۳۱۱۷۶۱
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

تازه ترین جزئیات از هواپیما ربایی در مصر

یک فروند هواپیمای مسافربری مصر حامل ۶۲ سرنشین که از اسکندریه عازم قاهره بود توسط هواپیما ربا ربوده شد و در فرودگاهی در قبرس به زمین نشست.

تسنیم: یک فروند هواپیمای مسافربری مصر حامل ۶۲ سرنشین که از اسکندریه عازم قاهره بود توسط هواپیما ربا ربوده شد و در فرودگاهی در قبرس به زمین نشست.

یک فروند هواپیمای مسافربری مصر ربوده شد. این هواپیما از اسکندریه عازم قاهره بود که توسط هواپیما ربا ربوده شد.

هواپیما ۵۵ مسافر دارد و کادر پروازی آن ۷ نفر هستند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که این هواپیما بعد از تغییر مسیر در فرودگاه "لارنکا" در کشور قبرس به زمین نشسته است. هواپیما از نوع ایرباس 320 است.‬‎ مسئولان هواپیمایی مصر گفتند: هواپیما 55 مسافر دارد و کادر پروازی آن هفت نفر هستند. گزارش‌های اولیه از وجود 80 سرنشین در این هواپیما حکایت داشت.

رادیو قبرس اعلام کرد که این هواپیمای مصری در پروازی داخلی از شهر اسکندریه مصر به شهر قاهره در حال پرواز بود که ربوده شد.

احتمال وجود بمب در هواپیما

برخی از رسانه‌ها از احتمال وجود بمب در هواپیما خبر داده و اعلام کردند که هواپیما ربا با تهدید داشتن کمربند انتحاری از خلبان خواسته است به سوی قبرس پرواز کند. مسئولان قبرسی از پلیس خواستند که از بیم وجود مواد منفجره در هواپیما از آن دوری کنند‬.

انگیزه هواپیما ربا از ربودن هواپیما مشخص نیست

هنوز مشخص نیست که انگیزه هواپیما ربا از ربودن این هواپیما چه بوده است. پلیس قبرس اعلام کرد که ربایندگان هنوز خواسته های خود را مطرح نکرده اند و هسته بحران به فرودگاه لارنکا اعزام شده است.

بیشتر مسافران این هواپیما تابعیت مصری دارند

نیویورک تایمز گزارش داد که بیشتر مسافران این هواپیما تابعیت مصری دارند. یک مسئول وزارت هواپیمایی کشوری مصر گفت: ۳۰ سرنشین مصری، ۱۰ سرنشین آمریکایی، هشت سرنشین انگلیسی و یک سرنشین سوری است.

تماس هواپیما ربا با مقامات مصری

بر اساس این گزارش، این هواپیما بعد از ۴۵ دقیقه پرواز، ارتباطش با برج مراقبت قطع شد. سازمان هواپیمایی مصر اعلام کرد که رباینده هواپیمای مصری در قبرس با ما در تماس است. روزنامه مصری الیوم به نقل از منابع وزارت هواپیمایی کشوری مصر اعلام کرد: رباینده هواپیما با آنها تماس گرفت و قرار است برای بار دوم تماس بگیرد.

همه سرنشینان مصری هواپیما در فرودگاه لارنکا آزاد شدند

رسانه‌های مصری از قول مقامات قبرس گزارش داده‌اند فرد هواپیماربا به مسافران اجازه داده هواپیما را ترک کنند. خبرنگار العالم نیز گزارش داد که رباینده به زنان و کودکان اجازه داده است که هواپیما را ترک کنند.‬‎ خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که همه سرنشینان مصری هواپیما در فرودگاه لارنکا آزاد شدند.


ایرنا : تلویزیون دولتی قبرس در تازه ترین گزارش خود، عامل اصلی ربایش هواپیمای مصری را یک جوان 27 ساله به نام 'ابراهیم سماحه' معرفی کرد که خواستار پناهندگی سیاسی شده است.
این تلویزیون افزود: این جوان مصری همچنین از مقامات فرودگاه خواستار مترجم شده است.

برخی منابع گزارش داده اند که ابراهیم سماحه در صندلی ۳۸K پرواز شماره MS۱۸۱ نشسته بود که بعدا با تهدید انفجار کمربند انتحاری خود کنترل هواپیما را به دست گرفت. این هواپیما از اسکندریه عازم قاهره بود.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از مسئولان هواپیمایی مصر اعلام کرد که هواپیما ربا قصد تحویل نامه ای را به همسر سابق خود که در لارناکا زندگی می کند، دارد.

این هواپیما که گفته می شود از نوع ایرباس A۳۲۰ می باشد صبح امروز(دوشنبه) به عنوان یک هواپیمای ربوده شده در فرودگاه 'لارناکا'ی قبرس مجبور به فرود شد.

منابع خبری تعداد مسافران این پرواز را بین 60 تا 80 نفر اعلام می کنند.

به گفته منابع رسمی ۵۶ نفر از مسافران که اکثرا زن و کودک بودند، آزاد شده اند. گفته می شود در حال حاضر هفت خدمه و چهار تبعه خارجی همچنان در داخل هواپیما هستند.

آخرین گزارش منابع خبری

* خبرگزاری آسوشیتدپرس: مقامات قبرسی اعلام کردند که هواپیما رباها اجازه داده اند زنان و کودکان هواپیما را ترک کنند.

* خبرگزاری فرانسه به نقل از تلویزیون مصر گزارش داد که تعدادی از مسافران مصری هواپیمای ربوده شده، آزاد شده اند.

* اسکای نیوز انگلیس نیز تعداد زنان و کودکان آزاد شده را ۲۰ نفر اعلام کرد. مقامات مصری همچنین در حال مذاکره با هواپیماربایان هستند.

* رویترز: مقامات هوانوردی (مصر) تایید کرده اند که خلبان هواپیمای ربوده شده توسط یک فرد که کمربند انفجاری به خود بسته بود، تهدید شد.

* شبکه خبری بی بی سی و خبرگزاری فرانسه مجددا به نقل از مقامات مصری تعداد سرنشینان هواپیمای ربوده شده را ۸۱ نفر اعلام کردند.

* خبرگزاری فرانسه: سخنگوی رئیس جمهوری قبرس از تماس تلفنی رئیس جمهوری این کشور با رئیس جمهوری در خصوص هواپیمای ربوده شده خبر داد.

فرودگاه لارناکا پایتخت قبرس در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی چندین بار با موضوع هواپیما ربایی درگیر بوده است.

* خبرگزاری رویترز: در میان مسافران هواپیمای مصری هشت انگلیسی و 10 آمریکایی حضور دارند.

* اسکای نیوز: هواپیمایی مصر اعلام کرد تمام سرنشینان هواپیمای ربوده شده به جز هفت خدمه و برخی از مسافران خارجی، آزاد شده اند.

* منابع رسانه ای مصر به نقل از وزیر هوانوردی این کشور گزارش داده اند که برای بررسی بحران هواپیماربایی اتاق عملیات تشکیل شده است.

* برخی گزارش ها حکایت از این دارد که فرد هواپیما ربا در ابتدا تهدید کرده بود هواپیما و سرنشینان آن را با جلیقه انتحاری منفجر خواهد کرد.

* مقامات قبرس از بسته شدن فرودگاه لارناکا و تغییر مسیر پروازهای این فرودگاه به سمت فرودگاه های دیگر از جمله فرودگاه 'پافوس' در غرب قبرس خبر داده اند.

* خبرنگار یورو نیوز نیز در گزارشی احتمال داده است که هواپیما ربا در ابتدا قصد داشته است هواپیمای ربوده شده را در استانبول فرود آورد.

*بی بی سی: وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که با مقامات مصری و قبرسی در مورد گزارش های منتشره مبنی بر احتمال حضور اتباع انگلیسی در این پرواز در حال رایزنی است.

* برخی منابع خبری گزارش دادند یکی از مسئولان قبرسی برای گفت وگو با رباینده وارد هواپیما شده است.

میزان؛ تصويری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد هواپيما ربا نامه ای به همسر سابقش می دهد.

برخی منابع اعلام کردند که هواپیما ربا با انگیزه های شخصی هواپیمای ایرباس مصر حامل بیش از 50 سرنشین را ربوده است.

تازه ترین جزئیات از هواپیما ربایی در مصر



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تودنیای عجیبی زندگی میکنیم امنیت ازجهان رخت بربسته خدایا معلوم نیست تقاص کدامین گناهانمان راداریم پس میدیم ویا تقاص کدام انسانهای ظالم را نا خواسته داریم پس میدیم تروخشک همه دارن میسوزند...لعنت برانسانهای ظالم وستمکارکه دنیا رو بهم زدند...مرده شوراین پول وقدرت را ببره که مردم را اسیرکرده اند خداوندتقاص مردم راازستمگران بستاندآمین

    • علی ابراهیمی

      چقدر متن تکراری داشت!! کل این خبر توی سه خط خلاصه میشد!

    • هاشم

      بسمه تعالی
      چندنکته دراین قضیه برجسته است امریکا/ترکیه/ازادی زنان دربنددرمصر/دادن نامه به همسرهواپیماربا؟
      این عملیات تروریستی نیست؟
      هواپیماربابیماری روانی داشته؟
      نتیجه اینکه همه گرفتاریهای ماازامریکاست.
      مرگ برامریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج