۳۱۳۲۶
۵۰ نظر
۵۰۶۱
۵۰ نظر
۵۰۶۱
پ

چگونه از شکست عاطفی جان سالم به در ببریم؟

واکنش به تمام شدن رابطه عاطفی می تواند بنا به شخصیت، جنسیت و نوع رابطه متفاوت باشد. جایگزین پیدا کردن تا ۶ ماه و پناه بردن به مواد وابستگی آور از قدغن های بعد از این اتفاق است.

چگونه از شکست عاطفی جان سالم به در ببریم؟

سپیده دانایی: «شکست عاطفی»، «شکست عشقی» یا هر نام دیگری که روی «نه شنیدن از کسی که دوستش داریم» یا «به هم خوردن یک رابطه عاطفی» بگذاریم، این پدیده یکی از رایج ترین اتفاق های دوران آشنایی یا نامزدی است. پیام های زیادی از خوانندگان دریافت کرده ایم که یا خود دچار این شکست شده اند یا اطرافیانشان. بخشی از این پیام ها در ذیل آورده شده است.

چگونه از شکست عاطفی جان سالم به در ببریم؟

مورد (۱)

سلام. پسری ۱۸ ساله ام. متاسفانه در ابتدای سنین نوجوانی با دختری آشنا شدم. وابستگی شدیدی تا امروز به او دارم. با اینکه او خیلی من را مورد آزار و اذیت قرار داده ولی دل کندن وفکر کردن به او من را افسرده کرده است. در حدی که با ریزش مو و سردردهای عجیبی و همینطور با بغض های عجیبی که نفسم را بند می آورند مواجهم! چاره من چیست؟ راهنمایی ام کنید. با تشکر.

مورد (۲)

با سلام. دختری هستم ۲۷ ساله. مدتی است دچار اضطراب شدید شدم که بر اثر شکست عشقی، لرزش دست دارم. به پزشک مراجعه کردم اما نتیجه نگرفتم. چگونه دوباره خودم را بسازم که مثل قبل شاد و سرزنده باشم؟

مورد (۳)

سلام. خواهش می کنم راهنمایی ام کنید. این روزها زندگی خیلی برایم بیهوده شده است. گوشه گیر و افسرده شده ام حتی دوست دارم بمیرم چون نمی توانم با فردی که دوستش دارم ازدواج کنم. احساس می کنم اگر از او جدا شوم، خفه می شوم.

مورد (۴)

با عرض سلام. لطفا در مورد شکست عشقی مطلبی بنویسید.

مورد (۵)

سلام و خسته نباشید. لطفا در مورد کسانی بنویسید که شکست عشقی خورده اند و الان راهی جز خودکشی ندارند. با تشکر.

متاسفانه همانقدر که ما شیوه درست ارتباط برقرار کردن رابطه عاطفی را بلد نیستیم، همانقدر هم بلد نیستیم با تمام شدن یک رابطه کنار بیاییم. از افسردگی های کوتاه مدت گرفته تا خودکشی های موفق، واکنش هایی هستند که ما به تمام شدن رابطه عاطفی نشان می دهیم.

اما آیا غیر از این واکنش های هیجانی راه دیگری هم برای کنار آمدن با این درد وجود دارد؟ روانشناسان می گویند می شود از همین اتفاق ناخوشایند حتی به عنوان یک فرصت برای شناختن خودمان و شیوه ارتباط برقرار کردنمان استفاده کرد.


یک شکست، چند واکنش

هر کسی یک جور به تمام شدن رابطه عاطفی واکنش نشان می دهد. خانم ها معمولا واکنش عاطفی تری نشان می دهند. درست یا غلط، آنها فکر می کنند چیز بیشتری از اقای طرف مقابلشان از دست داده اند. معمولا هم به «جوانی» یا «فرصت» از دست رفته برای برقراری یک رابطه طولانی مدت عاطفی دیگر اشاره می کنند.

چیزی که لااقل خانم ها مدعی اند در آقایان موضوعیتی ندارد اما در واقع اینگونه نیست. همه ما آدم ها وقتی با رابطه ای تمام شده روبرو می شویم حس می کنیم بخشی از وجودمان را در طرف مقابل جا گذاشته ایم. مرد و زن هم ندارد اما نوع واکنشی که در برابر این جا ماندن بخشی از وجود، نشان می دهیم به گذشته ما ربط دارد.

معمولا آقایانی که یک بار مادرشان را از دست داده اند، شدیدتر به تمام شدن رابطه عاطفی واکنش نشان می دهند. این «از دست دادن مادر» البته فقط به معنای از دست دادن فیزیکی مادر نیست. اگر مردی مادر نامهربان یا مستبدی داشته است در واقع انگار یک بار عاطفه مادری را از دست داده است.

حالا اگر او یک بار دیگر یک رابطه عاطفی دیگر (این بار معشوق) را از دست بدهد واکنش شدیدی نشان می دهد. آقایانی که به شدت به مادرشان وابسته بودند هم چندان تحمل شکست عاطفی را ندارند چون برای آنها همیشه محبت مادری بیش از اندازه لازم فراهم بوده و آنها هیچ گاه شکست های کوچک عاطفی را تمرین نکرده اند.

چگونه از شکست عاطفی جان سالم به در ببریم؟


در مورد خانم ها قضیه برعکس است. برای خانم ها بن مایه رابطه عاطفی با جنس مخالفشان، در رابطه ای که با پدرشان داشته اند شکل گرفته است. برای همین خانم هایی که در کودکی پدری به شدت مستبد داشته اند یا برعکس به شدت به پدرشان وابسته بودند، چندان نمی توانند تمام شدن یک رابطه عاطفی را تاب بیاورند.

البته همه چیز هم به گذشته برنمی گردد. معمولا آن کسی که برای تمام کردن رابطه پا پیش گذاشته بیشتر احساس گناه را تجربه می کند و آن کسی که رابطه اش تمام شده، احساس قربانی بودن می کند.

اگر رابطه طولانی مدت تر باشد هر دو طرف حس می کنند هزینه بیشتری کرده اند و عمر بیشتری تلف کرده اند. اگر رابطه از مرز عاطفی گذشته باشد و جنسی شده باشد، خانم ها بیشتر از آقایان احساس زیان و ضرر می کنند.

دیگران و اطلاع داشتن دیگران هم بی تاثیر نیست. آنهایی که رابطه شان را در هاله ای از راز گذاشته اند و خیلی دوست داشتنشان را بروز نداده اند راحت تر با از دست دادن رابطه روبرو می شوند.


با تمام شدن رابطه عاطفی چه جور کنار بیاییم؟

راستش را بخواهید خیلی از مراجعان جوانی که این روزها به مراکز مشاوره مراجعه می کنند اولین مشکلشان تمام شدن یا به قول خودشان «کات شدن» یک رابطه عاطفی است. احساس عمیق «از دست دادن» است که آنها را راهی مراکز مشاوره کرده است. روانشناسان مختلف رویکردهای مختلفی برای درمان این حس منفی ناخوشایند دارند. اما به هر حال توصیه های زیر برای بیشتر این آدم ها کارساز است.


قدغن های بعد از کات شدن یک رابطه

خیلی ها بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی کارهای عجیب و غریبی انجام می دهند تا جایی که می توانید این کارها را انجام ندهید:

- تا 6 ماه جایگزین قدغن! شاید عمومی ترین واکنشی که به عنوان یک راه حل به ذهن کسی که رابطه عاطفی تمام شده ای در ذهنش وول می خورد، می رسد این است که با یک آدم دیگر رابطه عاطفی برقرار کند. او می خواهد به خودش یا به معشوق سابقش ثابت کند که مشکلی نداشته است و به راحتی می تواند با یک نفر دیگر به نتیجه برسد اما راستش را بخواهید این تصور کاملا غلط است.

تا وقتی که نفر جدید فقط یک واکنش به نفر قبلی باشد، هیچ وقت ما رابطه خوبی برقرار نخواهیم کرد. نفر جدید را ما معمولا یا دقیقا شبیه به آدم قبلی انتخاب می کنیم، یا دقیقا برعکسش و یا هر آدم جدیدی را با او مقایسه می کنیم.

چگونه از شکست عاطفی جان سالم به در ببریم؟

یادتان باشد تا موقعی که خاطره معشوق قبلی در ذهن شما پررنگ است این کار در بهترین حالت یک نفر دیگر را بدبخت می کند و در بدترین حالت کلکسیون شکست های عشقی تان را کامل تر می کند.

پس لطفا مدتی که سوگوار عشق قبلی تان هستید به دنبال جایگزین نگردید. متوسط این مدت ۶ ماه است اما شما خودتان دماسنج خودتان باشید. تا وقتی که حرارت رابطه قبلی به رفتار شما جهت می دهد، لطفا رابطه جدیدی برقرار نکنید.

- پناه بردن به «مواد وابستگی آور» قدغن! تمام شدن رابطه عاطفی می تواند یک نفر را به دام استفاده از مواد وابستگی آور (از مخدر بگیر تا الکل) بکشاند. خیلی ها اولین سیگارشان را بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی کشیده اند اما لطفا به خاطر خودتان هم که شده گریه ها و افسردگی های بعد از تمام شدن را به گیجی بعد از سیگار و الگل ترجیح دهید.

- به شکست به عنوان یک فرصت خودشناسی نگاه کنید. خیلی ها بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی، آدم مثبت تری می شوند. برای این آدم ها دیگر نظر طرف مقابل مهم نیست. آنها به خودشان برگشته اند و جدا از رویدادهای رابطه عاطفی شروع کرده اند به اصلاح خودشان. تمام شدن یک رابطه عاطفی آدم را تمام عیار با خودش، عواطفش و فکرهایش روبرو می کند.

تمام شدن رابطه عاطفی می تواند یک بار دیگر تمام شکست های عاطفی زندگی را بیاورد جلو چشم آدم. این هم می تواند افسرده کننده باشد و هم سازنده. یعنی اینکه آدم می تواند این مشکل های وجودی را لااقل با خودش حل کند و خودخواهی همیشگی اش را کنار بگذارد.

یادتان باشد که شیوه های تکراری ارتباط برقرار کردن ما با دیگران ریشه در رابطه ای دارد که ما در کودکی با پدر یا مادرمان داشته ایم. می توانید از بالا به این شیوه های ارتباطی نگاه کنید و ببینید چرا دارید یک راه غلط ارتباط برقرار کردن را امتحان می کنید.

- از زاویه دید طرف مقابل هم به رابطه نگاه کنید. خیلی از ما بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی به شدت خودخواه می شویم. حس می کنیم قربانی شده ایم و همه چیزمان را از دست داده ایم. نگاه کردن از زاویه دید کسی که با ما بوده است و چیزهایی که او از دست داده، می تواند این خودخواهی ویرانگر ما را تعدیل کند.

- حرف بزنید: سه راه قبلی راه حل هایی بود که می شد به تنهایی هم انجامش داد اما آدمیزاد بعد از تمام شدن رابطه عاطفی، از گیر کردن کلمه و بغض توی گلویش دارد خفه می شود. مشاور و روانشناس را برای همین موقع ها گذاشته اند. اگر پیش این متخصص ها رفتید که بهتر، وگرنه خودتان را پیش یک دوستِ صمیمی رازدارِ ترجیحا گرم و سرد چشیده روزگار، خالی کنید.


چکیده مطلب

واکنش به تمام شدن رابطه عاطفی می تواند بنا به شخصیت، جنسیت و نوع رابطه متفاوت باشد. جایگزین پیدا کردن تا 6 ماه و پناه بردن به مواد وابستگی آور از قدغن های بعد از این اتفاق است. حرف زدن و نگاه کردن به شکست به عنوان یک فرصت خودشناسی هم از راهکارهای کنار آمدن با این شکست عاطفی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      واااقعا خسته نباشيد.خيلي بي نظير بود.ممنونم.سايت عالي اي دارين.لطفا در اين موارد ها مطالب بيشتري بزاريد
      پيروز باشيد

    • افسانه

      با وجود این راهکارها بازم تحملش خیلی سخته

      پاسخ ها

      • sara

        خيلي خيلي دردناكه...

    • حدیث

      سلام. پسری 18 ساله ام. متاسفانه در ابتدای سنین نوجوانی با دختری آشنا شدم. وابستگی شدیدی تا امروز به او دارم. با اینکه او خیلی من را مورد آزار و اذیت قرار داده ولی دل کندن وفکر کردن به او من را افسرده کرده است. در حدی که با ریزش مو و سردردهای عجیبی و همینطور با بغض های عجیبی که نفسم را بند می آورند مواجهم! چاره من چیست؟ راهنمایی ام کنید. با تشکر.

      واقعا آدم عاشق میشه اینطور هم میشه؟ جالبه. من ک از عشق چیزی نمیدونم.خوندم ببینم عاشقا در چ حالن.

    • خاله سوسکه

      با اینکه چند ساله از شکست عشقی من میگذره اما هنوز طرف مقابلمو فراموش نکردم واقعاً دارم نابود میشم بچه ها برام دعا کنید روزی نیست که بهش فکر نکنم

      پاسخ ها

      • 20

        همین ک بهش فکر میکنی باعث شده نتونی فراموشش کنی. یه روزی میاد ک خودت ب این روزا و ب این فکرات میخندی و می فهمی ک ارزش این همه ناراحتی رو نداشته.

      • خاله سوسکه

        حرفتو قبول دارم اما دست خودم نیست ناخودآگاه میرم تو فکرش

      • دل شکسته

        خیلی سخته من هم حل و روز شما رو دارم.

      • بدون نام

        بچهها خیلی سختها اگر عشقتون واقعا دوسشش دارین برید جلو و ازش دور نشید.بلای است دور شدن عشق که انگار در این دنیا نیستین.داغون میکنه به خدا.حواستون به عشق پاکتون باشه که به راحتی از دستش ندید.یاحق

    • مارک

      بچه ها این همه گفتن اخر ما نفهمیدیم عشق چیست
      برای چه است
      پسری18ساله از ملبورن

      پاسخ ها

      • مهران

        عشق بهترین و بد ترین اتفاق زندگی هر کسی میتونه باشه امشب رابطه ۳سالم تمام. شد

    • ساینا

      به نظرم جایگزین بد نیست به شرطی که وابسته نشی چون طرف یه جورایی کاری میکنه که ذهنت از درگیری بیشتر با نفر قبلی پرهیز کنه

      پاسخ ها

      • دل شکسته

        منم با شما موافقم امروز بهم زدم معمولا جایگزین کمک بزرگی میکنه اما بدبختی من اینه از همشون متنفر شدم نمیخوام کسی مزاحم آرامشم شه

    • setare

      منم 4ماهه که پس از 6سال دوستی با کسی که 12سال دوستش داشتن تنها شدم.اون شخص ازدواج کرد.هنوز دوسش دارم ولی کمتر بهش فکر میکنم چون میدونم اون دیگه یه لحظه هم یادم نمیافته!!

    • مهدی

      نمیدونم چندتاتون رمان عشق در سال های وبا اثر مارکز رو خوندین.اگه حوصله رمان خوندن ندارین فیلمش رو از دست ندین.هر وقت اینجور مطالب رو میخونم یاد اون جمله طلایی توی کتاب میافتم.اخرین دوست دختر فلورنتینای هفتاد ساله بهش میشه در مورد فرمینا عشق دوران جوانیت برام توضیح بده و فلورنتینا میگه:اوه عزیزم برای توضیح دادنش به پنجاه سال زمان نیاز دارم...!ولی ای عاشقان ای عاشقان از من 27 ساله که زیان زیادی بر سر یک رابطه دادم به شما جوونا نصیحت قدر دوران جوانیتون رو بدونید و پی ساختن ایندتون باشین مطمعن باشید اگه ایندتون رو روشن و استوار بسازید و فردی موفق بشین در سنین معقول ازدواج خیلی انتخاب های بهتر حاضر خواهند بود با شما باشند.درد عاشقی زیباست اما نه به قیمت تباه شدن روح و زندگی

    • مریم

      خدا به هممون صبر بده،من که بعد از 2سال دوستی این ششمین باریه که طرفم ول کرده و رفته... البته میدونم که بازم برمیگرده:-(

    • mahtab

      سلام لازمه بگم که لازمه که این احساس خفقان آور رو انسان با همه وجودش درک کنه... معمولا این احساس تو سن 20 تا 28 سال نهایت جولانشو می ده بعد اون فروکش می کنه .من خودم تجربه افسردگی شو تا 6 سال تجربه کردم سعی نکید فراموش کنید چون بدتر می شه.اگ می خوایید آروم بشید مدیتیشن کار کنید گذر عمر غبار می شونه رو غم و کم کم رها می شید اما تو این فاصله رو خودشناسی کار کنید

    • malekzadeh

      سلام با تشکر از این که به این مورد توجه ویژه ای داشتین اما باید بگم هیچ کدوم نمی تونن جایگزین باشن. بنده درسته تا حالا شکست عشقی در اون حد نخورده ام ( خداروشکر ) اما الان چند نفری هستن که اومدن دردشون رو به من گفتن که به قول شما خالی بشن
      هیچ راه حلی وجود نداره چون اونا بعد از اینکه شکست می خورن سخت میشن و همچنان وابسته ان و این وابستگی بی فایده داره هر لحظه عذابشون میده چون فکر به اون روابط یک لحظه هم ولشون نمی کنه .:! چون عشق برترین نعمت خداوند رو تجربه کردن در حالیکه شکست خوردن و این شکست خوردن باعث شده به جای ادامه عشق تا تعالی زندگی همیشه لحظات خوش گذشته که همیشه براشون خوش خواهد ماند اونا رو از زندگی طبیعی باز بداره خاطراتی که هر لحظه اونا رو افسرده تر و نابود تر می کنه و تنها می تونن گریه کنن و بس
      همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و در این مورد درمانی وجود نداره.
      بهترین راه اینه که خانواده های اونقدر به فرزندان نزدیک بشن که یه دختر یا پسر برای بیان رابطش هیچ خجالت نکشه ( و البته بی ادب هم نباشه )‌ و خانواده هم غیر سنتی ( جاهلی ) و منطقی برخورد کنن تا فرزندشون دچار عشق بیهوده و نابودگر نشه ( که متاسفنه حالا حالا ها نمیشه و همچنان شاهد انسان هایی مریض از این قبیل خواهیم بود ).

    • maheshab

      سلام دوستان دوست منم شرایطی مشابه شما داشت کارایی که کرد و خیلی هم فایده داشت رو براتون میگم .کاری که باید بکنید اینه که یک لحظه هم توتنهاییاتون غرق نشید با خانواده یا دوستان همجنس خودتون بیرون برید کلاسای مختلف برید هر هفته پیش روانشناس برید تا از عواقب بد ازدواجتون با اون فرد بگه .
      (چون مسلما این جور رابطه ها مشکل دارند شک نکنید) فقط و فقط از خدا بخواهید کمکتون کنه چون مهربون ترین دوست ما خداست ازش بخواید به خاطر گناهایی که تو اون رابطه انجام دادید شما رو ببخشه مطمئن باشید که خدا توبه پذیره و می بخشه . هرگز برای خلاصی از این وضعیت سراغ آدم جدید نرید .یادتون باشه دستتون رو برای کمک گرفتن فقط سمت خدا دراز کنید نه بنده خدا.به جاهایی بربد که به شما آرامش معنوی میده مثل زیارت امامان . روی اعتماد به نفس خودتون کار کنید کتاب آیا تو آن گمشده ام هستی از باربارا آنجلس رو حتما بخونید بهتون امید میده و راه رو بهتون نشون میده .

    • علیرضا

      لطفا درباره خیانت بگید، چکار کنم فکرش از سرم بره بیرون دارم نابود میشم، واگذارش به خدا...

    • ارش

      سلام من پسری هستم ۱۸ساله حدود ۱سال پیش با دختری اشنا شدم تا که بعد از چهارماه فهمیدم اگه یه روز صداشا نشنوم اعصابم به هم میریزه؛۱۱ماه به همین روال گذشت عاشق هم بودیم ولی متأسفانه خانوادش فهمیدن به خاطر همین چندروز پیش واسم ایمیل زد که دیگه نمیتونه باهام باشه؛یعنی نمیذارن که باشه؛ولی گفت منتظرم میمونه که برم خواستگاریش؛حالا به نظرتون من چیکار کنم دارم دیوونه میشم

    • هيچ كس

      سلام سه سال تمام مثل مجنون مي پرستيدمش هميشه دورش ميگشتم كاري نبود كه واسش نكنم ولي اون يه هفته پيش با يه پسري كه تو ايستگاه اتوبوس ژيدا كرده بود ازدواج كرد و رفت حالا من موندم و حسرت با اون بودن بقول منزوي : ليلا دوباره قسمت ابن السلام شد/ عشق بزرگ من آه چه آسان حرام شد

    • abtin

      وقتی یه نفر خوب به آدم آگاهی میده فقط باید گفت سپاسگزارم. مطالبتون منطقی و خوب بود. پیروز و خرم باشید.

    • حوا

      سلام.مطالبتون مفید بود اما من دنبال یه راه حل برای مشکل کسی هستم که دوستش دارم 6 سال هست که عشقش رو از دست داده اما هنوز هم عزادارشه و داغه بنظر شما چطور میشه بهش کمک کرد تا اذیت نشه؟

    • حوا

      چرا بعضی از آقایون فکر میکنن عشق فقط عشق اوله؟شما هم با این جمله موافقید؟اگه هستید چرا؟و اگه نیستید چرا یه آقا باید همچین حرفی بزنه؟

    • بدون نام

      ببخشيد من عاشق معلم زبان خصوصيم بودم، با هم دوست بوديم ولي بعد از مدتي گفت كه منو نميخاد، بهم گفت اگه ميخاي كلاستو بيا اما هيچ فكري راجع به رابطه نكن. بايد كلاسمو برم يا ديگه اين آدمو نبينم؟؟؟

    • مرضیه

      سلام دختری بیست ساله هستم که در دانشگاه با یکی از کارمندان دانشگاه که بیست و چهار سال سن داشت آشنا شدم و بعد از شش ماه آشنایی دورادور، این فرد از من خواستگاری کرد. خود من بعد از پیشنهاد ازدواج از جانب وی به تحقیق و البته فکر کردن به درخواست او پرداختم و بعد از مدتی پیشنهاد او را پذیرفتم.پدر من با این ازدواج به دلیل شرایط تحصیلی من مخالفت کرد و قرار بر این گذاشتیم که تا پایان تحصیلات من ازدواج را عقب بیاندازیم.
      بعد از گذشت سه ماه حالا این فرد زیر تمام قول و قرارهایش زده و این رابطه را بهم زد.
      به شدت افسرده شده ام و از شدت ناراحتی بیشتر اوقات دست به دامن اشکهایم می شوم. ناراحتی من بیشتر از این است که افراد زیادی در دانشگاه از رابطه عاطفی ما اطلاع داشته اند و من توسط آن فرد به عنوان نامزدش معرفی شده بودم.
      حالا باید چکار کنم؟ لطفا راهنماییم کنید.

      پاسخ ها

      • سحر

        منم دقیقا همین حالو دارم پسری از فامیلای نزدیکم ک ادعا میکرد ک عاشقمه و تمام اطرافیانمون حتی پدر و مادرامون مارو ب عنوان نامزد میشناختن بعد از تعین تایم عقد بعد از سه سال رابطه چند روز قبل عقد بدون هیچ توضیحی گفت ک ب درد هم نمیخوریم.

      • سحر

        هییی

    • elena

      سلام من با يكي از هم دانشجويام بودم دوسال از رابطمون بعضيا با خبرشدن ولي رفت با يكي ديكه دارم ديونه ميشم از حرف مردم و از دلتنكي و خيانت اخه جرا؟من ك از خدا هميشه ميخاستمش

    • مینا

      من یه مدت از پسر خالم بدم میومد...نمیدونم چرا ولی یه مدت بعد عاشقش شدم ناجور ..شاید خدا زد تو کمرم که ادمم کنه...الان یه مدته اون تو تصوراتم زندگی میکرد..پسر خالم الان عاشق شده من دارم دیوونه میشم....هیچوقت بهش نگفتم و الان خبر عاشق شدنش بهم رسیده...من به خاطر اون حتی نذر چادر کردم..اما نمیشه...خدا نخواست...حالا که اون نمیخواد منم میذارمش کنار...عشقم خداس هرچی اون بخواد میشه...شاید اصلا با هم بدبخت میشدیم کی میدونه..باور کنین این حرفم اصلا این نیست که زیاد عاشقش نبودم..به خدا دیوونش بودم...ولی ادم باید بالا سرشو نگاه کنه خداااااتونو دریابین...این دل از اون به شمارسیده.......عاشقتم خدایا....ادم باز عاشق میشه ولی ایاااا اگر خودتو بزنی داغون کنی اطفاقیییی میوفته عاقل باشید...حتی در زمان له بودنتون...بازم میگم این حرفام همش با گریه ببودن..همین بای

    • پری

      من از کسی خوشم اومده که قبلا شکست عشقی خورده و قسم خورده عاشق نشه.....توروخدا کمکم کنین نمیتونم ولش کنم من 16 سالمه و اولین باره پسری دلمو برده..راهنماییم کنین که چطور از یادش ببرم شکستشو؟؟میخوام واسه خودم باشه

    • بدون نام

      من به عشقم نرسيدم و داغووووون شدم اما اين آرومم ميكنه كه قسم خورده بوديم اووون دونيا ماله هم باشيم

    • بدون نام

      امیر مهدی ژوله

    • مریم

      گاهی وقتا تو رابطه ها طرف مقابل فقط به فکر خودشه باهاش ارتباط برقرار میکنه منافع خودشو درنطر میگیره ...من با یه نفر اشنا شدم 6 ماه با هم بودیم به تفاهم رسیده بودیم و قرار بود خونمون خواستگاری بیان...تو یه همایشی نگو پسره یکی رو میبینه ازش خوشش میاد ولی به من نمیگه همون روز هم تلفنی باهاش صحبت میکردم دیدم خیلی عوض شده چند روز بعد بهم گفت من برادرم مریضه سرطان داره و به خاطر وضع مالی اینا دیگه نمیتونم باهات ازدواج کنم من خیلی ناراحت شدم خیلی...جواب قطعی هم نمیداد میگفت صبرکن ببینم چی میشه ....دیگه زمانی که با اون دختره به تفاهم رسیده بودن به من جواب رد داد داغون شدم دیروز فهمیدم عقد کردن ...من با صداقت وارد رابطه شدم اونم با منفعت طلبی و نامردی و دروغ.....زندگی که اون شروع کرد فکر نکنم روز خوشی داشته باشن باید جواب پس بدن ......فقط حلقه دست کردن نیست پایه و اساس زندگی انسانیت و صداقته....

    • جلال

      متاسفانه منم تجربه یی شکست عاطفی دارم فقط گذر زمان انرا حل میکند متاسفانه ما به شیوه ی ناانسانی تربیت شده ایم وگر نه عشق نیروی پاک درون است من دوست دارم دررابطه ی عشقی خودم شکست بخورم از نگاه من خیانت به یک دختر خیانت به همه ی انسان هاست به همین دلیل باید نسل جدیدی از انسان ها با اموزه های غنی عرفانی تربیت کنیم اگر باهر دختری رابطه داشته باشم برای ازدواج اورا می خواهم

    • سفید

      سی و پنج سال پیش با ی دختر که از اقوام بود عاشق و معشوق شدیم شش ماه هم نامزاد بودیم با دخالت خانواده دختر منجر به شکست شد رابطه عشقی بهم خورد خیلی شرایط برا هر دومون سخت شد بطوریکه هر دو افسرده شدیم و کسی هم نتونست کاری بکنه دیدن دخترشون از دست میره یکی را پیدا کردن بزور شوهرش دادن منم شب و روزم گریه پنهانی بود بطوریکه میرفتم جای خلوتی را گیر می اوردم به روزگار خودم میگریستم عشقم ازدواج کرده بود اما چه ازدواجی زندگی براش جهنم بود بهتون بگم که شوهرش از اقوامشون بود و نمیتونست طلاق بگیره منم بعد از چهار سال تن به ازدواج دادم اما اشتباه کردم با وجوداینکه زن خیلی خوبی گیرم اومد اما تا. بحال نتونستم. عشق قبلی را فراموش کنم از عشقم بگم که وقتی ازدواج کرد بچه گیرش نیومد شوهرش رفت ی زن دیگه گرفت و الان سه تا بچه از زن دومش گیرش اومده در رابطه با شکست عشقی روانشناس و روانپزشک هیچ کار. نمیتونه انجام بده اینو بدونین شکست عشقی باعث شد بچه گیرش نیاد چرا که افسرده شده بود وهمین مسعله باعث شد هیچ وقت بچه دار نشه خانواده اش هم بعدا پشیمان شدن اما چه سود علاوه بر خراب و نابود کردن زندگی دخترشان باعث لطمه زیادی به زندگی من شدند و من بعد از سی و پنج سال هنوز نتوانسته ام ان عشق را فراموش کنم وهمچنین عشقم که هنوز افسرده است در ضمن من دارای سه فرزند میباشم اینم خلاصه ای از عاشق و معشوق بودن ما عشق واقعی تا لب گور انسان را ترک نمیکنه البته شکست عشق واقعی موفق باشید. سفید.

    • ستاره

      دلتنگشم بدجور
      اونی خوشبخته ازنظرمن که عشق به موقع سراغش میاد نه وقتی که هیچ کاری جز حسرت خوردن نمیتونی بکنی
      فقط بگم پذیرشش کنین اون حس رو
      زمان دردشوکمترمیکنه مطمئن باشید

    • نفس

      مشکل من از یه شکست عشقی مسخره خیلی بد تره من از همه ی زندگی جدا شدم که توی درسام موفق باشم و این طور هم بود ولی این سال اخری که کنکور دارم هر روز وضعیتم بد و بدتر میشه ترازام افتضاحه هر دو هفته یه بار یه شکست به بزگی شکست عشقی مردم شاید هم بد تر یه چیز تو مایه های مردن یه عزیز منو از پا در اورده ۱۶کیلو تو۸ماه لاغر شدم ... اگه قبول نشدم خودمو می کشم ..... توروخدا یه راهی نشون من بدید ....

    • مهدی

      دو سال عاشقش بودم الانم رفته و عاشق سکی دیگه شده وقتی شنیدم باورم نمیشد یغضم ترکید خیلی عذاب دردناکیه ازش متنفرم چون منو تنها گذاشته ولی بازم بفکرش میوفتمخیلی دلتنگش میشم از یه طرف میخوام متنفر بشم اما نمیتونم دوسال عاشقش بودم ولی یه ساله هنوز نتونستم فراموشش کنم

      پاسخ ها

      • narges

        آقامهدی سلام.امیدوارم حالت خوب باشه☺☺به نظرمن اون لیاقت آدمی مثل تورو نداشت.همون بهترکه دلتو به خدابچسبونی وعشقتوبه خداثابت کنی.

    • مرجان

      ای خدااااا دارممممم میمیرم.اینجا کسی نیس بتونه آدم باهاش درد کنه آروم شه،یکی مثل خودم باشه،

      پاسخ ها

      • ملیکا

        چرا خیلیا هستن ولی مشکل اصلی ماها تنهاییمونه

    • فریبرز

      ب قول شاهین عشق یک بیماری بد خیم روحی بود

    • M&S

      منم عاشق یه نفر بودم ولی باهام ب هم زد میگف از رفتارای من ک واسه رابطمون کاری نکردم رابطمونم تمام کرده ولی مگه ما دوتا یه رابطمونو نمیسازیم تا زمانی ک هر دو عوض نشیم مگه میشه رابطه عوض شه خیلی گریه کردم التماس کردم ولی گف فراموشت نمیکنم ولی تمام هنوزم یادش میفتم دیونه میشم شب تا صب با این ک میدونم تمام شده اسمشو صدا میزنم عشق اولم نبود ولی آخرین عشقمه تا آخر عمرم خودم نمیخوام خوب شم فقط میخوام تو دلو ذهنم اون باشه

      پاسخ ها

      • خسته

        من ک دارم میمیرم بعد سه سال تنهام گذاشت بددن هیچ دلیلی بدون هیچ توضیحی.فقط گفت دیگه حوصله گریه هاتو ندارم

    • زهرا

      بعد ۶سال عشق و تحمل سختیا جدا شدیم... خیلی سخته

    • narges❤

      سلام.به نظرمن عشق تنهاواسه ی خداسسسس!بشربایداول ازهمه عشقشوبه خداثابت کنه بعدبه کس دیگه....
      من مذهبی نیسم ولی اندازه تمام سال های زندگیم تجربه کسب کردم.

    • خسته

      ای کاش خدا ک میدونه ادمایی ک میان تو زندگیمون تو تقدیرمون نیستن نذاره ک بیان دردش تا اخر عمر قلبه ادمو میسوزونه

    • m&s

      عشقم تو بهترین خاطرهارو برام ساخت مگه میشه فراموشش کنم از عشقم فقط عکساشو میبینم دلم اتیش میگره تنهام و تنهاس خدا جون مواظبش باش عاشقشم تا نفس هست نیست ولی گاهی وقتا بوی عطرشو حس میکنم انگار کنارمه دوسش دارم مثل همیشه همه غمات مال من بهترین حس دنیا فقط کنار تو بودنه دیونه بودن همین حال منه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج