۳۱۱۷۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چگونه در یک مکالمه کاری موفق شویم؟

همه کسانی که در عرصه کار و تجارت فعالیت دارند می دانند که سر و کار داشتن با کارمندان، فروشندگان و مشتری ها مستلزم شرکت در مکالمات پیچیده و دشوار و همچنین رویارویی با مشکلات است.

چگونه در یک مکالمه کاری موفق شویم؟

برترین ها: همه کسانی که در عرصه کار و تجارت فعالیت دارند می دانند که سر و کار داشتن با کارمندان، فروشندگان و مشتری ها مستلزم شرکت در مکالمات پیچیده و دشوار و همچنین رویارویی با مشکلات است، ضمن آنکه به تعویق انداختن این مکالمات اغلب به بدتر شدن مشکلات می انجامد.

به رفتارهایی فکر کنید که ممکن است در محل کارتان با آن روبرو شوید: کارمندی که همیشه بهانه ای برای دیر کردن دارد، فروشنده ای که مرتبا فاکتورها را ناقص و نیمه تمام تحویل می دهد، یا مشتری دائمی که همیشه در دقیقه آخر تماس می گیرد و در صورت نرسیدن به خواسته اش ناراحت و عصبانی می شود. همه این سناریوها مستلزم تغییر دادن رفتار شخصی دیگر است و معمولا از طریق یک مکالمه صادقانه و شفاف قابل حل است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک مکالمه، گام های زیر را دنبال کنید:

گام اول

قبل از شروع مکالمه به پایبندی خود به رابطه ای که با آن شخص دارید اشاره کنید. به او نشان بدهید که هدف از این مکالمه بهبود روابط شخصی یا کاری شما است. افراد وقتی بدانند که به آنها و رابطه ای که با آنها دارید اهمیت می دهید، تمایل بیشتری به اصلاح رفتار خود نشان می دهند.

چگونه در یک مکالمه کاری موفق شویم؟
گام دوم

طرف مقابل را از نظر احساسی ارضا کنید. کارمندان تشنه ستایش هستند، چیزی که در محیط خانه یا کار آن را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. به ارزش کار او اشاره و از خدمات او قدردانی کنید.

گام سوم

به جای کلمه "شما" از کلمه "ما" استفاده کنید و از حمله لفظی به طرف مقابل بپرهیزید. افراد را در موقعیتی قرار ندهید که ناچار شوند از خود دفاع کنند. سعی کنید موقعیت را به گونه ای نشان دهید که گویا هر دو درگیر آن هستید و در مورد یک مشکل مشترک صحبت می کنید.

چگونه در یک مکالمه کاری موفق شویم؟
گام چهارم

به طرف مقابل بفهمانید که این تغییر به نفع خود او هم هست. از کلمه "من" کمتر استفاده کنید و نگویید رفتار شما به کار "من" آسیب می زند، چون چنین مکالمه ای تاثیر چندانی نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پری

      عالی بود

    • Hani

      مرسی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج