۳۰۸۳۵۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (۳)

از آنجایی که بهار فصل مناسبی برای جهانگردی است؛ بسیاری از مسافران در انتخاب مقصد سفر دچار سردرگمی می‌شوند علاوه بر این بسیاری از آژانس‌های مسافرتی هم تنها چند شهر و پکیج ثابت را برای عید معرفی می‌کنند.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: گرفتاری‌ها و فشار کاری، اواخر اسفند به اوج خود می‌رسد، انگار در این ماه تنها چیزی که آدم را سر پا نگه می‌دارد رویای سفرهای نوروزی است؛ برای همین است که از اول اسفند دل مان لک می‌زند برای سفر.

سفر، سین ثابت بسیاری از سفره‌های عید است و بسیاری از خانواده‌ها هر سال نوشدن طبیعت را با سفر و کشف ناشناخته‌ها جشن می‌گیرند؛ بعضی ها دوست دارند سفری سرشار از آرامش را تجربه کنند تا خستگی سالی که گذشت از تنشان بیرون شود، بعضی دیگر به دنبال ماجراجویی هستند و هدف‌شان از سفر هیجان است و بس، دسته سوم هم به دنبال تجربه‌ای جدید در فرهنگی متفاوت هستند. به هر حال هدف شما از سفر هر چه که باشد باید این روزها به فکر رزرو تور و انتخاب مقصد باشید.

از آنجایی که بهار فصل مناسبی برای جهانگردی است؛ بسیاری از مسافران در انتخاب مقصد سفر دچار سردرگمی می‌شوند علاوه بر این بسیاری از آژانس‌های مسافرتی هم تنها چند شهر و پکیج ثابت را برای عید معرفی می‌کنند که ممکن است برایتان تکراری یا غیر جذاب باشد. در این شماره قصد داریم شما را با بهترین مقاصد سفرهای نوروزی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

با ما همراه باشید تا شهر محبوب خود را در هر قاره( آسیا، جنوب شرقی آسیا، شبه قاره هند، آفریقا و خاورمیانه) پیدا کنید و با جاهای دیدنی و تفریحات رایج آن آشنا شوید.

در فصل بهار اکثر کشورهای آسیایی دارای آب و هوای مناسبی برای سفر هستند در این بین در برخی از این شهرها آیین نوروز با رسم و رسومات متفاوتی برگزار می‌شود که بسیار دیدنی است.

قبرس

قبرس مدرن

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

سفر به پایتخت قبرس تجربه شهری است که دوباره متولد شده است؛ شهری با تاریخچه غنی و مناظر زیبا. نیکوزیا تقریبا تمام احتیاجات گردشگران را برطرف می‌کند. برج و باروهای شهر توسط ونیزی‌ها در سال ۱۵۷۰ ساخته شد تا جلوی حمله ترک‌ها را بگیرد و هنوز هم بخش‌هایی از این بنا‌ها باقی است.

در حقیقت این دیوار در حال حاضر بخش باستانی و مدرن نیکوزیا را از هم جدا می‌کند. در زمان رنسانس این شهر به یک شهر مدرن تبدیل شد و ۱۱ اژدهای سه دروازه شهر نشان همین دوران است.

نیکوزیا آخرین پایتخت دو تکه جهان است و تقریبا از سال ۱۹۷۴ که ترکیه به این شهر حمله کرد شهر به دو قسمت قبرس شمالی و جنوبی، تقسیم و در خط تقسیم دفتر سازمان ملل متحد و پست بازرسی تعبیه شد که امروز هم پابرجاست.

گرچه دیگر توریست‌ها و مردم محلی برای عبور و مرور مشکلی ندارند اما ایست‌های بازرسی هنوز پابرجاهستند. در نیکوزیا دیوارهای ونیزی، دروازه فاماگوستا، موزه قبرس، مسجد عمر و کلیسای جامع سنت جان محبوب‌ترین نقاط گردشگری‌اند.

در درگیری‌ها مقاومت نکنید

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

یک قانون ساده وجود دارد که بسیاری از مردم آن را دست کم می‌گیرند؛ اگر کسی به شما حمله کرد هر چیزی که خواست را در اختیارش قرار دهید زیرا جان‌تان ارزشمندترین چیز شما در این دنیاست.

اگر در کشوری غریبه هستید و یک دزد به شما حمله کرد عاقلانه ترین کار این است که هیچ مقاومتی نکنید و هر چیزی را که خواست در اختیارش قرار دهید و امیدوار باشید که پلیس بعدها او را دستگیر خواهد کرد در غیر این صورت جان‌تان را در معرض خطر قرار داده‌اید.

بیمه مسافرتی تهیه کنید

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

بسیاری از ما ممکن است تصور کنیم که این مبلغ بیهوده است و نیازی به بیمه نخواهیم داشت. اما واقعیت این است که هر کشوری قوانین درمانی مخصوص به خود را دارد و گاهی هزینه‌های درمان یک بیماری ساده در یک کشور به قدری بالاست که فکرش را نمی‌کنید. بنابراین بهترین کار تهیه یک بیمه مسافرتی مطمئن است.

اکثر آژانس‌های معتبر این روزها بیمه مسافرتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و اگر قصد دارید تنها سفر کنید می‌توانید به یک شرکت بیمه معتبر سری بزنید و شرایط لازم را سوال کنید. به هر حال توصیه ما این است که بدون بیمه سفر نکنید.


دبی

شهر فریبنده

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

دبی با تمام شهرهای دیگر کره زمین متفاوت است؛ شهری به سرعت در حال رشد که در طول چهار دهه گذشته توانسته به یک مرکز تجاری معتبر در جهان تبدیل شود. این شهر یکی از فریبنده‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که از مصرف بی پروای دلارهای نفتی ساخته شده است.

تبدیل شدن دبی به شهری که امروز شاهد آن هستید یک رویای غیر ممکن به نظر می‌رسید زیرا این شهر از نظر آب و هوایی بسیار گرم و خشک است و کمتر کسی ۵۰ سال پیش فکر می‌کرد یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خاورمیانه این جزیره کوچک باشد اما دبی ثابت کرد که با برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری می‌توان هر شهری را توریستی کرد.

دبی مدرن ترکیبی از هتل‌های لوکس، رستوران‌های عالی و مراکز خرید فوق‌العاده است. گرچه تمام این ریخت و پاش‌ها توسط توریست‌های بسیاری به مصرف گرایی تعبیر می‌شود اما اگر کمی کاوشگر باشید و از کلیشه‌های توریستی فراتر روید خواهید دید که دبی بیش از آنچه انتظار داشتید جذاب است.

پس از بازدید از برج خلیفه، برج‌العرب و جزیره جمیرا بهتر است سری به مرکز قدیمی شهر بزنید در دخمه‌های پیچ در پیچ می‌توانید معماری سنتی خانه‌های عرب را بیابید. مسجد جمیرا، دبی مال، پاساژ ابن بطوطه و سافاری بهترین نقاط گردشگری شهراند.

در ارتباط با غریبه‌ها محتاط باشید

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

کشف زندگی مردم محلی و نشست و برخاست با آنها گرچه می‌تواند بخشی از جذابیت‌های سفر باشد اما بهتر است برای اعتماد کردن به غریبه‌ها کمی محتاط‌تر باشید. توصیه اکثر کارشناسان سفر این است که از رفتن به مناطق پر مخاطره شهر، نوشیدن بطری‌های مهر و موم نشده و تعویض پول در مکان‌های غیر رسمی خودداری کنید.

هر شهری نقاط مخوفی دارد که شما به عنوان یک توریست نباید به آن محدوده وارد شوید بهتر است قبل از سفر در مورد مناطق خطرناک شهر مقصد اطلاعات لازم را گردآوری کنید تا دچار دردسر نشوید.

در پرداخت‌های آنلاین محتاط باشید

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

از انجام کارهای مالی و بانکی در کافی نت‌ها خودداری کنید. ممکن است کامپیوترهای عمومی سخت‌افزارهایی داشته باشند که اطلاعات شما را ضبط و از کارت اعتباری‌تان سوءاستفاده کنند. اگر مجبور شدید که از یک مکان عمومی به حساب‌تان سری بزنید بهتر است قبل از خروج چندین بار مرورگر را باز کنید و نام کاربری و رمزهای نادرست را در آن وارد کنید تا احتمال سرقت اطلاعات تان کاهش یابد.

در بین تمام مقصدهای سفر، کشورهای خاورمیانه به دلیل نزدیکی به ایران غالبا مقصدهای ارزان‌تری برای سفرهای نوروزی به شمار می‌روند. گرچه به همین دلیل ازدحام گردشگران ایرانی در این شهرها زیاد است اما با این وجود اگر برنامه ریزی مناسبی داشته باشید می‌توانید نوروز دلپذیری را در این کشورها تجربه کنید.


‌فیلیپین

مروارید شرق

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

بهترین زمان سفر به فیلیپین نوروز است. در این وقت سال می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی این کشور بیشترین بهره را ببرید.

شاید هیچ صفتی به اندازه «مروارید شرق» روایتگر زیبایی‌های پایتخت فیلیپین یعنی مانیل نباشد؛ شهری که زیبایی‌هایش را تنها برای کاشفانش رمزگشایی می‌کند. اگر شهرهای بزرگ را دوست دارید، قطعا عاشق مانیل خواهید شد؛ شهری با سرعت شگفت انگیز که رستوران‌ها و فروشگاه‌های آن ۲۴ ساعته باز هستند.

مانیل شهری است با ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف بومی، اسپانیایی، چینی و آمریکایی. مانیل نقطه شروع خوبی برای سفر به فیلیپین است؛ پایتختی که چکیده تمام شهرهای این سرزمین به شمار می‌رود. مانیل با ۱۲ میلیون جمعیت یک شهر پرهرج و مرج به تمام معناست؛ تضاد طبقاتی در این شهر بیداد می‌کند.

در حالی که کودکان فقیر بسیاری را در حال پاک کردن شیشه‌های خودرو می‌بینید، مراکز خرید مانیل مملو از ثروتمندان اند. بازار آسمان خراش‌ها در مانیل مانند بسیاری از شهرهای آسیایی داغ است. در حالی که منطقه قدیمی شهر هنوز رگ و ریشه‌های تاریخی خود را حفظ کرده است. در محله‌هایی مانند ماکاتی، اورتیگاس و بونیفاکیو می‌توانید جلوه‌های مدرن شهری را بیابید.


ترکیه

مروارید دریای اژه و پایتخت ترکیه

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

گرچه فصل بهار چندان زمان مناسبی برای سفر به ترکیه نیست اما با این وجود میراث عثمانی همیشه برای گردشگران جذاب بوده است.

زرق و برق کاخ‌های عثمانی و نمای امپراتوری بزرگ در هیچ شهر ترکیه به اندازه آنکارا چشمگیر نیست. قلب و پایتخت جمهوری ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور (پس از استانبول)، شهری تاریخی، صنعتی و علمی است.

آنکارا در مرزی قرار دارد که شرق و غرب به هم می‌پیوندند و این به آن معناست که شما می‌توانید در یک کافه روباز در آنکارا بنشینید پاستا سفارش دهید و در زیر درختان بلوط از تماشای معماری شرقی لذت ببرید.

تاثیرات ترکیب سبک زندگی اروپایی همراه با اصالت شرقی در هنر، معماری، غذا و سبک زندگی مردم این شهر به وضوح روشن است. در آنکارا فرهنگ‌های مختلفی باهم ترکیب شدند و یک هویت منحصر به فرد برای این شهر خلق کردند. در آنکارا باید به دیدن معبد آگوستوس، خاتوشا، ارگ آنکارا، آماسیا و مسجد اصلان خانه بروید.

ازمیر زمانی برای انجیرهایش معروف بود اما امروز سومین شهر بزرگ ترکیه است؛ یک شهر بندری و تجاری که مناظر زیبای کوهستانی دارد. در طول دوران جنگ استقلال فاجعه آتش سوزی باعث شد قسمت اعظم بافت تاریخی شهر از بین برود اما هنوز ازمیر برای دوستداران تاریخ، فرهنگ و هنر نقاط دیدنی بسیاری دارد.

ازمیر برای کسانی که دوست دارند از مناظر طبیعی لذت ببرند در مراکز خرید سرگردان شوند و در رستوران‌های اسکله غذاهای بی‌نظیر بخورند بهترین مقصد سفر است. ازمیر مخلوطی از فرهنگ یونانی، فرانسوی و ارمنی است.

به همین دلیل در زمان عثمانی این شهر را شهر کفار می‌نامیدند اما امروز این تلفیق تاریخی باعث تمایز این شهر از سایر شهرهای ترکیه شده است. بازدید از آگورا، موزه قوم نگاری، موزه باستان شناسی، پاموک کاله و بازار کرمارلتی را نباید از دست بدهید.


اندونزی

جادوی جاکارتا

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

اندونزی مسلمان به دلیل غرابت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت زیبایش می‌تواند نوروز ۹۵ را برای تان خاطره انگیز کند.

‌جاکارتا یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرهای جهان است؛ شهری پویا که به سرعت در حال توسعه است. می‌توانید در هر گوشه از خیابان‌های جاکارتا مفهوم سوررئال را دریابید. شهری که از دور شبیه به نقاشی‌های رنگ روغن است، در حقیقت چهره‌های مختلفی هم دارد؛ پایین شهر و بالای شهر جاکارتا بسیار متفاوت است و این تنها یکی از شگفتی‌های این شهر جادویی است.

مردم این شهر بسیار مهربان، خوشرو و مهمان نواز هستند و در مقایسه با بسیاری از پایتخت‌های جهان در جاکارتا آمار جرم و جنایت بسیار پایین است. از محله شلوغ چینی‌ها گرفته تا قسمت شمالی که اکثرا شب زنده دار هستند، جاکارتا پر است از شگفتی.

در قسمت شمال شهر می‌توانید در یک کافه غیر متعارف با رهبران، هنرمندان، متفکران و سیاستمداران اندونزی از نزدیک آشنا شوید و با آنها قهوه‌ای بنوشید. بخش قدیمی شهر یا «کوتا جاکارتا» با موزه‌ها و مراکز خرید نشان دهنده فرهنگ و تاریخ کهن این سرزمین و استعمار هلندی‌ها هستند.

نمای مدرن شهر در حال توسعه پر است از آسمان خراش‌ها، برج‌های دوقلو، مراکز خرید مدرن و ترافیک خسته کننده اما از سوی دیگر زندگی مدرن همراه با فرهنگ غنی، آثار هنری و مردمی دوست داشتنی، جاکارتا را به شهری محبوب برای توریست‌ها تبدیل کرده است.

همه موارد را بررسی کنید

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

وقتی در یک شهر غریب هستید ممکن است برای بازدید از یک موزه، پارک یا حتی یک غار انتخاب‌های متعددی پیش روی‌تان قرار داده شود. اینکه همیشه ارزان‌ترین را انتخاب کنید چندان عاقلانه نیست بهتر است همه موارد نوشته شده در هر تور را به طور مشخص مطالعه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

ضمنا فراموش نکنید گزینه اول هم همیشه بهترین گزینه نیست. اگر فرصت دارید در اینترنت جست‌وجو کنید و اطلاعات لازم در مورد قیمت، خدمات و زمان تور را به طور کامل استخراج و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سراغ تجربه‌های خطرناک نروید

مقاصد گردشگری متفاوت برای تعطیلات نوروزی (3)

ممکن است موتورسواری در شهر خودتان برای شما یک عادت باشد اما اگر خیال دارید در یک کشور غریبه موتور سواری کنید باید بگوییم که کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.

این مساله در مورد جت اسکی و سایر ورزش‌های مهیج هم صدق می‌کند. به عنوان مثال در تایلند هر روز ۳۸ نفر در تصادف اسکوتر جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین بهتر است دور این قبیل تفریحات را خط قرمز بکشید.

اروپا یک قاره جذاب برای گردشگران ایرانی است اما هزینه بالا و دشواری‌های اخذ ویزا همیشه جزو موانع سفر به این قاره بوده است. با بهبود روابط سیاسی با کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر به تعداد گردشگران این قاره هم افزوده شده است. به هر حال اگر بودجه لازم را دارید با ویزای شنگن می‌توانید حسابی تعطیلات نوروزتان را با سفر به کشورهای مختلف این قاره لذت‌بخش کنید.

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج