جاباما
۳۱۱۲۶۸
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

۷ کاری که برای لذت بردن از تعطیلات سال نو باید انجام دهید

تعطیلات سال نو فرصت یک یا دو هفته ای خوبی برای استراحت فراهم می کند که از جهات مختلف می تواند فوق العاده باشد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: تعطیلات سال نو فرصت یک یا دو هفته ای خوبی برای استراحت فراهم می کند که از جهات مختلف می تواند فوق العاده باشد. افراد موفق خوب می دانند که اگر اجازه بدهند این چند روز از دست برود، خیلی از چیزهایی که می توانستند داشته باشند را از دست خواهند داد.

چند قدم ساده ای که می توانید برای دور شدن از خستگی پایان سال گذشته و استفاده ی هوشمندانه و مؤثر از زمان فراهم شده در تعطیلات سال نو انجام دهید در ادامه آمده اند.

7 کاری که برای لذت بردن از تعطیلات سال نو باید انجام دهید

تجدید قوا

کار زیاد و زندگی روزمره انرژی زیادی از انسان می گیرند. تعطیلات فرصتی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن برای تجدید قوا، آرامش گرفتن و کمی استراحت اضافه بهره بگیرید. این فرصت را از دست ندهید.

برنامه ریزی

بخشی از این کار به پیش از آغاز تعطیلات باز می گردد. بهتر است پیش از تعطیلات نگاهی به یکی دو هفته ی آینده ی خود بیاندازید تا مطمئن شوید همه ی کار های مهم پیش از پایان سال انجام شده اند. به این ترتیب در دوران تعطیلات احساس عذاب وجدان نخواهید داشت.

اما در طول خود تعطیلات نیز در مورد آینده و کارهایی که می خواهید در زندگی شخصی و شغلی انجام دهید فکر کنید. متأسفانه درگیری های معمول روزهای کاری چنین فرصتی به ما نمی دهند. بنابراین الان فرصت خوبی برای آرامش و فکر کردن به برنامه ها و استراتژی هایمان برای آینده است.

دور شدن از کار

در دنیایی که از شما انتظار می رود همیشه و در همه حال در دسترس باشید باید نه گفتن را یاد بگیرید. اگر چیزی غیر از کار در زندگی شما وجود ندارد چیزی از زندگی نخواهید فهمید. معنای دور شدن از کار این نیست که مثلاً اگر اتفاق خیلی مهمی افتاد آن را نادیده بگیرید؛ وظایف و الزامات اضطراری شما سر جای خودشان هستند. اما امور جاری کاری را می توان به زمان بازگشت به محل کار موکول کرد. به این ترتیب پس از استراحت و وقفه ی کافی، با انرژی و اشتیاق بیشتری به سراغ شغل خود خواهید رفت.

7 کاری که برای لذت بردن از تعطیلات سال نو باید انجام دهید

وقت گذراندن با خانواده و دوستان

رفت و آمد زیاد در دوران تعطیلات می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما نباید اجازه دهید در این بازه ی زمانی شما را آزرده کند. در این فرصت سعی کنید با عزیزانی که دوستشان دارید اما وقت کافی برای معاشرت با آنها را نداشته اید وقت بیشتری بگذرانید. این را در نظر داشته باشید که زمانی فرا می رسد که دیگر این امکان را نخواهید داشت. از تجربه ی بزرگ تر های فامیل غافل نشوید.

کنار گذاشتن انتظارات بیش از حد

بسیاری از افراد در دورانی که قرار است تعطیلات باشد فشار زیادی روی خود قرار می دهند. تمام انتظارات بیش از حدی که از دیگران به خود منتقل می کنید را رها کنید. هیچ میهمانی، عیدی، هدیه یا رویداد خانوادگی دیگری آنقدر اهمیت ندارد که بخواهد با هم بودن و آسایش شما را از بین ببرد. در هر یک از اینها چیزی بیابید که می توانید همانگونه که هست از آن لذت ببرید.

دور شدن از لوازم الکترونیکی

این دوران را کمتر با وسایل الکترونیکی خود سپری کنید. از ایمیل، پیام های متنی، تلویزیون و هر چیز غیر ضروری دیگری که شما را به روتین همیشگی تان باز می گرداند فاصله بگیرید.

7 کاری که برای لذت بردن از تعطیلات سال نو باید انجام دهید

برنامه ریزی برای خوش گذرانی و فراغت

برای روزهای پیش رو برنامه های جذابی در نظر بگیرید. مثلاً یک پیک نیک دست جمعی به همراه خانواده می تواند فکر خیلی خوبی باشد. مقداری از زمان خود را نیز خالی بگذارید تا یا آن را به کاری پیش بینی نشده اختصاص دهید و یا از هیچ کاری نکردن لذت ببرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج