۳۱۴۸۲۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

فریب‌داور یا شیرجه برای گمراه کردن داور از جمله ابزار‌هایی است که بازیکنان در هنگام ناکامی مقابل داور به آن متوسل می‌شوند.

خبرگزاری فارس: "دایو "یا شیرجه در محوطه جریمه از جمله ابزارهایی به حساب می‌آید که بازیکنان در هنگام ناکامی مقابل حریف به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف و فریب داور از آن استفاده می‌کنند.

در اینجا به چند صحنه از شیرجه‌های معروف که بازیکنان موفق به فریب داور شدند و در افکار هواداران به جا مانده است اشاره می‌کنیم:

*ریوالدو در دیدار برزیل مقابل ترکیه در جام جهانی ۲۰۰۲ دست خود را جلوی صورتش گرفت و قصد تمارض داشت در صورتی که دست بازیکن حریف به صورت وی برخورد نکرده بود و داور فریب این حرکت را خورد و بازیکن حریف را جریمه کرد.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

آرین روبن بازیکن تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل مکزیک در لحظات پایانی در محوطه جریمه پای خود را به مدافع مکزیک گیر داد و یک پنالتی از داور گرفت اما تصویر آهسته نشان داد روبن موفق به فریب داور شده است.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

در دیدار حساس چلسی - من‌یونایتد در چارچوب FA CUP رونالدو که بین بازیکنان آبی پوش گیر افتاده بود با زیرکی تمام خود را روی زمین انداخت تا داور یک ضربه پنالتی به نفع شیاطین سرخ بگیرد.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

یورگن کلینزمن مهاجم اسبق تیم ملی آلمان در دیدار حساس و به یاد ماندنی مقابل آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۰ در حرکتی آکروبات خود را روز زمین انداخت که داور متقاعد به گرفتن خطا شد.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

دیگوسیمئونه مربی کنونی اتلتیکو مادرید در جدال حساس آرژانتین و انگلیس در جام جهانی ۱۹۹۴ با تمارض و اصرار به داور موجبات اخراج دیوید بکام را فراهم کرد.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

رودی فولر دیگر مهاجم تیم ملی آلمان نیز در جام جهانی ۱۹۹۰ در دیدار مقابل آرژانتین موفق به فریب داور شد این خطا مدت‌ها مورد توجه رسانه‌های قرار داشت و اظهار نظرهای جالبی در مورد آن شد.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل" فرد" مهاجم طلایی‌پوشان مقابل کرواسی خود را به گونه نقش زمین کرد که داور چاره‌ای جز اعلام خطا و جریمه شخصی برای بازیکن حریف نداشت.

عکس: شیرجه های معروف برای فریب داور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج