معدل ۱۹/۷۳ قبول شد ،دوسال با بدبختی تموم جوونیشو واسه رسیدن به پزشکی گذاشت آخرش اونقدر بی عدالتی کردند که با تراز علمی ۹۴۴۸ مجبور به تحصیل در دکترای دامپزشکی شد.در حالی که دیدم تراز ۶۶۰۰ با سهمیه ۵ درصد توی پزشکی امسال قبول شد تقلب وخریدن صندلی پرشکی که دیگه بماند.....دیگه این وضع مملکت ماست که باید تحملش کنیم وهمین.فقط حرف دل یه مادر به اونایی که حق افرادی مثل پسرمو خوردند اینه که واگذارشون میکنم به خدا انشاالله توی همین دنیا تاوانشو پس بدن

    • بدون نام

      پدرم بیماری سرطان مری داشت و حدود شش ماه بود که سرگردون این دکتر و اون بیمارستان بودیم اما دکترهای مثلا متخصص نتونستند تشخیص بدند اینقدر دیر شد که سرطان به کبدش سرایت کرد جوری که دیگه قابل جراحی نبود. الان دو ساله که داره با این بیماری می جنگه و دکترهای بی وجدانش دارن پول رو پول می گذارند.

      پاسخ ها

      • سمي

        اميدوارم پدرت زود شفا بگيره و سلامتيشو بدست بياره

      • فروغ

        علیرضای من هم مبتلا به سرطان خون شد.. بمیرم براش الهی.. دکترای ایران تشخیص ندادن گفتن باید طحالتو برداری.. اونم رفت انگلیس منچستر واسه درمان.. کلی زندگیمون به هم ریخت.. دوری.. بی خبری.. همش به خاطر اینکه دکتر حسابی تو ایران نیست.. اگه بود عشقم میرفت انگلستان؟ نمیرفت دیگه..

    • farzad

      من خودم پزشكم متاسفانه نظرات مردم خيلي منفيه بعضي چيزا حق بعضيا ناحق متاسفانه!نسبت به قشر پزشك بخل وحسادت زياده من با كسايي كه از سهميه استفاده ووارد اين رشته شدن نيستم حساب اونا جدا ولي اكثر پزشكا بچه هاي درس خوان اين مملكت هستندوتلاش شبانه روزي برا درس خواندن داشتن ودر تمام دنيا براي پزشك با توجه به حساسيت كاراونا احترام قايل ودر ايجاد زندگي نسبتا آرام ومرفه اين قشر تلاش ميكنن مسايل مالي در مملكت ما ومتاسفانه عدم كفايت بيمه ها در تامين هزينه هاي بيماران باعث ايجاد رابطه مالي پزشك با بيماران شده در صورتيكه عرف دنيا اين نيست پزشك مسول معالجه است وتمام تمركزش روي سلامت بيمارش بايد باشه وچه مسيله اي مهمتر از جان انسان !قريب به اتفاق پزشكا نياز به حفظ حرمت وجايگاهشون دارن نه نياز مالي، من از تمام كسانيكه فكر ميكنن پزشكا پول مفت ميخورن خواهش ميكم يك روز به اورژانس تشريف بيارن و48ساعت در كنار بنده فقط ناظرباشندفكرميكنم اينكار از اينكه بنده از سختي كارمون دايم ناله كنم موثر تر ومفيدتره وديدشمايي رو كه از پزشك وپزشكا متنفريد عوض ميكنه بنده بدون تعصب ميگم بالاي 90 درصد پزشكاآدم هاي زحمت كشي هستن ونتيجه حداقل 20سال درس خواندنشونو با اخلاص در اختيار مردم قرار ميدن در آخراينواز صميم قلب ميگم هيچ پول ويا پاداش مالي خستگي رو از تن من وهمكارام بدر نميكنه مگر دعاي خير بيمار ويا همراه بيماري كه ميگه دكتر دستت درد نكنه خدا پدر مادرتو برات نگه داره

      پاسخ ها

      • سمي

        اتفاقا من خيلي گذرم به اورژانس افتاده و فقط پرستارا رو ديدم
        يه دكتر معروفي هم هست س ع س كه متخصص استخوانه
        به دوستم كه سرطان استخوان داشت گفت 10 ميليون بده (زير ميزي) تا من عملت كنم تو بيمارستان بيمه اي
        آخرشم ساركوما از همون جاي عمل عود كرد و دوستم فوت كرد
        پس همش پوله نمونه زياد دارم بگم عزيزم

      • کوروش

        عزیز من شما شاید انسان مخلص و منصفی باشی که حتما هم همینطوره ولی این 90 درصدی که شما میگید به هیچ عنوان درست نیست امار پزشکهای با انصاف خیلی کمتره

      • سادات

        اتفاقا در جواب شما باید بگم هیچ کدوم از کشورهای پیشرفته انقدر تفاوت قیمت بین درامد پزشکان و سایر مشاغلو ندارن فقط تو ایرانه که دارن اینطوری پزشکو حلوا حلواش می کنن.اگر بخوایم وضعیت سلامت کشور درست بشه باید دست از دکتر پرستی برداریم فاصله درامد های مختلفو کم کنیم تا دست پول پرستان از این رشته حذف بشه.هرچی بیشتر به جامعه پزشکی بها داده بشه هرروز بدتر از روز قبل میشه اگر قرار بود پول کسیو منصف و دلسوز و متعهد کنه الان باید طبقه ثروتمند ما از لحاظ اخلاقی بهترین طبقه می بودند.پزشکی شده غول جادوی خیلیا برای دست یابی به ثروت.اونایی هم که از حقوقشون ناراضی ان زیادی خواهن وگرنه درامدشون اگر برن تو مناطق محروم خیلی هم خوبه همون میزان کمم بیکار نمیمونن.توقعتونو کم کنید تا راضی باشید و به طبابت برسید نه تجارت

      • علی

        شما هم مثل باقی همکارات هستی
        اگه سواد داشتی و اخلاق داشتی نمی گفتی مردم به پزشکا
        . حسودی میکنن

    • benyamin

      این پزشکاهسن که اماربیکاری کشورمنو بردن بالا والا ما تو کشورمون که بیکار نداریم!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محسن

      دقیقا با نظراکثر دوستان موافقم بنده خودم 10 سال قبل چشمم مشکل پیدا کرد بحدی که چشم چپم تار میدیدبه پزشکهای ز یادی مراجعه کردم به صراحت همه شون دارو و قطره چشمی تجویز کردند واقعا بیسواد و از علم روز بدورند اما لازم میدونم به تشخیص سرکار خانم دکتر سارا قریب دست مریزاد و آفرین گفت

      پاسخ ها

      • عبد

        سلام من خودم چشمم آستیکماته با نمره شش و با همین شماره بهم عینک میدادند اما خودم یه شماره پیدا کردم که قدرت بینایی منو 50درصد بیشتر کرد و هر دکتر متخصص و فمق تخصص و اپتومتریستی هم که رفتم فهم چنین چیزی رو نداشت

    • عرفان

      من با بنیامین موافقم خواستم نظر سمی رابخوانم صبح بیدار شدم دیدم خوابم برده!!!!!!!!

    • بدون نام

      به نظر من در حال حاضر مشکل بیکاری در اکثر رشته ا وجود داره.
      اگر بحث درس باشه که خیلی تحصیلکرده ها واقعا زحمت کشیدن.
      به نظرتون دانشجویان گروه های فنی یا علوم انسانی دانشگاه های معتبر کم تو درس خوندن سختی کشیدن.
      مثلا دانشجویی که با رتبه های برتر وارد رشته های مهندسی برق و مکانیک یا عمران دانشگاه ملی معتبر میشه؟
      این ذهنیت عوام جامعه در موردپزشکان باعث شده که نامردانه و البته به نظر من با پول حرام میخوان درآمدشو.ن را بالا ببرن.
      اگه قرار باشه هر شخصی تو جامعه که از وضع درآمد مالیش ناراضیه بخواد از جیب مردم جبران کنه که نمیشه.

    • سرگردان

      من سال اول دبیرستانم میخواستم برم تجربی پزشکی بخونم تو دانشگاه اما با این نظر ها دیگه نمیدونم کدوم رشته رو انتخاب کنم ریاضی یا تجربی اینم بگم که دکتر کم نشه اضافه هم میشه چون خیلی ها میخوان پزشکی بخونن وهنوز نفهمیدن چقدر پزشک بیکار تو کشور هست

      پاسخ ها

      • بهترین مشاوره

        پیشنهاد یک انسان دنیا دیده به شما دانش اموز گرامی
        بهترین انتخاب هارو به ترتیب براتون بیان میکنم
        1)برو تجربی و کنکور تجربی بده و ابتدا پزشکی بعد دندانپزشکی بعد دارو و بعد دیگر رشته های حوزه درمان رو انتخاب کن و بعد از آن رشته های حوزه صنایع غذایی(البته دقت کن به هیچ وجه رشته های حوزه کشاورزی رو انتخاب نکنی چون بسیار بیکاری زیاده)
        به هیچ وجه خام این حرف ها که پزشک داره زیاد میشه و اشباع میشه و این موارد نشو، این ها حرف ها نشو، فقط اگه میخوای اینده خوبی داشته باشی برو سمت رشته ها حوزه بهداشت و درمان
        2)رشته انسانی
        3)انتخاب بعدیت ترک تحصیل و رفتن سراغ شغل آزاد باشه و به هیچ وجه سراغ رشته های ریاضی و فنی نرو و به خصوص رشته هایی از جنس مهندسی مکانیک دانشگاهی و کشاورزی دانشگاهی

    • محمد

      واقعاازپزشکی منصرفم کردیددوستان عزیز

      پاسخ ها

      • واقعیت

        من مطمئنم تو خودت یک دانش آموز رشته تجربی هستی که با جدیت در حال درس خوندن هستی تا پزشکی قبول بشی، اینطوری میگی تا بقیه رو گول بزنی و تجربی نخونن
        همه می دونن رفتن سمت رشته ها ریاضی و فنی و کشاورزی بسیار تصمیم احمقانه و بدی هست

    • فرشته

      سلام دوستان
      من پزشک عمومی هستم و از قضا با سهمیه هم وارد دانشگاه شدم اما در یکی از دبیرستان های خوب تهران درس خوانده ام و چون مادرم معلم بود برای تحصیل ما خیلی زحمت کشید که از شانس ما و از قضای روزگار وقتی برای طرح پزشکی با همسرم به یکی از روستاهای محروم رفته بودیم و درست یک هفته گذشته بود که مادرم را هم از دست دادم اما عزیزان منظورم از طرح این مطالب این است که افراد با روحیات و استعداد های متفاوت هستند من از معافیت طرح که به خاطر سهمیه هم می توانستم استفاده کنم استفاده نکردم و حتی الان که چندین سال از اتمتم طرحم گذشته هنوز در شهرستان کار میکنم هیچوقت دو بیمار را به یک چشم نمی بینم که نسخه آماده داشته باشم سعیم بر این است که به قول خودمان پزشکان تمام تشخیص های افتراقی دیگر را در نظر بگیرم - در ویزیت کردن برای بیماران خیلی خوب وقت می گذارم-راستی موضوع پایان نامه من و همسرم برای دکترا حقوق بیماران بوده شما عزیزان باید بدانید یکی از حقوقی که دارید حق انتخاب پزشکتان هست تان است

      پاسخ ها

      • M

        شمارو نمیدونم و مخاطب من شما نخواهید بود بلکه مخاطب من تمام پزشکان و داروسازان سهمیه ای هست که همیشه نفرین پشت سرشان خواهد بود ... لعنت خدا به استفاده کنندگان از
        سهمیه.... که چه حق هایی که نخوردند و ضایع نکردند

    • ناامید

      دوستان کار از ریشه خرابه سه هفته پیش به علت بی توجهی اورژانس به تماسهای مردمی من دخترم رو از دست دادم خدا لعنتشون کنه من یه بچه داشتم ..................!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای خدا.. لعنت بهشون لعنت خدا

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه بعضی از ای پزشکارو پدرم از عمل پیوند کرونر سالم درامد با باقرصهای عوضی دکتر ... در شیخالرئیس تبریز خونریزی معده کرد ومرد

    • منصف

      من دانشجوي پزشكي نيستم ولي به خدا قسم اونهايي كه بد پزشكان رو ميگن فقط از حسوديشون هست ...........................
      عرضه پزشك شدن رو نداشتن الان گير دادن به اطباي محترم...
      به خدا همه ما زندگيمون رو بعد خدا مديون پزشكان هستسم...هممون
      مگه تو همه ي شغل ها ايراد نداريم؟
      از مهندس و وكيل و معلم بگير تا...

      پاسخ ها

      • سادات

        تو همه رشته ها خطا هست ولی هیچ رشته ای انقدر ادعاش نمیشه عزیزم.خواهر من تو بیمارستان اگر اصرار و التماسای من نبود الان به دست همون پزشکی که لایق اسم پزشک هم نیست فلج میشد.انقدر هوا برشون داشته و مغرورن که حتی وقتی خود ادم عیب کارشونو متوجه میشه مثل ....با ادم برخورد میکننواکثریتشون پرتوقع و مغرورن.معلمم خطا میکنه جایگاه معلم تو کشور ما کجاس پزشک کجاس؟پزشکا دارن پادشاهی می کنن این وضع خدمتشون انصاف نیست

      • محترمانه و قاطعانه

        آدم های ناتوان حسادت دارند
        نه متولدین بین سال 1360 تا1390 که با ایجاد جو از طرف حوزه بهداشت نخبه ترین هارو به سمت تحصیل در رشته های ریاضی هدایت کردند و هم اکنون هم که این نخبه ها متوجه شدند سرشان کلاه رفته و متقاضی شرکت دوباره در کنکور تجربی هستند و نشان دادند که در سال های بین 1390تا1394 بسیاری از قبول شدگان رشته های پزشکی هستند
        و باز دوباره وزارت بهداشت از این قشر نخبه ترسید و قانون را طوری قرار داد که متولدین این سال ها دیگر نتوانند در کنکور تجربی شرکت کنند
        عرضه مهندس شدن تو بین سال ها 1370 تا 1390 خیلی بیشتر میخواست تا پزشک شدن ولی متاسفانه الان ادم های باعرضه بیکارن چون مهندس شدن

    • محسن محمدی برنا

      در آمدشون به نسبت بقیه اقشار متناسبه اگه توی سال 92 پایه حقوق 250000ریاله ویزیت دکتر 80000ریال اگه زیاد نباشه مناسبه یه چیز دیگه هر کشوری باعلوم مهندسی اش پیشرفت میکنه نه با پزشکی وگرنه کوبا یا ایران یا کشور های مثل ما عقب مونده وبد بخت از لحاظ پزشکی ظیا با کشور های توسعه یافته فاصله ادی ندارن مگر توی تجهیزات که اونم به به رشته مهندسی پزشکی بر می گرده

    • بدون نام

      نوشته این که پزشکی در حال مسافرکشی باشه تصورش سخته من میخوام بدونم پس چرا کسی نیست که این حرف رو راجع به مهندس مملکت بزنه بابا به پیر به پیغمبر قسم مهندس واقعی شدن از متخصص شدن تو رشته پزشکی خیلی سخت تره...

    • علی اکبر

      نگید این حرفا رو .......... پزشک و مسافر کشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ بی خیال بابا..........در آمد کمترین پزشک از درآمد بهترین مهندس بازهم بیشتر یک مهندس کارشناس ارشد که 6 سال درس خونده انواع درس های سخت (استاتیک دینامیک مقاومت معادلات دیفرانسیل. ترمودینامیک ارتعاشات ریاضیات پیشرفته....) پاس کرده بهترین حقوقی که بهش بدن ماهی 2 میلیون یا نهایت دو میلیون و پانصد تومان اونم بهترین مهندس در حالت عادی مهندس در امدش در حدود 800 تومن تا 1 تومن....... ولی پزشکا!!!!!!!!!!!!!!!!! یه ویزیت معمولیشون 25 هزار تومن تا 40 هزار تومن..... آقا اصلاً پزشک عمومی ویزیتشون 5000 تا 10 هزار تومن حساب کنید تو روز حداقل 15 مریض داشته باشن که قولت می دم زیر 30 تا نداشته باشن فقط روزی 370 تا 600 هزار تومن درآمد دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :O...... تو ماه خودتون حساب کنین

    • معصومه

      نظرات همه محترم...قبول که در همه شغلها خوب و بد هست ...نه توهین و نه حسودی نسبت به پزشکان..اما پزشک باید بداند که مسئول جان و سلامتی مردم هستند نباید فقط افتخار به قبولیشان در کنکور کنند..مگه بچه های ممتاز رشته های دیگر درس نخواندند؟؟؟؟؟؟من خودم 250 ریاضی بودم...اما کار که به اینجا ختم نمیشود کسی که می خواهد پزشک شود باید بداند درس فقط برای قبل کنکور نیس اتفاقا مهم تر از ان بعد کنکور است...ما همه درس می خوانیم که عهده دار مسئولیت های سنگین شویم نه اینکه پول در بیاوریم مدل ماشینمان را بالا ببریم به خدا اون دنیا هم زندگی هست..همه اقشار جامعه اعم از پزشکان که مسئولیت سنگین تری دارند باید این را بدانند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تو چه....

    • امین

      به نظر من دکتر به دکتری می گن که راه ایدز و سرطان را کشف کند.

    • بدون نام

      من انترن دكتراي حرفه اي دامپزشكي هستم.تو دانشگاه تهران هم تحصيل ميكنم هميشه تو كلاس نامبر وان بودم ولي الان هيچ اميدي براي آينده شغلي ندام......................
      بچه هاي پزشكي خوب درس بخونيد.به خدا قسم رشتتون حرف نداره .و اگه باور نداريد يه سر به دانشكده دامپزشكي بزنيد ببينيد چه گند بازاريه...

    • بدون نام

      فقط پزشکای طب سنتی

    • علی

      گفتنی ها رو دوستان گفتند فقط می مونه دو چیزخطاب به پزشکان:
      1:کیفیت کارتون برای همه مشخص شده و خودتون بهتر می دونین کشورهای پیشرفته به راحتی قبولتون نمی کنن و درست مثل خودروی پراید تنها خریدارتون مردم فلک زده ایران هستند پس تا می تونید کیسه بدوزین و بخورین از گرده مردم
      2:مظلوم نمایی رو بس کنید چون بیشتر خودتون رو کوچیک میکنید در ضمن منت درس خوندن و کار بی کیفیت خودتون رو سر مردم نزارین چون راهی بوده که خودتون انتخاب کردین و چنانچه پشیمون هستین راه بازه جاده دراز و خوشبختانه هستن جابگزین برای شما

    • اميد

      اينکه اولا ميگن نسبت به جون مردم تعهد دارن ببخشيد رک روراست بگم همش با يه رضايت نامه جراحي کشکه،درضمن اينکه ويزيت متخصصين پزشکي خيلي بيشتر از تعرفه هاي ويزيته ،نتنها نشانه نارضايتي و کم درامدي نيست بلکه دقيقا نشون ميده که اينقد اين انسانهاي پول دوست سرشون شلوغه که به تجوبه فهميدن اگه حق ويزيتشون ده برابر هم بشه مطب بي مريض نميمونه و شلوغو شلوغه،اخه بيماران مجبورن،،،،حالا ميدونيد مشکل از کيه،مشکل از خود دکتران محترم پول دوست نيست،مشکل دقيقا از خوده نکام پزشکيه،کافيه که عوض هزار نفر پذيرش دانشجوي دکترا،اين سقف به ده هزار يا بيست زار برسه اون وقت ميبينيد که هم براي بيماران وقت بيشتري ميزارن هم ناز بيمارو ميکشن هم به جان انسانها اهميت بيشتري ميدن هم حق ويزيتاشون کمتر از تعرفه ميشه،و در ضمن اينکه بگيم اينا زحمت کشن و سد کنکور رو شکستن اينا همش برفه،سد کنکور رو خود دکتران گذاشتن و ميخوان دست کم باشه،متاسفانه همه هم با اين دور باطل موافقا چرا؟چون نماينده مجلس دکتره،چون وزيران بهداشت و بقيه وزرا دکترن،چون ريس جمهور دکتره،دبيران و استادان دکترن،نتيجه اينه که همه ميدونن بايد دکتر کم درست کنن

      پاسخ ها

      • M

        آخ گل گفتی .... کاشکه مسئولین کامنتهارو میخوندن کاشکه وزارت بهداشت این انحصارو برمیداشت

    • آرتا

      چرا همش به بیکاری پزشکا فکر میکنید؟؟؟چرا هیشکی به سطح سواد این پزشکا اهمیت نمیده،مگه اونا چیکار میکنن با این سوادشون؟؟چرا باید به بقیه مشاغل دیگه این همه ظلم بشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بقیه مشاغل کیجن

    • محمد

      مگر فقط پزشکان زحمت کشیدن سد کنکور را شکستند و در صول تحصیل مطالعه کردند. رشته های دامپزشکی، حقوق و... را هم دریابید. مثلا دامپزشکان مدام در حال صدمه از جانب گاو و اسب و... هستند همان طور که یک دانشجو با لقد یکی از همین حیوانات در شکمش در دوران رزیدنتی از پا دراومد و فوت کرد. اما تعرفه ویزیتشان کمه برای یک ویزیت باید برن روستا هزینه راه و ناهمواری مسیر هم هست اینقدر این قشر را بالا نگیرین قرار نیست همه ی پزشکان میلیاردر باشند هر کی به اندازه عرضه اش نون میخوره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو عرضه قبولی هم نداشتی

    • محمد

      متاسفانه اکثر افراد با تصور میلیاردر شدن میان پزشکی در نتیجه بیمار را اسکناس می بینند نه یک انسان با این تفکر میشن سنگ دل کاری می کنند که بیمار به خاطر هزینه عمل فرش زیر پاش رو بفروشه. البته منظورم بعضی پزشکاست. مخصوصا بعضی از اسم درکرده ها که زیرمیزی میگیرن عمل رو میندازن جلو. دوستان برای پولدار شدن نیان پزشکی هزارتا راه هست برای میلیاردر شدن برای انسان بودن و انصاف داشتن بیان پزشکی...

    • طارق

      با عرض سلام و ادب خدمت پزشکان گرامي...بنده در يکي از شهرهاي جنوب ايران زندگي ميکنم که متاسفانه هيچ گونه پزشک متخصصي در اينجا وجود نداره..از پزشکان متخصصي که در زمينه (سونوگرافي.داروسازي.اطفال و....)واقعا بيکار هستند ميتوانند به اينجا بيايند و به کار خود ادامه دهند و ماهيانه درامدي بالاي بيست ميليون داشته باشند.بنده هم جهت همکاري با متخصصين گرامي آماده خدمت رساني هستم.

    • بدون نام

      آمار بیکاری پزشکان هفت هزار نفره اونو میگن ولی آمار بیکاری تو رشته های فنی رو حتی اعلام نمی کنن ... دنیا داره با دروس فنی پیشرفت می کنه و دروسی مثل برق ده ها برابر سخت تر از پزشکی اون وقت امپراتوری پزشکی ایران هفت هزار نفر بیکارو بر نمی تابه ، رتبه یک تجربی امثال یه دانشجوی برق شریف بود این یعنی فاجعه برای یک کشور که برق شریف حاضره دو سه سال درس خوندنو کنار بزاره بشه پزشک!...به گفته وزیر بهداشت ایران یک پنجم نیازش پزشک داره ... چرا میزان ورودی به پزشکی این همه کمه بالا نگه داشتن سطح دانش پزشکی بهانه است مطمن باشین اگه دانشگاه ها درست آموزش بدن زیاد فرقی بین رتبه پانصد با هزار نیست ... وروردی پزشکی باید پنج برابر شه تا فردا وقتی یه مریض میره مطب سه ساعت پشت در مطب با ویزیت بالا نباشه

    • بدون نام

      ظلمه به قران ظلمه یک نفر دکترای مهندسی برق داره
      درآمدش 2میلیونه در حالی که پزشک در ماه در مناطق محروم ماهی 20 میلیون پول میگره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهندسی برق بی سواد کجا پزشک با عرضه و باسواد کجا

    • بدون نام

      با توجه به آمار بالای بیماران و افزایش جمعیت شهرها گفتن اینکه پزشک داریم به دور از واقعیته. پزشکهای عمومی با کارکرد 3 الی 4 روز در هفته حداقل ماهانه 10 میلیون تومان را دریافت می کنند. دوشتی میفرماید 8000 تومن برای یک ویزیت ولی یک پزشک درساعت و در روز چند نفرروز ویزیت میکنه؟؟وقتی که میزاره واسه بیمار حداکثر 5 دقیقه است ودربسیاری از موارد اصلا گوش نمیکنه به وضعیت بیمار و خیلی زود نسخه رو مینویسند.کسی به پیشکیری فکر نمیکنه و جلوی امراض و بیماریها گرفته نمیشه ولی میگند ببینید چقدر پزشک و متخصص ماهر داریم!!!! و البته پزشک با سواد خیلی خیلی کمه. یک دانشجو وقتی به رشته پزشکی فکر میکنه اول به درآمد بالا و رفاه زیاد فکر میکنه یعنی ما با عده ای تاجر سروکار داریم تا پزشک و دلسوز. به استثنا عده کم البته. اون پزشکانی هم که شغل های دوم مثل ساخت و ساز ساختمان دارند به درآمد نجومی فکر می کنند و خواهان درآمد بیشترند. این به معنای این نیست که درآمدشان کفاف زندگی را نمیدهد.یک دندانپزشک با درآمد بسیار بالا راحت زندگی میکنه و هر سال چند ماه رو در خارج از ایران به تفریح می پردازند. چه کسی گفته پزشک مسافرکش داریم؟؟؟این در حد جوکه. و توجیه درآمد بالا همین. وزارت بهداشت زیادی بزرگ شده وبهش بها دادن. باید جلوی مافیای پزشکی گرفته بشه. کار اصلی درمان توسط دستگاه های مکانیکی و الکترونیکیه و به دوش مهنرسین عزیز و باهوشه که واقعا مظلوم واقع شده اند.مهندسین گرامی باید حق خودشون رو بگیرند و دفاع کنند. امیدواریم هر چه زودتر تعادل در جامعه بین متخصصین هر رشته برقرار بشه

    • علیرضا

      سلام
      واقعا فکرتون اینه که فقط پزشکا زیاد درس میخونن؟پزشکا تو مناطق محروم کار میکنن؟
      به طور مثال یک وکیل چقدر باید جون بکنه تا پایه یک بگیره؟ چقد باید درس بخونه؟ قابل قیاسه؟ نه عزیز من هر کاری سختی داره اما همه مردم ایران فک میکنن رشته های دیگه چون راحتن واسه ادمای خنگه(مخصوصا انسانی)
      شما اصن میدونی یک معلم باید 10 سال تو مناطق محروم زندگی کنه و تدریس کنه تا به طور رسمی به استخدام آموزش و پرورش هم در بیاد
      تازه بعدش با چقد حقوق؟ حداقل پزشکی که فقط دوسال تو مناطق محروم خدمت میکنه میدونه که بعدش زندگی راحتی داره اما یه معلم میدونه که بدبختی هاش تازه از اون به بعد بیشتر هم میشه با ماهی 2 میلیون حقوق. کدوم پزشکی دوملیون میگیره؟
      من پدرم 27 سال سابقه داره تو آموزش و پرورش و مادرمم25 سال
      هردوشون ماهی 1800000 میگیرن
      به نظرتون کفاف میده؟
      من خودم تجربی بودم اما امسال که کنکور دارم تغییر رشته دادم به بهترین رشته یعنی انسانی با این که تو تجربی خیلی هم راحت بودم و با یه کم تلاش بیشتر قبول میشدم البته علاقه نداشتم
      مشکل مردم ما اینه بچه باید از کلاس7 بره تیزهوشان و دبیرستان هم باید تو رشته تجربی درس بخونه حتی شده به زور
      واسه همین این بی سوادها تحویل جامعه میدن چون استعداد ندارن فقط مطالب رو ریختن تو مخشون و تو برگه کنکور پیاده کردن و بعدش همه اش پر
      مشکل باید از بیخ و بن حل شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو ببین با حقوقت کجا میرسی

    • یه انسان ادم دوست

      سلام خدمت همه
      من خودم پشت کنکوریم میدونم کنکور خیلی سخته ولی این دلیل نیس هر کی پزشک شد خودش از بقیه مردم با لاتر بدونه خدایی خداوند به همه در یه حد استعداد داده حالا گروهی مث من دبیرستان پر خاطره ترین و بهترین زمان زندگیم بود گروهی هم به درس خوندن مشغول بودن از همه اینا بگذریم
      خیلی ها هستن فقط به خاطر پول پزشک میشن نمونش پزشکی که سال قبل من خودم به شخصه تجربه داشتم یه دل درد شدیدی گرفتم رفتم اورژانس بعد دو ساعت که از دل درد گریه میکردم پزشک جراح تشخیص داد اپاندیسمه خلاصه تا زیر تیغ عملم رفتیم ولی دقیقه ۹۳ خودم فهمیدم بله اپاندیس نیس خدا سر شاهد بدون هیچ دروغی میگم دیدم پرده فتق پاره شده به پزشک گفتم و هنوز میخاست اپاندیسمو عمل کنه تا اینکه بعد چن دقیقه از زیر شکم یچیزی اندازه تخم مرغ اومد بالا و بالاخره پزشک متقاعد شد پرده فتقمه که خلاصه عمل کرد ولی ای کاش عمل نمیکرد بعد اون روده ام سیاه شد و باز پزشک وبیمارستان و عمل دوباره خدا ازت نگزره دکتر که الان حتی نمیتونم قشنگ راه برم یا بدوم من پیش خودم گفتم دکتره ۴۵ ساشه تجربش زیاده ولی حیف پولی که از دولت خوردی از من که یه هزاری کم نشد چون دفترچم بیمه تکمیلی جانبازانه ولی خیلی برام بد شد این عمل چند ماه بعد مامان دوستمو همون دکتر عمل کرد و بازم اشتباه که دوستم اینا ازش شکایت کردن والان شکایتشون هس مامانش تا نزدیک مرگ رفت خدایی این چنین دکترا باید جمع شن غیر از بدبختی چیزی ندارن به مردمم به عنوان اسکناس نگاه میکنن یا دکتری که دوست بابامه بابام بهش میزنگه میگه فلان دارو رو بنویس برام که من برم بگیرمش حالا سرم باشه یا سوزن فرقی نداره چون بابام جانبازه سرم زدن و سوزن زدنو خودش بلده از تو جبهه منم به راحتی میتونم پزشک شم با سهمیه ولی بهش علاقه ندارم و هیچ وقتم علاقه پیدا نمیکنم چون نمیخام خدایی نکرده باعث بد بختی کسی شم اقایی که دکتر خانومی که دکتری انصاف داشته باش اخرته خودتو خراب نکن به خاطر پول چند شب پیشم پسر داییم با تجویز خانم دکتر ها تا سر حد مرگ رفت که هرکی برا خودش یچی می نوشت برا پسر ۸ ماهه این انصاف نیس که زندگی دیگران بگیرین به خاطر پول اتفاقات زیاده در مورد کشت وکشتار در پزشکی خدایی انقد هس که بگم مث معلممون که سرطان داشت و رفت دکتر که سر اشتباه دکتر فوت شد بعد چند جلسه پرتو درمانی که سرطان معده داشت دکتر تشخیص داد که به اندازه کافی ضعیف شده و باید عمل شه در حال که اینطور نبود و سرطان هنوز مث اول بود وقتی عملش کردن سرطان کبدش گرفت و دکترا اصفهان میگفتن کبد چون یه حالتی داره که اون قسمت سرطانی جدا کنی دوباره مث اول میشه خلاصه کبدشم جدا کردن و معللممون فوت شد این از بی عرضه گی پزشکاس بعدشم دولت که هر کسی دررو باز کرد پزشک شه متاسفانه تا قبل کنکور خیلی ها میگن من پزشک شم پولشو نمیخام ولی وقتی خرش از پل رد شد واویلا کش وکشتار ا
      ادمی پیر شودحرص جوان میگردد خواب در وقت سحرگاه گران میگردد

    • یه

      سلام به همه
      من خودم پشت کنکوریم میدونم کنکور خیلی سخته ولی این دلیل نیس هر کی پزشک شد خودش از بقیه مردم با لاتر بدونه خدایی خداوند به همه در یه حد استعداد داده حالا گروهی مث من دبیرستان پر خاطره ترین و بهترین زمان زندگیم بود گروهی هم به درس خوندن مشغول بودن از همه اینا بگذریم
      خیلی ها هستن فقط به خاطر پول پزشک میشن نمونش پزشکی که سال قبل من خودم به شخصه تجربه داشتم یه دل درد شدیدی گرفتم رفتم اورژانس بعد دو ساعت که از دل درد گریه میکردم پزشک جراح تشخیص داد اپاندیسمه خلاصه تا زیر تیغ عملم رفتیم ولی دقیقه ۹۳ خودم فهمیدم بله اپاندیس نیس خدا سر شاهد بدون هیچ دروغی میگم دیدم پرده فتق پاره شده به پزشک گفتم و هنوز میخاست اپاندیسمو عمل کنه تا اینکه بعد چن دقیقه از زیر شکم یچیزی اندازه تخم مرغ اومد بالا و بالاخره پزشک متقاعد شد پرده فتقمه که خلاصه عمل کرد ولی ای کاش عمل نمیکرد بعد اون روده ام سیاه شد و باز پزشک وبیمارستان و عمل دوباره خدا ازت نگزره دکتر که الان حتی نمیتونم قشنگ راه برم یا بدوم من پیش خودم گفتم دکتره ۴۵ ساشه تجربش زیاده ولی حیف پولی که از دولت خوردی از من که یه هزاری کم نشد چون دفترچم بیمه تکمیلی جانبازانه ولی خیلی برام بد شد این عمل چند ماه بعد مامان دوستمو همون دکتر عمل کرد و بازم اشتباه که دوستم اینا ازش شکایت کردن والان شکایتشون هس مامانش تا نزدیک مرگ رفت خدایی این چنین دکترا باید جمع شن غیر از بدبختی چیزی ندارن به مردمم به عنوان اسکناس نگاه میکنن یا دکتری که دوست بابامه بابام بهش میزنگه میگه فلان دارو رو بنویس برام که من برم بگیرمش حالا سرم باشه یا سوزن فرقی نداره چون بابام جانبازه سرم زدن و سوزن زدنو خودش بلده از تو جبهه منم به راحتی میتونم پزشک شم با سهمیه ولی بهش علاقه ندارم و هیچ وقتم علاقه پیدا نمیکنم چون نمیخام خدایی نکرده باعث بد بختی کسی شم اقایی که دکتر خانومی که دکتری انصاف داشته باش اخرته خودتو خراب نکن به خاطر پول چند شب پیشم پسر داییم با تجویز خانم دکتر ها تا سر حد مرگ رفت که هرکی برا خودش یچی می نوشت برا پسر ۸ ماهه این انصاف نیس که زندگی دیگران بگیرین به خاطر پول اتفاقات زیاده در مورد کشت وکشتار در پزشکی خدایی انقد هس که بگم مث معلممون که سرطان داشت و رفت دکتر که سر اشتباه دکتر فوت شد بعد چند جلسه پرتو درمانی که سرطان معده داشت دکتر تشخیص داد که به اندازه کافی ضعیف شده و باید عمل شه در حال که اینطور نبود و سرطان هنوز مث اول بود وقتی عملش کردن سرطان کبدش گرفت و دکترا اصفهان میگفتن کبد چون یه حالتی داره که اون قسمت سرطانی جدا کنی دوباره مث اول میشه خلاصه کبدشم جدا کردن و معللممون فوت شد این از بی عرضه گی پزشکاس بعدشم دولت که هر کسی دررو باز کرد پزشک شه متاسفانه تا قبل کنکور خیلی ها میگن من پزشک شم پولشو نمیخام ولی وقتی خرش از پل رد شد واویلا کش وکشتار ا
      ادمی پیر شودحرص جوان میگردد خواب در وقت سحرگاه گران میگردد

    • زهرا

      واقعا خدا لعنت کنه پزشکای بی مسئولیتو خواهر من سه ساله مریضه این دکترای بظاهر متخصص هنوز بیماریشو تشخیص ندادن بهد از چند دوره شیمی درمان وپرتو درمان تازه میگن اشتباه شده

    • ریز بین

      امار بیکاری پزشکان دروغی بیش نیست حدود چهل میلیارد دلار در بخش سلامت هزینه میشه که از کل گردش مالی خودروسازی و طلافروشی بیشتره

    • بها

      کی گفته دربخش کشاورزی کار نیست من خودم بعد هز دوسال پشت کنکور بودن درحالی که گروه پیراپزشکی رو می اوردم اومدم مهندسی فضای سبز دانشگاه فردوسی حالا از ترم دو سره کارم و ضمنن بدونید که شهرداری به شدت دنبال این رشتس یکی هزدوستام الان با همین رشته ماهی خداتومن درمیاره طرح میکشه زیر ۶۵ میلیون نیس دو ساعته چی میگین بابا .اطلاعات ندارین حرف نزنین . پدرم هم همین رشته رو خونده الان جز افراد موفق با حقوق بالاس. حالا هی بگین پزشکی

      پاسخ ها

      • .

        برو بابا

      • بدون نام

        برو بابا بسیاری ها لیاقت هر کی یه چیزه برا تو شهرداریه برا بعضی ها پزشکی

    • .

      دلیل وجود پزشک بیکار نبود سنجش مناسب در ورودی دانشگاه است
      کسی که تست زنی اش خوب است لزوما پزشک خوبی نمیشه
      به خاطر همین موضوع که خیلی ها همون ترم 1 و 2 میفهمن به درد پزشکی نمیخورن،و راه برگشت هم ندارن چون جونی و پولاشون تو این مسیر خرج کردن
      مسئولین لطفا خواهشا یکم به مغزتون فشار بیارید ی فکری کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج